Meaty Skrevet 6. februar 2009 #961 Del Skrevet 6. februar 2009 Dette er ikke noe dumt kunder har sagt, heller gjort, men kommer med det likevel Jeg jobbet på en matvarebutikk hvor det var en sånn brødskjæremaskin. En kunde misforsto visst konseptet litt og la inn brødet MED papiret fortsatt utenpå. Resultatet ble riktignok oppskjært brød, men med papirstrimler som bonus da. Jeg skulle likt og sett fjeset til den kunden! Håper han/ hun følte seg passe dum. Kjøpte kunden brødet eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. februar 2009 #962 Del Skrevet 8. februar 2009 jobber på en bensinstasjon, og en dag kom det en kunde inn og skulle ha en pølse. Jeg var normalt høffelig og smilte. Han fikk pølsen og skulle ta på sennep og ketchup. Desverre var senneps flasken tom og mannen bryter ut med: Det er lov å bry seg litt om jobben sin!!! (han var ganske sinna) Jeg ganske forfjamset: eh..hva mener du? han: det er tomt for sennep!! jeg går for å finne ny sennep til han og kommer ut igjen. han: hadde du brydd deg om jobben din hadde det ikke vet tomt for sennep!!! jeg: jeg beklager virkelig, men jeg er alene på jobb og har hatt det veldig travelt i dag (hadde hatt varelevering og div) han: hva da? har du solgt bensin? (skikkelig krast) snakk om å ødelegge dagen til uskyldige butikkmedarbeidere. såååh... jeg bryr meg vist ikke om jobben min jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2009 #963 Del Skrevet 9. februar 2009 I går var det en kunde som skulle betale med kort. Hun var sammen med en annen (tror det er søsteren - de har vært der flere ganger, og det virker sånn) og er vel 17-20 år gammel. Et eller annet går feil, og hun starter å skrike til og skjelle ut kortterminalen/søsteren. Og jeg mener skrike. "Å! Noe skjedde, den virker ikke, du må komme og fikse det!" (til søsteren). Hun hørtes rasende ut. (Min reaksjon var ikke den beste, men jeg klarte ikke holde latteren tilbake.. Det var så, vel, rasende komisk og overraskende hele greia. Første (og forhåpentligvis siste) gang jeg jeg har fått latterkrampe, selv om jeg har vært på nippet noen ganger. Heldigvis var det en kollega rett ved siden av som tok over til kunden hadde gått, men vi lo godt og lenge begge to etter de hadde gått. Lurer på om jeg får se dem flere ganger i butikken?) Jeg hadde også en som for et par dager siden, etter å ha kjøpt røyk, lurte på om jeg hadde fyr. Spurte hvilken lighter han ville ha, men nei, han ville at jeg skulle tenne på røyken hans med en av lighterne, han trengte jo ikke kjøpe den, for han hadde en hjemme, han hadde bare glemt å ta den med. Joda, jeg har tid til å bli med ut og tenne røyk, for ikke å snakke om at det er det lighterne er der for. Og når jeg sa at nei, det kunne jeg ikke, klagde han på dårlig service. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asd Skrevet 9. februar 2009 #964 Del Skrevet 9. februar 2009 Hahaha for en fantastisk tråd, jeg kunne sikker skrevet en bok om dette etter å ha jobbet i kanskje den mest utskjetle bransjen (elektronikbransjen) Har en kolega som fikk to eldre par innom iløpet av en og samme uke, Hun ene krevde nye blekkpatroner fordi de hun kjøpte med printeren for over 1 år siden ikke virket Kolegaen min prøvde å forklare at blekket som følger meg printeren ikke er fulle p.g.a. de ligger legne i eksen å at når du har tatt dem ut av pakken så tørker de inn om de ikke blir brukt. Ente med at hu skjelte han ut og skulle ALDRI handle i i denne dritt butikken. Samt at det var et gammelt ektepar som skulle ha to nye batterier fordi de som fulgte med tv'n som de hadde kjøt for et og et halvtg år siden ikke virket. Endte med at han fikk huden full om disse forbanna batteriene. Gamle sjefen min som måtte ut i butikken p.g.a. ei dame 70+ nektet å betale 5 eller 10 kr ekstra p.g.a. kampanjen på en vare hun hadde sett forige uke var over. Ja men denne kostet xxxx kr for 1 uke siden å hun SKULLE ha den til denne prisen. Siden hu var så ufordragelig så endte det med at butikksjefen måtte tre inn. Han fikk huden full om disse kronene, enden på visa blei at sjefen min ikke satt ned prisen på varen p.g.a. dame oppførte seg som et rævhøl. Hvor hu forlangte å få snakke med butikk sjefen sin sjef. Hvor han svarer med den beste komentaren ever. Det er gud, så du får ta det opp med han Dama blei helt paff, mens jeg holdt på å knekke sammen av latter. Ikke en så dum ting, men e dum oppførsel fra en kunde. igjen min gamle butikksjef som står å dirskuterer med en selger, la oss kalle han Kristian. sjefen legger merke til en kunde som kommer inn i butikken å sier til Kristian at han skal gå å hjelpe han. Kristian spør om han trenger hjelp. Kunden sier nei. og Kristian og sjefen forsetter videre på samtalen, hvor sjefen drar en spøk å Kristian begynner å le. Kunden begynner å tenne på alle plugger å plukker opp en slik tilbuds avis du finner i butikker. Å slår Kristian i tryne med den Sjefen står å måper over oppførslen til kunden. Mens Kristian tenner på alt han har av plugger å tar kunden i nakke kragen bærer han igjennom hele butikken mens han mister den ene skoen å kaster han ut. Mens kunden på gebrokkent norsk/engelsk forklarer. Kristian peker på utgangen at han skal pelle seg ut. Siden han ikke går så tar Kristian å plukker opp skoen å kastern i huet på denne typen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Involvert Skrevet 11. februar 2009 #965 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) En velkjent klassiker er jo kunden som spør etter en vare, og får til svar at "Det er dessverre utsolgt.". Da sier de enten "Så du har ikke fler igjen?" eller "Men dere har hatt det før!". Haha! Signerer denne! Om vi har hatt noe -før- så betyr ikke det nødvnedigvis at vi har det NÅ! Ellers så jobber jeg i bokhandel, og vi har to kasser. Jeg pakket inn en gave for en kunde i den ene kassen, mens min kollega netopp hadde blitt ferdig med sin kunde. Bak henne som jeg pakket inn for så stod det en annen dame, jeg sa til henne at 'hun bak meg' er ferdig, og at hun kan bruke denne kassen, siden jeg pakket inn, og at det tar litt tid... Min kollega sier rett etterpå at hun er ledig. Damen blir rasende og utbryter "Slutt å mas! Nå står jeg her" .... Prøver bare å yte god service, hvis du ikke liker det kan du gå et annet sted Men jeg bet det i meg... En annen ting jeg opplever ofte er at en kunde spør om en ting, og hvis vi ikke har den aktuelle tingen, så spør kunden "Men hvor får jeg tak i det da?" .. Som jeg vet hva alle andre butikker har.... Edit: måtte legge til litt Endret 11. februar 2009 av Involvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #966 Del Skrevet 11. februar 2009 Hadde en kunde innom som spurte etter en vare som vi var utsolgt for, men som var bestilt og jeg visste at vi fikk den inn samme ettermiddag. Samtalen gikk omtrent sånn: Kunden: Har dere XXX? Meg: Vi er dessverre utsolgt, men vi får inn flere i ettermiddag.*kunden er nå på vei mot døra og himler med øynene* Kunden: Det sier dem alle...*vifter armen avvisende mot meg* Meg: *????* Her om dagen var det en kunde som ringte og ba meg å ringe til avdelingen vår i nabobyen for å spørre om de hadde *ramser opp lang liste på sikkert 20 varer* og be de om å holde det av ut dagen. Jeg sa at det har jeg dessverre ikke mulighet til, men du kan få nummeret av meg og ringe dem selv. Kunden svarte da med at det gikk nok ikke, for han hadde holdt av varer der så mange ganger som han ikke hadde hentet, så de ville ikke holde av til ham lenger, men hvis jeg ringte fra en annen butikk måtte det vel la seg gjøre? Ellers hater jeg når folk ber meg "pakke gaven pent inn". Hva tror de, at dersom de ikke legger trykk på "pent" så pakker jeg stygt inn?? Det er også frustrerende med kunder som ikke forstår at den lille filialen jeg jobber i ikke har hele sortimentet som hovedbutikken i sentrum har. Butikken "min" er 120 m2, hovedbutikken er ca 1000 m2, det sier seg selv at det er nødt til å være en viss forskjell på varesortimentet. Allikevel får jeg stadig slengt i trynet at "de har den jo nede i byen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 11. februar 2009 #967 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvor hu forlangte å få snakke med butikk sjefen sin sjef. Hvor han svarer med den beste komentaren ever. Det er gud, så du får ta det opp med han Dette er det beste svaret jeg noen gang har hørt! Den må jeg fortelle til sjefen min, sånn at han kan bruke den mot vanskelige kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2009 #968 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg jobber i en jernvarebutikk i et område med mye studenter og jeg er sjokkert over hvor lite praktisk sans og sunn fornuft enkelte av disse menneskene er utstyrt med... Noen eksempler: Kunden kommer inn og skal ha støvsugerposer. Det finnes jo haugevis av forskjellige modeller og merker, så for at jeg skal finne rett pose til kunden må jeg vite hvilket merke og hvilken modell støvsugeren er. Det hjelper lite at det er "en sånn liten blå en" eller at "den er veldig gammel og bråkete". Det er også fascinerende at det samme gjentar seg hver gang disse menneskene kjøper støvsugerposer. Hva med å bare notere ned nummeret på posen du alltid kjøper hos meg? Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått huden full av kjeft fordi jeg sier at det er en dårlig ide å henge tunge bilder på en spiker i gipsvegg. Det er jo ikke noe jeg finner på, det er jo bare fakta at sånn er det... Argh! Jeg får også stadig kjeft fordi vi ikke selger f.eks. skruer og plugger stykkvis og tetningslist metervis. De trenger jo bare et par stykker eller en meter... Lite jeg får gjort med det....grr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flau kunde Skrevet 11. februar 2009 #969 Del Skrevet 11. februar 2009 Som kunde har jeg jo forstått at det er veldig dumt å spørre om et plagg også finnes i en spesiell farge, for henger det der ikke så er det klart at det ikke finnes. Jeg fant et skjørt som jeg kunne få i fire forskjellige farger, og det hang jakker i samme stoff i tre av de fargene. Derfor lurte jeg da på om jakken også fantes i den fjerde fargen som jeg likte. Og det var så dumt sagt av meg som kunde at ekspeditøren bare himlet med øynene, og hun hadde i hvert fall ikke tid til å se etter hva slags plagg jeg mente. Hun fikk nok noe nytt å fortelle sine kolleger om håpløse kunder den dagen tenker jeg. Men jeg har lært leksen min.......... og går derfor ikke tilbake dit flere ganger, og ikke ble det kjøp den gangen heller for jeg var for flau etter å ha dummet meg ut på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 11. februar 2009 #970 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) . Endret 23. februar 2015 av Fantomina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flau kunde Skrevet 11. februar 2009 #971 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg ga meg rimelig fort jeg da, etter første himling med øynene så tok det ikke lang tid før jeg var ute av butikken. Kjøpte i stedet et skjørt og en jakke i en annen butikk, som kostet 2000 mer enn skjørtet og jakka i første butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 11. februar 2009 #972 Del Skrevet 11. februar 2009 Som kunde har jeg jo forstått at det er veldig dumt å spørre om et plagg også finnes i en spesiell farge, for henger det der ikke så er det klart at det ikke finnes. Jeg fant et skjørt som jeg kunne få i fire forskjellige farger, og det hang jakker i samme stoff i tre av de fargene. Derfor lurte jeg da på om jakken også fantes i den fjerde fargen som jeg likte. Og det var så dumt sagt av meg som kunde at ekspeditøren bare himlet med øynene, og hun hadde i hvert fall ikke tid til å se etter hva slags plagg jeg mente. Hun fikk nok noe nytt å fortelle sine kolleger om håpløse kunder den dagen tenker jeg. Men jeg har lært leksen min.......... og går derfor ikke tilbake dit flere ganger, og ikke ble det kjøp den gangen heller for jeg var for flau etter å ha dummet meg ut på denne måten. Jeg ga meg rimelig fort jeg da, etter første himling med øynene så tok det ikke lang tid før jeg var ute av butikken. Kjøpte i stedet et skjørt og en jakke i en annen butikk, som kostet 2000 mer enn skjørtet og jakka i første butikken. Det var nok denne tråden du kikket etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Involvert Skrevet 12. februar 2009 #973 Del Skrevet 12. februar 2009 Typiske kundekommentarer (jobber på Biltema): - Jeg prøver å slå inn varen, men så går det ikke pga kluss med strekkoden. Da sier kunden: "Da er den vel gratis, da". ååå, gud, jeg HATER når folk sier det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 12. februar 2009 #974 Del Skrevet 12. februar 2009 ååå, gud, jeg HATER når folk sier det Det er mulig jeg har sagt det tidligere i denne tråden, men når jeg får den "festlige" kommentaren om at varen er gratis, da sier jeg "Nei, det betyr at jeg kan ta den prisen jeg vil". Da blir de lange i maska skjønner du! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest flau kunde Skrevet 12. februar 2009 #975 Del Skrevet 12. februar 2009 Det var nok denne tråden du kikket etter Nei, det var det ikke den jeg kikket etter. For det var jo jeg som hadde sagt noe dumt, og jeg var jo kunden. Så den er i riktig tråd den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Involvert Skrevet 12. februar 2009 #976 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg bruker forresten også å si at en vare uten prislapp må være gratis, men det er ikke for å være morsomt men fordi jeg synes det er ufattelig teit med varer uten prislapp. Det er en butikk, ergo kommer folk inn dit for å kjøpe noe og da er de antageligvis interesserte i prisen på varen. Da mener jeg butikker som konsekvent lar være å sette på priser, ikke bare der prislappen har falt av. Der hvor jeg jobber (bokhandel) så har vi ikke kapasitet til å prise ALLE bøkene vi har i butikken. Men vi har scannere på veggne som kundene kan scanne strekkodene selv Så, ofte så setter man ikke prislapper -bare- for å være vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. februar 2009 #977 Del Skrevet 12. februar 2009 Nei, det var det ikke den jeg kikket etter. For det var jo jeg som hadde sagt noe dumt, og jeg var jo kunden. Så den er i riktig tråd den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Involvert Skrevet 12. februar 2009 #978 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Hjalp en kunde, en middelaldrende mann, og etter han hadde funnet produktet han lette etter utbrøt han: "Det var jenta si det!" Endret 12. februar 2009 av Involvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 12. februar 2009 #979 Del Skrevet 12. februar 2009 Hjalp en kunde, en middelaldrende mann, og etter han hadde funnet produktet han lette etter utbrøt han: "Det var jenta si det!" Hahah, det var nesten litt søtt! (eller - spørs vel på hvordan det ble sagt) Vi hadde et gammelt ektepar som var faste kunder i butikken jeg jobbet i. Utrolig søte og trivelige begge to, skravlet masse med oss når de var der. Han kalte konsekvent jentene "jenta mi", hvorpå kona alltid klaska til ham med håndveska 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Josefine_* Skrevet 13. februar 2009 #980 Del Skrevet 13. februar 2009 jeg jobber i klesbutikk og rett før jul hadde vi et stort salg hvor over halvebutikken var 50% så det sto jo selfølgelig en halvtime med kø til kassa og bare en kasse som funka. Jeg var superstressa og hadde gått tom for 50 lapper da en kar kom til kassen og skulle ha 83 kr igjen. Tiltross fra små spydige komentarer smilte jeg brett og ga han tilbake av de pengene jeg hadde nemmelig to 20 kr, fire 10 og 3 kr med kommentaren, jeg beklager så mye for at du må få tilbake så mye smått men det er jo like penger det her å. Å mannen klikka FULSTENDIG. "jeg nekter å ta imot det er, hva slags ansatt er du egentlig. Hvis ikke du kan gi meg tilbake i seddel og 20 kr så krever jeg å få en 100 lapp." Jeg ble utrolig sjokkert over svaret så jeg ble bare stående med myntene i hånden og måpe. å da fikk jeg jo selvfølgelig "så du er ikke bare en dårlig med kassen du er treig også. Kom igjen gi meg 100 lappen min" og jeg fikk også "kundene har alltid rett frasen" Men når noen går på meg som person som denne mannen gjorde i så stor grad gjelder ikke "du må være sukkersøt mot alle kunder regelen" Så jeg tok rett og slett pengene i kassen og sa med stikkende øyne. neste kunde. Det høres kanskje ikke så dramatisk ut, men mannen tok det svært personelig og stemningen i hele butikken sto på frys. Jeg tok ut pengene å kastet dem på disken og sa høyt å tydelig. Om du ikke vil ha pengene er det ditt problem. Kom deg ut av butikken min. Å når han hadde gått og pulsen min var i 100 begynte resten av menneskene i køen å klappe. Men jeg håper noe sånt aldri skjer igjen. Måtte bak på bakrommet etter et par kunder til for å roe meg ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå