Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet i en elektronikkbutikk, og husker en ettermiddag det var strømbrudd i hele området - *alle* butikkene rundt oss, gatelys og alt var dødt. Og så dukket det jaggu opp en 3-4 kunder som skulle inn og titte alikevel - i vår bekmørke butikk der vi ansatte sto med lommelykter. Greit, tenkte vi, de kan nå fortsatt titte hvis de vil det. Men så kom en av mennene bort og lurte på om jeg kunne forklare og anbefale TV til ham. Først trodde jeg han kødda, men jeg klistret på meg et smil og forklarte i vei, og sa at det var litt vanskelig å "beskrive" forskjeller når jeg ikke kan vise det, og at jeg ville anbefale kunden å komme tilbake når vi hadde strøm så han kunne gjøre seg opp en mening etter å ha sett på TVne.

Kunden sto der i mørket og tenkte, og så sa han at det var kanskje en god idé, men han trengte TVn *nå*. Litt forvirra sa jeg at jeg kunne jo selge ham en TV, men det er snakk om mye penger, så jeg ville fortsatt anbefale at han kom tilbake dagen etter. Nei, han skulle ha TVn i *dag*. Greit, jeg smilte og hjalp ham å velge en TV, og begynte å dra fram papirer som skulle fylles ut. Kunden ble utålmodig, og lurte på hvorfor ting måtte fylles ut manuelt. Jeg forklarte at ettersom vi ikke hadde strøm (jeg sto fortsatt med lommelykt i hånda...) så fungerte ikke dataen vår, og jeg måtte derfor fylle ut manuelt.

Når alt var fylt ut og klart lurte kunden på om vi kunne hjelpe ham å binde fast TVn på sykkelen hans... Vi sto 4 stykker og stusset på hvordan han hadde tenkt til å transportere en 32" skjerm (dette var før flatskjermen sin tid) på en sykkel. Men det gikk grei, ifølge kunden, for han skulle bare "rett borti gata". Jeg og en annen tok derfor på oss oppdraget med å kjøre TVn hjem til ham - helt gratis! ettersom vi ikke hadde flust med kunder på dette tidspunktet. Han dro i forveien, og vi kom etter. Da vi kom fra så vi kunden stå utenfor huset sitt og sture. Han så litt oppgitt på oss, før han forklarte at han hadde kjøpt TVn for å se på "fotballkampen i kveld". Gjett hvem som ikke hadde strøm... :)

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet i en elektronikkbutikk, og husker en ettermiddag det var strømbrudd i hele området - *alle* butikkene rundt oss, gatelys og alt var dødt. Og så dukket det jaggu opp en 3-4 kunder som skulle inn og titte alikevel - i vår bekmørke butikk der vi ansatte sto med lommelykter. Greit, tenkte vi, de kan nå fortsatt titte hvis de vil det. Men så kom en av mennene bort og lurte på om jeg kunne forklare og anbefale TV til ham. Først trodde jeg han kødda, men jeg klistret på meg et smil og forklarte i vei, og sa at det var litt vanskelig å "beskrive" forskjeller når jeg ikke kan vise det, og at jeg ville anbefale kunden å komme tilbake når vi hadde strøm så han kunne gjøre seg opp en mening etter å ha sett på TVne.

Kunden sto der i mørket og tenkte, og så sa han at det var kanskje en god idé, men han trengte TVn *nå*. Litt forvirra sa jeg at jeg kunne jo selge ham en TV, men det er snakk om mye penger, så jeg ville fortsatt anbefale at han kom tilbake dagen etter. Nei, han skulle ha TVn i *dag*. Greit, jeg smilte og hjalp ham å velge en TV, og begynte å dra fram papirer som skulle fylles ut. Kunden ble utålmodig, og lurte på hvorfor ting måtte fylles ut manuelt. Jeg forklarte at ettersom vi ikke hadde strøm (jeg sto fortsatt med lommelykt i hånda...) så fungerte ikke dataen vår, og jeg måtte derfor fylle ut manuelt.

Når alt var fylt ut og klart lurte kunden på om vi kunne hjelpe ham å binde fast TVn på sykkelen hans... Vi sto 4 stykker og stusset på hvordan han hadde tenkt til å transportere en 32" skjerm (dette var før flatskjermen sin tid) på en sykkel. Men det gikk grei, ifølge kunden, for han skulle bare "rett borti gata". Jeg og en annen tok derfor på oss oppdraget med å kjøre TVn hjem til ham - helt gratis! ettersom vi ikke hadde flust med kunder på dette tidspunktet. Han dro i forveien, og vi kom etter. Da vi kom fra så vi kunden stå utenfor huset sitt og sture. Han så litt oppgitt på oss, før han forklarte at han hadde kjøpt TVn for å se på "fotballkampen i kveld". Gjett hvem som ikke hadde strøm... :)

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*

Denne er kanskje litt lang, men , men.

Jeg jobber altså som bartender, vi har jo selvfølgelig en god del snålinger innom, men i sommer hadde jeg noen feite Amerikanere som var stokk dumme!

Dama kommer bort til meg i baren og viser meg bokstavene ÆØÅ som hun har skrevet i notatboken sin.

Hun lurer på hva det er?

Jeg forteller at det er bokstaver i alfabetet vårt og at vårt alfabet har flere bokstaver enn det Amerikanske. Jaha sier hun på en måte som signalisrer at dette fårstår hun ikke.

Jeg bestemmer meg derfor for å gi henne dette inn med teskje.

Jeg påker på Å og sier at på Norsk så sier vi Ås, mens det på Engelsk ville vært Hill.

A' thats very clever sier hun, only two letters...

Hun peker så på Æ jeg forklarer da at på Norsk så sier vi Kjærlighet, mens det på engelsk er Love. Da ler hun høyt, so many letters!

Hun peker så Ø, jeg forklarer at det også er en bokstav i alfabetet og at vi på Norsk sier Øy, mens det på engels heter Island - Dama sier så ah! thats clever only two letters...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg NEKTER plent og la meg bli ydmyket på den måten. Jeg kunne valgt å ikke sagt noe tilbake, men da ville jeg ha angret hardt og grundig. Ingen får holde på sånn som det der. Ikke med meg i hvertfall..

FANTASTISK hva enkelte mennesker får seg til å gjøre!?!

Den historien minnet meg om noe jeg opplevde da jeg jobbet på et lite hotell på fjellet. På sensommeren så er det en bestemt forening som leier hele stedet (det tar ikke mer enn 70 stk) fordi de skal ha kurs og slikt. Stort sett er det masse middelaldrende \, halvfulle mannfolk, noen har med seg konene. Intelligensen er ikke akkurat skyhøy hos enkelte av dem, ei heller den sosiale.

Jeg jobbet der for andre sommer på rad, og var i ferd med å servere denne gjengen. En av dem sier noe sånt som "Jobbet ikke du her i fjor og?". Jeg tenkte at det var jo hyggelig at han hadde lagt merke til det, og svarte at ja, det gjorde jeg jeg nok. Da sier han "ja du skjønner - fjeset ditt gadd jeg ikke se to ganger på, men når du snudde rompa til kjente jeg igjen den!"

Jeg: :hakeslepp:

Jeg måtte bare sette fra meg tallerkenen så fort som mulig og gå, ellers hadde jeg tredd den ned over huet hans. GRRRR! Også fortalte jeg det til sjefen, og dette hadde visst skjedd før. Han fikk ikke lov til å komme tilbake året etterpå. Desverre var jo ikke han den eneste som holdt på sånn...

Endret av Pingting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er kanskje litt lang, men , men.

Jeg jobber altså som bartender, vi har jo selvfølgelig en god del snålinger innom, men i sommer hadde jeg noen feite Amerikanere som var stokk dumme!

Dama kommer bort til meg i baren og viser meg bokstavene ÆØÅ som hun har skrevet i notatboken sin.

Hun lurer på hva det er?

Jeg forteller at det er bokstaver i alfabetet vårt og at vårt alfabet har flere bokstaver enn det Amerikanske. Jaha sier hun på en måte som signalisrer at dette fårstår hun ikke.

Jeg bestemmer meg derfor for å gi henne dette inn med teskje.

Jeg påker på Å og sier at på Norsk så sier vi Ås, mens det på Engelsk ville vært Hill.

A' thats very clever sier hun, only two letters...

Hun peker så på Æ jeg forklarer da at på Norsk så sier vi Kjærlighet, mens det på engelsk er Love. Da ler hun høyt, so many letters!

Hun peker så Ø, jeg forklarer at det også er en bokstav i alfabetet og at vi på Norsk sier Øy, mens det på engels heter Island - Dama sier så ah! thats clever only two letters...

:skratte: Ja, for det er nettopp derfor vi har det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobbet i kjøkkenavdelingen i en byggvarehandel for en del år siden, Altså, tegnet og solgte kjøkken :-)

En dag kom en mann inn, og jeg merket raskt at dette ikke var en ønskekunde... han spurte om det ene og det andre og uansett hva jeg svarte, var ikke svaret godt nok tydeligvis. Jeg bet tenna sammen og prøvde smile så godt jeg bare kunne. Plutselig sier kunden "å, jeg er så sur i dag" først ble jeg litt paff, men greide deretter ikke å holde tilbake det som lå ytterst på tungespissen.. jeg smilte til han og sa: "ja, men da foreslår jeg at du kommer tilbake en dag du er i bedre humør da"

kunden så litt rart på meg, og gikk.. jeg angret litt på svaret mitt, men i en hektisk hverdag og nye kunder så ble det fort glemt...

helt til han en liten ukes tid plutselig står foran meg i butikken igjen, denne gang sammen med sin kone:

"hei, her er jeg, og er i ett strålende humør"

For å gjøre en lang historie kort, han kjøpte jo kjøkken hos meg, og kona hans som også var med fortalte at mannen hadde fortalt hva jeg hadde sagt til am første gangen han var der, og hun hadde ledd så inderlig.

heldigvis tok han det på riktig måte, jeg kunne jo vært uheldig å møtt den grinebiteren da

og så hadde jeg en liten rar kunde en gang..

jeg hadde designet nytt kjøkken til en mann og han hadde vært innom butikken flere ganger for å gjøre små endringer etc. En av gangene han hadde vært der, ringte han til butikken etter at han var komet hjem. Han hadde kun en beskjed å gi:

"Ja, hei dette er "Thor" det var en ting jeg glemte å si deg i sted, du har utrolig pene hender"

jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare.....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja, hei dette er "Thor" det var en ting jeg glemte å si deg i sted, du har utrolig pene hender"

Haha, genialt! Det er så mye rare folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en setning jeg har kommet til å hate, og den hater jeg så det gror i sjela.

"Kan jeg få snakke med en mann?"

Jeg har jobbet tre stedet i mitt korte liv, to byggvarebutikker og nå på it-avdelingen til et ganske stort selskap, og siden jeg er liten, har fregner og pupper så kan jeg jo UMULIG VITE HVA JEG SNAKKER OM! Som om en eller annen mann har kommet og røsket meg ut av min trygge tilværelse (på løpestreng mellom komfyren og vaskemaskinen antar jeg) og slengt meg ut i jobb uten noe form for viten, kunnskap eller opplæring.

Humph.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde en gang som ville ha blyant for venstrehendte :biggrin:

Og det ble spurt om i fullt alvor!

Det finnes egne penner for venstrehendte da, så at kunden antok at det finnes egne blyanter for venstrehendte er jo ikke så veldig merkelig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet for flere år siden hos en låsesmed og jeg glemmer aldri kunden som kom inn og skulle ha en "universalnøkkel". Jeg ble litt i tvil om hva hun egentlig mente og stilte noen spørsmål, men det viste seg at hun var helt overbevist om at hun kunne få kjøpt en universalnøkkel som går i ALLE låser. Jeg spurte da om hun mente en hovednøkkel til låssystemet i et spesifikt bygg, men nei, hun skulle ha EN nøkkel som hun kunne bruke til ALT. Det nyttet ikke å forklare henne at da var kanskje vitsen med låser borte, hvis alle går rundt med en universalnøkkel som kan åpne alt er et jo lite vits i å låse døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet for flere år siden hos en låsesmed og jeg glemmer aldri kunden som kom inn og skulle ha en "universalnøkkel". Jeg ble litt i tvil om hva hun egentlig mente og stilte noen spørsmål, men det viste seg at hun var helt overbevist om at hun kunne få kjøpt en universalnøkkel som går i ALLE låser. Jeg spurte da om hun mente en hovednøkkel til låssystemet i et spesifikt bygg, men nei, hun skulle ha EN nøkkel som hun kunne bruke til ALT. Det nyttet ikke å forklare henne at da var kanskje vitsen med låser borte, hvis alle går rundt med en universalnøkkel som kan åpne alt er et jo lite vits i å låse døra...

hehe.. En sånn nøkkel kunne jeg og tenkt meg i såfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest mirininia

nja jobba i ei kantine hvor vi lagde pizza i langform som ble til 12 biter når vi delte den opp. var et par kunder som ble dritsure når de fikk biter som hadde skorpe, og ihvertfall hvis det var en hjørnebit, det var jo helt forferdelig. vi snakker voksne mennesker som ikke spiser skorper.... :s

og ei som ble sur fordi en skive jarlsberg kosta det samme som en skive norvegia, når man fikk mye mindre for penga når hun tok jarlsberg, pga alle hullene.... :s

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

Dette er ikke noe dumt kunder har sagt, heller gjort, men kommer med det likevel :)

Jeg jobbet på en matvarebutikk hvor det var en sånn brødskjæremaskin. En kunde misforsto visst konseptet litt og la inn brødet MED papiret fortsatt utenpå. Resultatet ble riktignok oppskjært brød, men med papirstrimler som bonus da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg jobbet i en cafè, og så på en av mine rydderunder en ung mann (var godt over 20 i alle fall) som satt med beina på bordet (og sko). Jeg sa til han at han måtte ta ned skoene sine fra bordet, og da ble han dritsur og maste om "politistat" og slike ting. Prøvde å forklare han at det ikke var spesielt hygienisk med sko på bordet (på et spisested) og da sa han at jeg ikke måtte belære han om hygiene for han studerte nemlig medisin!!!

Viste seg faktisk å stemme, han viste meg studiebeviset sitt for å få studentrabatt like etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en cafè, og så på en av mine rydderunder en ung mann (var godt over 20 i alle fall) som satt med beina på bordet (og sko). Jeg sa til han at han måtte ta ned skoene sine fra bordet, og da ble han dritsur og maste om "politistat" og slike ting. Prøvde å forklare han at det ikke var spesielt hygienisk med sko på bordet (på et spisested) og da sa han at jeg ikke måtte belære han om hygiene for han studerte nemlig medisin!!!

Viste seg faktisk å stemme, han viste meg studiebeviset sitt for å få studentrabatt like etterpå.

:fnise: Jeg lurer på hvordan han gjorde det på eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...