Gjest Morgenlatter Skrevet 5. desember 2007 #681 Del Skrevet 5. desember 2007 dette var en bra start på dagen! Kaffe og denne tråden før jeg skal på jobb Jai ringer fra gatekjokken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cidric Skrevet 5. desember 2007 #682 Del Skrevet 5. desember 2007 Så en kar i nærbutikken 'min' en gang: Mannen kommer strenende inn i butikken i full fart, løper gjennom hele sjappa og svipper inn foran meg i kassakøen med en utålmodig mine og stadige sukk og stønn. Hele tiden står han og prater høylytt i mobil. Når det blir hans tur fisker han fram en femtiøres pose og legger på samlebåndet...og krever så i høyt tonefall å ta ut en tusenlapp i tillegg. Stakkaren i kassa er ny, og fomler litt med apparatet, til flere slengkommentarer fra mannen...og enda fler når han skjønner at hun sjekker beholdningen for å se om de har godt med kontanter så de faktisk kan gi ut en hel tusenlapp. Kommenterer det hele til samtalepartneren på mobilen. Karen får pengene sine og kvitterer med en 'faens kjerring - du skulle aldri jobbe i butikk så treig som du er' på veien ut... Jeg hadde så lyst til å filleriste idioten...går det an? Kontantuttak er en ekstraservice fra butikkens side til KUNDER. Skal du ha ut penger får du vel bruke minibank som alle andre! All respekt til dama i kassa som holdt på smilet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 5. desember 2007 #683 Del Skrevet 5. desember 2007 Så en kar i nærbutikken 'min' en gang: Mannen kommer strenende inn i butikken i full fart, løper gjennom hele sjappa og svipper inn foran meg i kassakøen med en utålmodig mine og stadige sukk og stønn. Hele tiden står han og prater høylytt i mobil. Når det blir hans tur fisker han fram en femtiøres pose og legger på samlebåndet...og krever så i høyt tonefall å ta ut en tusenlapp i tillegg. Stakkaren i kassa er ny, og fomler litt med apparatet, til flere slengkommentarer fra mannen...og enda fler når han skjønner at hun sjekker beholdningen for å se om de har godt med kontanter så de faktisk kan gi ut en hel tusenlapp. Kommenterer det hele til samtalepartneren på mobilen. Karen får pengene sine og kvitterer med en 'faens kjerring - du skulle aldri jobbe i butikk så treig som du er' på veien ut... Jeg hadde så lyst til å filleriste idioten...går det an? Kontantuttak er en ekstraservice fra butikkens side til KUNDER. Skal du ha ut penger får du vel bruke minibank som alle andre! All respekt til dama i kassa som holdt på smilet. ÆSJ, for en superdust av en egoistisk drittsekk....hva er det med enkelte folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #684 Del Skrevet 5. desember 2007 Var en gang en fortvilt kvinne som ringte inn til oss, hun visste ikke sine arme råd og var ganske flau. Etter litt ståttring kom det frem: "jeg var på varehuset i dag og kjøpte en 3 seter... *kremt* Og jeg klarte å glemme den igjen på parkeringsplassen, kan du få noen til å sjekke om den står der fortsatt?" Etter en real latterkule ble det nå ringt ned, sofaen sto der fortsatt og de på vareutleveringen fikk seg en god latter Også må vi ikke glemme kunden som hadde hatt lyseblått kjøkken i 10 år og nå var han klar for nytt kjøkken. IKEA selger ikke lyseblått kjøkken. Viste seg at mannen hadde montert håndtakene på den beskyttende folien. Ble hvertfall et gratis bytte av kjøkkendører og en fornøyd kunde Mange kunder som ringer inn flyforbanna fordi de har fått blått kjøkken. Like deilig å fortelle dem at de bare må prike litt i hjørnet, så vil de kunne få av den beskyttende folien :D Eller hun som hadde kjøpt kjøleskap! Hun stusset litt over at det var blått og ikke sølv som hun hadde kjøpt. Og nå hadde det begynt å flasse!!! Måtte le godt da ja! ^^ Men den siste som bare tar kaka.. Håper ingen føler seg truffet her. Var en mann som ringte inn, samtalen begynte sånn her: "Jeg vet det ikke er din skyld, men den FORDØMTE burugla av ei kone jeg har var å handla hos dere i dag! Og hun hadde fått en konvolutt med 10.000 som hun skulle handle for. Den dama har F***meg klart å kaste den i søpla oppe i restauranten! Kunne du VÆRESÅÅÅÅÅSNILL å få noen til å sjekke om de fortsatt er der?" Ringte jo ned for å høyre, men fikk beskjed om at alle søplebøttene var blitt skiftet. Måtte jo si dette til kunden og man hørte bare det buldra "Kvinnfolket skal ikke få mine penger igjen altså! ..men tusen takk for at du sjekka det opp". Her fikk jeg meg en god latter. Hvordan er det mulig å glemme igjen en sofa? Hun kona som kastet konvelutten mi det pengene gikk nok stille i dørene en god stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 5. desember 2007 #685 Del Skrevet 5. desember 2007 Her fikk jeg meg en god latter. Hvordan er det mulig å glemme igjen en sofa? Hun kona som kastet konvelutten mi det pengene gikk nok stille i dørene en god stund. Tenk på den personen som fant den konolutten a....ja, om noen fant den eller om den gikk i kværna vites jo ikke... Dama med gjenglemt sofa på parkeringsplassen Hun må ha kjøpt mye annet i tilegg som kan glemme igjen en hel sofa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Temposonic Skrevet 5. desember 2007 #686 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg jobbet tidligere i en større dataforretning, og jobbet med salg og support. Og de verste kundene er dem som overhodet ikke har peiling, men tror de har det :-) Jeg hadde en kunde som gav overbevisende uttrykk for at han hadde peiling, og han skulle ha en PC til vanlig kontorbruk, bla. Internett, E-post etc. Så jeg solgte han en flott PC. Dagen etter ringte han support, og tilfeldigvis var det jeg som svarte, han var fly forbannet over at PC'en ikke hadde internett og følte seg grundig lurt.. Han hadde lett overalt på PC'en, men kunne ikke finne internett noen steder. Jeg prøvde å forklare han konseptet med internett, og at det ikke var noe som var fysisk lagret på datamaskinen og at man måtte ha et abbonnement. Men han mente at jeg tok helt feil, at jeg ikke hadde peiling, og ville komme tilbake og bytte PC'en. Kan legge til at han aldri kom med PC'en. Men var innom noen dager senere og kjøpte et bredbåndsabbonnement. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 5. desember 2007 #687 Del Skrevet 5. desember 2007 Kan legge til at han aldri kom med PC'en. Men var innom noen dager senere og kjøpte et bredbåndsabbonnement. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gizmoo Skrevet 5. desember 2007 #688 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg jobbet i en Dyrebutikk (som lå ved siden av en Jernia)... Det kom en gammel mann inn og spurte: – Har dere sånn maskin som sliper neglene?... Jeg tenkte: hva er det?, og spurte: – til hund og katt eller? Da sa mannen: –Neeei, til en dame selvfølgelig! Vet ennå ikke hva han mente , og om dette er noe som selges på Jernia da.. Var en mann som spurte etter dusjforheng der en gang også... Men denne tar kaka: Sjefen jeg hadde på bensinstasjonen jeg jobbet på hadde denne historien å fortelle: En dame skulle vaske bilen i vaskeautomaten... Men hun hadde cabriolet (skal sef ikke vaskes i automat).. Hun kjørte inn i vaskemaskinen med cabrioleten nede, og ødela hele interiøret. Når man så dette på overvåkningskameraet var det bare å trykke på nødstoppen, hehe... Men det verste var at damen var sint: – Det stod ikke noe om at man måtte ha cabrioleten på! sa hun... stakkars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Temposonic Skrevet 5. desember 2007 #689 Del Skrevet 5. desember 2007 Kan komme med en ganske pinlig historie. Min far er skotte og snakker da litt grautete norsk :-) I tillegg etter en tidligere karriere i det britiske forsvaret og mange år som jakt og skyteinstruktør er hørselen hans i stor grad redusert. Dette skjedde for sikkert 10 år siden, jeg var ca. 15-16 år gammel. Han ville spandere MacDonaldsmat på meg, så vi tok turen innom en Drive-In. Personen som snakket i "boksen" var av såkalt utenlandsk opprinnelse, og snakket faktisk veldig dårlig norsk. Og kvaliteten på lyden fra disse boksene er jo ikke akkurat den beste. Så når min far på sin graut-norsk skulle bestille, forstod denne personen som tok imot bestillingen ikke hva han sa. Og med sin dårlige hørsel, kunne ikke min far høre hva stemmen fra boksen sa. Skotter er jo kjent for sitt temperament, så etter mye frem og tilbake røk alle sikringene hos min far.. Han gikk ut av bilen, stakk ansiktet helt inntil boksen og brølte "READ MY LIPS YOU F***ING BITCH!!" Jeg bare sank sammen i passasjersetet, og ville helst at vi bare kjørte ut, og droppa hele maten.. (kan legge til at det var mange biler bak i køen, samt flere personer som stod på parkeringsplassen like ved) Men min far skulle ha mat han, så det endte opp med at han kjørte frem til luka der man vanligvis betaler, hvor han først bjeffa ifra seg til den stakkars kvisete fjortissen som stod der, før han bestillte maten. Neste gang måtte jeg lene meg over på førersiden og bestille maten :-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 5. desember 2007 #690 Del Skrevet 5. desember 2007 Oioi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #691 Del Skrevet 5. desember 2007 Hvorfor ble denne tråden flyttet til Snikk-snakk? Kan den ikke iallfall få stå på generell debatt? Det er mange færre brukere som er innom dette forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dragens datter Skrevet 5. desember 2007 #692 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg ble litt spent på om du hadde en kommentar eller noe sånt..? Hei! Var litt for kjapp.. Jeg driver en Narvesen-kiosk og har hørt denne kommentaren "hundre" ganger. Har et svar på dette: " Hvis du klarer å spise alle disse pølsene, skal du få dem for 15 kr! Men du må stå her og spise alle sammen." Vil legge til at nå er tilbudet på 19 kr. De som er gode i norsk, vil skjønne at det er forskjell på: alle pølser og alle pølsene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 6. desember 2007 #693 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvorfor ble denne tråden flyttet til Snikk-snakk? Kan den ikke iallfall få stå på generell debatt? Det er mange færre brukere som er innom dette forumet! Enig! Denne passer ikke på Snikk-snakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 6. desember 2007 #694 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei! Var litt for kjapp.. Jeg driver en Narvesen-kiosk og har hørt denne kommentaren "hundre" ganger. Har et svar på dette: " Hvis du klarer å spise alle disse pølsene, skal du få dem for 15 kr! Men du må stå her og spise alle sammen." Vil legge til at nå er tilbudet på 19 kr. De som er gode i norsk, vil skjønne at det er forskjell på: alle pølser og alle pølsene Lurte på du hadde egen erfaring her, ja. Bra svar du har tenkt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
timi Skrevet 7. desember 2007 #695 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har jobbet på et gamlehjem, og det har vært mange gullkorn, haha. Jeg rydder av bordet etter et måltid. Pasient: Ja, det er rart med det der... Jeg: Hva da? Pasient: Sånne som deg. Rett inn fra gata og inn her. Et annet tilfelle: Pasient: Har du gredd håret ditt i dag? Jeg: Jada Pasient: Du ser helt fæl ut! At du kan møte opp på en arbeidsplass sånn. Og standarden: Vi ser på tv. Pasient: Hvor er det denne fotballkampen blir spilt? Jeg: I England Pasient: Åja. Jeg har vært i England før jeg. Jeg: Jasså du, hvordan var det i England da? Pasient: I England? Er det der fotballkampen spilles? Jeg: Ja, det er i England... Pasient: Åja, der har jeg vært før. and it goes on and on and on... hihi, men de er så søte! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #696 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvorfor ble denne tråden flyttet til Snikk-snakk? Kan den ikke iallfall få stå på generell debatt? Det er mange færre brukere som er innom dette forumet! Det var riktig at den ble flyttet fra forbruker og økonomi.Men den burde vært flyttet til et annet sted enn snikksnakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #697 Del Skrevet 7. desember 2007 det finnes en tråd om det. Denne tråden er bare om hva KUNDENE, så hold dere til det. Du er en typisk en som svarer frekt isteden for hyggelig Dette kunne du ha sagt på en finere måte Smålig :kaffe: ..så hold dere til det.. Dette kunne du ha skrevet sånn:...så der kan dere legge inn sånne opplevelser, bare et hint da vet dere Er du en sånn nebbete kunde eller ansatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Pepperkake* Skrevet 7. desember 2007 #698 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har jobbet på et gamlehjem, og det har vært mange gullkorn, haha. Jeg rydder av bordet etter et måltid. Pasient: Ja, det er rart med det der... Jeg: Hva da? Pasient: Sånne som deg. Rett inn fra gata og inn her. Et annet tilfelle: Pasient: Har du gredd håret ditt i dag? Jeg: Jada Pasient: Du ser helt fæl ut! At du kan møte opp på en arbeidsplass sånn. Fantastisk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Butterfly* Skrevet 7. desember 2007 #699 Del Skrevet 7. desember 2007 Morsom tråd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #700 Del Skrevet 7. desember 2007 En liten historie fra kveldens Ikea besøk; Jeg skulle ha noen meter med stoff og klippet det jeg skulle ha. Mens jeg stod og klippet la jeg merke til at det var en godt voksen mann som tråkket rundt disken der de veier og merker stoffene for kundene. Han drev og fiklet med mobiltelefonen sin og så kjempeutålmodig ut. Det var ingen Ikea ansatte i sikte. Jeg gikk derfor å kikket litt på sengetøy, samtidig som jeg holdt et halvt øye med disken for å se om det kom en ansatt. Ikke lenge etterpå kom det en mannlig ansatt, som umiddelbart ble "overfalt" av mannen som tråkket rundt. Dialogen som fulgte gikk omtrent sånn; Kunden: Jobber det noen i denne avdelingen? Jeg har stått her i minst en halvtime og ventet på hjelp. Nå var jeg faktisk i ferd med å ringe Ikea's kundesenter for å skaffe noen til å hjelpe meg. Ansatt: (Ser tydelig sjokkert ut..) ...eeh beklagar at du har väntat så länge. Hva kan jag hjälpa med? Kunden: (Slenger en liftgardin på disken) Hvordan henger jeg opp disse? Ansatt: Du behöver två skruvor, eller två krokar. Den har två öglar på toppen som du bara häktar på dom. Kunde: (Drit sur) Kan du snakke et språk jeg forstår? Øgler har fire bein, de finner man ikke på toppen av liftgardiner. Ansatt: (Noe anstrengt) Om du följer med mej så ska jag visa dej. Den ansatte setter kursen mot liftgardin utstillingen, og i det kunden snur seg for å følge etter ham blunket han til meg, svært så selvtilfreds, som for å si "Haha, der fikk han!" Jeg blir helt flau over enkeltes oppførsel. Greit nok at han kanskje hadde ventet lenge på hjelp, men det går jo an å oppføre seg litt da. Ikea er uansett ikke stedet man handler på om man forventer topp service! PS! Beklager svensken min:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå