Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

"Jeg kommer til å bytte operatør om du ikke klarer å slå av alarmen på telefonen min!"

:roll:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne sittet her i en hel evighet og leste ale 50 + sidene det er med "gode" historier. Jeg jobber selv i en butikk og jeg kjenner meg igjen i nesten hvert eneste inlegg, og jeg kjenner at jeg nesten blir irritert når jeg også leser de innleggene med de samme historiene som jeg har opplevd. Ufattelig godt å vite at jeg ikke er den eneste som har slike merkverdige kunder innom jobben....

jeg jobber i en klesbutikk, og 10 meter utenfor vår inngang så finnes det en minibank, men allikevel kommer det inn flere kunder hver eneste dag som skal ta ut høye beløp hos meg, de skjønner ikke at det er et visst beløp med veksel som jeg helst må ha i kassa til enhver tid.. Og det er så ufattelig mange ganger at jeg bare har lyst til å si at"desverre, jeg er ingen minibank, men du finner en slik en rett utenfor døra.....

Spesielt irriterende er det når det nærmer seg helg, og kunder kommer inn og kjøper en bitteliten ting for et bittelite beløp... for deretter å betale med en tusenlapp.. bare for å få veksla den...

en liten gjenganger som jeg har lest flere steder her er de gangene kunder spør om vi har flere av den ene varen. jeg sier "nei, det har vi desverre ikke" og da skal kunden stå å krangle med meg i flere timer før h*n faktisk skjønner at vi IKKE har mer igjen av akkurat den typen...

og kunder som flittig benytter seg av prøverom... *teller langsomt til 10*

jeg vet at jeg kommer til å høres ut som ei skikkelig gretten kjerring nå ;) men jeg skjønner virkelig ikke at folk har samvittighet til å legge igjen så mye i prøverommet, tror faktisk ikke folk skjønner hvor mye arbeid det faktisk er å rydde ut av et prøverom.. Hendt flere ganger at jeg har gått til disse avlukkene for å tømme de, og finner klær slengt hulter til bulter, vrengt og krølla sammen på gulvet. Det finnes jo de som kommer til kassa, med armene fulle av klær de har prøvd og smiler litt søtt mens de sier "dette tar vel du deg av".......

Og de kundene som kommer inn med svære sekker/bager og river ned nesten alt de ser.. for så å late som ingenting og bare gå videre..

jeg var en dag innom en matbutikk, og der kom jeg til å "rive" ned en eske med pastiller.. og før jeg fikk sjansen til å plukke den opp, så sa damen i kassa " du mista no`" ... Jeg synes det var en utrolig bra kommentar, man blir jo litt paff, og gjett hvor mange ganger jeg har hatt lyst til å gi den samme kommentaren til mine kunder!!!!!

det kom inn ei litt eldre dame her en dag, som sa at hun for et par dager siden hadde vært innom butikken og kjøpt 3 truser og en bh, men da hun kom hjem så lå det ingen bh i posen. jeg var ikke den personen som hun hadde handlet med, og damen hadde heller ingen kvittering å vise til, men hun skulle absolutt ha en ny bh............ men hun hadde som sagt ingenting å vise til at hun faktisk hadde kjøpt og betalt for det som hun påsto....

så har vi jo også den kunden som kom inn i butikken og klaget på at bhen som hun kjøpte var ødelagt, den var bare brukt et par timer, og spilen hadde knekt. det er jo egentlig en helt grei reklamasjon... hadde det ikke vært for at den bhen hun faktisk kom for å bytte var en gammel og vel brukt bh, som garantert ikke bare var brukt i et par timer. Selv om jeg i flere minutter prøvde å påpeke det, og faktisk vise henne at lappen bak på bhen var såpass utvaska at den umulig bare kunne vært brukt i et par timer... Den skulle egentlig være helt hvit, men nå var den helt grå og man kunne nesten ikke se hva som sto på den... Etter mye frem og tilbake, begynte faktisk kunden å skjønne at det hun kom med var en gammel bh... og unskyldte seg med at hun da hadde tatt med seg feil bh når hun skulle reklamere. og hun sa at hun skulle komme tilbake litt senere...... jeg så aldri den kunden noe mer....

Så er det også de kundene som ikke skjønner at vi faktisk IKKE bytter truser som ikke er plomberte.. det er jo for våre kunders trygghet at vi ikke bytter truser som ikke har den plmberinga.. du ville vel ikke likt tanken med å kjøpe en truse som kunne ha vært brukt?

har jo også noen litt morsomme kunder, jeg jobber i en undertøysavd. og det kommer daglig inn eldre damer som trenger ny bh, eller som skal ha en bh som er helt lik den de har på seg... og da, for at jeg skal se hvilken bh de mener så står de midt i butikken og vrenger opp genseren/blusen foran meg og alle andre og sier... "en sånn en" , eller så gjør de akkurat det samme og sier "jeg vil ha en brystholder til disse" ....

Og for de som vegrer seg for å komme inn i en undertøysbutikk for å spørre om hjelp til å finne bh, de som ikke tør å spørre om hjelp mens de står halvnakne i prøverommet... BARE SPØR OSS OM HJELP!! vi bryr oss ingenting om hvordan du ser ut, vi er der for å hjelpe deg. Vi ser og hører så mye merkverdig iløpet av en dag, så det å faktisk kunne hjelpe noen som virkelig trenger det ser vi på som en liten befrielse fra alt det onde ;)

spesielt morsomt er det rundt juletider når mannfolka kommer og skal kjøpe undertøy til damene sine. og de vet somregel ALDRI hva slags str. de skal kjøpe.. og vi prøver jo vårt beste med å hjelpe. Men det er veldig mange ganger at jeg har måtte be dem se på utstillingsdukka vår, og så får de fortelle meg hvordan damen deres er utfra den ;)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ noe som er spesielt irriterende er når kunder som kommer og spør om hjelp prater til deg mens de står med ryggen vendt mot meg, jeg hører jo ingenting av det de sier.... finnes også de som kommer gående mot kassa eller hvor enn jeg måtte være i butikken og mumle et eller anna når de går forbi og fortsette mot den andre siden av butikken og forvente at jeg skal kunne skjønne hva de mener...

jeg tror jeg må abb. på denne tråden. hehe et lite ventilasjonsrom for de dagene som vi har vrange kunder ;) ;) det er jo slik at man alltid skal smile og være glad mot kundene som kommer inn, men selv butikkansatte kan ha en ekstremt dårlig dag.. det er ikke mange kundene som skal til for å ødelegge dagen, men det går også andre veien.. det trengs bare en bitteliten hyggelig kommentar fra en enkelt kunde for å "redde" hele dagen, for å gjøre at man klarer å holde ut de verste dagene.......SELV OM DET SKAL VÆRE SLIK at vi skal være superhyggelig mot alle kunder så er det desverre de gangene at man rett og slett blir så ufattelig lei, og man prøver sitt beste med å være på sitt hyggligste med kundene.. men det er ikke alltid det går....

hehe kom på e tlite artig menneske som kom inn i butikken og skulle ha bh... hun skulle ha en hvit og en sort,, en HVIT og en SORT... en HVIIIIITTT og en SOOORRRTT, hvor hun plutselig slo om og skulle ha en som var rosa. fordi hun var en såkalt rosa bitch..... samme kunde skulle kjøpe truser, et tilbud vi hadde hvor det var 3 for 2. hun spurte om prisen jeg sa at du får tre for prisen av to, dvs at du får tre av disse til 139kr.... hvor på kunden klarer å spørre " men hva blir prisen for to truser da" ... og når hun kom til kassa oppdager hun a thun ikke har nok penger. og ber meg holde de av. noe som er helt greit.. og da spør hun igjen etter prisen

og jeg svarer "139kr" ..

kunden "179kr jaa" ..

jeg " nei 139kr"

kunden "129 jaa"

jeg *sukk* "nei de tre der kommer til å koste 139kr"

kunden "140kr jaaa"

... nei dette innlegget begynner vel å bli litt langt ;) ;)

jeg får spare litt til en senere gang ;)

ønsker alle butikkansatte en strålende dag på jobb ;)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

En dame forran meg i køa lurte på om de solgte "sex" på dagligvare-butikken. Hun spurte flere ganger og ble irritert, da damen bak disken ikke trodde sine egne ører.

Kunden mente forøvrig en sekspakning røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Har sittet og lest og ledd av historiene her, kjenner igjen mye da også jeg har bl.a. kundebehandling på jobb.

Som kvinne i et håndverkeryrke møter jeg en viss mistro og skepsis fra enkelte kunder: godt voksne menn. De har tydeligvis vondt for å tro at jeg kan noe som helst om mitt fag og om de verktøy og materialer jeg daglig bruker. De kommer med "fiffige" spørsmål som liksom skal avsløre min kunnskapsløshet og sette dumme meg på plass, samt vise hvor mye de selv kan... :fnise: Like moro hver gang! Yngre menn, og kvinner i alle aldre, syns det bare er kult med en kvinnelig håndverker; jeg er jo faktisk dyktig.

Morsomme historier får jeg ta etterhvert, selv syns jeg at de aller, aller fleste kunder er greie. Virker de sure prøver jeg alt for å få dem blidere, det skal ofte ikke så mye til. Dette har gjort at jeg har blitt mer obs på dårlig service når jeg selv er kunde, for jeg vet av egen erfaring at det koster så lite å være en hyggelig person bak en disk.

Likevel, noen kunder er ganske håpløse, ja... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Her er det nok jeg som ansatt som kanskje oppførte meg som en bitch, men kunden sa veldig rare ting, og bitchinga måtte til:

En ikke-kunde ringer inn og mumler noe angående et abbonement, han oppgir gateadresse og vil vite hvor mye han betaler per måned.

Jeg spør hva han heter, man gir jo ikke slik informasjon til hvemsomhelst.

Han oppgir etternavn, som samsvarer med kunden på adressa.

Jeg spør etter fornavn, men får ikke noe svar.

Jeg ser av historikk at det presiseres mange ganger med "PASS PÅ. Slektning ringer inn her ofte og spør, får IKKE lov til å bestille noe i denne kundens navn, skal ikke få informasjon om abbonementet" og det er nevnt nesten ti ganger i forskjellig ordlag.

Jeg aner jo ugler i mosen..

Og da går samtalen slik:

Jeg: Beklager, men hvis du ikke gir fornavnet ditt, kan jeg faktisk ikke hjelpe deg her

Han: Joda, men du skjønner det at jeg bare lurer sånn generelt sett

Jeg: Ja, generelt sett kan du få vite at (et tilfeldig valgt abbonemet) koster (pris) men jeg kan ikke si hvor mye (navn på kunden) betaler til oss hver måned og hvilke abbonement han har.

Han: Jamen jeg trenger å vite det, for vi deler fakturaer

Jeg: OK. Hør her. Du har ringt inn mange ganger, du indentifiserer deg bare som en slektning.

Han: Ja, det stemmer

Jeg: Vi kan ikke gi deg informasjon om dette abbonementet uten kundens samtykke, MEN vi kan lage et abbonement kun på deg med det du vil ha, så slipper du å dele fakturaer med ham. Eller så kan du snakke med kunden om å få se fakturaene, det har du krav på om dere deler utgifter. Men jeg kan ikke gi informasjon uten hans samtykke.

Han: Jamen ditten, jamen datten og snike seg rundt

Jeg: (lei av diskusjnen) Beklager, men jeg må si jeg blir forvirret her. Jeg ser vi har informert deg om at vi ikke kan gi informasjon hver eneste gang du har ringt inn, og det nærmer seg ti ganger. Hvorfor fortsetter du å ringe?

Han: JEG FÅR JO IKKE KONKRET INFORMASJON OM DET FRA DERE

Jeg: Nei. Hva sa jeg om det?

Han: Vet ikke

Jeg: Jo. Vi har ikke lov til å gi deg konkret informasjon

Han: Kan du sette meg over til en annen linje?

Ufff..Han var håpløs.. Syntes nesten litt synd på ham. Så lite løsningsorientert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg ler! :skratte:

Har et eksempel. Midt i lørdags(og jule)rushet rett etter at butikken var nyåpnet og det var milevis med milevis med kø, fikk jeg en kunde som skulle ha en stikkkontakt ellernoe, til ca 49 kr, men denne gikk inn til 69 kr i kassa, men jeg sa jo at det som kom inn på kassa var rett (om vi i butikken ikke har vært nøyaktig med prisingen ol.), og at den kanskje lå på feil plass? Nei, det nekta han for, så han tvang meg omtrent til å gå halve butikken for at han skulle vise meg at jeg tok feil. Neida! Varen hans lå på rett hylle med rett prising, men han hadde sett på prisinga på hylla ovenfor..

Også har vi jo denne;

En gang senere hadde vi besøk på butikken av en mann med tydelige psykiske problemer. Han likte ikke oss ekspeditørene i kassa fordi han så (igjennom oss ellernoe)på oss at vi ikke var ordentlige mennesker. Vi likte ikke jobben vår og var ikke glad. Han påstod også at det var spioner rundt om i butikken som var ute etter han.. Han kjeftet opp en av oss etter å ha spurt om han ville ha noe hjelp. "Nei, æ like itj dæ æ" fikk hun til svar. Han rakket ned på alle ansatte og selve bedriften/butikken, og sa at "energien" vår var forferdelig. Heldigvis kom sjefen og ble forbannet, og har ikke sett han siden..

Edit: Gikk litt fort i svingene.

Endret av frklykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare rister på hodet over de rare skapningene dere treffer på, pokker ta taushetsplikt sier nå jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ejala

Denne er en stund siden nå, men ...

Ei moden dame skulle betale varene sine med kort. Hun setter kortet ned i terminalen, hvorpå det kommer fram "Ingen flere kodeforsøk" på terminaldisplayet og skjermen min. Hun setter sinte øyne i meg og lurer på ...

"Hva har du gjort nå?"

Jeg: "Jeg har ikke gjort noe som helst, bortsett fra å trykke på knappen som forteller terminalen at et kort skal brukes!"

Hun: "Så hvorfor kommer dette opp da?", fortsatt ser hun stygt på meg

- "Vanligvis betyr det at man har tastet feil kode tre ganger på rad ..."

- "Men det har jeg ikke!"

- "Neivel, da har dessverre ikke jeg noe svar på hvorfor det er slik."

"- Det må være noe galt, slik var det på Kiwi også."

- "Kanskje du bør ta kontakt med banken din og spørre?"

Men nei, det var visst ikke aktuelt, feilen måtte helt klart ligge hos meg. Vi prøver flere ganger, med samme resultat. Enden på visa var at hun hadde et annet kort hun kunne bruke.

Jeg lurer litt på hvordan det gikk med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

fikk jeg en kunde som skulle ha en stikkkontakt ellernoe, til ca 49 kr, men denne gikk inn til 69 kr i kassa, men jeg sa jo såklart at det som kom inn på kassa var rett

Såklart? :huh:

Du er klar over at hvis det står feil pris ute i butikken, så plikter dere faktisk å følge den, uansett hva kassa sier?

Det er greit å dobbeltsjekke om du mistenker at det er feil og at kunden mener noe annet, men det minste du kunne gjøre i den situasjonen var faktisk å sjekke. Ikke akkurat kunden sin feil at noen har lagt fra seg varen på feil sted, så jeg synes ikke du bør irritere deg over at du måtte gjøre jobben din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

*abonnere*

Trykk heller mine favoritter en å søppleposte...

Tema:

Skriver som anonym av logiske grunner.

-Var en dame en gang som lurte på om fiskekakene i fiskedisken(den er som sakt fylt med is)) var varme

-En kunde lurte på om maten i varmeskapet var kadlt

-Så har vi de folka som spør om jeg kan kjære opp kyllingen dems, ETTER at jeg har spurt dem om jeg skal kjære den opp og de har svart ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart? :huh:

Du er klar over at hvis det står feil pris ute i butikken, så plikter dere faktisk å følge den, uansett hva kassa sier?

Det er greit å dobbeltsjekke om du mistenker at det er feil og at kunden mener noe annet, men det minste du kunne gjøre i den situasjonen var faktisk å sjekke. Ikke akkurat kunden sin feil at noen har lagt fra seg varen på feil sted, så jeg synes ikke du bør irritere deg over at du måtte gjøre jobben din.

Oi, ser nå at det blei feil.. Han tok av feil hylle mente jeg. Vet godt at kunden skal få varen til den prisen som står på hylla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eldre dame kjøpte en PC av hos. Hun ringer inn litt senere og sier at den ikke vil skru seg på. Selger forklarer så godt han kan at hun må trykke på den "runde knappen med strek over" De snakker sammen en stund før de bestemmer at hun skal komme innom butikken igjen med pcen, kanskje det var noe feil på den.

Da kunden kommer innom slenger hun pcen på disken, rimelig forbanna. "Se den funker ikke", sier hun å trykker på bokstaven Ø !!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Jeg jobbet i en videobutikk for mange år siden, og traff på en kunde som hadde funnet en film som hun vurderte å kjøpe. Hun kommer bort til kassen å spør meg om det er sexscener i filmer. Jeg sier: "Hmmm. Det var jeg ikke. Har ikke sett filmen". Det kan være hun har blitt mishandlet eller noe, og helst vil unngå alt som har med sex å gjøre, men jeg ble litt satt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...