Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Angående dumme ting kunder gjør: en betaler med masse enkroninger og jeg har ute kassen mens jeg teller dem og legger dem nedi kassen, og kunden finner det for godt å, i en plutselig bevegelse, kaste alle enkroningene nedi kassen min! Jeg fikk hverken telt hvor mange penger han betalte med og jeg fikk også et grusomt rot å rydde oppi med enkroninger overalt i kassen :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående dumme ting kunder gjør: en betaler med masse enkroninger og jeg har ute kassen mens jeg teller dem og legger dem nedi kassen, og kunden finner det for godt å, i en plutselig bevegelse, kaste alle enkroningene nedi kassen min! Jeg fikk hverken telt hvor mange penger han betalte med og jeg fikk også et grusomt rot å rydde oppi med enkroninger overalt i kassen  :frustrert:

:overrasket: Er det mulig? Hva er det som feiler slike folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dumme ting kunder gjør: en betaler med masse enkroninger og jeg har ute kassen mens jeg teller dem og legger dem nedi kassen, og kunden finner det for godt å, i en plutselig bevegelse, kaste alle enkroningene nedi kassen min! Jeg fikk hverken telt hvor mange penger han betalte med og jeg fikk også et grusomt rot å rydde oppi med enkroninger overalt i kassen  :frustrert:

Da hadde ikke jeg klart å beholde det stive smilet mitt lenger. Jeg hadde blitt rasende!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde ikke jeg klart å beholde det stive smilet mitt lenger. Jeg hadde blitt rasende!!  :frustrert:

hvordan vet du om det var riktig beløp? for en idiot(kunden altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde engang en kunde (en eldre mann) som lurte på hvor jeg kom fra og jeg sier det (er fra et annet nordisk land) og han sier , "åh.. sier du det? Det var da hyggelig, det er altfor få av dere her.." og jeg ble kjempe fornøyd og skulle til å si at det var hyggelig sagt, når han føyer til "i forhold til de andre folkeslagene".. :forvirret:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan vet du om det var riktig beløp? for en idiot(kunden altså).

Jeg vet jo ikke om det var riktig beløp, og det var jo dels noe av det som gjorde meg så irritert.

Dumme, dumme kunde :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånne alarmsøyler både ved kassene der kundene går ut, og ved inngangen til butikken. I dag gikk alarmen på en kunde som var på vei inn. Min kollega kom for å sjekke hvorfor alarmen gikk, og sa til kunden at han godt kunne deaktivere det som hadde utløst alarmen. Men neida, mannen ble potte sur, snudde på hælen og sa "jeg kan da handle et annet sted!" For en idiot, de alarmsøylene ved inngangen er jo der for å forhindre at alarmen i stedet blir utløst når kunden går UT av butikken, da kan vi sjekke hvorfor den blir utløst uten at vi mistenker kunden for noe som helst!

Det hele var en merkelig situasjon, men jeg tenkte etterpå at kanskje han ikke hadde rent mel i posen, det kan jo være at han har stjålet varer i en annen butikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele var en merkelig situasjon, men jeg tenkte etterpå at kanskje han ikke hadde rent mel i posen, det kan jo være at han har stjålet varer i en annen butikk...

evnt at han har handlet på posten, pussig nok slår de tagsene ut på jobben din`s søyler (med mindre de har fikset det problemet nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa
Vi har sånne alarmsøyler både ved kassene der kundene går ut, og ved inngangen til butikken. I dag gikk alarmen på en kunde som var på vei inn. Min kollega kom for å sjekke hvorfor alarmen gikk, og sa til kunden at han godt kunne deaktivere det som hadde utløst alarmen. Men neida, mannen ble potte sur, snudde på hælen og sa "jeg kan da handle et annet sted!" For en idiot, de alarmsøylene ved inngangen er jo der for å forhindre at alarmen i stedet blir utløst når kunden går UT av butikken, da kan vi sjekke hvorfor den blir utløst uten at vi mistenker kunden for noe som helst!

Jeg opplevde det samme en gang, da jeg og datteren min gikk inn i en butikk. Og det som var veldig ekkelt, var at alle som befant seg rundt automatisk snur seg mot oss, og stempler meg som tyv. For de så ikke at jeg var på vei inn. Jeg ble beordret bort til kassa, og til å tømme veska. Jeg husker jeg hadde så høy puls at jeg trodde jeg skulle besvime. Og datteren min ble kjemperedd. Og alle folka som stod rundt og stirret, og hvisket og tisket. Det var forresten en nøkkel il garderobeskapet på SATS som jeg ved en feiltakelse hadde fått med meg, som utløste alarmen.

Så det kan nok hende at han ble sur rett og slett for at sånt er veldig ubehagelig å oppleve. Og hvis man i tilleg har rent mel i posen da, så kan man nok bli ekstra irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme en gang, da jeg og datteren min gikk inn i en butikk. Og det som var veldig ekkelt, var at alle som befant seg rundt automatisk snur seg mot oss, og stempler meg som tyv. For de så ikke at jeg var på vei inn. Jeg ble beordret bort til kassa, og til å tømme veska. Jeg husker jeg hadde så høy puls at jeg trodde jeg skulle besvime. Og datteren min ble kjemperedd. Og alle folka som stod rundt og stirret, og hvisket og tisket. Det var forresten en nøkkel il garderobeskapet på SATS som jeg ved en feiltakelse hadde fått med meg, som utløste alarmen.

Så det kan nok hende at han ble sur rett og slett for at sånt er veldig ubehagelig å oppleve. Og hvis man i tilleg har rent mel i posen da, så kan man nok bli ekstra irritert.

Men sånn er det jo, hadde jeg blitt stoppet på en slik måte, noe som faktisk har skjedd, ville jeg "gledelig" vist frem det jeg hadde. Jeg har jo ikke gjort noe, og det er da greit at de følger sikkerhetsrutinene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten Aften har foressten en artikkelserie om kunder og service nå.

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article1786741.ece

Det begynte med noe sånnt som at "Servicen i Oslo-butikker er elendig", men endret seg ganske raskt til at "Kunder i Oslo-butikker er sure".

Dette er foresten en fin tråd. Jeg som kunde er blitt litt flinkere til å se på de butikkansatte, hilse og smile. Jeg tror ikke jeg var like flink til det før jeg begynte å lese denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er foresten en fin tråd. Jeg som kunde er blitt litt flinkere til å se på de butikkansatte, hilse og smile. Jeg tror ikke jeg var like flink til det før jeg begynte å lese denne tråden. :)

Så bra!! Vi har det ikke så greit, bestandig, serru!! :grine:

Kjeft og furting og trassing dagen lang.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som provoserer meg er potte sure serviceansatte. Jeg er alltid blid og hyggelig når jeg er ute i butikker/ringer, men møter ofte sure mennesker som ikke gidder å si hei engang. Blir helt satt ut, jeg. At noen orker å gå rundt å være så sure..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som provoserer meg er potte sure serviceansatte. Jeg er alltid blid og hyggelig når jeg er ute i butikker/ringer, men møter ofte sure mennesker som ikke gidder å si hei engang. Blir helt satt ut, jeg. At noen orker å gå rundt å være så sure..

Mhm.. Sånne ting er hvertfall veldig irriterende når man jobber i butikk selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kunne jo hende at du hadde med deg poser ...? Det er et par stamkunder her som ofte handler for rundt 1000-1500, og de har alltid med seg poser eller egne kurver selv. ;)

Jeg bruker vanligvis å ha med en haug pent brukte poser når jeg gjør hovedhandlinga på lørdager, for eksempel. Gudene skal vite at det hoper seg opp mer enn nok plastikk hjemme.

Man kan ellers være passe sikker på at folk som har sittet i kassa på en dagligvarebutikk mer enn et par uker har tilegnet seg å spørre om pose og kvittering nærmest som en refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men sånn er det jo, hadde jeg blitt stoppet på en slik måte, noe som faktisk har skjedd, ville jeg "gledelig" vist frem det jeg hadde. Jeg har jo ikke gjort noe, og det er da greit at de følger sikkerhetsrutinene sine.

:Nikke:

Jeg har også opplevd det -gang på gang pep det i alarmsysteme når jeg gikk ut og inn i butikker. Da en ansatt i en platebutikk tilbød seg å sjekke hva det var som slo ut og deaktivere det (det viste seg at det satt igjen alarmbrikke i en bok) var jeg overlykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evnt at han har handlet på posten, pussig nok slår de tagsene ut på jobben din`s  søyler (med mindre de har fikset det problemet nå)

Det eneste som slår ut nå er kveiler med wire (som ikke er så vanlig å gå rundt med..hehe..) og alarmbrikker fra andre butikker, som de har glemt å deaktivere.

:Nikke:

Jeg har også opplevd det -gang på gang pep det i alarmsysteme når jeg gikk ut og inn i butikker. Da en ansatt i en platebutikk tilbød seg å sjekke hva det var som slo ut og deaktivere det (det viste seg at det satt igjen alarmbrikke i en bok) var jeg overlykkelig.

De aller fleste reagerer sånn, og vi går alltid ut i fra at kunden er uskyldig. Det første vi sier er at "Kanskje du har kjøpt noe et annet sted, og så har ikke alarmbrikken blitt deaktivert skikkelig? Da kan jeg godt gjøre det for deg". Dette sier vi ekstra høyt og tydelig sånn at andre kunder også skjønner at det mest sannsynlig er dette som har skjedd. Jeg har bare opplevd at folk synes dette er positivt, bortsett fra han i går. (De som faktisk har tatt noe er selvfølgelig ikke like villige til å samarbeide) Og vi har tross alt egen inngang som er adskilt fra utgangen, så det var ingen tvil om at han gikk inn i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som slår ut nå er kveiler med wire (som ikke er så vanlig å gå rundt med..hehe..) og alarmbrikker fra andre butikker, som de har glemt å deaktivere.

Sånn som i butikken min hvor noen putter i brikker på sånne sett som liger i plastik, gjerne sånne som vi ikke vet om.. Så kommer de fra EB og piper, så kan du gjerne deaktivere den :P Vi har ikke sånn ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte akkurat det samme, men fra motsatt side av disken. Jeg står og smiler, leter etter øyekontakt og hilser folk velkommen (liten butikk, lite sted), og opplever stadig at noen kommer inn med en sort sky over hodet. Greit nok det, men når jeg har kvitret "Heihei!", det er kun oss to i butikken, og kunden bare ser dumt på meg og går forbi, da blir jeg litt overrasket. Litt uhøflig å ikke hilse tilbake.

Skjønner heller ikke folk som gidder å bruke energi på å være gretne. Men jeg blir sjelden satt ut, har lagt til meg et teflon-belegg i løpet av årene, slik at jeg ikke tar inn over meg negativ energi, ikke lar andres dårlige dag påvirke meg på noe måte. Tror man må være slik i servicebransjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...