Gjest Emera Skrevet 30. november 2007 #641 Del Skrevet 30. november 2007 Artig at det er liv i denne tråden igjen! En kamerat av broren min er en sånn ordentlig moromann, eller artikaill, som vi sier her. Så en gang da Narvesen hadde et av sine "alle pølser 15 kroner"-tilbud var han selvsagt inne og ba om "alle pølser." Fyren bak disken lo ikke i det hele tatt han, gitt. For han hadde visst hørt den et par (tusen) ganger før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #642 Del Skrevet 1. desember 2007 Vet ikke hvor jeg skal begynne engang.. Jobba på en fast-food kjede før. En dag kom det inn ei godt voksen dame og hennes mann. Så kjøpte hun seg en meny. Uheldigvis tok jeg ti kroner for masse av henne, men jeg oppdaget raskt feilen, beklaget og gav henne igjen ti kroner. Etter hun hadde spist, kom hun bort i kassa og begynte å kjefte på meg. hun sa "du tok nok litt for masse penger av meg unge frøken". Hvorpå jeg forklarte at hun fikk jo igjen de pengene. Men neeida..Hun manglet fremdeles 6 kr.Så sa jeg at nei, hun fikk igjen tiern, og det var det eneste jeg hadde gjort feil, og viste henne til og med regnestykket på kalkulator. Neida..Jeg måtte versågod gi henne 6 kr. Nå er ikke 6 kroner allverdens, men der nekta jeg faktisk å gi megav prinsipp. Tilslutt stod hun å skrek til meg, kalte meg dum og uerfaren og her skulle hun aldri mer sette sine bein. Da sa jeg bare at det var heelt greit..jeg spurte henne til og med om hun ville ha nr til sjefen min. Neida, det skulle hun nok få tak i selv..Jaja..hade bra sa jeg bare...For et utrolig kvinnemenneske..Mannen hennes sa ingen ting hele tiden..Er sikkert vant til det.. En annen mann ville ha en meny bestående av en spesiell pizza-type. Jeg sa som sant var, at denne typen var vi desverre tomme for akkurat nå..han bare "jeg vil ha et slikt pizza-stykke" vi i kassa: Vi er desverre utsolgt for denn" Han "Jeg VIL ha den pizza-typen" Vi: "beklager, vi er som sagt tomme" han: "Jeg SKAL ha denne typen" osv osv osv i det uendelige! Tislutt sa han (etter 10min og ei megakø) DETTE HOLDER IKKE! KUNDEN HAR ALLTID RETT!!!!" Jah... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2007 #643 Del Skrevet 1. desember 2007 jobba på taxisentral: jeg: velkommen til xxxxxxxx kunde: taxi nå!!! jeg: gatenavn og nummer takk? kunde: jeg er på torshov. gi meg den taxien litt kjapt nå da! jeg: eeehh... HVOR på Torshov? kunde: er du DUM eller?! Jeg trenger den taxien litt kjapt! jeg: jeg trenger en adresse. kunde: vettafaen, der ved de gule husa. jeg: vet ikke hvor det er kunde: reis til helvete!!! *klikk* -------------------------------- halvparten av taxikundene er sånn. tar ca. 2-300 samtaler på en dag. JÆVLIG! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jannamor Skrevet 1. desember 2007 #644 Del Skrevet 1. desember 2007 Kommer med mitt eksempel fra den andre tråden: Jeg jobbet i en klesbutikk, og selv om kundene vanligvis plukket ut strømpebuksene sine selv, var det en kunde som ville ha hjelp. Det var en veldig tykk dame som spurte etter farger og kvaliteter, og når hun hadde bestemt seg, spurte jeg hvilken størrelse hun trengte. Det noe overraskende svaret var 38, så jeg spurte om det skulle være en gave og om jeg skulle pakke den inn. Neida, den var til henne selv. Jeg ymtet frampå om at hun kanskje ville trenge en litt større, men nei, hun skulle ha 38, for det var skostørrelsen hennes! hohohoh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettvenninnen Skrevet 1. desember 2007 #645 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg for min del skjønner ikke hvorfor den siste krona ikke bare kan stå medregnet i prisen, men det sier kanskje bare noe om meg som dum kunde;) Da er også jeg en dum kunde....En VELDIG dum kunde faktisk. Her i heimen kjøper vi ytterst sjeldent brus. Og sist jeg kjøpte brus, så skulle jeg kjøpe en hel kasse med brus (til et fødselsdagsselskap). At panten kom utenom hadde jeg forsåvidt omsider klart å lære meg (er litt stolt over det,altså). Men da det også oppå panten kom 16 kroner ekstra, så gikk jeg tilbake for å klage. Og da var det pant på kassen det var snakk om...Er forøvrig enig i at panten bør være innbakt i prisen før man betaler i kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. desember 2007 #646 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg jobber deltid på regionstog i NSB og har opplevd helt utrolige ting fra kunder. Har fått dyp respekt for folk i service-yrker etter dette.. Det krever tålmodighet fra en annen verden noen ganger. Det verste er at på toget er du gjerne ikke kvitt kunden før om noen timer heller.. Kunde (før avgang fra utgangsstasjon): Hvor er kofferten min? Jeg(overrasket): Jøss, er kofferten din borte allerede før avgang? kan du ha glemt hvor du satte den, eller er den stjålet? Kunde: Jeg vet ikke, jeg satte den fra meg da toget kom inn fra Oslo. Jeg: Da toget kom inn fra Oslo for to timer siden? Men det ryddes og vaskes jo i mellomtiden. Ga du beskjed til noen? Kunde: Nei, men det er jo tungt for meg å bære kofferten rundt i to timer, så jeg satte den like godt inn med en gang. Jeg visste jo at dette var toget som skulle videre. Jeg: Da er kofferten din garantert på hittegods. Du rekker å hente den der hvis du forter deg. Kunde (veldig sint): Nei, det skal du gjøre, det er dere som har rotet den bort. Jeg(kan ikke forlate toget/plattorm under ombordstigning): Nei, vet du hva? Dette er din egen skyld og ditt ansvar. I disse terrordager setter man ikke fra seg en koffert på et tog og forlater uten å si fra til noen. Hvordan skulle noen vite at den tilhørte deg og ikke en oslo-passasjer. Vi har faktisk sikkerhetsregler å forholde oss til. Jeg beklager, men det må du gjøre selv. Kunden får et raseri-anfall uten sidestykke og skjeller meg ut etter alle regler. En stund griper han armen min og rister hardt i den og snakker om dårlig service. Jo mer han kjefter, dess mindre innstilt blir jeg på å hjelpe kunden og sier: Dersom du vil hente kofferten din, må du gjøre det nå, toget går snart. Kunde: Du får værsågod holde igjen toget for meg, sånn som du har behandlet meg. Jeg: Jeg kan garantere deg en ting; etter den leksa du nettop ga meg for noe som er helt og holdent din egen skyld er det ingen som kommer til å holde igjen toget et sekund. Jeg foreslår at du løper nå før det er for sent. Kunden innser at han må løpe for å rekke det og gir opp meg. Jeg gir ikke en dritt til kunder som oppfører seg som drittsekker, beklager, men så j.. service-innstilt klarer jeg ikke være.. Jeg var faktisk ganske skjelven etter episoden, for han var virkelig sinna, men etterpå var jeg sinnsykt fornøyd med at jeg klarte å svare for meg. Folk kan ikke oppføre seg som de vil mot oss service-folk.. det er en grense for hva vi skal måtte tåle. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #647 Del Skrevet 2. desember 2007 jobba på taxisentral: jeg: velkommen til xxxxxxxx kunde: taxi nå!!! jeg: gatenavn og nummer takk? kunde: jeg er på torshov. gi meg den taxien litt kjapt nå da! jeg: eeehh... HVOR på Torshov? kunde: er du DUM eller?! Jeg trenger den taxien litt kjapt! jeg: jeg trenger en adresse. kunde: vettafaen, der ved de gule husa. jeg: vet ikke hvor det er kunde: reis til helvete!!! *klikk* -------------------------------- halvparten av taxikundene er sånn. tar ca. 2-300 samtaler på en dag. JÆVLIG! Vet nøyaktig hva du snakker om. Av en eller annen grunn har folk fått det for seg at de kan oppføre seg som apekatter så snart de har med taxinæringen å gjøre. Jeg sluttet omsider i jobben på sentralen, jeg. Den satt meg i et konstant dårlig humør og det var rett og slett et ork å gå på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. desember 2007 #648 Del Skrevet 2. desember 2007 har flere jeg.. Er utrolig mange kunder som spør om rutetider til forskjellige tog i landet. Jeg kan stort sett helpe på regionstogene, da jeg ofte har med meg en rutetabell for disse men har ikke kjennskap til alle av NSB`s 1000 avganger om dagen. da må jeg henvise dem til kundeservice eller ruteopplysningen. Da får jeg som regel surt til svar: Trodde du jobbet her jeg.. Eller den gangen det var planlagt jobbing på sporet og det var satt opp buss for tog på deler av strekningen; en familie var fly forbannet på at toget ikke gikk og kom og krevde alternativ transport. Jeg forklarte at det var satt opp buss, og at den sto klar rundt hjørnet, det var bare å sette seg. Nei, de skulle ha alternativ transport. Jeg henviste igjen til bussen, og spurte så om de mente at de ville reise på et annet tidspunkt, og at de i såfall måtte ordne ny bilett i skranken( dette ville selvsagt være gratis) Nei, de skulle ha alternativ transport. JA VI HAR SATT OPP BUSS; HVIS DRE VIL VÆRE MED MÅ DERE SETTE DERE. Nei, de skulle ha drosje (de skulle 5 timer, egen drosje for dem var aktuelt). Jeg forklarte at de fikk ikke drosje og at buss måtte være et godt nok alternativ, og at de måtte bestemme seg for om de ville være me deller ikke for nå måtte vi kjøre. Da begynte han å skjelle meg ut og sa videre at det var jobben min å bestille drosje, for kunden hadde alltid rett. Jeg ble rimelig irritert å sa at det ikke var jobben min å ta i mot dritt fra kundene og at vi kom til å reise, dette var siste mulighet for dem å bli med. Mannen ble så sint at jeg trodde han skulle slå etter meg.Min jobb var å ta imot så mye dritt som kunden sa at jeg skulle ta imot. Vel, jeg kan jo si det sånn at jeg forklarte han at DET var det IKKE. Han valgte å ikke bli med bussen for å si det sånn. Etterpå fikk jeg flere kommentarer fra andre kunder om at de snes jeg håndterte han helt riktig og at de var glad for at han ikke ble med. Jeg ringte sjefen min for sikkerhets skyld, for jeg kunne jo regne med at kunden ville rapportere meg inn. Sjefen min hadde ingen problemer med min håndtering, heldigvis.. Kan jo fortelle en morsom historie jeg har hørt fra kolleger, den handler rikignok om en konduktør og ikke kunde. Under Lillehammer OL i -94 var det satt opp masse ekstratog, og de ansatte måtte jobbe mye overtid med stappfulle tog hele tiden. De fikk også ordre om også snakke engelsk på samtlige tog, av hensyn til de mange utenlandske passasjerene. Dette var en utfordring for mange, da ikke alle de godt voksne konduktør-herrene er spesielt stø i engelsk. Da toget kjørte på en elg og fikk et opphold fordi de måtte fjerne den fra sporet sa konduktøren litt gebrokkent over høytalerne: "We have a short stop because of a mouse on the track." Det var nok en del pasasjerer som humret litt over de skrøpelige norske togene som ikke tåler å kjøre over mus... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 #649 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg driver min egen kjøkkenbutikk (selger kjøkkenINNREDNINGER, ikke kjeler/panner osv). I fjor høst/vinter hadde vi det forferdelig travelt, masse kunder som ventet på tegninger/pristilbud, og jeg satt på jobben og tegnet både første og andre juledag (utenom familieselskapene) for å få ting unna. Jeg hadde lyset på i butikken, og ved halv seks tiden på kvelden første juledag hørte jeg at det banket på døra (jeg ser ikke døra fra arbeidsplassen, den ligger litt tilbaketrukket). Jeg regnet med at det var samboeren min som kom innom, så overraskelsen var stor da jeg så at det var et ektepar i 50-årene jeg ikke kjenner. Jeg låste opp og før jeg rakk å åpne døra brøytet de seg inn i butikken og kjeftet meg huden full for at døra var låst når butikken var åpen. Jeg ble skikkelig paff, men fikk fortalt ham at butikken aldeles ikke var åpen - åpner igjen den 27. kl 10 - jeg er bare her for å få unna endel ting som har hopet seg opp. De kunne jo få gå en runde og titte på utstillingen, men jeg hadde ikke tid til å hjelpe dem da, jeg skulle være i familieselskap en time senere, de fikk komme tilbake i ordinær åpningstid så kunne vi sette oss ned og se på løsninger osv. Jeg så at han ble lynende forbanna. Han sa til kona at i en butikk med så dårlig service skulle ikke han handle, og tok henne i armen, gikk ut av butikken. De spant ut fra parkeringsplassen her og jeg så dem aldri igjen. Eeeeh...dårlig service...? Det var jo første juledag, hvilke butikker har åpent første juledag? I ettertid er jeg glad de ikke handlet her, med den innstillingen hadde sikkert hele handelen blitt et sant helvete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fanteria Skrevet 2. desember 2007 #650 Del Skrevet 2. desember 2007 Jada, må vel tilføye noen av mine historier som kundebehandler. Den verste tlfsamtalen jeg har hatt var da en kunde ringte inn rett før stengetid en lørdagskveld. Da hadde han vært å handlet en kommode, skuffene viste seg å være feil og han hadde fått en kamerat til å ta turen innom varehuset for å få byttet. Når man er på varehuset får man byttet på dagen. Denne kunden ringte inn fly forbannet lørdagskvelden og skjelte meg ut etter noter. Jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare at vi dessverre ikke hadde mulighet til å kjøre opp to nye skuffefronter med taxi opp til Hamar, men dette var jo helt uhørt(!) for han hadde jo fått nye på dagen!! Samtidig som han da satt å snakket i en ekkel tone hadde han da kona på speekern som satt å hånlo av meg. Snill kundebehandler som jeg var forklarte jeg at jeg skulle ta det med en gang jeg kom på jobb på mandagen. Tror han fikk det som postpakke... Så var det de GODE historiene da ^^ Vi fikk inn en tlf fra et gammelt ektepar som var rimelig irriterte. De hadde brukt hele 129,- for vår juletallerken i restauranten. Midt under middagen gikk brannalarmen og hele varehuset ble evakuert. Dagen etter fikk vi da tlf fra et SVÆRT missfornøyd ektepar som ikke forsto hvorfor de måtte gå fra maten! Etter å ha forklart dem at det er grunnet sikkerheten ble de tilbudt et gavekort slik at de fikk kjøpt en ny middag. Derav de krevde to ekstra! ..noe de aldri fikk. Var en gang en fortvilt kvinne som ringte inn til oss, hun visste ikke sine arme råd og var ganske flau. Etter litt ståttring kom det frem: "jeg var på varehuset i dag og kjøpte en 3 seter... *kremt* Og jeg klarte å glemme den igjen på parkeringsplassen, kan du få noen til å sjekke om den står der fortsatt?" Etter en real latterkule ble det nå ringt ned, sofaen sto der fortsatt og de på vareutleveringen fikk seg en god latter Også må vi ikke glemme kunden som hadde hatt lyseblått kjøkken i 10 år og nå var han klar for nytt kjøkken. IKEA selger ikke lyseblått kjøkken. Viste seg at mannen hadde montert håndtakene på den beskyttende folien. Ble hvertfall et gratis bytte av kjøkkendører og en fornøyd kunde Mange kunder som ringer inn flyforbanna fordi de har fått blått kjøkken. Like deilig å fortelle dem at de bare må prike litt i hjørnet, så vil de kunne få av den beskyttende folien :D Eller hun som hadde kjøpt kjøleskap! Hun stusset litt over at det var blått og ikke sølv som hun hadde kjøpt. Og nå hadde det begynt å flasse!!! Måtte le godt da ja! ^^ Men den siste som bare tar kaka.. Håper ingen føler seg truffet her. Var en mann som ringte inn, samtalen begynte sånn her: "Jeg vet det ikke er din skyld, men den FORDØMTE burugla av ei kone jeg har var å handla hos dere i dag! Og hun hadde fått en konvolutt med 10.000 som hun skulle handle for. Den dama har F***meg klart å kaste den i søpla oppe i restauranten! Kunne du VÆRESÅÅÅÅÅSNILL å få noen til å sjekke om de fortsatt er der?" Ringte jo ned for å høyre, men fikk beskjed om at alle søplebøttene var blitt skiftet. Måtte jo si dette til kunden og man hørte bare det buldra "Kvinnfolket skal ikke få mine penger igjen altså! ..men tusen takk for at du sjekka det opp". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dragens datter Skrevet 2. desember 2007 #651 Del Skrevet 2. desember 2007 Artig at det er liv i denne tråden igjen! En kamerat av broren min er en sånn ordentlig moromann, eller artikaill, som vi sier her. Så en gang da Narvesen hadde et av sine "alle pølser 15 kroner"-tilbud var han selvsagt inne og ba om "alle pølser." Fyren bak disken lo ikke i det hele tatt han, gitt. For han hadde visst hørt den et par (tusen) ganger før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 2. desember 2007 #652 Del Skrevet 2. desember 2007 Min yndlingstråd! Helt utrolig de historiene om folk som ikke skjønner at den blå plasten på Ikeamøbler er beskyttelsesfolie! Er det MULIG?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 2. desember 2007 #653 Del Skrevet 2. desember 2007 MÅ jo ha denne på mine innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 3. desember 2007 #654 Del Skrevet 3. desember 2007 Artig at det er liv i denne tråden igjen! En kamerat av broren min er en sånn ordentlig moromann, eller artikaill, som vi sier her. Så en gang da Narvesen hadde et av sine "alle pølser 15 kroner"-tilbud var han selvsagt inne og ba om "alle pølser." Fyren bak disken lo ikke i det hele tatt han, gitt. For han hadde visst hørt den et par (tusen) ganger før... ... Jeg ble litt spent på om du hadde en kommentar eller noe sånt..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 3. desember 2007 #655 Del Skrevet 3. desember 2007 Herlig tråd! Har sikkert mange historier selv, men husker ikke så mange akkurat nå. Noen jeg kommer på: Ikke noe dumt, men utrolig søtt. Jeg jobbet i klesbutikk og det kom en gammel dame bort til meg og sa at hun gjerne skulle ha kjøpt noen BHer, men hun hadde lagt til det bare var unge gutter i kassen akkurat da. Nå var det ikke for sin egen del at hun tvilte, men hun ville ikke gjøre de stakkars guttene forlegne Jeg sendte henne til barneavdelingen hvor jeg viste at det var jenter i kassen akkurat da. Jobbet en stund i en hobbybutikk med hovedfokus på barn. Jeg fikk ofte spørsmål om gaver til forskjellige aldersgrupper. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg fikk til svar "Å nei, det der er da alt for vanskelig!" Selv hvis jeg gikk ned et alderstrinn eller to syntes de alt virket uhyre vanskelig. barn klarer vist ingen ting :klø: Husker særlig en som kom inn og spurte om vi hadde et broderisett for en liten jente som ville lære å brodere. Joda, vi hadde akkurat det vi lette etter. Det var et sett med to rammer med stiv plastikk med store hull, og tegnet mønster på. Hver besto av 3-4 forskjellige farger. Jeg finner den frem og får nok en gang til svar "Å nei, det der er nok alt for vanskelig" Hvordan skal man få det til lettere enn det, uten å broder en ensfarget firkant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #656 Del Skrevet 3. desember 2007 Siden den andre tråden begynte å gå i den retningen, åpner jeg denne. Jeg håper vi kan bruke den for å bli kvitt oppgitthet, lattermildhet og aggresjoner før vi går tilbake til kundene våre med et smil! ja, kundene som får det. Hvorfor ikke de som jobber i butikk. i dag er det slik at på helg er det ungdom som er der og ikke har peiling. var og handla til helg....legger maten på båndet. Så tar han min ananas holder den opp og roper tilhu i kassen ved siden av: HVA ER DETTE FOR SLAGS GRØNNSAK. Nå før helgen var jeg i et parfymeri. Damen bak disken var ca 50/55 år. Skulle spandere noe til meg selv. Spør hva hun haddecstilt opp på disken. Å det er helt flott sier hun. Sånn som alle de i Holliwood bruker. Du blir helt glatt i huden bla bla bla. Prisen var 2500 kr. Det lå på tungen min: Du reklamerer ikke mye selv for det, eller hvorfor bruker ikke du det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 3. desember 2007 #657 Del Skrevet 3. desember 2007 Da jeg jobbet på butikk, kom det inn en dame som skulle ha en brus og ville gjerne ha hjelp til å finne den. Hun visste ikke hva den het, ikke hvordan den så ut eller hva den smakte.. Dette synes jeg var ganske komiskt da Men plutselig sier hun: "Dette burde du som jobber i butikk vite." Ehh.. Jeg bare lo, og da gikk hun.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinelise Skrevet 3. desember 2007 #658 Del Skrevet 3. desember 2007 jobber på bakeri og en dag kom d en mann inn og sa at han skulle ha en rosinbolle. ikke noe uvanlig i d.. men da jeg skal til å legge den i posen ser han skikkelig alvorlig på meg og spør hvor mange rosiner d er i den!! jeg stirrer så klart dumt tilbake før jeg svarer "ehh... 9?". noe som tydelig var bra nok svar..?! kunde kommer inn og sier at han skal ha grovbrød. jeg har mange grove brød så jeg spør hvilket d er han vil ha. da blir han sur på meg og roper at han skal ha grovbrød fra "bakerinavn"! jeg ser litt dumt på han før jeg forklarer at jeg har mange grove brød og han må bare si meg hva han liker så skal jeg finne d frem. kunden fortsetter å brøle d samme og jeg plukker frem et jeg synes er godt. da ser han bare på meg og spør om d er grovbrød. noe jeg sier ja til, men han er ikke akkurat fornøyd og går heller ut igjen. rar mann.. ser for meg at han har fått beskjed fra kona om å kjøpe grovbrød og at han ikke har peiling på hvilket, så han er bare sur i stedet. samme kunden faktisk.. kommer inn og skal ha langebrød. jeg plukker frem et nystekt langebrød og gir dette til han. etter han har betalt skal han ta med seg brødet men hyler i stedet til meg at brødet er for mykt. jeg prøver å forklare at d er nystekt og fersk og spesielt loff har en tendens til å være slik etter du har stekt de. den blir nok hardere etter hvert. noe han ikke vil høre på så klart.. og så må jeg legge til på slutten at jeg har så greie kunder av og til også! et gammelt ektepar hadde bestilt en kake og en halvtime før jeg stenger ringer de og forklarer at de ikke rekker innom før jeg stenger. jeg sier at jeg kommer til å være der litt lenger enn stengetid for å rydde og slikt og at han bare kan banke på døra så skal han få kaka si så mannen kommer og får kjøpt kaka. en liten stund etterpå banker d på døra igjen - samme mannen. da har han vært inne på rema og kjøpt blomster til meg fordi jeg var så snill! koselige gamle mannen :) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 3. desember 2007 #659 Del Skrevet 3. desember 2007 Jobba ei stund på McDonalds, og selv med skilt hvor det stod: Jeg er under opplæring=) Så ble folk så utrolig forbanna når ting tok litt lang tid, eller når jeg måtte spørre om hjelp for et eller annet. En gang ble jeg skjelt ut fordi kundene må betale 10 kr for å gå på toalettet. Det er det faktisk ikke jeg som har bestemt, og jeg synst det er like plagsomt selv, men det var rett og slett fordi da slipper vi at folk kommer rennende inn og skal kun på do. Jobbet også som sommerhjelp på kirurgisk avd hvor jeg måtte bruke samme uniform som sykepleiere. Folk undret seg stadig vekk hvor ung jeg var til å være sykepleier, eller så ble de sinna når jeg ikke visste hvor stor dose medisin de skulle ta til lunsj, eller hvis jeg gud forby ikke visste hva det var til lunsj(mitt ansvar var å varme maten, men jeg visste aldri hva maten var, pga den kom ferdig pakket og jeg stappet den kun inn i varmeskapet..så når jeg svarte dem at jeg måtte se når maten var ferdig ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2007 #660 Del Skrevet 3. desember 2007 Dagens fra meg: Jeg jobber i en stor butikk i Oslo sentrum, og kjeden jeg jobber i har flere filialer innen grei gangavstand fra hverandre. Samtale med kunde i dag: Kunden: Jeg vil gjerne ha XXX som dere har annonsert. Jeg: Vi er dessverre utsolgt for den for øyeblikket, men flere er på vei, de kommer sannsynligvis torsdag eller fredag. Kunden: Jeg gidder ikke reise frem og tilbake, så du får skaffe meg en nå. Jeg: Som sagt er vi dessverre utsolgt, men jeg kan gjerne sjekke med butikken vår på XXX, de hadde i alle fall noen der i formiddag. Kunden: Hvis de har, henter du den til meg, så jeg slipper å gå helt dit? (Det er toppen fem minutter å gå og kunden ser ikke ut til å ha problemer med å gå.) Jeg: Det har jeg dessverre ikke mulighet til, men jeg kan sjekke om de har den inne og eventuelt be dem holde av en, så du slipper å gå bomtur. Kunden: *snøft* Makan til dårlig service! *Himler med øynene og går før jeg rekker å si noe mer* Eeeeh...dårlig service? At kunden må gå fem minutter for å hente en vare som er satt av så de slipper å gå forgjeves? Vi har ikke akkurat ansatt visergutt som bærer varer mellom butikkene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå