Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må få sei noko eg og! No har eg ledd og kost meg med mange sider :popcorn:

Etter halvanna år som ekstrahjelp på polet har eg opplevd ein del artige historiar. Har jo ein del klassiske:

"Åååå du veit den gooode vinen, veeldig god. Va hjå ei venninnna i går og då smakte eg den vinene. Den va so god sjønna du...."

"Har de den vinen med skeiv tut.."

"Har DU peiling på vin?"

"Har du smakt denne??" Har du smakt alt eller? Ja for du har vel det??

"Eg vil ha ein vin som ikkje er sur...." (Rødvin..)

"Viss eg ikkje lika vinen kjem eg tilbake og klaga..."

Opplevde ein gang at det kom ein eldre herre inn og skulla har Soft and Comfort. Eg stussa litt på det, og lurte på om det var skyllemiddel han skulle ha. Det viste seg hat han meinte Southern Comfort. :fnise:

Har mange som ikkje vil ha kviteringa, men ber eg lagra den i arkivet. Og ofta når eg spør om dei vil ha kviteringa får eg eit flåsete svar som:

"Høhø, får vel ikkje skriva dette av på skattet... "

Og det klassiske spørsmålet:

"Ja eg får vel kvantumsrabatt??"

Det tror jeg faktisk man har lov til, på et vis! :) Hvis det er mer enn 2/3 igjen av flasken, og man synes det er noe feil med den, så kan man gå tilbake med den! :) Har jeg hørt av en som jobber på polet, i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk man har lov til, på et vis! :) Hvis det er mer enn 2/3 igjen av flasken, og man synes det er noe feil med den, så kan man gå tilbake med den! :) Har jeg hørt av en som jobber på polet, i alle fall! :)

Ja, hvis det er noe galt med den ja. Men hvis man bare ikke LIKER den så kan man selvsagt ikke få bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta en flaske det bare var bittelitt igjen paa og jeg! v ahadde toemt i flere glass uten aa smake elelr lukte paa den foerst, og den var knallsur! saa tenkte vi ikek voer det og slo det bare ut i vasken. Men man luktet det godt av det lille som var igjen og. Kanskje jeg traff en ekstra serviceinnstilt person paa polet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Etter halvanna år som ekstrahjelp på polet har eg opplevd ein del artige historiar. Har jo ein del klassiske:

"Åååå du veit den gooode vinen, veeldig god. Va hjå ei venninnna i går og då smakte eg den vinene. Den va so god sjønna du...."

"Har DU peiling på vin?"

Opplevde ein gang at det kom ein eldre herre inn og skulla har Soft and Comfort. Eg stussa litt på det, og lurte på om det var skyllemiddel han skulle ha. Det viste seg hat han meinte Southern Comfort. :fnise:

Har mange som ikkje vil ha kviteringa, men ber eg lagra den i arkivet. Og ofta når eg spør om dei vil ha kviteringa får eg eit flåsete svar som:

Jeg har også jobbet på polet og kjenner meg igjen i alle eksemplene dine! Bortsett fra Soft Comforten da. :ler:

Synes også dette er klassikere:

- Jeg skal ha den vinen med slott på

- Har du den vinen kong Olav likte så godt?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Jeg har bytta en flaske det bare var bittelitt igjen paa og jeg! v ahadde toemt i flere glass uten aa smake elelr lukte paa den foerst, og den var knallsur! saa tenkte vi ikek voer det og slo det bare ut i vasken. Men man luktet det godt av det lille som var igjen og. Kanskje jeg traff en ekstra serviceinnstilt person paa polet? :)

Det stemmer, du skal få bytte den da. Det er jo relativt vanlig at man sjenker i flere glass før noen smaker på vinen. Men det kan nok være lurt å helle tilbake en liten slant i flasken slik at betjeningen på polet iallefall kan lukte på vinen for å avgjøre om den var dårlig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Har DU peiling på vin?"

Den vinen med skeiv tut hvet jeg hvilken er hehe, J.P Chenet, min mor drikker alltid den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylig var jeg innom apoteket og stod rett bak vedkommende jeg skal fortelle om nå. Begge kundene var utenlandske og snakket greit, men gebrokkent norsk, damen han snakker med bak disken kaller vi Mia for å korte ned navn på folka i dialogen;

Kunde 1: Jai trenge angrepille, min dame er gravid.

Mia: Ja, den kan man bruke INNEN 72 timer etter ubeskyttet sex.

Kunde 1: Men hon er 5 uker på vei, jai vil ikke ha unge med hon!

Mia: .... det kan dessverre ikke angrepillen gjøre noe med. Den fungerer bare innen 72 TIMER etter ubeskyttet sex, og abort kan bare tas til uke 12. Dere må nok bestille time hos legen.

Kunde 2: Kan vi likavel få pille, så vi kan teste selv?

På dette tidspunktet begynner "mia" å bli ganske opprådd og prøver igjen å forklare regla for de 2 mennene, og køa blir bare lengre og lengre bak oss. Til slutt sier kunde nr 1 VELDIG HØYT til sin venn:

Ai ai ai ai, va skal jai gjøra nå, min kone vil drepa mei!

:ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i min fars kiosk, og var på den tiden 15 år. Like før stengetid kommer det inn en mann på rundt 40. Han står ved disken, og spør lavt om jeg har kondomer. Jeg viser ham hva vi har. Hadde vel tre merker eller noe sånt. Han fortsetter å snakke lavt, det er ingen andre enn oss to i kiosken. Spør om vi har en do, slik at han kan få prøve de, for han er redd for at de er veldig små. He he, vi har do, men jeg sier at vi ikke har det. Han spør om igjen om vi har et sted han kan få prøve de, og jeg sier nei. Han gikk uten å kjøpe kondomer. He he, mange tullinger der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sleepy_*

Dette skjedde for en del år siden da jeg jobbet på bensinstasjon. Det var ganske mye folk i butikken og da en del kø foran kassa. Min kunde, en eldre mann, hvisker noe som jeg ikke får helt med meg, så spør om han kan gjenta. Han gjentar, men jeg klarer fortsatt ikke høre hva han sier. Men til slutt skjønner jeg at det er Nøkken han sier. Så uten at tenke meg om (var jo så fornøyd at jeg endelig forstod hva han mente :gjeiper: ), så roper jeg ut " Åh, er det kondomer du mener?"

Ser at kunden ikke var så begeistret over utbrydde mitt... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-bartender

ett par klassikere fra baren jeg jobba i:

Kunden : har du stengt baren?

Jeg : ja, nå er det stengt.

kunden : helt stengt..?

Jeg: ja, helt stengt.

Kunden : Bare to øl??

Var to fantastiske blondiner innom en kveld som imponerte meg stort ved å aldri ha kjøpt vin før:

Bærtene : Hva koster hvitvin?

Jeg : Et glass eller en flaske?

Bærtene : Hæh?? Flaske?

Jeg: Ja, tekte du å kjøpe ett enkelt glass med vin eller en flaske så dere kan dele?

Bærtene : (lettere sjokkert)Mener du at jeg skal kjøpe en hel flaske??

Jeg: nei, vi har hvitvin på glass og.

Bærta: Sånne glass (peker på ett halvliters ølglass)?

Jeg :nei, det der er ett ølglass, vin får du i vinglass (holder opp ett hvitvinsglass)

Etter mye om og men gir jeg opp å forklare forskjellen på ett glass og en flaske vin og selger dem to Smirnoff Ice i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Var to fantastiske blondiner innom en kveld som imponerte meg stort ved å aldri ha kjøpt vin før:

Jeg: Ja, tekte du å kjøpe ett enkelt glass med vin eller en flaske så dere kan dele?

Jeg :nei, det der er ett ølglass, vin får du i vinglass (holder opp ett hvitvinsglass)

Etter mye om og men gir jeg opp å forklare forskjellen på ett glass og en flaske vin og selger dem to Smirnoff Ice i stedet.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ett par klassikere fra baren jeg jobba i:

Kunden : har du stengt baren?

Jeg : ja, nå er det stengt.

kunden : helt stengt..?

Jeg: ja, helt stengt.

Kunden : Bare to øl??

:ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i jernvare butikk og her et par ting jeg har opplevd:

I høst kom Bosch med en malingssprøyte, og den var på kampanje. Vi hadde noen i en stabel på et palletorg, med en plakat med "BOSCH MALINGSSPRØYTE 899,-". Jeg stod og ryddet da en kunde kom bort til meg og stilte følgende spørsmål:

"Malingssprøyte, er den til å sprøyte maling med?"

Jeg må innrømme at jeg sleit litt med å holde meg alvorlig da... :fnise:

Butikken jeg jobber i ligger i et område med mange studenter, og studenter har jo ofte ikke så veldig god råd, så vi får stadig noen litt underlige spørsmål fra dem. Her er gårsdagens;

"Jeg er make-up artist student og trenger to biter med gaffatape på ca 15 cm hver. Må jeg kjøpe hele rullen?"

Det verste var at jeg sleit med å få henne til å skjønne at vi ikke selger tape metervis og at hun kom til å slite med å frakte tapebitene. Hun ble veldig snurt og skulle gå på Clas Ohlson, for de selger nok tape i metervis....jaja.

Vi ligger ikke så veldig langt fra en Clas Ohlson butikk, og det er utrolig mange kunder som spør meg om de har ditt eller datt på CO. Når de i tillegg presterer å bli sure fordi jeg svarer at jeg vil tro det, men at jeg ikke vet det sikkert, da blir jeg oppgitt. Jeg jobber jo ikke på CO, så jeg har jo ikke oversikt over hver minste lille vare de fører.

En annen ting som kan være frustrerende er kunder som skal ha festemidler (skruer/plugger etc) til å henge opp f.eks. et tungt stort speil, men de vet ikke om veggen er tre/gips/mur etc. Det blir jo vanskelig å gi et godt råd og selge kunden det h*n trenger, når h*n ikke engang kan svare på hva slags vegg han har. Når jeg forklarer kunden det er det mange som svarer "Det er en gammel bygård, du ved den røde nede i XXXgate, nummer XX" akkurat som det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva? Bor det ikke ekte troll i skogen? :o :ler:

Elsker denne tråden! Flirer så jeg får vondt i magen..

Selv jobber jeg på kiosk og kan ikke komme på noen slike hysterisk morsomme historier akkurat nå, men jeg kan i alle fall få dele min frustrasjon over ei godt voksen dame som var å skulle tippe her om dagen :P

Jeg er aleine på jobb, ei dame kommer inn og skal tippe. Alt er greit, hun får det hun vil ha, og sier at hun gjerne vil betale med det hun har på tippekontoen/på kortet. Hun lar kortet stå i tippeterminalen, og jeg ber henne taste koden sin.

"Hæ, kode? Jeg har da ingen kode."

"Hehe, jo, du er nødt til å ha en kode. Hver gang et nytt kort registreres må man velge seg en firesifret kode, så det har du."

"Nei, jeg har aldri fått noen kode?"

"Du har faktisk valgt deg en kode selv når du fikk kortet.. Kanskje det er den samme som på bankkortet ditt?" prøver jeg..

"Tull!! Jeg har da tippet og betalt slikt mange ganger på xxxx før uten å brukt noen kode!"

"Eeh, beklager, men det er ikke mulig, du må ha en kode for å kunne bruke pengene på tippekortet.."

"Nei, jeg har ingen kode!"

"Nei, daså" prøver jeg meg å blidgjøre henne med, og ber henne komme bort til bankterminalen istedet så hun kan betale med bankkortet. Vel fremme begynner hun å dra tippekortet (:roll:), og når jeg ber henne sette i bankkortet får jeg et "Ja, men jeg skulle jo betale med tippekontoen!!?" gryntende tilbake.

Greit det, Norsk Tipping har helt sikkert gjort et unntak for deg og kodeløse kortet ditt, og de kan i hveeertfall på magisk vis overføre tippepengene dine til visakortet på et blunk bare fordi du brøler :roll:

Og nei, kanskje ikke den morsomste historien, men likevel en liten utluftning. Det er ikke noe kult med sinna kunder som ikke gidder få meg seg det en sier! :P

Edit: Blir kanskje noen morsomme historier idag, har langåpent på senteret, da kommer det en del rare folk innom :ler:

Endret av Tonerose
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jobba på cafe for lenge sia. Han jeg hadde tatt over stillingen til (vi kaller han Henrik) hadde slutta for ca fire uker da det kommer en snedig utseende mann inn i og ser rimelig stressa ut.

Jeg: God dag :)

Mannen: Hvor er Henrik?

Jeg: Han jobber ikke her lengre, han slutta for ca fire uker siden.

Mannen:(tydelig irritert) Jeg vet da vel det, men HVOR ER HAN??!!

Jeg hadde ikke sett Henrik på i alle fall fjorten dager og han var ikke i cafèen så jeg synes det var litt vel mye forlangt at jeg skulle vite hvor han var til enhver tid, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder om kvitteringer : "Får ikke no' igjen på den vettu, hø hø hø" :P

Kunder som nettopp har betalt varene sine med kort : "Åh, og så vil jeg ta ut 200 kroner!" -_- :D Er glad jeg ikke jobber i butikk mer. Kommer ikke på mer nå *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...