Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*

Jeg jobber på Jernia og "elsker" det når jeg tar telefonen på jobben (svarer alltid med "Jernia -stedsnavn- du snakker med -mitt navn-)og gamlingen i den andre enden sier "Har jeg kommet til Jernika/Jernina?" Jeg skjønner ikke hvor den ekstra bokstaven kommer fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en kunde som en gang klaget over skallet på egga. Det var så tynt, gikk så fort i stykker. Lurte på om vi kunne gjøre noe med det. Akkurat som om vi kunne lage de tykkere.. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som en gang klaget over skallet på egga. Det var så tynt, gikk så fort i stykker. Lurte på om vi kunne gjøre noe med det. Akkurat som om vi kunne lage de tykkere.. :ler:

nå fikk jeg et par pussige bilder i hodet her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på et hotell hvor vi også hadde en god restaurant, mye brukt til selskaper, bryllup og begravelser. En dag kom det inn to eldre damer, kledd i sort, og den ene spør om vi tar minnesamvær. Ja, sier jeg, og setter opp min seriøse og medfølende mine (det store service-gliser passer dårlig i slike situasjoner). De ville gjerne titte på lokalene, og jeg viser dem rundt, vi diskuterer mat, bordplassering, flagging, bordpynt og drikkevarer. Når det virker som om damene har bestemt seg for å benytte oss til minnesamværet, spør jeg hvilken dag begravelsen skal være, og leter fram bestillingsboken. Men i stedet forklarer damene at "Å neida,han er ikke død ennå!" :overrasket:

:skratte:

For mange år siden jobbet jeg i kiosk. En gang ble jeg ranet, og etter at ranerne hadde stukket og jeg hadde fått rotet meg til å tilkalle politiet gikk jeg for å stenge sjappa. Da kom det inn en dame, og jeg sa at hun måtte gå, fordi jeg nettopp hadde blitt ranet. Selv om jeg sto der i snørr og tårer, lurte damen på om hun bare kunne få kjøpe en sjokolade - hvorpå jeg prakket en neve melkesjokolader i hendene på henne og ba henne pelle seg ut :forvirret:

En annen gang var det en fiiin frue innom. "Si meg, hva er det i den chorizo-pølsen?" Jeg svarte på min dialekt at "dessverre, den he'kje vi akkurat no".

Damen: "Hekjevino, hva er det? Et krydder?"

Jeg: "Nei, det er dialekten min."

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Må jeg betale for den? Det er jo reklame for butikken, skal ikke betale for å reklamere."

denne fikk jeg ganske mange ganger da jeg jobbet i matbutikk... kundenes holdning til å betale for reklame var ganske tydelig spesielt når de gikk med dyre merkeklær med store, prangende logoer..

"kan ikke betale 50 øre for å reklamere for Rimi, men jeg betaler gladelig 700 kroner for å reklamere for Nike!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Vel...må si meg enig med damen som klagde på musikken i butikken...synes dt var frekt av deg å svare slik! Det er frivillig å handle der ja, men som ansatt er man forpliktet til å ønske å få kunder- ikke å bli kvitt dem. Mange synes jo at det er ren støy med musikk i butikker!

men tenk på de stakkars folka som jobber der..

flere steder hvor det er "pålagt" med bakgrunnsmusikk, og de som er "vanlige" ansatte har ikke noe de skulle sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende hun trodde du spurte om hun ville ha hel eller halv kylling da. Hun ville ha hele kyllingen, men delt i to

En kylling er en kylling... en halv kylling, derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber på bakeri og en dag kom d en mann inn og sa at han skulle ha en rosinbolle. ikke noe uvanlig i d.. men da jeg skal til å legge den i posen ser han skikkelig alvorlig på meg og spør hvor mange rosiner d er i den!! jeg stirrer så klart dumt tilbake før jeg svarer "ehh... 9?". noe som tydelig var bra nok svar..?

Herlig! Utrolig bra at du svarte! Har nemlig opplevd den selv også, men jeg kom jo ikke på noe annet enn "jeg vet ikke".

Utrolig morsom tråd, forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! Utrolig bra at du svarte! Har nemlig opplevd den selv også, men jeg kom jo ikke på noe annet enn "jeg vet ikke".

haha, kanskje d er samme kunde! en merkelig mann som er sykelig opptatt av hvor mange rosiner d er i bollene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i bokhandel gjennom studieårene mine, og ved FLERE anledninger, kom eldre folk innom og spurte om vi hadde klesposer.

Hvorpå jeg svarer kunden: "Nei, desverre, dette er en BOKhandel".

(Men med tanke på at dette skjedde flere ganger - er klesposer kanskje noe man fikk kjøpt i bokhandlene før om åra?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Denne tråden her er bare utrolig morsom :fnise:

Jeg har bare kommet til side 9 enda, så jeg kan glede meg over mange flere artige kundeopplevelser :popcorn:

Ei veninne av meg er kundebehandler og hun har så utrolig mange morsomme historier å komme med! :)

Bedriften driver bla. service på kjøkkenmaskiner, oppvaskmaskiner o.l. i bla. restaurantbransjen, gatekjøkken...

Her er det mange av "våre nye landsmenn" som jobber som ikke alltid er like stødige i norsk ;)

Kunde:"Jai må ha sørvis på den maskin på kjokken"

Min venninne: "Ja, hvor ringer du fra da?"

Kunde: "ringer fra gatekjokken"

Min venninne: "Ja, hvor hen i landet holder du til og hva er gatens navn, navn på stedet osv."

Kunde:"Jai ringer fra Oslo, gatekjokken i Oslo"

Min venninne: "Akkurat i Oslo ja, men hvor i Oslo er det og hva heter stedet?"

Kunde: "Jai hosker ikke,har akkorat begynt, vent litt så skal jag se"

Min venninne: (flirer for seg selv mens hun hører masse prat på urdu i bakgrunnen)

....etter en litt lang stund....:klaske:

Kunde: "Vent litt så skal do få prate med en konde av mai som er her"

Tilfeldig kunde: "Hei,jeg fikk beskjed om å snakke med deg" sier en forbauset kunde :klø: (som sikkert bare skulle ha en burger eller noe)

Min venninne: "Å hei *flirer* ja du skjønner han som driver den sjappa du er i nå skal ha service på en oppvaskmaskin, men han klarer ikke å forklare meg hva stedet heter og hvor det ligger" :fnise:

Tilfeldig kunde: Å,ha,ha :ler: den ligger i xxxxx og heter xxxx :jepp:

Min venninne og tilfeldig kunde, flirer av det hele og ønsker hverandre en fortsatt god dag! :ler2:

En annen kunde har faktisk klart å si følgende på spørsmål om hvor kunden ringer fra.

Svaret var da : " jai ringer fra telefonkiosk" :murvegg:

:skratte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg jobber i forsikringsbransjen (..men er ikke en kjeltring), og har ofte veldig tunge samtaler med enkelte kunder. Jeg jobber kun med bedriftsforsikring, noe som også omfatter enkelte bønder.

En helt vanlig samtale med en hvilken som helst bonde fra Vestlandet forløper sånn ca slik:

Jeg: Ja, skal du ha full kasko eller delkasko på bilen da, Hansen?

Hansen: Ja, jeg tror det!

Jeg: Ja, .. delkasko eller kasko?

Hansen: Ja, må jo ha det!

Jeg: Ja, hva?

Hansen: Det var jo du som foreslo det!

Jeg: Skal du ha full kasko eller delkasko??

Hansen: Hva var det du sa først?

Jeg: Hva? Kasko?

Hansen: Ja!

Jeg: Altså, full kasko er det du vil ha. Delkasko er det du ikke vil ha?

Hansen: Har vi ikke avklart dette enda??

... jeg tuller ikke.

Ikke diskuter forsikring, eller andre enten/eller-spørsmål med bønder fra Vestlandet. :kaffe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_mille_*
Nå trenger du ikke vri og vrenge sånn på dette her da.

SKjønner jo sapass at det ikke går å gi ut penger når det ikke er noe i kassa.

Er det mulig!!!!!

Er det mulig?? Det kom fra rett ræv! :eeeh:

Det er jo nettopp det, at når det ikke er nok penger i kassa til å gi ut kontanter så går det bare ikke, som var poenget!!! Kunder som krangler på at de ikke får tatt ut når det faktisk ikke er penger!!

Følger du med eller? he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at jeg ikke husker noen av mine festlige episoder :sur:

Pytt, pytt!

Det er jo høysesong for sånne som deg nå!

(Pepperkaker, altså)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_Gjesten_*
Jeg jobber på Jernia og "elsker" det når jeg tar telefonen på jobben (svarer alltid med "Jernia -stedsnavn- du snakker med -mitt navn-)og gamlingen i den andre enden sier "Har jeg kommet til Jernika/Jernina?" Jeg skjønner ikke hvor den ekstra bokstaven kommer fra...

Min svigermor sa alltid JENNINA!! :roll: Skjønner ikke at det skal være så vanskelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto bak ei utenlandsk dame på McDonalds som ble helt vill fordi fries'en ikke var lagt oppi gryta rett før hun kjøpte. Hun begynte å hyle og kjefte og kastet fries'en utover. De som jobbet der lagde en ny porsjon fries til henne.

DET hadde jeg aldri giddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattvakten
Denne tråden her er bare utrolig morsom :fnise:

Jeg har bare kommet til side 9 enda, så jeg kan glede meg over mange flere artige kundeopplevelser :popcorn:

Ei veninne av meg er kundebehandler og hun har så utrolig mange morsomme historier å komme med! :)

Bedriften driver bla. service på kjøkkenmaskiner, oppvaskmaskiner o.l. i bla. restaurantbransjen, gatekjøkken...

Her er det mange av "våre nye landsmenn" som jobber som ikke alltid er like stødige i norsk ;)

Kunde:"Jai må ha sørvis på den maskin på kjokken"

Min venninne: "Ja, hvor ringer du fra da?"

Kunde: "ringer fra gatekjokken"

Min venninne: "Ja, hvor hen i landet holder du til og hva er gatens navn, navn på stedet osv."

Kunde:"Jai ringer fra Oslo, gatekjokken i Oslo"

Min venninne: "Akkurat i Oslo ja, men hvor i Oslo er det og hva heter stedet?"

Kunde: "Jai hosker ikke,har akkorat begynt, vent litt så skal jag se"

Min venninne: (flirer for seg selv mens hun hører masse prat på urdu i bakgrunnen)

....etter en litt lang stund....:klaske:

Kunde: "Vent litt så skal do få prate med en konde av mai som er her"

Tilfeldig kunde: "Hei,jeg fikk beskjed om å snakke med deg" sier en forbauset kunde :klø: (som sikkert bare skulle ha en burger eller noe)

Min venninne: "Å hei *flirer* ja du skjønner han som driver den sjappa du er i nå skal ha service på en oppvaskmaskin, men han klarer ikke å forklare meg hva stedet heter og hvor det ligger" :fnise:

Tilfeldig kunde: Å,ha,ha :ler: den ligger i xxxxx og heter xxxx :jepp:

Min venninne og tilfeldig kunde, flirer av det hele og ønsker hverandre en fortsatt god dag! :ler2:

En annen kunde har faktisk klart å si følgende på spørsmål om hvor kunden ringer fra.

Svaret var da : " jai ringer fra telefonkiosk" :murvegg:

:skratte:Fy fela at noen bare :overrasket:

:gråte: :fnise:

:hoho:

Jeg jobber i forsikringsbransjen (..men er ikke en kjeltring), og har ofte veldig tunge samtaler med enkelte kunder. Jeg jobber kun med bedriftsforsikring, noe som også omfatter enkelte bønder.

En helt vanlig samtale med en hvilken som helst bonde fra Vestlandet forløper sånn ca slik:

Jeg: Ja, skal du ha full kasko eller delkasko på bilen da, Hansen?

Hansen: Ja, jeg tror det!

Jeg: Ja, .. delkasko eller kasko?

Hansen: Ja, må jo ha det!

Jeg: Ja, hva?

Hansen: Det var jo du som foreslo det!

Jeg: Skal du ha full kasko eller delkasko??

Hansen: Hva var det du sa først?

Jeg: Hva? Kasko?

Hansen: Ja!

Jeg: Altså, full kasko er det du vil ha. Delkasko er det du ikke vil ha?

Hansen: Har vi ikke avklart dette enda??

... jeg tuller ikke.

Ikke diskuter forsikring, eller andre enten/eller-spørsmål med bønder fra Vestlandet. :kaffe:

Ikke skriv mere jeg dør :skratte:

:hoho:

Dette var en gøyal tråd :fnise:

:ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...