kaprifolen Skrevet 21. november 2008 #821 Del Skrevet 21. november 2008 En annen ting som kan være frustrerende er kunder som skal ha festemidler (skruer/plugger etc) til å henge opp f.eks. et tungt stort speil, men de vet ikke om veggen er tre/gips/mur etc. Det blir jo vanskelig å gi et godt råd og selge kunden det h*n trenger, når h*n ikke engang kan svare på hva slags vegg han har. Når jeg forklarer kunden det er det mange som svarer "Det er en gammel bygård, du ved den røde nede i XXXgate, nummer XX" akkurat som det hjelper. Da pleier jeg som regel å svare noe a'la "vel, hvis det er en gammel bygård, vil jeg anta at det er mur, men det kan dessverre ikke jeg garantere for" Merkelig nok blir de som oftest fornøyde, alt er tydeligvis greit så lenge man ikke sier "vet ikke"... Skjønner ikke det der, de har jo fortsatt ikke fått svar på spørsmålet sitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 21. november 2008 #822 Del Skrevet 21. november 2008 Kunder om kvitteringer : "Får ikke no' igjen på den vettu, hø hø hø" eller: "nei, jeg kan vel ikke trekke fra det her på skatten!" Hohoho. eller: "nei, jeg stoler vel på deg" Hohoho. eller: "nei, den kan du få av meg!" Hoho. og så videre... Eller som ei jeg jobba sammen med opplevde: hun ble KJEFTA på, fordi hun spurte om kunden (en liten, gammel dame) ville ha kvittering! Klart hun skulle ha kvittering, det hadde jo kunden rett på det, det var ikke noe å spørre om, man skulle jo få den uoppfordret, det var så dårlig atte, bare mas å få den kvitteringa, elendig kundebehandling å holde på sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixenia Skrevet 22. november 2008 #823 Del Skrevet 22. november 2008 Eller som ei jeg jobba sammen med opplevde: hun ble KJEFTA på, fordi hun spurte om kunden (en liten, gammel dame) ville ha kvittering! Klart hun skulle ha kvittering, det hadde jo kunden rett på det, det var ikke noe å spørre om, man skulle jo få den uoppfordret, det var så dårlig atte, bare mas å få den kvitteringa, elendig kundebehandling å holde på sånn. Dette har jeg opplevd også. Hun her ville aller helst at jeg skulle legge kvitteringa i posen til alle kundene, for det var jo en selvfølge at absolutt alle vil ha kvitteringen. Jeg jobber i matbutikk, blir kanskje litt rart om jeg skal legge kvitteringa oppi posen til alle kundene liksom.. Men men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 25. november 2008 #824 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) En kunde (Kvinne 35-40) kom og spurte om vi har noen annen salat på lager. "Nei, det har vi ikke dessverre." "Den salaten dere har liggende er så dårlig at ikke engang kaninen min vil spise den!" Vedder på at hun ikke har kanin! Endret 25. november 2008 av Tanita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #825 Del Skrevet 25. november 2008 En kunde (Kvinne 35-40) kom og spurte om vi har noen annen salat på lager. "Nei, det har vi ikke dessverre." "Den salaten dere har liggende er så dårlig at ikke engang kaninen min vil spise den!" Vedder på at hun ikke har kanin! Det var da strengt tatt ikke en dum kommentar av kunden. Det skjer titt og ofte i den butikken jeg handler at de bare har halvråtten salat. Man er ikke en dum kunde om man da sier ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jepps Skrevet 25. november 2008 #826 Del Skrevet 25. november 2008 jeg ler så tårene triller noen ganger her altså jeg jobber på apotek. der kan det komme veldig mange rare kommentarer osv. dette skjedde mens jeg var på utplassering og hadde vært der i 1 mnd da en kunde kom inn og skulle ha nikotin tyggis. vi hadde ikke den typen han ville ha og jeg beklaget dette og ga han en mulighet til å ringe før han kom så vi visste at den var på lager til neste gang han kom innom. syntes dette måtte være greit! men ikke akkurat..... han la ut i det brede at han hadde vært kunde der i mange år og vi skulle ha den på lager til han kom innom akkurat som om vi alle skulle visst at han skal ha den typen og derfor har det klart til han kommer. jeg beklaget og sa at det kunne bare blitt tomt på lager. da fikk jeg en lengre reprimade og endte med at han tok en annen type og skulle betale. det som da skjedde var at jeg ikke hadde å gi igjen så jeg måtte på jakt i andre kasser og samtidig konsentrerte meg om å huske beløpet. tydligvis så jeg litt alvorlig ut og fikk da denne i fleisen: "si meg, ble du sur nå?" jeg klarte ikke å si noe og bare stod der å så på han, litt overrasket. det som var at han så sikkelig tilfreds ut etterpå akkurat som om han ville lage bråk uansett....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 25. november 2008 #827 Del Skrevet 25. november 2008 Det var da strengt tatt ikke en dum kommentar av kunden. Det skjer titt og ofte i den butikken jeg handler at de bare har halvråtten salat. Man er ikke en dum kunde om man da sier ifra. Salaten var helt fersk og fin! Blir sjekket to ganger daglig, altså denne butikken er kjent for å ha gode rutiner på frukt og grøntavdelinga. Og den blir dobbeltsjekka når kunden klager. Var ikke noe feil med den i det hele tatt, så ja denne gangen sa kunden noe dumt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #828 Del Skrevet 26. november 2008 venninna mi jobbet på lindex og jeg satt med henne og fikk tiden til å gå ved jenteprat. så kommer det en fyr inn og hadde med seg to epler, han måtte ha en bh som rommet eplene, for det var ca konas size, men hun var hvertfall en meter rundt..... :eeh: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #829 Del Skrevet 26. november 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ejala Skrevet 26. november 2008 #830 Del Skrevet 26. november 2008 Ein kunde får ein telefon mens han legg varene sine på bandet i kassa, noko som i og for seg er heilt greitt. Men han får tydelegvis spørsmål om kor han er nett då, for han seier at "Eg er på Rimi i .....". Og der sit eg i mi blåe REMA 1000-uniform ... Og til henne her sitt forsvar kan det sikkert seiast at eg også(i likskap med henne) har lys røyst og ser ung ut, men på den annan side vil eg meine at det er nettopp derfor ho bør passe på kva ho seier: To unge jenter kjem i kassa, den eine av dei skal ha noko røyk. Eg spør om legitimasjon, ho ser på meg og seier "Hæ, køddar du med meg?", og ber veninna si gå ut i bilen og hente kortet. Mens vi ventar på at veninna skal kome igjen med kortet, seier ho at ho trur faktisk ho er eldre enn meg. Eg tenkjer mitt, men seier berre "Det kan hende, det.". Veninna kjem med førarkortet, som igjen blir gitt til meg så eg får sjå det. Og jaudå, jenta var jo gamal nok, ingenting å seie på det. Men ho var 21 år, og eg er 23 ... (Greitt, to år har ikkje mykje å seie, men eg syns likevel det var litt artig at ho meinte at ho var eldre enn meg, når det motsette var tilhøvet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 26. november 2008 #831 Del Skrevet 26. november 2008 jeg ler så tårene triller noen ganger her altså jeg jobber på apotek. der kan det komme veldig mange rare kommentarer osv. dette skjedde mens jeg var på utplassering og hadde vært der i 1 mnd da en kunde kom inn og skulle ha nikotin tyggis. vi hadde ikke den typen han ville ha og jeg beklaget dette og ga han en mulighet til å ringe før han kom så vi visste at den var på lager til neste gang han kom innom. syntes dette måtte være greit! men ikke akkurat..... han la ut i det brede at han hadde vært kunde der i mange år og vi skulle ha den på lager til han kom innom akkurat som om vi alle skulle visst at han skal ha den typen og derfor har det klart til han kommer. jeg beklaget og sa at det kunne bare blitt tomt på lager. da fikk jeg en lengre reprimade og endte med at han tok en annen type og skulle betale. det som da skjedde var at jeg ikke hadde å gi igjen så jeg måtte på jakt i andre kasser og samtidig konsentrerte meg om å huske beløpet. tydligvis så jeg litt alvorlig ut og fikk da denne i fleisen: "si meg, ble du sur nå?" jeg klarte ikke å si noe og bare stod der å så på han, litt overrasket. det som var at han så sikkelig tilfreds ut etterpå akkurat som om han ville lage bråk uansett....... Stikkordet for kundens oppførsel her, er NIKOTINTYGGIS! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #832 Del Skrevet 26. november 2008 Jobber i butikk i utkanten av Oslo sentrum og jeg hadde nettopp en kunde på telefon som ble kjempesur fordi jeg ikke kunne opplyse om hvilken buss/trikk/bane man må ta for å komme fra hennes hjem og til avdelingen vår på den andre siden av byen. Eeh...ring Trafikanten kanskje? Jeg bor ikke i Oslo, og jeg bruker sjelden kollektivtransport i Oslo, så jeg er faktisk ikke så kjent med det. Det var visst jobben min å vite i følge kunden... Jeg foreslo å ringe butikken det gjaldt, de har i alle fall bedre forutsetninger enn meg til å svare på hvilke kollektivtilbud som finnes i den delen av byen, men det ville kunden aldeles ikke. Det var ufattelig dårlig service av meg å være frekk nok til å foreslå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sort Pastill Skrevet 26. november 2008 #833 Del Skrevet 26. november 2008 Har jobbet i flere butikker og på kino, og det verste er de kundene som insisterer på å få handle etter stengetid. Det er ubehagelig med kunder som trenger seg på mens man står alene og prøver å ta oppgjøret! På kinoen jeg jobber på står det på døren at vi stenger når siste film begynner- og da mener vi når det står oppført at den begynner. Som regel kommer folk et kvarter etterpå, og da har vi for lengs begynt med oppgjøret og filmen har begynt (det er sjelden vi har så mye som et kvarter med reklame), og som står og dundrer på dørene til vi åpner og krever å få komme inn. Som regel slipper jeg de inn, men jeg sier alltid ifra at filmen har begynt, og at de neste gang må komme når det står at den skal begynne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #834 Del Skrevet 26. november 2008 Har jobbet i flere butikker og på kino, og det verste er de kundene som insisterer på å få handle etter stengetid. Det er ubehagelig med kunder som trenger seg på mens man står alene og prøver å ta oppgjøret! På kinoen jeg jobber på står det på døren at vi stenger når siste film begynner- og da mener vi når det står oppført at den begynner. Som regel kommer folk et kvarter etterpå, og da har vi for lengs begynt med oppgjøret og filmen har begynt (det er sjelden vi har så mye som et kvarter med reklame), og som står og dundrer på dørene til vi åpner og krever å få komme inn. Som regel slipper jeg de inn, men jeg sier alltid ifra at filmen har begynt, og at de neste gang må komme når det står at den skal begynne. Om du "som regel" slipper dem inn, så vet de jo til neste gang at om de maser nok, så er det en sjans for at du slipper dem inn. Og om folk hører om andre som er blitt sluppet inn, ja, så skal de også mase om å bli sluppet inn. Du må være konsekvent skal du bli kvitt slik oppførsel. Er det stengt, er det stengt. Punktum finale, ferdig med den saken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #835 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg jobbet en sommer som togvertinne på Sørlandsbanen. Da kommer man borti litt av hvert, kan man si:-) Folk flest, reisende på toget, er hyggelige og greie, men de mest misfornøyde kundene, som alltid skulle klage på utvalget, priser, service mm, var som oftes kvinner i sin beste alder. Ca 30-60år. Menn er rausere og mer fleksible, og går ikke av skaftet for små ting. De gangene jeg ble skjelt ut for en eller annen bagatell, var det kvinner som gjorde det... Ja, ja, jeg tenkte ofte, at en plass må de vel få ut gørra, litt dumt at det ble meg, men man lærer seg teknikker når man jobber i ulike serviceyrker for å hanskes med slike misfornøyde kunder. Det mest effektive var å ta de helt på alvor, snakke med godstemmen, tilby et alternativ, og på en måte skjønne deres skuffelse over mangel på feks grove bagetter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgause Skrevet 26. november 2008 #836 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg stod og snakket med en kunde når en annen kunde kom bort og avbrøt for å spørre om noe. Jeg ble litt paff, men sa "beklager, jeg hjelper en annen kunde nå". Fikk i svar at "makan til dårlig service!". Jeg tror ikke hun hadde syntes det var så innmari god service om jeg midt i samtalen vår hadde snudd meg og hjulpet noen andre i steden.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 26. november 2008 #837 Del Skrevet 26. november 2008 Ein kunde får ein telefon mens han legg varene sine på bandet i kassa, noko som i og for seg er heilt greitt. Men han får tydelegvis spørsmål om kor han er nett då, for han seier at "Eg er på Rimi i .....". Og der sit eg i mi blåe REMA 1000-uniform ... høres ut som mannen min, det. Vi har flere matbutikker å velge mellom, men han aner aldri hvilken som er hvilken. Det værste er når vi avtales å møtes ved f.eks Kiwi, og han går til Rimi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest virvelvind Skrevet 27. november 2008 #838 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Jeg jobber på bowlinghall, og det fungerer egentlig veldig bra kundemessig, men det er et par ting som går igjen som iriterer meg noe grenseløst. Som oftest gjelder dette "sjarmerende" menn i 20-30 årene, alltid midt i rushet når vi er stresset og har det travelt med å ekspedere kunder. Jeg: Hvilket skostørrelse vil du ha? Kunde: 59! Jeg: ...... Kunde: Hahahahaha, jeg bare tuller!! No shit. Og den alltid like morsomme, fra akkurat samme gruppen. Jeg: Skonummer? Kunde: Vil du ha telefonnummeret mitt sa du? ; ) NEI! Det som er ganske komisk er kunder som kommer bort til kassen og bare sier et delvis aggresivt "Jeg skal ha en brus!" eller "Jeg skal ha sko!" for så å se avventende på meg, som om jeg kan gjette hvilken brus de vil ha. Uff. Endret 27. november 2008 av virvelvind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 27. november 2008 #839 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg brukte å jobbe på dyrebutikk før, da var det noen som kom inn og spurte hvor mye levende mus kostet. Jeg oppga prisen og kunden ville ha 2 stykker. Jeg spurte om han ville se på bur og mat også, det ville han ikke, for han ville bare ha dem til katten sin så den hadde noe å leke med... Selv om jeg bare hadde deltidsjobb, så tok jeg meg den frihet å nektet å selge noe til ham, noe sjefen min var enig i. At det går an... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 27. november 2008 #840 Del Skrevet 27. november 2008 Det som er ganske komisk er kunder som kommer bort til kassen og bare sier et delvis aggresivt "Jeg skal ha en brus!" eller "Jeg skal ha sko!" for så å se avventende på meg, som om jeg kan gjette hvilken brus de vil ha. Uff. Jeg pleide å gå på en bar som var kjent for ølutvalget sitt, og kompetanse til de ansatte. De hadde gjerne en lenger samtale med deg før de hjalp deg å velge vilket øl du vill ha. En ting de ikke gav deg var "en øl". Jeg satt i baren en kveld og leste over menyen når det komme inn en mann i 40-årene, tydligvis dårlig tid og veldig viktig. "En øl" sier han til damen bak disken, før han begynner å snu seg for å gå innover lokalet. "Ja, selvfølgelig. Hva slags?" Svarer damen. Mannen bare ser dumt på henne og gjentar "Jeg skal bare ha en øl". Hun prøver å forklare at de har mange typer øl og spør hva han liker. Mannen ble skikkelig sur og pekte på den nermeste, og gikk så og satte seg. Jeg kunne desverre ikke se ham når han fikk ølen, for han hadde valgt en ganske spesiell en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå