Gjest Cederic Rueben Skrevet 22. desember 2008 #921 Del Skrevet 22. desember 2008 I dag sa en kunde at jeg hadde ødelagt hele julen for han fordi jeg ikke kunne hjelpe han med å finne en butikk som vi ikke har på på senteret hvor jeg jobber. Jeg mente det var litt mye å forlange at jeg skulle gå på kontoret og søke opp en butikk på gulesider når køen gikk ut av butikken.. Det er mange merkelige personer her på kloden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. desember 2008 #922 Del Skrevet 23. desember 2008 For så vidt enig, men syntes det var greit å spørre opp litt sånn for være på den sikre siden. Greit å vite om han vil ha melk i også (derav formuleringen venlig SVART kaffe) God Jul forresten! God jul til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari4ever Skrevet 23. desember 2008 #923 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Jeg hadde en kunde som ikke ville betale full pris for brødet for det var ikke ferskt. Hun mente det var fra dagen før. For da hun var i butikken i går var det masse brød igjen. Ja svarte jeg. Det stemmer at vi hadde masse brød igjen i går. Men disse fryser vi ned sa jeg. Diss er er fra i dag, for faktisk bare en liten time siden. Jeg kjente på brødet og det var nesten varmt enda, og jeg ba henne kjenne på det en gang til. Og hun påsto at det var kjempe hardt og fra dagen før. Hun ble så sint og sa at der skulle hun aldri handle igjen. Nei vel sa jeg, det er like greit for jeg liker ikke sure kunder. Da tente hun nesten på alle plugger og dro mannen sin som bare hadde stått der ut av butikken. haha seriøst det er så morsomt med så spesielle mennesker. også et brød da. ikke alleverdens penger det står om heller Jeg jobber da på H&M og der kommer ALLE merkelige folk inn. Det har skjedd så mye spesielt siden jeg begynte å jobbe der så jeg må bare plukke ut de hendelsene jeg husker best. Det er en fast kunde som har vært innom og handlet klær i årevis og hun kommer hver dag. hun er en ganske stor dame,men prøver alltid klær i str. L og skviser seg inn i disse og ødelegger dem. vi har prøvd å si til henne lenge at hun må ha en str. strørre men hun gidder ikke høre. Hun er fast bestemt på at hun må ha L, jeg er veldig sikker på at hun egentlig er 3XL eller mer Hun tar med en haug med klær i prøverommet og dermed blir de ødelagt. så kommer hun i kassen og forlanger penger tilbake Hun er seriøst helt idiot i hodet. Vi hadde skrevet også for hvor mye hun hadde ødelagt for og sjefen min kjeftet på hun og sa at vi forlangte de pengene tilbake for alle klærne hun har ødelagt gjennom tidene. Hun ble rasende og sa at hun ikke skulle betale noe før hun skaffet seg en advokat og lignende. Nå har hun en regning på mange hundre tusen kroner og hun nektet og betale når vi hadde et møte med henne og politiet. Hun var også så sprø at hun sa er det ikke sånt at kunden har alltid rett? Jeg har ikke sett dama på en stund så regner med hun holder på og betale tilbake for hvert plagg. Frekkere person har jeg aldri møtt før Endret 23. desember 2008 av mari4ever 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgause Skrevet 23. desember 2008 #924 Del Skrevet 23. desember 2008 Når jeg jobbet i klesbutikk så hendte det innimellom at kunder var uheldige og ødela noe, men aldri på en så står skala. En gang kom det en herremann tilbake med en bukse som hadde revnet i baken. Når jeg så på størrelsen og hans bakende, så forstod jeg jo hvorfor. Han fikk jo selvsagt en ny bukse, men jeg prøvde å hinte frempå at det kanskje hadde vært greit med en større størrelse, men det var det ikke snakk om. Jeg lurer på hvordan det gikk med den buksen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 23. desember 2008 #925 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitty_katt Skrevet 26. desember 2008 #926 Del Skrevet 26. desember 2008 Dette opplevde jeg for noen år tilbake da jeg skulle på Big Bite og kjøpe meg en baguett. Foran meg står det en pen frue med 3 andre yngre damer, døtre eller noe. Og herreGUD så lang tid de skulle bruke. Hørte jo hva de sa da siden vi sto bak dem og det skulle være SÅ og så mange tomater, nei forresten ikke tomater. Hun skulle ha x antall reker osv osv. Også begynte bestillingen på sammevis til de andre jentene (hun bestilte for dem) og det varte og det rakk og vi hadde sikkert stått der i 20 minutter å venta på kresenbestillinga til damen. Da baguettende endelig var pakket inn, skulle hun ha sånn klistermerke på alle sammen, om hvilken pålegg som var på baguetten. Så klarer damen å miste ned den ene (den var innepakket). Nei DA måtte hun få en ny, og så var vi i gang igjen Hadde jeg stått i kassa den dagen tror jeg det hadde klikket for meg og kastet alt av baguetter og pålegg i trynet på kjerringa! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheButterfly Skrevet 27. desember 2008 #927 Del Skrevet 27. desember 2008 Hadde jeg stått i kassa den dagen tror jeg det hadde klikket for meg og kastet alt av baguetter og pålegg i trynet på kjerringa! Jeg hadde smurt henne inn med rekesalat og sendt henne på ræva ut døra Var på McDonalds for litt siden, og da kom det en ganske stor familie med en surt utseende mor i spissen. De gikk rett forbi hele køen, og stillte seg ved siden av kassen. Personen som ble ekspedert fikk maten sin, og da nestemann i køen skulle til å bestille, ROPER plutselig den snurpete damen bestillingen sin, for å greie å overdøve personen som faktisk stod og bestillte. Hele køen bare stirret på dama, jeg tror rett og slett folk ble for paffe til å reagere. Dama fikk bestillingen sin, og strente mot nærmeste bord, med en måpende kø som tilskuere. Hun kommer så tilbake igjen etter ett minutt, og krever en ny burger da hun visstnok hadde fått feil. Kassadamen gav henne det mest vantro blikket jeg har sett, og gav henne en ny burger. Er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 27. desember 2008 #928 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde smurt henne inn med rekesalat og sendt henne på ræva ut døra Var på McDonalds for litt siden, og da kom det en ganske stor familie med en surt utseende mor i spissen. De gikk rett forbi hele køen, og stillte seg ved siden av kassen. Personen som ble ekspedert fikk maten sin, og da nestemann i køen skulle til å bestille, ROPER plutselig den snurpete damen bestillingen sin, for å greie å overdøve personen som faktisk stod og bestillte. Hele køen bare stirret på dama, jeg tror rett og slett folk ble for paffe til å reagere. Dama fikk bestillingen sin, og strente mot nærmeste bord, med en måpende kø som tilskuere. Hun kommer så tilbake igjen etter ett minutt, og krever en ny burger da hun visstnok hadde fått feil. Kassadamen gav henne det mest vantro blikket jeg har sett, og gav henne en ny burger. Er det mulig? Ære være henne for at hun faktisk klarte å ikke kommentere noe. Noen mennesker tror de er verdens sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheButterfly Skrevet 27. desember 2008 #929 Del Skrevet 27. desember 2008 Ære være henne for at hun faktisk klarte å ikke kommentere noe. Noen mennesker tror de er verdens sentrum. Enig! Men hvis blikk kunne drepe, hadde kjerringa ligget langflat over disken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 27. desember 2008 #930 Del Skrevet 27. desember 2008 Snerpete, bitchy kunde med mor kommer inn med knivblokk hun har fått i gave og vil bytte. Skal ha knivmagnet, men det vi har er av "herregud, altfor dårlig kvalitet". Typ kunde som ikke snakker direkte med deg, men slenger dritt om alt i butikken til følget sitt. Kunde: "Ja, får jeg pengene tilbake, da?" Ansatt: Nei, men du kan få en tilgodelapp. Kunde (til mor): Herregud, jeg har jo ikke en ting å bruke den på? De har jo ikke en dritt jeg vil ha? Pause.... vandrer litt rundt, returnerer til kassepunktet. Ansatt: Ja, ville du ha den tilgodelappen, da? Kunde (roper): JA, JEG HAR VEL IKKE NOE ANNET VALG, VEL!? Snerpete Mor: Er det ikke fjorten dagers åpent kjøp, da? De andre ansatte kikker forsiktig på meg for å se om jeg reagerer. Jeg:Nei, det er dessverre ikke ved direkte kjøp. Noen butikker velger å gi det som en ekstraservice, men det er ikke noe punkt i forbrukerkjøpsloven som. Kunde AVBRYTER med høy, sint stemme: DU, DU TRENGER IKKE "LECTURE" MED, ASSA! JEG ER ADVOKAT! Jeg: Det bryr jeg meg fint lite om, jeg svarte på spørsmål fra mora di, jeg. JESUS CHRIST, mye sære folk her i verden! Hun er sikkert arbeidsledig sutrekjerring på heltid.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ejala Skrevet 28. desember 2008 #931 Del Skrevet 28. desember 2008 Bror min er lærling på eit bakeri, og han høyrer ofte når han kjem med brett med brød/bollar etc som er rett frå omnen og er så varme at det framleis dampar av dei: "Er dei ferske/nybaka?" Nei, dampen og varmen er berre ein illusjon slik at du skal kjøpe det som vart baka for ein månad sidan ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvira Skrevet 6. januar 2009 #932 Del Skrevet 6. januar 2009 Jobbet i møbelbutikk tidligere. Vi hadde ofte salg/kampanjer og mellom to salg var det en gang en kunde som kom trekkende med et bord han hadde kjøpt på salg. Han ville ikke ha det likevel og ville ha pengene tilbake. Vi pleier ikke ta varer i retur (spesielt ikke brukte varer slik som dette bordet tydeligvis var.., samme regel som i innlegg to hopp over dette) Kunden kragla og bar seg og laget sånn styr at vi til slutt sa vi skulle ta bordet i retur igjen. Vitrodde dette ville roe kunden. Men NEI! Han mente han skulle få igjen like mye som bordet kostet NÅ, til fullpris. Da han kjøpte bordet var det satt ned nesten 1000kr pga salget. Dette var HELT vanlig i alle andre butkker, mente han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 7. januar 2009 #933 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg jobber på kafè. Her om dagen var det to venninner i 50-årene som bestilte kaffe og rundstykker. Hun første skulle ha to kaffe og et rundstykke. Hun betalte, og venninnen bestilte en kaffe (trodde jeg) og et rundstykke. Hun betalte, og etter at den første venninnen hadde studert kvitteringene, gauler hun ut "HVORFOR BETALTE JEG MER ENN HENNE NÅR VI BESTILTE DET SAMME, HÆ?", med en grusom røyke-stemme. Jeg spurte om å få se kvitteringene til begge to, og spurte om de hadde bestilt det de hadde bestilt. "NEI, VI SKULLE HA TO KAFFE HVER. HØRER DU DÅRLIG???". Først da gikk det opp for henne hva hun hadde gjort. HAHAHA. Med en lys, overglad stemme, sa jeg "Da ser det ut til at jeg misforsto, og hun skal betale for en kaffe til", mens jeg muntert slo inn beløpet. Venninnen måtte pent fram med lommeboka, og betale. Takk for den, liksom .. Hun ble rimelig spak da ja! Sure kjerringa som trodde hun hadde meg .. Hihi =) Kommer aldri til å glemme det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. januar 2009 #934 Del Skrevet 7. januar 2009 Med en lys, overglad stemme, sa jeg "Da ser det ut til at jeg misforsto, og hun skal betale for en kaffe til", mens jeg muntert slo inn beløpet. Venninnen måtte pent fram med lommeboka, og betale. Takk for den, liksom .. Hun ble rimelig spak da ja! Sure kjerringa som trodde hun hadde meg .. Hihi =) Kommer aldri til å glemme det. Hahaaaaah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest milkyway Skrevet 19. januar 2009 #935 Del Skrevet 19. januar 2009 hoho for en debatt det ble til med knipsing da! :-D Nei, enkelte folk har sikkert mista stemmen, der de sitter og knipser eller rister med vannmugga som en 5åring. "unnskyld, kan jeg få påfyll?" er visst fremmedspråk for noen.. Men han på julebordet på lørdag tok kaka. "Di jævla tattohore med krøller, du er faen så støgg, du sekke ut! Jeg skal faen ikke ha vin av deg!" "Unnskyld?" sa jeg med et veldig anstrengt servitørsmil. "HOLD KJEFT STYGGE HORE!" da var det nok. Jeg hadde noen tallerkner med juleribbe og rødd som jeg truet med å knuse i skallen hans hvis han ikke passet trynet sitt (jeg har sett litt mye sopranos i det siste, ok?) for da var grensa nådd. Hovmester så det, gjesten ble geleidet ut og jeg fikk røykepause MEN! Etter stengetid kommer fyllesvinet inn IGJEN; "GI MEG NO MER RIBBE DI HORE! FAEN KJAPP DEG!!!" da klikket det for meg og jeg sa, vi er tom, men jeg kan godt kappe av deg pikken, så får du den servert med fløtegratinerte poteter om 10 min *servitørsmil* så stakk han, og jeg fikk gelé og nok en røykepause for å ikke fly på fyren. Må nevnes dette var trailersjåførenes julebord Folk som kan oppføre seg! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 19. januar 2009 #936 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Må nevnes dette var trailersjåførenes julebord Folk som kan oppføre seg! Hallelujah, stående applaus til deg!! :o Jeg hadde nok smelt en ribbe eller to i bakhuet hans.... insta-aggro! Endret 19. januar 2009 av Heloise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2009 #937 Del Skrevet 19. januar 2009 Endelig en sånn tråd!! her kommer min frustrasjon!! JEg jobber på dagligvarebutikk. En ganske lagtekkelig jobb,egneltig. MEn det var en dag jeg var ganske glad og fornøyd. Rushtiden kom, og som folk vet så er ikke det en gunstig tid å fylle på veksel i kassen. vi må fylle på veksel i kassen eller så kan ikke folk betale. Så enkelt er det bare. Jeg fikk altså flere ruller av mynter og en del femtilapper som jeg måtte fylle på. Så kommer det et ektepar i kassen min med en handlevogn. JEg sier høfflig: " jeg er nødt til å fylle på, ellers så fungerer ikke denne kassen. Så hvis dere kan ta en annen kasse hadde det vært fint." Men nei.. det ville de ikke. Så jeg sa at de bare kunne legge på varene, men at det kom til å ta litt tid før jeg kan ekspedere de. Dette var noe som var helt greit for de. Så kom tiden hvor jeg bare hadde to ruller igjen å fylle på. Man må altså putte ned kronestykkene en etter en. Og jeg sier til de med et smil: "Nå har jeg bare to ruller igjen. Dette går fort!" Så ser jeg en bekjent i den andre kassen som på den dagen hadde bursdag. JEg sier: "hei! lenge siden sist! Gratulerer med dagen!" Mens jeg vel og merke fortsatt fyllte på kassen. Så avbryter kunden meg og sier : "Bare gjør jobben din du" Dette var noe som sjokkerte meg i og med at jeg ikke hadde stoppet opp med det jeg gjorde. Så jeg sier at jeg kan fint snakke og jobbe samtidig. Ikke på en uhøffelig måte,men jeg svarte i allefall tilbake. Og han ble så sint! han sto der og pustet tungt og sa: Få opp farten da! Da ble jeg skikkelig fornærmet!! Jeg sa strengt tilbake at han visste godt at det kom til å ta litt tid. Og han bare måtte være tålmodig Og han ble enda mer sint fordi jeg hadde snakket tilbake. Så begynte han å kjefte på meg. Og jeg puttet på penger i en fart. Jeg kjente at jeg begynte å skjelve og det nesten svartnet for meg for jeg ble så sint. Jeg sa da at dette må du bare finne deg i, i og med at jeg sa klart og tydelig i fra før dere la varene på båndet. Nå får du skjerpe deg. Det siste var kanskje unødvendig å si. Men Dette var en voksen man på ca 50 som oppførte seg som en tenåring i puberteten. Han var rett og slett ubehagelig. Men ting blir verre.. Jeg ble ferdig med vekselpengene og gikk bak kassen. Alt jeg tenkte på nå var å bli ferdig med kunden fra helvete. Så jeg gadd ikke å sette meg ned på stolen. JEg var FOR stresset. Jeg scanner varene og denne kunden sier på en frekk og høyrøstet måte: Gi meg 3 poser!! Vanligvis pleier jeg å telle posene før jeg hiver de på båndet. Og jeg pleier å hive ganske bra. Men denne gangen sto jeg helt skeivt i kassen. Bøyde meg på en måte over stolen. Og jeg tok noen poser og skulle kaste de på båndet. Men NEI! Jeg traff kunden og så gulvet. Jeg beklagde meg med EN gang og sa at det ikke var med vilje. Han svarer med å si: POsene ligger her hvis du vil hente de. Jeg beklager meg en gang til. Også begynner han å bli skikkelig høylytt og roper til meg: Unge dame! Du budre få sparken! Finn deg en annen jobb!! Konen hans betaler og ser ut som hun ikke har merket noooe av det som har skjedd. JEg går ut av kassen og er rett og slett på gråten. Jeg skalv og ble rett og slett kvalm over denne kunden . Jeg gikk da bort for å rydde bort kurvene som sto ved kassen idet jeg hører han snakke med en annen kollega av meg. " Hun kaster poser på kundene sine! Dere burde sparke henne!". Så sto han å pekte på meg. Alle de andre kundene var jo tilskuere til det hele. Utrooolig flaut. Da klikket det for meg. Jeg gikk bort til der han sto og spurte: HVA har jeg egentlig gjort deg? Kan du være så snill å si meg det? for jeg har ingen anelse. Jeg har beklagd flere ganger for dette med posene, men du vil ikke høre! Men et svar fikk jeg ikke. Han mumlet ett eller annet og gikk. JEg husker ikke en gang hvordan han så ut for jeg var så sint, lei meg og irritert over at en kunde kan behandle de ansatte på den måten. Hårreisende rett og slett! Og jeg NEKTER plent og la meg bli ydmyket på den måten. Jeg kunne valgt å ikke sagt noe tilbake, men da ville jeg ha angret hardt og grundig. Ingen får holde på sånn som det der. Ikke med meg i hvertfall.. Det at kunden alltid har rett er til tider BULLSHIT! Hehe.. var jeg urimelig eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. januar 2009 #938 Del Skrevet 19. januar 2009 Endelig en sånn tråd!! her kommer min frustrasjon!! JEg jobber på dagligvarebutikk. En ganske lagtekkelig jobb,egneltig. MEn det var en dag jeg var ganske glad og fornøyd. Rushtiden kom, og som folk vet så er ikke det en gunstig tid å fylle på veksel i kassen. vi må fylle på veksel i kassen eller så kan ikke folk betale. Så enkelt er det bare. Jeg fikk altså flere ruller av mynter og en del femtilapper som jeg måtte fylle på. Så kommer det et ektepar i kassen min med en handlevogn. JEg sier høfflig: " jeg er nødt til å fylle på, ellers så fungerer ikke denne kassen. Så hvis dere kan ta en annen kasse hadde det vært fint." Men nei.. det ville de ikke. Så jeg sa at de bare kunne legge på varene, men at det kom til å ta litt tid før jeg kan ekspedere de. Dette var noe som var helt greit for de. Så kom tiden hvor jeg bare hadde to ruller igjen å fylle på. Man må altså putte ned kronestykkene en etter en. Og jeg sier til de med et smil: "Nå har jeg bare to ruller igjen. Dette går fort!" Så ser jeg en bekjent i den andre kassen som på den dagen hadde bursdag. JEg sier: "hei! lenge siden sist! Gratulerer med dagen!" Mens jeg vel og merke fortsatt fyllte på kassen. Så avbryter kunden meg og sier : "Bare gjør jobben din du" Dette var noe som sjokkerte meg i og med at jeg ikke hadde stoppet opp med det jeg gjorde. Så jeg sier at jeg kan fint snakke og jobbe samtidig. Ikke på en uhøffelig måte,men jeg svarte i allefall tilbake. Og han ble så sint! han sto der og pustet tungt og sa: Få opp farten da! Da ble jeg skikkelig fornærmet!! Jeg sa strengt tilbake at han visste godt at det kom til å ta litt tid. Og han bare måtte være tålmodig Og han ble enda mer sint fordi jeg hadde snakket tilbake. Så begynte han å kjefte på meg. Og jeg puttet på penger i en fart. Jeg kjente at jeg begynte å skjelve og det nesten svartnet for meg for jeg ble så sint. Jeg sa da at dette må du bare finne deg i, i og med at jeg sa klart og tydelig i fra før dere la varene på båndet. Nå får du skjerpe deg. Det siste var kanskje unødvendig å si. Men Dette var en voksen man på ca 50 som oppførte seg som en tenåring i puberteten. Han var rett og slett ubehagelig. Men ting blir verre.. Jeg ble ferdig med vekselpengene og gikk bak kassen. Alt jeg tenkte på nå var å bli ferdig med kunden fra helvete. Så jeg gadd ikke å sette meg ned på stolen. JEg var FOR stresset. Jeg scanner varene og denne kunden sier på en frekk og høyrøstet måte: Gi meg 3 poser!! Vanligvis pleier jeg å telle posene før jeg hiver de på båndet. Og jeg pleier å hive ganske bra. Men denne gangen sto jeg helt skeivt i kassen. Bøyde meg på en måte over stolen. Og jeg tok noen poser og skulle kaste de på båndet. Men NEI! Jeg traff kunden og så gulvet. Jeg beklagde meg med EN gang og sa at det ikke var med vilje. Han svarer med å si: POsene ligger her hvis du vil hente de. Jeg beklager meg en gang til. Også begynner han å bli skikkelig høylytt og roper til meg: Unge dame! Du budre få sparken! Finn deg en annen jobb!! Konen hans betaler og ser ut som hun ikke har merket noooe av det som har skjedd. JEg går ut av kassen og er rett og slett på gråten. Jeg skalv og ble rett og slett kvalm over denne kunden . Jeg gikk da bort for å rydde bort kurvene som sto ved kassen idet jeg hører han snakke med en annen kollega av meg. " Hun kaster poser på kundene sine! Dere burde sparke henne!". Så sto han å pekte på meg. Alle de andre kundene var jo tilskuere til det hele. Utrooolig flaut. Da klikket det for meg. Jeg gikk bort til der han sto og spurte: HVA har jeg egentlig gjort deg? Kan du være så snill å si meg det? for jeg har ingen anelse. Jeg har beklagd flere ganger for dette med posene, men du vil ikke høre! Men et svar fikk jeg ikke. Han mumlet ett eller annet og gikk. JEg husker ikke en gang hvordan han så ut for jeg var så sint, lei meg og irritert over at en kunde kan behandle de ansatte på den måten. Hårreisende rett og slett! Og jeg NEKTER plent og la meg bli ydmyket på den måten. Jeg kunne valgt å ikke sagt noe tilbake, men da ville jeg ha angret hardt og grundig. Ingen får holde på sånn som det der. Ikke med meg i hvertfall.. Det at kunden alltid har rett er til tider BULLSHIT! Hehe.. var jeg urimelig eller ? Du er ikke urimelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Silver_* Skrevet 19. januar 2009 #939 Del Skrevet 19. januar 2009 Endelig en sånn tråd!! her kommer min frustrasjon!! JEg jobber på dagligvarebutikk. En ganske lagtekkelig jobb,egneltig. MEn det var en dag jeg var ganske glad og fornøyd. Rushtiden kom, og som folk vet så er ikke det en gunstig tid å fylle på veksel i kassen. vi må fylle på veksel i kassen eller så kan ikke folk betale. Så enkelt er det bare. Jeg fikk altså flere ruller av mynter og en del femtilapper som jeg måtte fylle på. Så kommer det et ektepar i kassen min med en handlevogn. JEg sier høfflig: " jeg er nødt til å fylle på, ellers så fungerer ikke denne kassen. Så hvis dere kan ta en annen kasse hadde det vært fint." Men nei.. det ville de ikke. Så jeg sa at de bare kunne legge på varene, men at det kom til å ta litt tid før jeg kan ekspedere de. Dette var noe som var helt greit for de. Så kom tiden hvor jeg bare hadde to ruller igjen å fylle på. Man må altså putte ned kronestykkene en etter en. Og jeg sier til de med et smil: "Nå har jeg bare to ruller igjen. Dette går fort!" Så ser jeg en bekjent i den andre kassen som på den dagen hadde bursdag. JEg sier: "hei! lenge siden sist! Gratulerer med dagen!" Mens jeg vel og merke fortsatt fyllte på kassen. Så avbryter kunden meg og sier : "Bare gjør jobben din du" Dette var noe som sjokkerte meg i og med at jeg ikke hadde stoppet opp med det jeg gjorde. Så jeg sier at jeg kan fint snakke og jobbe samtidig. Ikke på en uhøffelig måte,men jeg svarte i allefall tilbake. Og han ble så sint! han sto der og pustet tungt og sa: Få opp farten da! Da ble jeg skikkelig fornærmet!! Jeg sa strengt tilbake at han visste godt at det kom til å ta litt tid. Og han bare måtte være tålmodig Og han ble enda mer sint fordi jeg hadde snakket tilbake. Så begynte han å kjefte på meg. Og jeg puttet på penger i en fart. Jeg kjente at jeg begynte å skjelve og det nesten svartnet for meg for jeg ble så sint. Jeg sa da at dette må du bare finne deg i, i og med at jeg sa klart og tydelig i fra før dere la varene på båndet. Nå får du skjerpe deg. Det siste var kanskje unødvendig å si. Men Dette var en voksen man på ca 50 som oppførte seg som en tenåring i puberteten. Han var rett og slett ubehagelig. Men ting blir verre.. Jeg ble ferdig med vekselpengene og gikk bak kassen. Alt jeg tenkte på nå var å bli ferdig med kunden fra helvete. Så jeg gadd ikke å sette meg ned på stolen. JEg var FOR stresset. Jeg scanner varene og denne kunden sier på en frekk og høyrøstet måte: Gi meg 3 poser!! Vanligvis pleier jeg å telle posene før jeg hiver de på båndet. Og jeg pleier å hive ganske bra. Men denne gangen sto jeg helt skeivt i kassen. Bøyde meg på en måte over stolen. Og jeg tok noen poser og skulle kaste de på båndet. Men NEI! Jeg traff kunden og så gulvet. Jeg beklagde meg med EN gang og sa at det ikke var med vilje. Han svarer med å si: POsene ligger her hvis du vil hente de. Jeg beklager meg en gang til. Også begynner han å bli skikkelig høylytt og roper til meg: Unge dame! Du budre få sparken! Finn deg en annen jobb!! Konen hans betaler og ser ut som hun ikke har merket noooe av det som har skjedd. JEg går ut av kassen og er rett og slett på gråten. Jeg skalv og ble rett og slett kvalm over denne kunden . Jeg gikk da bort for å rydde bort kurvene som sto ved kassen idet jeg hører han snakke med en annen kollega av meg. " Hun kaster poser på kundene sine! Dere burde sparke henne!". Så sto han å pekte på meg. Alle de andre kundene var jo tilskuere til det hele. Utrooolig flaut. Da klikket det for meg. Jeg gikk bort til der han sto og spurte: HVA har jeg egentlig gjort deg? Kan du være så snill å si meg det? for jeg har ingen anelse. Jeg har beklagd flere ganger for dette med posene, men du vil ikke høre! Men et svar fikk jeg ikke. Han mumlet ett eller annet og gikk. JEg husker ikke en gang hvordan han så ut for jeg var så sint, lei meg og irritert over at en kunde kan behandle de ansatte på den måten. Hårreisende rett og slett! Og jeg NEKTER plent og la meg bli ydmyket på den måten. Jeg kunne valgt å ikke sagt noe tilbake, men da ville jeg ha angret hardt og grundig. Ingen får holde på sånn som det der. Ikke med meg i hvertfall.. Det at kunden alltid har rett er til tider BULLSHIT! Hehe.. var jeg urimelig eller ? møkkamann! Utrolig bra håndtert av deg, synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caya Skrevet 19. januar 2009 #940 Del Skrevet 19. januar 2009 For en tråd! Noen mennesker er bare helt sjokkerende! Jeg har selv jobbet i en stor dagligvarebutikk så jeg har fått noen raringer jeg også. Husker en dame (dette var midt i julestria) som så at noen av konfekteskene vi solgte var ferdig innpakket (dette var altså gjort hos konfektprodusenten). Men hun ville ha en annen type konfekt og spurte om hun ikke kunne få med seg litt papir som hun kunne bruke til å pakke inne selv (dette var en matbutikk...). Jeg forklarer at det ikke er vi i butikken som har pakket inn konfekten og beklager at vi ikke har noe papir hun kan få med. Hun påpeker da at vi selger ruller med innpakningspapir og foreslår at hun får med noe fra en av dem. Hun syntes altså at vi skulle åpne en av pakkene vi solgte sånn at hun kunne få gratis papir. Hun fikk ikke det. Velvel... Til gjesten med han frekke mannen, jeg skjønner deg godt! Du var ikke urimelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå