Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest LanaLane

Åh ja, det verste jeg noensinne har opplevd var da en dame skulle reklamere på to toalett. De var pakket inn i orginalemballasjen, hun hadde kvittering og hun sa de ikke passet.

Jeg ringte avdelinga som hadde ansvaret og de sa det var greit...

Dama fikk pengene og gikk.

Kollegaen min kom tilbake fly forbanna da toalettene viste seg å være brukt...ganske godt også..

Jeg måtte snu meg for å ikke begynne å styggle...det var nesten litt for tragisk til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjestings

Noe offtopic!!

Jeg bare må legge til en søt liten historie her (eller JEG syns den er søt, men det er kanskje fordi jeg er involvert), siden ganske mange tar opp hvor utrolig slitsomt det er å høre den samme frasen om igjen og om igjen hele dagen. Det er småtingene som får deg til å eksplodere til slutt, en bitteliten irritasjon blir en hel biesverm, og da er det over. Sånn er i alle fall jeg, hadde det kommet en elefant inn og begynt å trampe rundt så hadde jeg trukket på skuldrene og gått og håndtert det, men småting! Håh! Ingenting er verre!

Jeg jobbet i kassa på Rema kjempelenge, og vi pleide alltid å spøke med det på bakrommet - hvor drittlei spesielt jeg var av standarfrasene. (jeg vil bare påpeke at jeg alltid smilte og var hyggelig alikevel :P)

Etter en superstressende dag (det var festival i byen, og masse folk, halvparten av de fulle, og nesten samtlige skulle betale med kort), så sa jeg til resten av "kassadamene" at jeg kom til å krype over kassa og kvele nestemann som sa "ja, da gikk det i dag også da" når de dro kortet eller, "trekk den av på skatten" når jeg spurte om de ville ha kvittering.

Det hører til denne historien at det var ei utrolig søt jente som pleide å handle hos "oss" annenhver dag, og som jeg var kjempeforelsket i. Hun var litt sjenert og nervøs av seg, noe jeg elsket fordi hun tastet koden sakte og sto og så på terminalen med et litt forundret utrykk, det ga meg litt ekstra tid til å stå å se på henne med stjerner og hjerter i øynene. Det var langt i fra noen hemmelighet at jeg var forelsket i henne, faktisk så pleide de å rope på meg hvis hun kom inn og jeg var på pause eller noe.

Etter pausen min hadde det endelig roet seg litt ned, det var noen konserter i gang, og vi hadde slutta å selge øl for kvelden, så kommer hun inn. Jeg får "neimmen se her"-blikket fra samtlige andre insatte, nei vent, ansatte, og går og stiller meg i kassa for å vente på henne.

Hun dro med seg det hun skulle ha og kom seg til kassa, som alltid, og tastet koden og satt i gang... Og så ingenting. Terminalen hang seg littegranne, øynene hennes ble store og hun så nervøst opp på meg, da blir JEG nervøs, og så går betalingen igjennom, jeg drar opp frem mitt mest fårete smil og sier.

"Ja, da gikk det i dag også!".

Venninne som står i kasse nummer to og venninne som roter med noen kasser i kasse tre begynner å fnise. Hun går for å pakke når jeg automatisk spør om hun vil ha kvitteringen, hun rister på hodet og sier nei, og jeg, holder den opp, fortsetter å smile som om jeg hører hjemme på lukket avdeling, og lirer av meg;

"Jeg får trekke den av på skatten".

Jeg facepalmer megselv (med kvitteringen i hånden, det så sikkert veldig lekker ut), venninne en og to faller helt sammen og begynner å skrattle. Hun stakkars blir litt satt ut, hun visste jo ikke hva som foregikk, så jeg prøver å stotre frem en slags unskyldning når jeg føler tunge hender på skuldrene mine, og skjønner at det er sjefen som står bak meg.

Hun spør "Er noe galt?" og sjefen min svarer "Ja, det kan du si." Jeg aner fare, og overveier å bare synke ned bak kassa og gjemme meg, men det hadde om mulig blitt enda flauere. Sjefen fortsetter med "Du skjønner det at <mitt navn> her er ganske så forelsket i deg, og vet ikke helt hvordan hun skal håndtere det."

Både jeg og henne blir kjemperøde, sjefen ber henne bli med meg ut på kino (herregud, SJEFEN min spør folk om dates for meg! Det er om mulig det flaueste i hele verden)! Utrolig nok, så smiler hun og sier at hvis JEG vil så går det en film hun har lyst til å se på søndagen. Sjefen gir meg en fem minutters ekstra-pause og sender meg ut sammen med henne så vi får avtalt ting, og byttet telefonnummer og sånt. Min aller første skikkelige date med ei jente, og det med ei jeg var skikkelig forelsket i. Takket være noe av det mest irriterende jeg vet om.

Jeg har ikke jobbet i et kasse på en god stund nå, men blir fremdeles både rørt og irritert når jeg hører noen foran i køen bruke en av standarfrasene. :rødme:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestings

Det ble ikke noe kjæresterier ut av det (vi hadde mye gøy sammen, men vi passet ikke til å være sammen på den måten), men jeg fikk en utrolig god venn ut av det, så jeg vil si at det endte ganske så godt. :klemmer:

Sjefen, som jeg treffer på med ujevne mellomrom, bruker det fremdeles som det ytterst beviset på at man alltid må stole på hans avgjørelser. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tar kaka:

Jeg jobbet i bokhandel da jeg studerte, og sjefen min fortalte om følgende samtale hun hadde hatt med en kunde:

Kunde: Jeg skulle hatt noe lim jeg.

Sjefen: Ja, hva slags lim da?

Kunde: Hmm.. jeg er ikke helt sikker.

Sjefen: Hva skal du bruke det til da?

Kunde: Jeg skal ha det under potene til hunden min.

Sjefen: ???

Kunde: Ja, du skjønner, det er jo så glatt ute, og jeg vil ikke at hun skal skli på isen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*

Fantastisk tråd. jobber selv på et av Norges største kjøpesentere på en elektrobutikk. har mange historier b.l.a.

Vi hadde besøk fra en serviceteknikker fra Whirlpool. som hadde vært hjemme oss en kunde da fryseboksen hans bråkte så fryktelig. teknikkeren avtaler til å kommer hjem til kunden, som er rundt ca i 80 åra.

Kunde: ja bare bli med inn her (soverommet)

service teknikkerer blir seffølgelig jævla skeptisk men går nå noe motvillig inn.

10 cm fra sengen en fryseboks.

Kunde: ja denne bråker altstå så mye at jeg får ikke sove....

Lo jævla godt av denne.

Kolega av meg printet ut en mobilkontrakt hvor kunden MÅ skrive under da kunden har regnet abb hos en leverandør.

kolegaen min finner frem en penn å signerer først selv på kontrakten å fyller inn dato. og spør kunden (litt eldre dame) om hun kan signere på den linjen. hvor kunden utbryter følgende:

NEI. jeg signerer ikke med den pennen. det er svart blekk å det betyr ulykke,

kolegan min ser etter en annen penn på disken uten å finne, å spør om hun likevel kan signere på avtalen. kunden er like forbanna bestemt å nekter å skrive under siden det er svart blekk.

enden på visa er at mannen hennes må gå ut av butikken å ut i billen som står parkert i parkeringshuset til senteret for å finne en jævla blå penn :overrasket:

nei en ting som er klart er at det er faen meg morsomt i butikk yrket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet i Norges største strømpebutikk, og der var det ikke kjedelig, for å si det sånn! :)

-Jeg skal ha en sånn strømpebukse som Martha Louise bruker.

-Jaha, hvilket merke er dèt?

-Nei, det vet jeg ikke... Hun har sånne brune ben.

-Jeg skal ha en strømpebukse i str small (Hun må ha veid over hundre kilo)

-Hmm... De fleste er ganske små i str. Jeg tror du bør gå opp et par hakk...?

-Jaha, hvilken str bruker du?

-Eh... Small.

-Ja, vi er vel ca like store. Du er jo ganske bred over baken. Gi meg small, du.

-Jeg vil gjerne bytte denne strømpen!

-Okay. Hva har skjedd?

-Den er vridd.

-Hmm... Hva mener du nå?

-Føttene er feil vei.

-Tok du den kanskje på feil vei...?

-Jeg skal ha noen strømper som matcher et blomstrete skjørt i gult, grønt, og blått, og en jakke i mørkebrunt. Under skal jeg enten ha en rød bluse, eller en sort.

-Mmm... Og sko?

-Rosa.

-(Iiiik!) Hva med en hudfarget?

-Nei, det blir altfor kjedelig! Kan jeg få snakke med èn som har litt bedre smak?

Åh, guri, jeg kunne holdt på i evigheter! Søte, rare kundene :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verste eksempel var faktisk da jeg hadde en kontorjobb i Trygg Trafikk for en del år siden. Hvis noen husker, så gikk det et underholdningsprogram som het Rebusløpet på TV2, hvor to lag med kjendiser kjørte rundt i en el-bil og løste rebuser.

Dagen etter dette programmet ringer det en irritert mann til oss:

"Hallo, Trygg Trafikk, god dag"

"Hei. Så du Rebusløpet i går?"

"Eh... ja, det gjorde jeg"

"De hadde ikke bilbelte på seg!"

"Å, nei..."

"Ja... hva har Trygg Trafikk tenkt å gjøre med det?!"

Det endte med at jeg ba ham ringe hovedkontoret, siden han fortsatte å insistere på at vi skulle gjøre noe med saken. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg jobbet i en jerniabutikk tidligere hvor jeg kunne får en god del vanskelige kunder innom!

Den første var en utlending som ikke var så veldig god på uttale av ord enda. Han kom med et stort og ganske dyrt tørkestativ og spurte meg:

han: "kan det brukes som bur?"

jeg: bur? jeg tror ikke du kan ha noen dyr i et tørkestativ nei... " :overrasket:

han står og ser på meg som verdens dummeste person! : "nei ikke bur, jeg sa bur!"

Etterhvert kom det frem at han mente bord! Hvorpå jeg måtte forklare til den artige mannen at jeg tror han kan finne et mye finere og mer egnet bord enn dette tørkestativet som kostet over 1000 kr! :hoho:

En dame kom inn og skulle ha de svarte grytene som var på tilbud! det ble litt vanskelig siden vi hadde ingen svarte gryter på tilbud... Mange gryter, men ingen svarte! Hun står der i 10 minutter og krangler med meg og nekter og forstå at det kanskje kan ha vært en annen butikk??

Jeg stod til og med med tilbudsavisen og bladde igjennom alle varene med henne! Hun var bombesikker på at i hennes avis (som selvfølgelig lå igjen hjemme) var det tilbud på svarte gryter! Hun gikk snurt ut av butikken uten svarte gryter og skulle aldri mer handle her!

Ellers fikk vi hele tiden "jobber du her?" Nei nei jeg bare liker og snike meg bak kasseapperatet med jernia uniform og hele pakka! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på et stort utested og har en haug med historier... Hva med denne f.eks:

Gjest: En øl takk

Bartender: Vi har dessverre stengt (ALT lyset er på og nesten alle gjestene har forlatt lokalet)

Gjest: Jammen, jeg skal jo bare ha en øl før jeg går hjem

Bartender: Vi har dessverre stengt nå

Gjest: Er du sikker på det?

Bartender: Ja, jeg er ganske sikker på det

Gjest: Er det helt stengt da?

Bartender: Ja, det er nok helt stengt. Ingen steder får selge alkohol etter kl 03, skjønner du

Gjest: Jaja, da får jeg gå et annet sted da

Det hører med til historien at gjesten faktisk ikke var drita (selv om det kan høres sånn ut)

Eller hva med denne:

Kl er ca 0130 lørdag kveld, jeg sitter på kontoret og gjør unna noe papirarbeid. Så ringer telefonen...

Jeg: XXXX, det er XXX

Gjest: Hei! Jeg lurer på om du har en ganske full mann, med svart skinnjakke der

Jeg: Ja, det kan nok hende..

Gjest: Gidder du å se om du finner han?

Jeg: Vi har ca 600 personer i lokalene så det blir nok litt vanskelig

Gjest: Kan du ikke bare ta en liten runde da?

Ler fortsatt god av den :fnise:

Endret av wkimsy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_adams mamma_*
Noe offtopic!!

Jeg bare må legge til en søt liten historie her (eller JEG syns den er søt, men det er kanskje fordi jeg er involvert), siden ganske mange tar opp hvor utrolig slitsomt det er å høre den samme frasen om igjen og om igjen hele dagen. Det er småtingene som får deg til å eksplodere til slutt, en bitteliten irritasjon blir en hel biesverm, og da er det over. Sånn er i alle fall jeg, hadde det kommet en elefant inn og begynt å trampe rundt så hadde jeg trukket på skuldrene og gått og håndtert det, men småting! Håh! Ingenting er verre!

Jeg jobbet i kassa på Rema kjempelenge, og vi pleide alltid å spøke med det på bakrommet - hvor drittlei spesielt jeg var av standarfrasene. (jeg vil bare påpeke at jeg alltid smilte og var hyggelig alikevel :P)

Etter en superstressende dag (det var festival i byen, og masse folk, halvparten av de fulle, og nesten samtlige skulle betale med kort), så sa jeg til resten av "kassadamene" at jeg kom til å krype over kassa og kvele nestemann som sa "ja, da gikk det i dag også da" når de dro kortet eller, "trekk den av på skatten" når jeg spurte om de ville ha kvittering.

Det hører til denne historien at det var ei utrolig søt jente som pleide å handle hos "oss" annenhver dag, og som jeg var kjempeforelsket i. Hun var litt sjenert og nervøs av seg, noe jeg elsket fordi hun tastet koden sakte og sto og så på terminalen med et litt forundret utrykk, det ga meg litt ekstra tid til å stå å se på henne med stjerner og hjerter i øynene. Det var langt i fra noen hemmelighet at jeg var forelsket i henne, faktisk så pleide de å rope på meg hvis hun kom inn og jeg var på pause eller noe.

Etter pausen min hadde det endelig roet seg litt ned, det var noen konserter i gang, og vi hadde slutta å selge øl for kvelden, så kommer hun inn. Jeg får "neimmen se her"-blikket fra samtlige andre insatte, nei vent, ansatte, og går og stiller meg i kassa for å vente på henne.

Hun dro med seg det hun skulle ha og kom seg til kassa, som alltid, og tastet koden og satt i gang... Og så ingenting. Terminalen hang seg littegranne, øynene hennes ble store og hun så nervøst opp på meg, da blir JEG nervøs, og så går betalingen igjennom, jeg drar opp frem mitt mest fårete smil og sier.

"Ja, da gikk det i dag også!".

Venninne som står i kasse nummer to og venninne som roter med noen kasser i kasse tre begynner å fnise. Hun går for å pakke når jeg automatisk spør om hun vil ha kvitteringen, hun rister på hodet og sier nei, og jeg, holder den opp, fortsetter å smile som om jeg hører hjemme på lukket avdeling, og lirer av meg;

"Jeg får trekke den av på skatten".

Jeg facepalmer megselv (med kvitteringen i hånden, det så sikkert veldig lekker ut), venninne en og to faller helt sammen og begynner å skrattle. Hun stakkars blir litt satt ut, hun visste jo ikke hva som foregikk, så jeg prøver å stotre frem en slags unskyldning når jeg føler tunge hender på skuldrene mine, og skjønner at det er sjefen som står bak meg.

Hun spør "Er noe galt?" og sjefen min svarer "Ja, det kan du si." Jeg aner fare, og overveier å bare synke ned bak kassa og gjemme meg, men det hadde om mulig blitt enda flauere. Sjefen fortsetter med "Du skjønner det at <mitt navn> her er ganske så forelsket i deg, og vet ikke helt hvordan hun skal håndtere det."

Både jeg og henne blir kjemperøde, sjefen ber henne bli med meg ut på kino (herregud, SJEFEN min spør folk om dates for meg! Det er om mulig det flaueste i hele verden)! Utrolig nok, så smiler hun og sier at hvis JEG vil så går det en film hun har lyst til å se på søndagen. Sjefen gir meg en fem minutters ekstra-pause og sender meg ut sammen med henne så vi får avtalt ting, og byttet telefonnummer og sånt. Min aller første skikkelige date med ei jente, og det med ei jeg var skikkelig forelsket i. Takket være noe av det mest irriterende jeg vet om.

Jeg har ikke jobbet i et kasse på en god stund nå, men blir fremdeles både rørt og irritert når jeg hører noen foran i køen bruke en av standarfrasene. :rødme:

koselig historie!...synd det ikke ble mer enn bare vennskap da...men bedre enn ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia

En mann kommer inn på puben, kjøper en øl og tar straks peiling på nærmeste bord med damer. Der blir han husjet bortetter en stund da han begynner å klenge for mye. Og slik fortsetter det hele kvelden, ingen damer vil ha noe med ham å gjøre. Etter at puben er stengt og alle andre gjestene gått, kommer han sjanglende mot meg, den eneste dama i lokalet, og slenger albua på disken og ser meg inn i øya med et mislykket soveromsblikk og utbryter;

-Åh fy faen du er pen, ass. Jeg har ikke tatt øya fra deg i hele kveld. Kan jeg spandere en drink?

- Eh, vi har stengt...

-Ja, jeg mente jo hjemme hos meg selvsagt!

Var'n desperat eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantastisk morsom tråd! :skratte:

Denne gjelder egentlig en annsatt som ikke var helt våken trur jeg, da min samboer var en tur nedom Mega for å handle.

I kassen ber han høflig om en tippelapp, ettersom han har tippet fast i "alle år" og blir totalt satt ut når ungjenta bak kassa titter på han og spør om han er gammel nok til å tippe!?

Samboeren min er en voksen mann med masse skjegg i ansiktet, og ingen tvil om at han er langt uti 20 årene, så han svarer forfjamset at han selvfølgelig er gammel nok til å tippe, og ikke visste at det var aldersgrense for tipping en gang!?

Men veslejenta bak kassen tviler ennå og vil ikke la mannen min tippe.

Til og med voksne kunder bak i køen rister oppgitt på hodet, og det ender med at samboeren min blir så irritert at han driter i hele tippelappen, tar med seg varene og raser ut døra..!

Altså, kunne forstått det om han hadde han vært et barn, men...! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet noen år i en gave/interiør-butikk og en mann kom inn en dag med en ganske spesiell glassbolle vi solgte to år tidligere. "Problemet" var at bollen var i tre deler - etterhvert kom det fram at det var fordi den hadde falt i gulvet. Han mente den var alt for lite holdbar - den var jo laget av tykt glass, og burde holde å falle litt i gulvet uten å knuse! Dessuten var den alt for ustødig, og han mente derfor han burde få en ny bolle... Joda, jeg pleier også å be om å få nye glass hver gang jeg har vært ltit sleivete på kjøkkenet :)

En liten historie til, hvor jeg tror kunden synes jeg var verdens mest håpløse.. Jeg var 20år og jobbet på bensinstasjon, og en ganske "kul" kar (et par år yngre) kom bort til kassa og ba om å få "en pflir". Jeg sa "unnskyld, hva sa du?", og fikk igjen "en pfl". Jeg skjønte absolutt ikke hva han mente, og måtte spørre flere ganger. Jeg tenkte kanskje det var et røykmerke eller noe, og ba han til slutt om å peke, og får til svar "FAEN, en pakke Profil - KONDOMER!!!!" Mannen bak i køen humret ganske greit mens jeg og kunden rødmet om kapp..

Ser for meg at den stakkars gutten har manna seg opp til å kjøpe kondomer, mens hu dumme dama i kassa ikke skjønner en dritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker denne tråden!

Jobber selv i en mer eksklusiv undertøys butikk. Og også her er det flere artige episoder med kunder - og da spesielt menn som handler til kjærestene sine!

For det første så de alltid påpeke at det er til en dame a la:

"Det er ikke til meg altså.." *nervøs latter*

Ja, fordi de fleste menn som handler her er skaptranser..

Hadde en mann som var innom senest i dag med denne kommentaren:

"Jeg skal ha en bh og en truse til ei på ca. 175 cm og ca. 70 kg"

Ja fordi forteller meg veldig mye om hun har en A eller F cup eller stor eller liten bakdel :ler:

Hvorpå han attpåtil anså A-cup som small, B-cup som medium og C-cup som large.. Vi går til F!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

:ler:

Dette var ikke noe en kunde sa, men gjorde... Hun sto og pilte i nesen sin (ja, hun var i 20årene altså voksen og henne var ikke tilbakestående men en student som da skulle vært rimelig oppegående!) og jeg måtte si prisen til henne to ganger før hun slutta, tok opp pengene med de samme fingrene/handa og pilte i nesen sin igjen like etterpå... FREAK!!! :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest her

Kjempemorsom tråd!:ler:

En kompis av meg som jobbet på en Prix-butikk, fikk en gang store problemer med å holde seg alvorlig da en eldre dame kom inn og spurte etter null boy.. (O'boy for de som ikke skjønte det..)

Da jeg jobbet i ferskvareavdeling fikk jeg selv mange rare spørsmål. Et som gikk igjen var (mens folk lener seg mot den glovarme varmedisken, som er så varm at man nesten ikke kan holde hendene mot den): "Er disse fiskekakene varme?" Etter å ha fått dette spørsmålet et utall ganger, sa jeg: Nei, de er kalde. De varme har jeg inne på kjøla.. Selvsagt med et stort smil! :) Bare så synd at hun jeg sa det til, ikke skjønte spøken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza

Hørte frå ei vennine som jobba på lokalbutikken. Ein gamling kom bort til ho og spurte: Har de bason? ... Ho:?????

Det var bacon han meinte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...