Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Overhørt på en "finere" butikk :

Butikkansatt : Vil du ha kvitteringen ?

Kunde : Nei , jeg kan jo ikke bruke den til noe..

Butikkansatt: Det er ikke derfor vi spør.

:skratte: til hysterisk morsomme episoder i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunde kommer i kassen med en penn.

Kunde: Hva er fyllepenn på svensk?

Jeg: Det vet jeg ikke.. (???!!)

Kunde: Jeg trodde du skulle vite det..

Jepp, jeg vet hva alle varene i butikken heter på alle de

nordiske språkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny kunde: Så dyrt! På ikea er har de disse mye billigere

jeg: (overrasket over hva folk lirer ut av seg) eh... ok?

Hadde veldig lyst til å si "så pell deg på Ikea da vel!"

Naar kunder kommer med den "Denne er mye billigere paa den og den butikken", da sier jeg "Ok, takk for tipset, jeg skal huske paa det neste gang jeg har behov for en saann."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tyrkvinne
Naar kunder kommer med den "Denne er mye billigere paa den og den butikken", da sier jeg "Ok, takk for tipset, jeg skal huske paa det neste gang jeg har behov for en saann."

Eller; "Ja, det er jo ikke alltid det er prisen som avgjør hvilken butikk man har lyst å handle i." Smiiiil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder en butikkansatt i Oslo..Jeg er fra en annen del av landet, og var på besøk hos noen venninner som studerer i Oslo..Vi skulle ut samme kveld, og gikk derfor innom en ICA butikk for å kjøpe øl og mat. Når jeg står i kassen å skal betale, spør jeg om jeg vennligst kan få TO poser siden jeg da har mye varer. Han ser dumt på meg å gir meg EN pose. Så spør jeg pent igjen..Kan jeg vennligst få en pose til tror du? Han ser fremdeles dumt på meg ca 1 min..Så peker han på meg og vifter med fingeren sin mens han sier.."oioioi..det blir dyrere for deg" med et dumt smil. Så sier jeg at du skal selvfølgelig få en krone til av meg..Nå begynte jeg å bli ganske irritert, og køen bak ganske lang..han "mmmmm..neeeeeei ok da..Du skal få den GRATIS av meg siden jeg er så snill idag" så lo han av seg selv....*grrrr*

Eller så har jeg opplevd å få en krone i tips (i all hemmelighet selvfølgelig, de andre servitørene kunne jo bli misunnelige må skjønne) av en gammel dame..hehe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Den skal jeg huske på neste gang noen kommer med den kommentaren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madre Mia

Når man snakker om å få tips...

En tysk dame ga meg hele 50 øre i tips og oppførte seg som om hun hadde gitt meg selve månen og forventet at jeg skulle komme først til henne ved minste vink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i bokhandel gjennom studieårene mine, og ved FLERE anledninger, kom eldre folk innom og spurte om vi hadde klesposer.

Hvorpå jeg svarer kunden: "Nei, desverre, dette er en BOKhandel".

(Men med tanke på at dette skjedde flere ganger - er klesposer kanskje noe man fikk kjøpt i bokhandlene før om åra?)

Det er nok riktig. Klesposer av papir fikk man kjøpt i bokhandel. Nå følte jeg meg plustelig som en fossil her, selv om det ikke er SÅ lenge siden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i apotek og der har vi jo en del klassikere når det gjelder vanskelige legemiddelnavn. F.eks. Paraseft (Paracet) og Fenazon-Kokain (Fenazon-Koffein) En annen ting er de litt eldre damene som ofte skal ha kompressorer (kompresser). Og så var det hun som skulle ha Svanens VANILJEkrem uten parfyme! (Svanens vitaminkrem). Da holdt det hardt! :ler:

For ikke å snakke om (eldre) damer som kommer og spør etter "Vikky". Hadde det ikke vært for at vi ble "advart" om dette på skolen, hadde det muligens tatt litt tid før jeg skjønte at de mente Vichy(uttales "Visjy" med trykk på y). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei alle kvitteringsspøkene når jeg spør om de vil ha kvitteringen, ala "nei, jeg får jo ikke noe for den", " er den verdt noe da?", osv.

Enig. Da er det så mye greiere med den kjedelige, men så veldig greie "Jeg vil ikke ha lappen/kvitteringen" eller "Bare kast den".

Hahahah jeg skulle ønske jeg fikk se en av disse en dag! De som kryper under gitteret :hoho:

Ikke akkurat under gitteret i denne sammenhengen, men:

Søstern jobber i kjøttbutikk, og etter stengetid er det diverse som må gjøres. Diskene må tømmes og vaskes, og ting må kjøres og leveres/hentes. Varebilen står da rett utenfor butikken, og mens sjefen er ute i bilen og setter fra seg varene, står nøkkelen i døra slik at han skal klare å komme seg inn igjen. Det er mørkt i butikken, varene er plukket bort fra disken, disken er dekket til. Og tror dere ikke at noen vrir om nøkkelen, åpner døra, går inn og spør om det er stengt? De så nemlig at det stod en nøkkel i døra ...

Så er det min tur, og alt går knirkefritt. Mens jeg pakker sammen varene mine hører jeg en mann rope at det koster ikke 98 kroner for en melk. Deretter roper han til meg og sier at jeg må betale for varene som er på samlebåndet. Den stakkars ekspeditrisen ser lettere forvirret ut. Mannen fortsetter å rope så det høres i hele butikken, og roer seg først ned når det viser at varene som er slått inn sammen med melken hans tilhører damen bak, som egentlig er den neste kunden. Mannen hadde sneket i køen og blandet sin melk inn i hennes varer, og kunne ikke forstå at ekspeditrisen ikke forstod dette. Han mente ekspeditrisen måtte da forstå at en melk ikke kostet 98 kroner. Det hele endte med at damen som skulle kjøpe de andre varene, glefset til mannen at han fikk gi henne penger for melken, og ta med seg melken og gå.

Ja, det finnes mange rare kunder, og noen har en logikk som ikke er logisk i det hele tatt...

Ja, men hun i kassa skulle jo selvfølgelig ha sett at mannen satte melka si der, og det burde jo være opplagt at de ikke handlet sammen(selv om det er mange par som gjør det på nettopp den måten når de handler sammen), og hun burde helt klart ha utelatt hans melk fra hennes varer. :murvegg:

Da jeg jobbet i lekebutikk var det en gang et par innom med et barn, en gutt på 2-3 år (er ikke så god på å bedømme alder). Foreldrene kjøpte noe og jeg ekspederte de i kassen, mens jeg stod der, smatt den lille gutten bak kassen, der jeg stod og pakket inn varene. Plutselig kjenner jeg noen som dasker meg på rumpa. Jeg snur meg og ser den lille gutten som står der og flirer, foreldrene blir kjempeflaue og sier at "sånn må du ikke gjøre!" Da sier den lille gutten "Men sånn gjør pappa på mamma!!!" Foreldrene ble ganske flaue.. ;)

:ler:

Jeg var ute for det samme som LilleSol en del ganger når jeg jobbet i ferskvare. Det var mange godt voksne menn som slett ikke skulle snakke med en jente om fisk og kjøtt, for det kan vel ikke jenter med. De spurte ofte etter sjefen min, og ble alltid litt lange i masken når det var den andre jenta i avdelingen :ler:

Sånt hører søstern ofte også. Men verst var det kanskje da en lærer vi hadde på ungdomsskolen sa det til henne, at han ville absolutt bli betjent av noen av de eldre som var der.

Samboeren min hører mye rart i løpet av en arbeidsdag, nå jobber han ikke i butikk, men han er buss-sjåfør og det er like mye serviceyrke det. En gjenganger er visst gamle damer som blir sure og kjefter når han ikke vil stoppe med en gang de ringer i snora, midt i veien, i en rundkjøring eller andre plasser som ikke går an å stoppe. Dere kan tro at det finnes mange lokale navn på bussholdeplasser, det er ikke så lett å være buss-sjåfør når man får kjeft fordi man ikke skjønner hvilken plass den gamle dama skal av når hun sier "den gamle butikken", eller hvilken kirke den gretne mannan skal av på når han kun sier "kirken", mens bussen passerer flere kirker på den strekningen.

Jeg skjønner samboeren min godt når han sier at han aldri skal jobbe som buss-sjåfør igjen.

For ikke å snakke om kjeft for hvor det ble av bussen som skulle gå en halvtime-time før? Sånne ting fikk pappa ofte høre da han kjørte buss.

Hvis man ikke vet opp ned på noe som helst som involverer en datamaskin, så er det håpløst å prøve å hjelpe disse folkene. Nuvel, kunne tatt dette lenger, men tilbake til topic:

(...)

Også enormt irriterende når man legger seg på teskjenivå, og brukerne likevel sier: "Nå må du snakke så jeg forstår deg!" Hjelpemegvel :kjefte:

Vil spy av at alle absolutt skal ha en datamaskin, men de har ikke evne eller vilje (er vel helst det) til å lære seg nor som helst. Typsike feilmeldinger fra disse personene er "Ingenting virker" eller "Alt er feil".

Vil egentlig spy av folk flest som bruker data. Heldigvis er support i dag bare en liten del av mitt daglige arbeid. :)

Jaja, da vet jeg at jeg tør ikke ringe support med det første :P *føle seg litt truffet* :sjenert:

Jeg har f.eks. lett for å blande modem og router, og med diverse ledninger som skal hit og dit går det fort i surr. Routeren min kaller jeg f.eks. for "den store grå boksa", og må gjerne ha slike ting inn med teskje.

Men men, jeg trøster meg med at jeg har lært litt etter litt, og heldigvis har jeg en onkel som kan litt, og som syns det er helt greit å komme med enkle forklaringer("stor grå boks", "grå ledning med hake i begge ender", etc) til ei håpløs niese som meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på McDonalds i mu\ine yngre dager og en søndag kom det inn en mann og sa " jeg skal ha en wiener i brød, 1l melk og en kg margarin, butikkene er stengt veit du" Jeg sa så høflig jeg kunne, uten å avsløre den store latterkula som satt inni meg at vi ikke solgte det, men at han sikkert kunne kjøpe dette på bensinstasjonen ved siden av. Mannen svarte "Men dere selger jo mat!!" jepp svarte jeg...Burger!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden nå, og jeg ler meg i hjel!

Jeg har noen historier jeg og etter å ha jobbet i serviceyrket i sikkert 7-8 år.

(må bare legge til at jeg elsker å jobbe med kunder og smiler og er blid så mye av tida som det er mulig, men av og til så sprekker jeg)

Jeg jobber i en byggevareforretning og siden jeg er jente så har jo ikke jeg peiling i følge mange av kundene som er innom.

Så det er så deilig når dem spør om det ikke er en gutt som jobber her, som heller kan hjelpe dem. Da sier jeg til min kollega som har jobbet i den samme bedriften i 2 dager at; Du må hjelpe disse kundene, for de vil ha en gutt. Lærlingen ser på meg med fortvilte øyne, for han har ikke peil på hva han skal gjøre og sier at det er jeg som har jobbet der lengst og at jeg sikkert vet hva jeg snakker om.

Da snur kunden seg rundt og er max flau og lurer på hva slags maling han skal bruke på glassfiberstrie. Det er ikke så lett å svare på som det høres ut som, så jeg må jo gjøre jobben min og spørre litt frem og tilbake hva som er brukt før, om det er våt- eller tørrom, hvilken glans dem skal ha osv osv. Etterpå går de derfra skikkelig imponerte og skikkelig flaue.

En gang kom det inn et gammelt ektepar, de hadde med seg barnebarna inn for å se på et toalett. Det første hun sier når hun kommer inn døra er at dem vil snakke med en mann. Hun sier det ikke til oss ansatte i butikken da, men til mannen sin, men så høyt at vi tre jentene som stod der hørte det høyt å tydelig...

Det var ingen menn på i butikken vår, bare oss jentene(var tidlig en lørdag motgen og var litt forsovelser ute å gikk). Å hun damen surret frem og tilbake og snakket høyt om at det var sikkert så tidlig på morgenen at ingen var kommet på jobb enda. Hun hadde jo rett i det... Å vi spurte om hun trengte hjelp osv. Men neida... Det gikk ei stund da, å damen begynte å bli utålmodig, så sier jeg til henne at: Hør med Ida på Interiøravdelinga, så få du den hjelpen du trenger! Det kan jeg love, hun er så flink... Så kommenterte det 14årige barnebarnet hennes at: Ja, kan ikke vi bare snakke med ei jente?

Dem fikk hjelp. De skulle bare ha doet løfta opp på tralla de hadde tatt med seg. Ja, viktig å ha en mann til å hjelpe med det altså!

Å så har vi kølappsystem i malinga,

å folk: Bingo, hva har vi vunnet?

Jeg(litt tamt etterhvert): en samtale :)

å kunde: jobber du her?

Jeg: nei, bare digger blått og hvitt å logoer av en annen dimensjon på klærne mine.

En gang hadde jeg en kunde som skulle gå inn å hente en spade å slå meg ihjel om ikke han fikk byttet varen han hadde med seg UTEN kvittering. Da var det et par menn(kunder) som stilte seg opp ved siden av meg, som ba han reise ut av butikken!

Må komme på mer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men hun i kassa skulle jo selvfølgelig ha sett at mannen satte melka si der, og det burde jo være opplagt at de ikke handlet sammen(selv om det er mange par som gjør det på nettopp den måten når de handler sammen), og hun burde helt klart ha utelatt hans melk fra hennes varer. :murvegg:

:ler:

Hun som satt i kassen hadde sikkert mer enn nok med å følge med på skjermen og se at det hun slo inn ble riktig. Hun regnet vel med at kunder kan klare å sortere varene sine selv?

Ja jeg vet hvordan det er å sitte i kassa. Og det hadde gått mye raskere for alle hvis folk var litt flinkere til å bruke "pinnene" som markerer neste kunde sine varer!

For at ikke dette skal bli helt off-topic så kan jeg nevne en gang jeg fikk kjeft av en mann. Han var og handlet sammen med kameraten sin, og de kom bærende på to ting hver. Disse blir slengt i to separate hauger på rullebåndet, og mens de pratet sammen så slo jeg inn de to tingene som førstemann hadde båret med seg. Jeg trodde jo at det var det han skulle handle. Han drar kortet, plukker opp varene og spør etter resten. Jeg sa at jeg trodde det var kameraten sine varer, men han sa "du måtte jo skjønne at jeg skulle ha alt sammen, nå må jeg betale dobbelt gebyr!" Da ble jeg irritert og sa "Beklager, men jeg kan ikke se inn i huet ditt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahaha, for en genial tråd :ler:

Var oppe seeeeeent i natt, måtte lese gjennom hele tråden!

Har jobbet i butikk selv, så jeg har en del finfine å komme med...

Butikken jeg jobbet i solgte bl.a. møbler, og i den forbindelse klarer jeg ikke å glemme kunden, en morsk mann i 50-årene, som kom til kassa jeg sto i, slepende på et hagebord han hadde dratt med seg fra ei utstilling. Når jeg forklarte at bordet kun var til utstilling, og at vi solgte alle våre møbler i flatpakker, ble han så forbanna at han slengte bordet mot meg og raste ut fra butikken samtidig som han slengte ut av seg et par saftige gloser... Og det var ikke akkurat et lite bord!!!

Også har vi hun som skulle kjøpe seg ny parasollfot, og ble kjempeirritert og kjeftet på meg for at jeg ikke kunne vite hva slags parasollfot hun hadde før. Det måtte da jeg skjønne???

Hva svarer man egentlig til slike kunder??? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAHHAHAHAHA :ler: Fantastisk tråd! Jeg har ledd meg tårevåt, sammenhengende i snart to timer og er derfor helt utmattet og ute av stand til å komme på alle episodene jeg har hatt med de elskelige kundene våre.. :) Kommer sterkere tilbake! Takk for underholdninga :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber i møbelbutikk og hadde en gang en kunde innom som skulle kjøpe bokhyller. Så jeg viser han de forskjellige typene og vi snakker frem og tilbake om farger og størrelser..så langt virket han helt normal. så begynner han å fortelle meg om hvorfor han skulle ha disse bokhyllene og hvorfor han trengte så mange, han hadde arvet leilighet i blokk og hadde arvet bøker+ at han hadde en del bøker selv.og nå kommer det bisarre,han begynner å spørre hvor mye hver bokhylle holder og HVOR MYE VEKT GULVET HANS VIL TÅLE han var nemlg svært bekymret for at han og alle bøkene ville falle igjennom gulvet ned i leiligheten under......

jeg viste ikke helt hva jeg skulle svare, så ba han ta kontakt med byggfirmaet hvis det var mulig. så spurte jeg hvor mange hyller han skulle ha mens jeg så meg rundt etter et skjult kamera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest LanaLane

Jeg er innflytta trønder i Oslo og har nettopp begynt som barnehageassistent i en kjempekoselig barnehage.

I går kom en av guttene bort til meg og spurte med store øyne "Hvordan språk snakker du egentlig?" Måtte bare le, trøndersken var visst ikke helt enkel....

En annen ting er kunder som forventer at du skal lese tankene deres. Gjengangern er

Kunde: en softis takk!

Jeg: Kjeks eller beger?

Kunde: Kjeks

Jeg: Strø?

Kunde: Ja

Pause

Jeg: Ja, hvilket da?

Kunde: Hva har du?

Og da står det en lapp rett foran trynet deres med alle sortene. Når man har 1000 folk om dagen som skal kjøpe softis så hadde det vært så greit om de bare hadde sagt: 1 softis i beger med jorbærstrø takk!

Hadde vært så mye enklere....Ikke rart jeg slutta:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...