Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet på max (lignende butikk som nille og europris) og der var posene gratis.

Jeg la alltid frem poser i tilfelle noen ville ha

og da ble flere skikkelig sinte "jeg vil ikke ha to poser jeg vil ikke ha to poser jeg vil ha en!"

Ja men det er greit det bare la den du ikke vil ha ligge..

"Jeg vil ikke betale for en pose jeg ikke vil ha."

Og når jeg forklarte at posene var gratis så trodde de ofte ikke på meg og ble skikkelig sure "du lurer meg til å betale for 3 poser jeg ikke vil ha, jeg har med pose selv skjønner du det!" eller så ville de plutselig ha med seg 4 -5 ekstra poser eller så mye som 20 30 eller 100 poser et par kasser med poser osv.

Etter jeg hadde jobbet der ei stund tok jeg bare og satte posene på enden av kassa, så kunne de grådige ta så mange de ville. Mens de høflige da gjerne spurte kan jeg ta en pose tok de grådige gjerne og lurte med seg en masse poser. Synes de var litt komiske jeg da når en ikke har bedre å gjøre en å dra på max 20 og lure med seg poser...

Posene var også av dårlig kvalitet så om det var noe tungt prøvde jeg å få de til å ta to poser utenpå hverandre for at posen ikke skulle gå i stykker. Da kunne noen bli veldig sinte fordi det var sløsing. Ta av pose jeg hadde tatt utenpå enda jeg hadde informert om at det var gratis..Mange av disse kom tilbake ville ha nye rammer eller glass gratis fordi det ikke var deres feil at posene hadde gått i stykker. Enda det var de som hadde nektet og ta to tre poser utenpå hverandre.

Flere spurte også om jeg kunne legge varene i pose for dem. Og når jeg var ferdig. Da først la de merke til at hele posen var oransje og da ville de at jeg skulle ta ut alle varene og vrenge posen selv om jeg advarte dem om at logoen ville synes godt uansett. De som ville at jeg skulle legge i posen mens de sto og så på sa ofte noe så dumt som. Jeg synes det er bare skulle magle at jeg ikke får service for posene jeg har betalt for...

Jeg svarte at posene faktisk var gratis og da hendte det faktisk flere ganger at de ikke ville ha posene likevel men gikk bort på kivi og kjøpte poser der....

I begynnelsen var jo alt dette litt humor da men etter å ha jobbet der et år var det ikke like gøy. Tenk hvor mye lettere det hadde vært og jobbe på max om posene hadde vært av bedre kvalitet, hvite, og kostet 50 øre.

Endret av Ida Eirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte det morsomste av alt det var at ofte på fredager i 7 tiden kom det noen gamle eller unge skikkelig fulle og skulle kjøpe noen briller fordi de akkuratt hadde begynt og se dårlig.

Når en da prøvde og få dem til å forklare noenlunde hvordan dårlig de plutselig hadde begynt og se, så var det dobbeltsyn svimmelhet og at det så ut som om hele bakken gynget. Så sto jeg der og holdet brille stativet med billig briller slik at de ikke skulle dytte dem over ende. Disse personene gikk ofte sjanglende rundt i butikken ogprøvde briller mens de forklarte meg at de hvertfall ikke var full nei enda da luktet sprit og øl. Ganske morsomt.

Jeg synes det var særskilt menge merkelige kunder på max i forhold til andre butikker jeg har jobbet kanskje var det fordi det var så få kunder i denne butikekn at de tok seg friheten til å klage og kjefte for veldig spesielle ting eller at jeg var veldig ung når jeg jobbet der så de tok seg ekstra med friheter.

som ei dame som ble sint for at vi ikke hadde brune dokoster. Bare blå,, grønne, gule og hvite det hadde heller ikke stått i noen reklame at vi skulle ha brune dokoster.

Så var det en mann som ble sur for at han ikke kunne kombinere fargen på dokosten med dokostholderen selv fordi han hadde lyst på en dokost med holder som var knarsje grønn og rød...

Faktisk 4 klager på at lys brente for sent..

Ja og jeg fikk liret ut av dem hva som var problemet med at lys brenner for sent.

Og det var at en ikke kunne dra fra sterinlys som brenenr sent for da kan det begynne og brenne nemlig...

Så var det ei dame i 60 årene som skulle kjøpe noe til 150 kr hun skulle betale med 50 øringer og heldte dem bare over disken og lovte dyrt og hellig at det var 150 kr i posen så sprang hun. Jeg nådde henne ikke igjen da det er begrenset hvor langt en kan springe fra butikken. Det var bare knappe 50 kr veldig pinlig siden dette var 2 uker etter jeg hadde begynt og jobbe der ekstra flaut at det mangler penger i kassa da.

En stam stjele kunde som altid stjal billig dopapir jeg så det og jeg tror at hun viste at jeg så det også. Jeg sa det til sjefen men han brydde seg ikke...

Det hadde virkelig vært en tragisk verden om kunder alltid hadde rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat var vitne til en gutt som kranglet med dørvakta på et utested. Husker ikke akkurat hvorfor (vi kan jo tippe...), men dørvakta ville i hvert fall ikke slippe inn gutten på stedet. Gutten hisset seg mer og mer opp, gikk tom for argumenter, og skrek til dørvakten:

- DU er dum du!!! D-O-M!!! ...stavet han høyt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde ringte inn for en god stund siden og krevde at jeg tok på meg "servicehatten" fordi jeg ikke kunne gi ham et gratisprodukt sånn helt uten videre, h*n hadde jo vært trosfast kunde i mange år. Altså, jeg er ganske snill med kundene, jeg strekker meg langt, men man kan aldri forlange noe man i utgangspunktet ikke har krav på. Kunden ringte kun inn for gratisprodukt, da jeg spurte om h*n var misfornøyd med noe var h*n altså ikke det. H*n ble skikkelig sur, for h*n ville ha ny produkt der og da (og vi snakker om noe som er ganske dyrt, som alle må betale for).

Og så er det en klassiker jeg har opplevd noen ganger. Kunde ønsker utsettelse på faktura og blir forbanna på meg fordi de ikke kan få det fordi de sier i fra 14-20-30 dager etter forfall. Det ikke min feil at folk ikke klarer å betale i tide. Og når jeg sier at jeg skulle gjerne ha hjulpet kunden men ikke kan fordi reglene våre forbyr det for det første, systemet gjør at det ikke er fysisk mulig for det andre og vi ikke driver gratistjenester for det tredje, så blir jeg kalt diverse stygge ting eller vanskelig. For det selvsagt min feil og blir kalt hore. Det har skjedd ganske mange ganger.

Hva med å være litt ydmyk, spørre pent om "du, kunne du ha spurt for meg om det var mulighet for å få utsette fakturaen?". Man ønsker akkurat å strekke seg mer enn man nå når man blir kalt hore. Sånn er det bare.

Og så er det alle kundene som ringer til kundeservice og blir skikkelig forbanna fordi vi ikke kan hjelpe dem med saker som angår andre teleoperatører. "Men helvete heller da, dere kan jo gjøre alt annet". Eh, nei. Det kan vi ikke. Vi kan IKKE forandre abonnementet ditt som er hos Tele2, til tross for at vi er et annet stort selskap.

En av mange kunder:

Kunde: "Du synes ikke du er litt frekk nå?"

Jeg: "Nei"

Kunde: "Du synes ikke du er litt slem nå?"

Jeg: "Uhm, nei?"

Kunde: "Jeg vet du dømmer meg."

Jeg: "Nei, det gjør jeg ikke."

Kunde: "Jeg vet det nok. Hvor bor du?"

Jeg: "Beklager, slike opplysninger kan jeg ikke gi bort".

Kunde: "Synd, da kunne vi dratt på date".

Hmm. Jaha?

Til slutt vil jeg avslutte med han som fant det for godt å runke inn i røret når jeg skulle hjelpe ham med noe som var galt med hans produkt. Jeg trenger vel ikke si noe mer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Jobbet på kafe :En dag skulle en dame ha lettmelk fordi hun får diare hvis hun drikker h melk..Og alt dette opplyste hun veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde ringte inn for en god stund siden og krevde at jeg tok på meg "servicehatten" fordi jeg ikke kunne gi ham et gratisprodukt sånn helt uten videre, h*n hadde jo vært trosfast kunde i mange år. Altså, jeg er ganske snill med kundene, jeg strekker meg langt, men man kan aldri forlange noe man i utgangspunktet ikke har krav på. Kunden ringte kun inn for gratisprodukt, da jeg spurte om h*n var misfornøyd med noe var h*n altså ikke det. H*n ble skikkelig sur, for h*n ville ha ny produkt der og da (og vi snakker om noe som er ganske dyrt, som alle må betale for).

Og så er det en klassiker jeg har opplevd noen ganger. Kunde ønsker utsettelse på faktura og blir forbanna på meg fordi de ikke kan få det fordi de sier i fra 14-20-30 dager etter forfall. Det ikke min feil at folk ikke klarer å betale i tide. Og når jeg sier at jeg skulle gjerne ha hjulpet kunden men ikke kan fordi reglene våre forbyr det for det første, systemet gjør at det ikke er fysisk mulig for det andre og vi ikke driver gratistjenester for det tredje, så blir jeg kalt diverse stygge ting eller vanskelig. For det selvsagt min feil og blir kalt hore. Det har skjedd ganske mange ganger.

Hva med å være litt ydmyk, spørre pent om "du, kunne du ha spurt for meg om det var mulighet for å få utsette fakturaen?". Man ønsker akkurat å strekke seg mer enn man nå når man blir kalt hore. Sånn er det bare.

Og så er det alle kundene som ringer til kundeservice og blir skikkelig forbanna fordi vi ikke kan hjelpe dem med saker som angår andre teleoperatører. "Men helvete heller da, dere kan jo gjøre alt annet". Eh, nei. Det kan vi ikke. Vi kan IKKE forandre abonnementet ditt som er hos Tele2, til tross for at vi er et annet stort selskap.

En av mange kunder:

Kunde: "Du synes ikke du er litt frekk nå?"

Jeg: "Nei"

Kunde: "Du synes ikke du er litt slem nå?"

Jeg: "Uhm, nei?"

Kunde: "Jeg vet du dømmer meg."

Jeg: "Nei, det gjør jeg ikke."

Kunde: "Jeg vet det nok. Hvor bor du?"

Jeg: "Beklager, slike opplysninger kan jeg ikke gi bort".

Kunde: "Synd, da kunne vi dratt på date".

Hmm. Jaha?

Til slutt vil jeg avslutte med han som fant det for godt å runke inn i røret når jeg skulle hjelpe ham med noe som var galt med hans produkt. Jeg trenger vel ikke si noe mer.

Har jobbet innenfor kunderservice selv. Det er utrolig hvor mye enkelte trodde jeg kunne hjelpe dem med. F.eks kunne jeg ikke si opp abonnementet som de hadde hos et helt annet selskap.

Var også en som ble rasende på meg for at jeg ikke kunne legge meg opp i hvilken rute avisbudet skulle kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine innlegg! Ler så jeg nesten faller av stolen!

Jeg har innimellom kunder som kommer inn i butikken og kommer med følgende:

Jeg: "Hei! Vil du ha noe hjelp?"

Kunde: "Hei ja! Jeg skulle hatt [vanskeligmedisin-navn]!" (drar opp resept)

Jeg: "Eh.. Dette er en helsekostbutikk.."

Kunde: "Åh? *ser seg forvirret rundt* Men hvor er apoteket?"

Jeg: "Ehm.. Der borte.. *Peker 100 meter lenger bort*

Kunde: "Åh ja. Jaja, jeg får prøve der jeg da.."

:sprettoy: Jeg mener; det er STOR forskjell på apotek og helsekost, og jeg har helt vanlige, gjerne fargerike klær på meg, imotsetning til hvit frakk.. Vita-butikken ved siden av oss opplever akkurat det samme.. Kan begynne å lure på om folk burde hatt mindre medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, elsker denne tråden! :-D

Jeg jobber som resepsjonist på et sykehus, og sitter også på sentralbordet. Så blir jo en del rare folk man møter på! :P

I Luka:

De gamle som venter på taxi; kommer bort hele tiden og spør etter når taxi`n kommer, selv om de kun har venta i 5 minutter. Må de vente i 10 minutter er det jo krise, og da kan du tro de sier mye rart!

Folk som ikke husker navnet på den de skal besøke (?!); - "Ja, skla besøke Ola jeg.." Eh, jah? Må vite litt mer for å finne ut hvor de ligger, og sier jeg det himler de med øya akkurat som om jeg skulle ha visst hva alle heter og på hvilken avdeling de ligger på.

Folk som ikke tror på meg da jeg sier hvor de skal gå; - "Det er jo ingen folk der, luka er stengt! Tror ikke du vet hvor jeg skal!" ..Joo, bare sett deg å vent - for er folk der selv om luka er stengt. Men det er det jo mange som har vanskelig for å tro på :P

Drosjesjåfører som ikke gidder å hente pasienten på avdelingen h*n er på; Derfor ber de meg om å ringe, selv om jeg vet at de må opp for å hente pasienten da det somregel er en rullestolbruker etc, men det gidder de ikke å høre på. Istedenfor setter de seg ved narvesen og gomler i seg pølse, GAAAD!

De gamle som skal prate om alt; De bryr seg ikke om at jeg er opptatt med telefoner osv, og de har utrolig mye å fortelle. Forteller gjerne hele livshistorien sin, hvorfor de er så dårlige i magen (TAKK FOR OPPLYSNINGEN), den gangen de brakk beinet osv.

De som skal klage på alt; Det er nemlig sånn at man må betale for å stå parkert her på sykehuset, og det er det euro-park som styrer med - ikke vi. Likevel er det selvfølgelig vi som får kjeften, og det er vi som burde sett at bilen til h*n ikke sto parkert der lenger enn tiden osv :P

De som ikke hører; Gjelder da spesielt gamle damer som nekter å bruke høreapparat, så jeg må skrike ut så alle andre rundt i hallen hører hva jeg sier *flaut*. Og det værste er at de ikke skjønner hva jeg sier likevel.

Utlendingene som ikke kan norsk; Har med seg barna sine som tolker, stakkars :O Så blir de sure om jeg ikke skjønner hva de sier.

I telefonen:

(Det er et felles nr for alle sykehusene hedmark/oppland)

De som tror de kommer rett på den avdelingen de skal på; Babler ivei uten at man kommer til ordet, og da de er ferdig sier jeg "Jaa, hvilken avdeling skal du på?". Så klikker de for at jeg ikke sa ifra før, og at de trodde at de kom rett på den avd de skulle.

De som blir sure om vi spør hvilket sykehuse de skal på; Er jo tross alt felles sentralbord, så blir jo naturlig å spørre om det - Noe ikke alle liker. "Eh, skal jo på Gjøvik da!" (type tonefall er du DUM?!)

De som nekter å stå å vente i kø på tlf-linja; Blir dritsure, og sier at de MÅ snakke med den og den nå, og at det er vår skyld at de er opptatt. Jadda..

De som ringer utenom telefontiden; Hjelper ikke å si at det er telefontid, neei :P Så blir dem sure for at vi ikke kan ta imot beskjeder om ditt og datt (noe vi ikke har mulighet til)

Er mange fler og..haha :) Men ja, er jp stort sett bare hyggelige folk man møter da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

I bil butikken ivret selgeren for en diselbil. Kona til kunden sa at mann min kan ikke ha disel for han er litt tunghørt. Slå den. Det er viktig at ting en sier har vert innom hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic:

Jobba på bensinstasjon en periode. En dag var det lang kø i kassen og en ung fyr forrerst i køen mumlet litt flaut "en pakke kondomer". Hørte ikke va han sa jeg så jeg svarte høyt: "Domer? Hva er det?".

Tok to sekund før hjernen min kobla det. Heldigvis begynte på han og jeg, og de bak i køen og le. Morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg kjenner meg så uuutroolig igjen i det du skriver, kan det være at vi jobber for samme kundeserviceselskap? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg kom på en nå.

Jobber med kundeservice via telefon.

Jeg: velkommen til xxx, du snakker med xxx

Kunden: heisann du, jeg sliter litt her.. jeg får IKKE den dingsen til å virke

Jeg: hvilken dings?

Kunden: nei, du, desverre har jeg jernteppe, jeg HUSKER IKKE hva den heter. men den er grå, den har knapper på seg..

Jeg: ja, kan det være noe til TVen?

Kunden. Ja, det tror jeg det er. Den virker ikke

Jeg: Ok... (prøver å eliminere forskjellige ting som dekoder/fjernkontroll/dvdspiller osv, alt med knapper)

Kunde: Nei, ikke sånn.. Nei.. Eh.. Nei.. Den er grå da..

*Liten pause*

Kunde: Vent littegranne.

*kunden roper på kona*

Kunde: "Du kjære, hva heter den greia her egentlig?"

Kona: "Fjernkontrollen!"

Kunde: "ja, heidu, nå fant jeg ut av det her.. den heter fjernkontroll. den er ødelagt."

Jeg: "Haha, ok, da skal jeg sende deg en ny en vettu."

Altså...

For det første: jeg SPURTE om det var fjernkontrollen jooo.

For det andre: så morsomt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Folk som ikke husker navnet på den de skal besøke (?!); - "Ja, skla besøke Ola jeg.." Eh, jah? Må vite litt mer for å finne ut hvor de ligger, og sier jeg det himler de med øya akkurat som om jeg skulle ha visst hva alle heter og på hvilken avdeling de ligger på.

Dette har jeg gjort. Moren min fikk en akutt dødelig sykdom og ble lagt inn. Jeg fikk en telefon fra min søster og dro til sykehuset. I farten hadde jeg ikke fått med meg hvilken avdeling hun lå på, og jeg ente med å spørre i luka om hvor mamma lå. Hun så litt rart på meg, jeg må innrømme det. Når jeg i tillegg ble så stresset at jeg ikke kom på etternavnet til moren min så damen ut som hun snakket til en gal person :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var butikksjef i en platebutikk for et par år diden, og sto på jobb en lørdags ettermiddag. Da kommer det fykende inn en eldre mann som ønsker å bytte en plate. Forseglingen var brutt, så den kunne vi ikke bytte sa jeg.

"-Ja, men jeg vil jo ikke ha denne platen!".

Meg: "-Beklager, men så lenge forseglingen er brutt kan jeg ikke ta imot denne platen."

"-Ja men den er jo ikke noe bra!"

Jeg henviser til lyttestasjonene våre, og sier at vi tilbyr alle kunder å høre gjennom plater før de kjøper. Han går fullstendig i fistel og forlanger å få snakke med sjefen min. Det som er kjempevittig er at han dermed går direkte til lørdagshjelpen vår, en gutt på knappe 16 år, og begynner å snakke til ham som om han var butikksjefen. Gutten har åndsnærværelsen til å si at "Da må du nok snakke med sjefen min. Hun står der borte." Og peker på meg. Da ble han plutselig sprutrød og stormer ut av butikken.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke det "kunden" sa som som var så dumt, men situasjonen ble ganske dum;

Jeg sto i kassen i en av Osloområdets mest besøkte butikker en lørdag like før jul og hadde en laaang kø foran meg og hadde hatt det i mange timer. (I tillegg var jeg avdelingsleder, så jeg måtte gå foran med en godt eksempel). Inn fra venstre kommer det plutselig en fyr som slår et balltre i disken og mumler ett eller annet. Jeg har på det tidspunktet jobbet nattevakt på bensinstasjon i Oslo i flere år så jeg enser ham knapt, hører i hvert fall ikke hva han sier, og svarer at "Beklager, men det har jeg ikke tid til akkurat nå. Vil du ha hjelp må du stille bakerst i køen." Jeg registrerer at fyren blir noe perpleks, men tenker ikke mer over det før bevæpnet politi stormer lokalet og legger ham i jern. Det jeg "ikke hadde tid til" var å bli slått i hjel hvis jeg ikke ga fra meg pengene umiddelbart...

Sant nok! Jeg hadde verken tid eller lyst! :ler:

(Han hadde jo allerede oppført seg på en slik måte at det øvrige personalet hadde tilkalt politiet, men det hadde jo ikke jeg fått med meg i kaoset. De hadde ikke turt å hindre ham da han turet mot kassen, men min mildt sagt kjølige, men dog så utilsiktede, avvisning satte ham helt ut og ble i ettertid voldsomt komisk).

*applaus* Jobbet på Grorudsenteret en periode, og fikk besøk av mange "sjarmerende" typer. Takk og pris for oppmerksomme vektere og alarmknapper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i matbutikk, og er lei det uendelig styret med poser.

Jeg: Skal du ha pose?

Kunde: Også skal jeg ha tjue prince mild!

Jeg: *slår inn røyken*, trenger du pose?

Kunde: Hvor mye ble det?

Jeg: 250 kroner, vil du ha pose??

Kunde: *betaler og går ned til båndet* Eh, kan jeg få pose?

Noen ganger slenger jeg ned en pose selv om de ikke svarer, men de skal da selvfølgelig ikke ha pose, må vite!

:kjefte:

Møter også ofte på guttene som kjøper røyk/alkohol, og jeg spør automatisk om leg.

-Har du leg?

- Ja *putter kortet i terminalen*

- Ehm, kan jeg få se det?

Så er det de som legger varer på båndet, jeg begynner å scanne, plutselig kommer de på noe de har glemt, og forlater kassa for å hente det. Ikke noe problem når de er den eneste som står der, men når 4 andre står i kø er det ikke greit. Er altfor mange som mangler sosiale antenner. Mister troen på menneskeheten litt etter litt når man jobber i serviceyrket :fnise:

Heldigvis fins det enkelte kunder som faktisk "makes my day".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...