Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest tralalala

Hehe.. for mange år siden så jobbet jeg på Kiwi. Det var lørdag og det var masse å gjøre. Jeg holdt på å ta flaskeautomaten, da det ringte i den klokka som signaliserte at han trengte hjelp kassa. Jeg kom ned i området og så en kjempekø. Jeg satt meg ned, åpnet kassa og ropte ganske så høyt: POSE!!!

(trudde jeg skulle dø på meg, var jo ledig kasse jeg egentlig skulle rope).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
Gjest ElMona

For en fantastisk tråd! Måtte bare registrere meg etter å ha sittet oppe til langt på natt flere netter og ledd høyt. :ler:

Jeg har i flere år jobbet på kino, både med billettsalg og kiosk (billettsalget ble etterhvert lagt til kiosken..noe som skapte et eget kapittel med syting og klaging)

En morsom episode var da et par kom å skulle ha billetter til en film og sa de skulle ha barnebilletter (det er for de under 15, og jeg kunne se at paret var minst 18 år eller eldre pluss at jeg overhørte jenta si "si at du skal ha barnebilletter da...") Jeg svarer da "så dere er 15?" Hvor kunden kjapt svarer "ja!"

"Ok, da blir det nok voksenbiletter da" svarer jeg med et smil (og lo høyt innvendig) Han ble litt paff ^^

Og så selvfølgelig den evinnelige kjeftingen fra kunder som ikke forstår at reserverte billetter må hentes en HALVTIME før filmen starter. Det sies på telefonreservasjonen, og vi forteller det konsekvent til alle som reserverer i kassa. Billettreservasjoner MÅ hentes en halvtime før ellers så blir de slettet! (dette er kun reservasjoner, kunden betaler ingenting) Slik er det stort sett over alt, på fotballkaper, teater, konserter osv. De fleste plasser er det faktisk 1 time hentefrist eller mer. Men nei, de nekter å forstå at hadde vi skulle holdt av alle de reserverte billettene som folk ikke gidder å hente helt til filmen starter, så hadde det blitt et kaos uten like+tapt salg. Noen presterte faktisk å rope høyt at de skulle saksøke oss da vi ikke hadde flere ledige plasser igjen til en bestemt film... saklig..

har maaange flere historier, men nå er det sovetid ^^

:søvn:

Endret av ElMona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dora Flanica

Har en opplevelse her:

En venn av meg jobber i kassa på Polet, og der kommer det inn mange som ikke veit åssen de skal uttale navnene på den og den vinen. En dag kom det inn en meget fin herremann.

Mann: Jeg skal ha en flaske musehjerne

Venn i kassa: Øh. Hva sa du? (Prøver å være høflig for å ikke drite ut kunden)

Mann: Jeg skal ha en flaske musehjerne (meget tydelig)

Venn: Eeh, tror ikke vi har musehjerne her på polet.

Mann: Jo, det har dere, der borte!

Det viste seg at det var musserende vin han skulle ha.

Forresten en herlig tråd:)

Endret av Dora Flanica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har ølsalgreglene ført til både frustrerende og morsomme episoder!

:sur::ler:

Enig med den! Fikk en 200-lapp slengt i trynet av en forbannet kunde, som da bare gikk ut med 2 seksere.. Og det er bare en av mange!

Av og til er jeg kunde selv også og for en stund siden står jeg i kassen på Byggmakker og skal betale for en større leveranse da jeg hører samboeren min rope navnet mitt gjennom hele butikken (Med lang kø i kassa...); xxx, her har de hekksaks med skikkelig bensinmotor. (Han er mekaniker og elsker alt som kan drives av en sådan...). Jeg repliserer, som sant er, at "Ja, men vi har ikke hekk, kjære". Jeg, og ca. 20 andre knakk fullstendig da han etter ca. 2 sekunders betenkningstid svarte at "Jeg vet det! Men kan vi ikke låne en?"

:fnise:

Jeg var på rema 1000 for noen uker siden, og fant et matlagingsredskap jeg har lett etter lenge, men det stod ingen pris på den.

Tok denne med bort til kassa og la varene på båndet, og kassadama slo de inn, helt til hun kom til denne tingen.

Kassadama: Så du hvor mye denne kostet?

Jeg: Nei, det gjorde jeg ikke...

Kassadama: .....

Jeg: Nei det stod ikke noe pris på den..

Kassadama: Nei det er ikke noe sånn lapp på den heller skjønner du(strekkode)

Jeg: Neivel??

Kassadama: Nei så da får jeg ikke slått den inn...

Jeg:Nehei..?

Kassadama:Nei for når det ikke står noe på den så får jeg ikke slått den inn skjønner du....

Jeg: Neivel...!!??!!

Jeg: Nei da så....

Etter en lang pause hvor kassadama bare sitter å kikker dumt på meg, fordi JEG ikke kan prisene på varene i butikken HUN jobber,

ber jeg ho om å bare drite i den og legge den vekk,

også fortsetter ho med resten av varene...

Det kan jo selvfølgelig være jeg som er kravstor, men jeg syntes det er naturlig at den butikkansatte hører med noen andre hvis h*n ikke vet prisen..

Det jeg bruker å gjøre i en slik situasjon, er at jeg ringer på en kollega som kan sjekke prisen eller sjekke selv (hvis det ikke er kø). Er det noen jeg kjenner, så kanskje jeg spørr om de orker å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har jobba i ferskvaren:)

"De krabbeskjella der, det er halv pris på de nå, så seint på kvelden?" Klokka var fem på en fredag, og krabbeskjellene var kommet inn samme dag, noe jeg passa på å si. Holder jo gjerne lengre enn en dag:/

"Er dette varmt?" Spurt om grytene i delikatessedisken. I samme disk finner man også kjølevarer som pålegg og ost, i tillegg til at disken er "åpen", uten noe form for lukkemekanisme.

Og det verste (vet ikke om det passer inn her), var to gamle damer som utrolig nok hadde fått øye på et tilbudsskilt fra forrige uke på størrelse med et A4-ark, og krangla seg til prisen som stod på skiltet. Skiltet stod forøvrig på en benk langt unna, og vinkelen gjorde det akkurat mulig å lese det. De sparte hele 10 kroner på torsken den dagen, og gikk derfra strålende fornøyde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er egentlig ikke dum, men heller ganske morsom da vedkommende gjorde det med vilje.

En butikk i Bergen annonserte med kanontilbud på noen varer. Da kom det en mann inn i butikken og spurte: "Hvor er de kanonene som er på tilbud?" :hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Jeg jobbet for noen år siden i et parfymeri. Det kom en dame inn som skulle ha en hårfarge. Hun skulle ha den som damen på bildet over hyllene med hårfarger hadde.

Greit det, jeg visste hvilken farge det bildet var hentet fra.

Men nei, da hun så esken var det ikke den fargen. Jo, sa jeg det er den samme, ser du, samme bilde.

"Jammen, se på damen over hylla, det er IKKE samme farge!!" Jeg forklarte at bildet hadde lys bak, og det var nok blitt bleket av lyset. Bildet var veeeldig falmet etter at det tydeligvis hadde vært oppe en stund. Damen sto på sitt og skulle ha AKKURAT den fargen som var på bildet. Jeg sa at den fargen hadde vi nok dessverre ikke. Damen ble drit sur og lurte på hvorfor vi hadde bilde av den fargen oppe da...

En annen dame trengte hårruller. Vi hadde dem i 10 pack. Damen sa at hun kun kom til å bruke 5 av dem, så hun ville ha halv pris på pakken. Jeg forklarte at det kunne jeg dessverre ikke gjøre. Hun ble sur fordi at jeg ville ha betalt for 5 hårruller hun ikke kom til å bruke, de ble jo bare liggende i skuffen hjemme ubrukt.

Endret av Darkannie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i min butikk tilbudsblad med gjevne mellomrom, disse varer stort sett i ca 2 uker, før vi har noen ukers "pause" og det kommer nytt blad. Tilbud har vi i midlertidlig hele tiden, de er bare ikke annonserte i like stor skala.

MANGE kunder kommer inn med tilbudsblader som er kjempegamle og krever å få tilbudspris. Det at det står tydelig dato på tilbudene har ikke noe å si, de rakk jo ikke å handle de to ukene :roll:

Så har man også de som ikke vil ha tilbudsproduktet og derfor prøver å få et annet produkt, gjerne i et annet merke til samme pris. "Hæ? Er det bare Olay som er på tilbud? Men jeg liker ikke Olay, så jeg tar heller 30% på denne fra L'oreal jeg...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en gang på deli de luca da det kom en fyr inn:

Han: Eh... har dere sånne derre kondomer?

Jeg: Ja, vi har to varianter (viste de til han)

Han: Hva er forskjellen?

Jeg: Dette er den vanlige, den andre er litt knudrete, med små "nupper" på.

Jeg: Den ene er glatt, den andre har små nupper på seg.

Han: Hvorfor det da?

Jeg: Det står noe på pakken om mer nytelse.

Han: Hmmmm, det er første gang med dama skjønner du.

Jeg: Eh... javel.

Han: Jah, ganske stas skjønner du. *Smiler stort*

Jeg: Eh... Gratulerer da. Hvilken vil du ha?

Han: Ja, assa, jeg tenkte du kunne fortelle meg hvem du liker best, hva hadde du likt?

Jeg: Ehm, Det kan jeg ikke svare deg på, for det vet jeg ikke.

Han: Det skal jo være litt stas da, så kanskje jeg skal ta den med nupper på?

Jeg: Ja, det kan du gjøre!

Han: Flott! Takk for hjelpen, jeg håper hun liker den. Jeg skal si at du anbefalte den!

Jeg: jah, ha det bra....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en gang på deli de luca da det kom en fyr inn:

Han: Eh... har dere sånne derre kondomer?

Jeg: Ja, vi har to varianter (viste de til han)

Jeg: Dette er den vanlige, den andre er litt knudrete, med små "nupper" på.

Jeg: Den ene er glatt, den andre har små nupper på seg.

Han: Hvorfor det da?

Jeg: Det står noe på pakken om mer nytelse.

Han: Hmmmm, det er første gang med dama skjønner du.

Jeg: Eh... javel.

Han: Jah, ganske stas skjønner du. *Smiler stort*

Jeg: Eh... Gratulerer da. Hvilken vil du ha?

Han: Ja, assa, jeg tenkte du kunne fortelle meg hvem du liker best, hva hadde du likt?

Jeg: Ehm, Det kan jeg ikke svare deg på, for det vet jeg ikke.

Han: Det skal jo være litt stas da, så kanskje jeg skal ta den med nupper på?

Jeg: Ja, det kan du gjøre!

Han: Flott! Takk for hjelpen, jeg håper hun liker den. Jeg skal si at du anbefalte den!

Jeg: jah, ha det bra....

:skratte:

Det blir nok ekstra stas med "damen i butikken anbefalte disse kondomene" :jepp:

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Syrin_Ulven

Var "ansatt" hos Rimi når eg var 14-15, sånn prosjekt greie gjennom skolen hvor man måtte jobbe 2 timer i uka på ein eller annen arbeidsplass som var villig til å ta imot "hjelpen".

Eg gikk for det meste rundt å rydda i hyllene, satt på plass varer og satt flasker i kasser ved panteautomaten.

Ein dag stod eg å rydda i ei hylle, to eldre kjerringer kom bort og begynte å prate fordi de viste jo hvem foreldrene mine var da. Ei av de ansatte kom bort og begynte å kakle med de og de enda opp i ein diskusjon om hvem av mine foreldre eg ligna mest på :eeeh:

"Hun ligner da mest på faren sin."

"Nei, nå må du slutte å tulle. Hun ligner jo helt klart mest på XXXXXXXX (mora mi sitt navn)."

"Men se da, munnen ligner jo på faren hennes!"

"Ja, men øynene er jo moren sine."

Og sånn fortsatte det... Eg bare sneik meg unna med vogna eg hadde med meg eg, tror ikkje de merka det eingang. Eg som ikkje syns eg ligner på noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ikke akkurat kunden som var dum her, men..

Det var en kunde som spurte etter "haresko"(litt gebrokkent for "herresko"). Jenta som ekspederte var litt fjern og svarte at haresko hadde vi ikke. Vi andre holdt på å le oss ihjel, men fikk heldigvis loset kunden til herreavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, syns ofte jeg er vitne til folk som har latt logikken ligge hjemme.

For eksempel når jeg stod bak ei som skulle ha "en cheeseburger uten ost".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom på at svigermoren min spør ofte servitører på restauranter "er den og den maten god". jeg venter spent på den dagen en servitør svarer "nei den er ikke spesielt god"

Vi var i sverige i påsken og spurte om nettopp dette. Om en fiskerett var god. Han sa at nei, fisken hadde vært frossen, var ikke fersk og derfor ikke spesielt god. Vi ble forelska i han både jeg og mamma :jepp: Det samme sa han da jeg spurte om den alkoholfrie vinen var god eller ikke. Han sa nei, den smakte søt saft.

Han ville heller ikke servere meg reinsdyrsteken fordi jeg er gravid, fordi gravide helst ikke skulle spise reinsdyr som ikke var veldig godt stekt. Og når denne retten var veldig godt stekt, så var den rett og slett ikke god.

Tror det er den beste servitøren jeg har hatt, og han sørget for at vi fikk veeeldig god mat :jepp: og han fikk absolutt solgt for resturanten selv om han var ærlig :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...