venus* Skrevet 7. desember 2007 #701 Del Skrevet 7. desember 2007 Hihi, jeg lurer på om jeg tok taxi med IKEA-mannen tidligere i uken. Jeg hadde vært på julebordet til mannen min, og når vi skulle hjem så var det en perfifer bekjent av mannen min som skulle ta taxi med oss til byen. Først så blir denne mannen pissesur fordi han ikke får ta med seg ølboksen i bilen. Dette syntes han var skikkelig dårlig service, og han skulle faen meg ikke tipse en krone! Dette fortalte han høyt og tydelig til taxisjåføren som heldigvis så ut til å være vant til fulle, teite nordmenn. Etter at vi hadde kjørt litt, så begynner idioten å spekulere i om vi kjørte i en omvei. Han begynte å fortelle sjåføren i detalj hvor han egentlig burde kjørt. Heldigvis kunne taxisjåføren fortelle at gaten som idioten snakket om var enveiskjørt, og at vi kjørte i motsatt retning Når vi endelig var fremme så ga mannen min og jeg 70 kroner i tips til den stakkars mannen. Jeg synes jeg selv burde fått 35 kroner av dustekollegaen som kompensasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsmurf Skrevet 8. desember 2007 #702 Del Skrevet 8. desember 2007 Vil ha på mine innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 9. desember 2007 #703 Del Skrevet 9. desember 2007 Noe som går igjen ofte der jeg jobber er noe slikt som dette: Kunde: *viser frem et sånt magebelte som har vært rundt et garnnøste*: Jeg var her og kjøpte noe sånt garn til en genser for et par måneder siden, men jeg kjøpte litt for lite. Har dere mere? Jeg: *finner frem samme garnet, samme fargenummer*. Kunde: Men det er jo ikke samme nummer på dette, det står jo partinummer 50496 på den du har mens på dette står det 50697! Jeg: Ja, men fargenummeret er det samme. I utgangspunktet er det samme farge. Ulike partinummer betyr at nøstene ikke er laget samtidig. Kunde: Men jeg vil ha garn med samme partinummer som jeg har kjøpt før! Jeg: Men det går ikke, for det partiet som du har kjøpt fra tidligere er utsolgt for lenge siden. Kunde: Jeg kommer igjen en annen gang, kanskje dere har fått inn mer av det partiet da. hva skal man si til sånt da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 9. desember 2007 #704 Del Skrevet 9. desember 2007 Noe som går igjen ofte der jeg jobber er noe slikt som dette: Kunde: *viser frem et sånt magebelte som har vært rundt et garnnøste*: Jeg var her og kjøpte noe sånt garn til en genser for et par måneder siden, men jeg kjøpte litt for lite. Har dere mere? Jeg: *finner frem samme garnet, samme fargenummer*. Kunde: Men det er jo ikke samme nummer på dette, det står jo partinummer 50496 på den du har mens på dette står det 50697! Jeg: Ja, men fargenummeret er det samme. I utgangspunktet er det samme farge. Ulike partinummer betyr at nøstene ikke er laget samtidig. Kunde: Men jeg vil ha garn med samme partinummer som jeg har kjøpt før! Jeg: Men det går ikke, for det partiet som du har kjøpt fra tidligere er utsolgt for lenge siden. Kunde: Jeg kommer igjen en annen gang, kanskje dere har fått inn mer av det partiet da. hva skal man si til sånt da? Ha,ha, så mye rart man kan møte på Tja, på det spørsmålet hadde jeg sikkert bare svart: "ehh, ja" :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 14. desember 2007 #705 Del Skrevet 14. desember 2007 En gang jeg jobbet med pakker, så kom det en kunde som tydelig ikke hadde hentet en pakke før. Jeg ba han signere henteseddelen, ikke sant, og så spurte han: "Hva skal jeg skrive, da?" Og så leste han høyt fra henteseddelen; "pakken er mottatt"... "Skal jeg skrive "JA" da?" Han skulle jo signere på at den er mottat, altså bare signere med navnet sitt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 14. desember 2007 #706 Del Skrevet 14. desember 2007 Et par småting sånn i julestria: Tidligere denne uka hadde jeg en kunde som ble SUR fordi vi var utsolgt for adventskalendere. Dette var altså rundt 10. desember! I dag morges spiste jeg frokostbuffet på Damsgaard i Frederikshavn, da overhørte jeg en meget høylytt norsk dame som ga betjeningen pes fordi de ikke hadde grovt brød. Hun mente det var helt uhørt. Så vidt jeg forstår så er det ikke særlig tradisjon i danmark for grovt brød... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pepperkake* Skrevet 14. desember 2007 #707 Del Skrevet 14. desember 2007 Et par småting sånn i julestria: Tidligere denne uka hadde jeg en kunde som ble SUR fordi vi var utsolgt for adventskalendere. Dette var altså rundt 10. desember! I dag morges spiste jeg frokostbuffet på Damsgaard i Frederikshavn, da overhørte jeg en meget høylytt norsk dame som ga betjeningen pes fordi de ikke hadde grovt brød. Hun mente det var helt uhørt. Så vidt jeg forstår så er det ikke særlig tradisjon i danmark for grovt brød... Dansk rugbrød er da veldig tradisjonelt eller? :klø: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JennaC Skrevet 27. desember 2007 #708 Del Skrevet 27. desember 2007 (endret) Jeg arbeidet som sommervikar i en lokalavis i sommer, og det store samtaleemnet var navnet på en foss, som noen hadde klart å stave feil. Ca tjue ulike mennesker (hovedsaklig eldre) ringte inn, og la ut om denne fossen i flere minutter... Avisen jeg jobbet i, ligger ikke langt unna det stedet jeg opprinnelig kommer fra, likevel klarte en dame å si følgende: "Jeg forstår ikke sørlandsk" (dette var på vestlandet, og jeg snakker vestlandsk!) "Jeg snakker xxx, jeg kommer fra xxx like over fjorden" "Men jeg forstår ikke det heller, jeg". For ikke å glemme alle som ringte inn for å fortelle at de hadde sett lyset (etter disse engleavsløringene) og alt mulig annet de ville ha på trykk. De skulle også vite NÅR det kom på trykk. Ehm, ser jeg ut som en redigerer? Ellers opplevde jeg til det fulle at folk tipset om mye rart. Vi fikk tips om alt fra rosa blondetruser som hadde "fløyet" bort i en nabos hage, en katt som hadde fått gips, en elg som gikk rundt i skogkanten... yess da. :D Endret 27. desember 2007 av JennaC Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 14. januar 2008 #709 Del Skrevet 14. januar 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pubvertinna Skrevet 21. januar 2008 #710 Del Skrevet 21. januar 2008 Kl. 02.00 Sur mann: Ja, jeg skal ha en øl! Jeg: Værsågod, jeg har'n klar jeg! (løfter en øl på disken som jeg tappet for noen sekunder siden til en kunden foran som stakk ut for å hente lommeboka som han trodde lå i bilen) Sur mann: Nei, jeg vil ha en fersk! Jeg: Jada, denne er helt nytappet. Her blir ikke ølet gammelt, skjønner du. (smiler og nikker mot ca 20 stykker som står i kø bak ham) Sur mann: Fy faen som jeg hater gammelt øl! Jeg: (tapper en ny) 62,- takk. Kunden betaler, tar ølet og går. Kl 03.00 Jeg (til gjestene, bla Sur mann): Ja, da er serveringa stengt for i kveld, men dere har en halv time til å drikke ut. Kl 03.30 Jeg: Da sier vi takk for ikveld og velkommen igjen! Sur mann: Slapp'a da, jeg har jo ikke drukket opp. Jeg: Det tror jeg nok vi skal klare å tilgi deg, den ølen ser ganske dau ut. Sur mann: Hva feiler deg deg'a!? Ikke faen om jeg går herfra før jeg er ferdig! Det er ingenting som feiler ølen min! (tviholder på glasset med en liten skvett pils i, som han kjøpte for to timer siden) Noen som kjenner seg igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AM. Skrevet 21. januar 2008 #711 Del Skrevet 21. januar 2008 Da jeg jobbet på restaurant for en stund tilbake skjedde det noen ganger at kunder, middelaldrende menn, knipset eller plystret etter meg.. Som om jeg skulle være en hund. Det har også skjedd en rekke ganger at folk har bestillt noe fra menyen (som jeg skriver sirlig ned med navn og tall) og når de senere får maten servert og ikke synes den ser like god ut som naboens sier de "Nei, dette har ikke jeg bestillt - jeg har bestillt sånn som hun der!" Med en bebreidende tone. På denne restauranten "hadde kunden rett" og jeg måtte bite det i meg. Noen ganger opplevde jeg også at noen spiste 19 av 20 biter sushi (over 2-3 timer) og deretter klager på at den ikke smaker helt ferskt - og at de vil ha en helt ny servering som kompensasjon. Som tenåring solgte jeg noen ganger programmer på forskjellige konserter ol. Da var det en gjenganger at folk kom og krevde å FÅ et program gratis fordi de kjente noen som spilte, eller noen som kjente noen som.... De ble svært sinte da jeg forklarte at alle som skal ha slike program må henvende seg i resepsjonen, ellers måtte jeg ta av egen lomme og betale det. Dessuten forsøkte noen av disse å rappe et program mens jeg snudde meg eller skulle hjelpe andre kunder. (noen klarte det også :gråte: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madre Mia Skrevet 25. januar 2008 #712 Del Skrevet 25. januar 2008 Kl. 02.00 Sur mann: Ja, jeg skal ha en øl! Jeg: Værsågod, jeg har'n klar jeg! (løfter en øl på disken som jeg tappet for noen sekunder siden til en kunden foran som stakk ut for å hente lommeboka som han trodde lå i bilen) Sur mann: Nei, jeg vil ha en fersk! Jeg: Jada, denne er helt nytappet. Her blir ikke ølet gammelt, skjønner du. (smiler og nikker mot ca 20 stykker som står i kø bak ham) Sur mann: Fy faen som jeg hater gammelt øl! Jeg: (tapper en ny) 62,- takk. Kunden betaler, tar ølet og går. Kl 03.00 Jeg (til gjestene, bla Sur mann): Ja, da er serveringa stengt for i kveld, men dere har en halv time til å drikke ut. Kl 03.30 Jeg: Da sier vi takk for ikveld og velkommen igjen! Sur mann: Slapp'a da, jeg har jo ikke drukket opp. Jeg: Det tror jeg nok vi skal klare å tilgi deg, den ølen ser ganske dau ut. Sur mann: Hva feiler deg deg'a!? Ikke faen om jeg går herfra før jeg er ferdig! Det er ingenting som feiler ølen min! (tviholder på glasset med en liten skvett pils i, som han kjøpte for to timer siden) Noen som kjenner seg igjen? Merkelig at etter stengetid er ølglasset uuttømmelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsG Skrevet 26. januar 2008 #713 Del Skrevet 26. januar 2008 meg: vil du ha kvitteringen? kunde: hoho, nei, den kan du arkivere! evt. "nei, den kan du få!" meg: trenger du pose? kunde: njaaaa.... koster den noe den da?? meg: ja, den koster 1 krone. da går overskuddet til frelsesarmeen! *smiiil* kunde: *skeptisk* å.. er du sikker på det??? neida, det er bare noe vi sier... kunde: "bare putt den (blomsten) i en pose, du!" meg: "jammen det er kuldegrader ute, blomsten kommer til å fryse.." kunde: "neida, er så varmt ute nå så!" javel.. som nevnt tidligere her... "lag en litt fin bukett, da" MÅ den være pen, altså? også kunder som krabber under gitteret, da.. festlig. jobba på kappahl en gang.. så gikk brannalarmen (var bare øvelse, men det var det jo ingen som visste..) meg: "unnskyld, men vi må nok gå ut.." kunde: "Jammen.. jeg skal bare prøve disse først, jeg..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly80 Skrevet 27. januar 2008 #714 Del Skrevet 27. januar 2008 "jeg kjenner kjøpsloven såååå mye bedre enn deg, og selv om du viser meg den skriftlig nå, så jobber jeg selv på Europris og veit bedre, gi meg penga".. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest puselabb Skrevet 27. januar 2008 #715 Del Skrevet 27. januar 2008 Uttallige ganger: Jeg: Vil du ha kvitteringen? Kunden: Nei jeg får den ikke skrevet av på skatten uansett *festlig latter* Dette blir ikke så hysterisk morsomt etter å ha hørt det rundt hundre ganger før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 28. januar 2008 #716 Del Skrevet 28. januar 2008 Hmm.. Jeg tror ikke jeg får så ofte den type kvitterings"vitser" (ja, fordi morsomme er de.. ), heldigvis vil jeg si! Men husker engang en "kunde" som kom bak disken og begynte å grave ned i søppelkassen vår for å finne kvitteringer han kunne bruke til regnskapet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 28. januar 2008 #717 Del Skrevet 28. januar 2008 Pervers utenlandsk kunde: - Do trått i dag. Do polt hele natta!! (Etterfulgt av skrattende latter). Pervers nordmann til kollega: - Se på tommelen min då! Den e spesiell. Vil du sitte på den? Til informasjon jobbet jeg i en dagligvareforretning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 28. januar 2008 #718 Del Skrevet 28. januar 2008 kunde: hvor mye koster denne? (viser frem en plastikkmappe i A6-format, slik som vi henger på varer og skriver info om varen og prisen på) jeg: de selger vi dessverre ikke. kunde: åh, det var dårlig! Vi kan da ikke selge alle tingene vi har i butikken heller da! ny kunde: Så dyrt! På ikea er har de disse mye billigere jeg: (overrasket over hva folk lirer ut av seg) eh... ok? Hadde veldig lyst til å si "så pell deg på Ikea da vel!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest_kioskansatt Skrevet 29. januar 2008 #719 Del Skrevet 29. januar 2008 Fikk lyst til å fortelle om en episode fra når jeg som 17 åring jobbet i en kiosk på kvelder og i helger. Ikke om en teit kunde egentlig, men at både jeg som sto bak disken og han som skulle kjøpe misforsto hverandre. Kunde: Hei, har dere doringer? Jeg (bak disken): Eh, doringer? Dette er en kiosk Kunde: Ja, doringer.. Jeg (rød i toppen): Jeg vet egentlig ikke hva doringer er, men vi har det iallfall ikke her Kunde: (også rød i toppen): Jammen, jeg ser den jo Jeg: Hva?? Skjønner ikke noe jeg Kunde peker: Den der, doringer Jeg: LOHENGRIN!!!??? ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ja...en sjokolade Begge (røde i toppen): he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaori Skrevet 29. januar 2008 #720 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg jobber i en bokhandel og det er tydeligvis en del som forventer at vi skal være noen slags altmuligbutikk, for ikke å snakke om at de forventer at vi skal vite alt mulig om andre butikker. Får ofte spørsmål som hva som skjer i senteret i helga av aktiviteter o.l Eller om jeg kan gi dem tlfnummeret til Skoringen osv. SOm om jeg har noen oversikt over det. (Er det derimot hyggelige kunder som ikke forventer at jeg skal gjøre noe slikt, kan jeg alltids gå på kontoret og finne fram tlfkatalogen, men hvem gidder det når arrigante mennesker tar det som en selvfølge at dette må man få svar på i en bokhandel) Eller når jeg svarer til en kunde at vi dessverre ikke har boken han spør etter, men at vi kan bestille den for ham om han øsnker, og kunden hvorpå svarer; Jammen skal ikke dere ha den inne da? ER IKKE DETTE EN BOKHANDEL?? En gang fikk jeg en telefon midt i travle julestria, hadde mange kunder i butikken, personen som ringer sier: "Hei! Jeg har et spørsmål som ikke akkurat har noe med bøker å gjøre,ja for jeg var og handlet hos dere tidligere, flere bøker, men du skjønner det at denne gangen skulle jeg ha tak i noe hos *** (butikk som ligger to butikker unna oss i et senter) men jeg får ikke svar på telefonen deres...." *paause* Så sier jeg "okeei.." Kunde: Ja jeg lurte om du hadde mulighet til å gå å gi ham tlf slik at jeg kan få snakke med noen der.." Hallo! hva svarer man på slikt, ble rett og slett VELDIG overrasket over hva folk tillater seg. Jeg sa dessverre, men jeg har kunder som venter ved kassen og ikke muligheten til å gjøre det, du får bare prøve å ringe dem en gang til. MEns jeg i hodet tenkte veldig irriterte tanker! =p En annen episode, som dessverre er en gjenganger, er folk som kommer og spør om de kan få låne datamaskinen vår til å bruke nettbanken sin, fordi de har noe som haster veldig med å ordne. HAALLOO! HVa ser de for seg egentlig! At de bare skal komme bak disken og holde på med private ting på dataen der hvor vi står og skal hjelpe kunder??? Eller at de skal få låne kontoret til daglig leder mens hun står ute og venter på at de skal bli ferdige?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå