yenoh Skrevet 8. mai 2007 #561 Del Skrevet 8. mai 2007 Vet ikke om det er nevnt her allerede, men her er en man kan høre 1000 ganger pr dag: "Ja, da er den vel gratis HAHAHAHA" når det ikke står pris på en ting. Det var det aller verste jeg kunne høre! Og den er aldri gratis, og du får den heller ikke gratis, på tross av den gode humoren. ← Her opplever jeg problemet mens jeg sitter i kassa, og strekkoden ikke vil la seg scanne. "Gratis, da altså", slår nesten aldri feil. Mitt verste mareritt er at hvis jeg jatter med, så tenk hvis de tar meg på ordet og for alvor tror det er gratis! :O Greit nok hvis de flirer og tror de er morsomme, men enkelte smiler jo aldri eller viser noen form for humor, da blir jeg usikker på om de virkelig mener det. Der jeg jobber er det spilleautomater (noe jeg ikke er fornøyd med) men på en lørdagskveld kommer en mann inn for å spille da. Han spiller en stund og mumler noe og rister på hode. "Herregud!" sier han, og jeg sier "går det ikke så bra i dag? man kan jo ikke vinne hver gang heller" med en hyggelig tone og smiler. Han begynner å legge ut om hvor mye han har lagt på og maskina skal egentlig gi tilbake så og så mye i %. "å det vet jeg ingen ting om, for jeg kan ikke med dem" han blir kjempe sint og sier at de er mitt ansvar der jeg prøver å foklare at det er det ikke, og at jeg må låse opp for han vil ha pengene sine tilbake, jeg bare beklaer og sier det har jeg ikke. Han var kjempe sur og sa til kunden som kom i døra, du må ikke handle her, de kan jo ingen ting! ← Ja, selvfølgelig. Du er jo ansatt i bedriften som låner ut plass til automatene, da skal du selvfølgelig også gi tilbake pengene de har tapt, samt fikse maskinen hvis den evt ikke virker. Opplevde noe lignende, jeg og. En fyr hadde vunnet, så handlet han, og ville betale med mynt. Helt i orden for meg, mynt er det ofte behov for. Fullt igang med å telle, oppdager jeg en syrisk mynt. Tar den opp, og sier at denne ikke er norsk. Så fikk jeg til svar at neivel, det er ikke hans problem hva som kommer ut av automaten. Joda, som om det er MITT problem at folk snylter på automatene, altså! Men så fort stum som jeg blir, fant jeg ikke noen gode argumenter, og måtte bare la den syriske mynten gå som en norsk tjuer i betalingen hans. Men fytti, det er jo han som spiller på de jævla automatene, ikke jeg! Hvorfor skal ... Men nei, selvfølgelig! Jeg er jo ansatt i bedriften som låner ut plass til automaten, da må jeg såklabert også tåle differanse i kassaoppgjøret fordi andre kunder snylter på automatene som vi ikke tjener direkte på engang! (Ikke tjener direkte på i den forstand at vi får ikke inntektene av automaten, men vi kan tjene i den forstand at folk handler mens butikken likevel er der automaten er, eller noe sånt.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiakath Skrevet 8. mai 2007 #562 Del Skrevet 8. mai 2007 Vi har tilbud på to store Coca-Cola-flasker til 39,90. I det siste har det vært mange som har blitt sure og irriterte når de er i kassen og betaler nettopp dette tilbudet, noe jeg overser og ikke bryr meg så veldig mye om. Men her en dag var det en fyr som, etter å ha kjøpt to store Coca-Cola, stoppet i døren og ropte sint til meg; "bare så du vet det så står det 39,90 på skiltet her ute! Det er svindel å ta 5 kroner mer så fort vi kommer i kassa for å betale!!". Må man virkelig forklare voksne mennesker at når man kjøper mineralvann på flaske så betaler man pant? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yenoh Skrevet 8. mai 2007 #563 Del Skrevet 8. mai 2007 Må man virkelig forklare voksne mennesker at når man kjøper mineralvann på flaske så betaler man pant? ← Jepp. Noen er godt voksne også. Det var en som handlet hos meg en gang, blant annet ei flaske med noe sportsdrikk-greier. 16 kroner stod det på prislappen, noe som i og for seg er riktig. Men så ble totalprisen noe annet enn det han hadde regnet, så han stusset på det. Jeg forklarte at den siste krona var panten, men det skjønte ikke han noe av. Mannen var i tillegg merket av tidens tann med litt gråhår og "linjer"(uten å være direkte gammel). Jeg hadde forstått det om det var en liten 10åring, men ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miow Skrevet 8. mai 2007 #564 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg for min del skjønner ikke hvorfor den siste krona ikke bare kan stå medregnet i prisen, men det sier kanskje bare noe om meg som dum kunde;) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 8. mai 2007 #565 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Må man virkelig forklare voksne mennesker at når man kjøper mineralvann på flaske så betaler man pant? ← Har ikke verden lært? Da jobbet på Rimi for 10 år siden, fikk jeg ofte kjeft fordi det var pant på flasker. Skjønte heller ikke hvorfor folk gadd å komme tilbake flere timer etterpå, slenge kvitteringen truimferende i bordet for å så klage på at jeg hadde slått inn 1 krone eller 2.50 for mye. (altså panten) Jepp, det skjedde rett som det var. Rare menneskene. Endret 8. mai 2007 av Pax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yenoh Skrevet 8. mai 2007 #566 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg for min del skjønner ikke hvorfor den siste krona ikke bare kan stå medregnet i prisen, men det sier kanskje bare noe om meg som dum kunde;) ← Egentlig hadde det vært like greit, ja. Så slapp man misforståelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 8. mai 2007 #567 Del Skrevet 8. mai 2007 Har jobbet i klesbutikk i 3-4 år, og har naturlig nok opplevd en del merkelige kunder, bemerkninger osv.. En typisk gjenganger hos mange er pruting. Var en gang en kunde som kom bort med en jakke til ca 600 kr og spurte om hun ikke kunne få kjøpe den for 99. Da jeg sa "nei, det kan du dessverre ikke" , fortsatte hun og mase. Ga seg ikke, og ba meg ringe sjefen for å ordne en "special price". Sa at vi ikke gjorde slike avtaler. Kunden ble ganske furtete etterhvert og forsvant etter en god stund ut av butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aprilgirl Skrevet 8. mai 2007 #568 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Vi har stor butikk, og masse å gjøre... noen ganger er vi så opptatt med vareplassering at vi ikke hører kunden med en gang, og da er det alltid like moro med spøken: Jeg kunne tatt med hele butikken... hehe... Siste kjerringa som kom med den gode spøken var kledd i politiuniform. Endret 8. mai 2007 av Aprilgirl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 8. mai 2007 #569 Del Skrevet 8. mai 2007 Angående kvitteringer; jeg jobber på i en bank som veskkelr penger til butikker, og i dag spurte jeg vennlig en butikkansatt om hun ville ha kvittering på gebyret. Hun ble stående og stirre på meg før hun skriker ut "det har jeg sagtmtil deg for flere år siden, jeg skal ha kvittering, jeg skal alltid ha kvittering". Og hun stoppet ikke der, neida hun fortsatte å skjelle meg ut om at "slike ting skulle jeg vite, hun var en kunde, og da skulle jeg ikke være så ekkel, og det hadde de diskutert i butikken at jeg var det ekleste mennesket i banken, så ufyselig at de gruet seg til å komme hit"... Du verden, det er jo bare å gå i en annen bank... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 8. mai 2007 #570 Del Skrevet 8. mai 2007 Denne historien er vel egentlig mer trist enn morsom, men vi lo nå godt etterpå uansett. Jeg jobbet på et populært spisested tidligere, en dag var det mye å gjøre og vi stresset forferdelig for å få servert alle innen rimelig tid. Kollegaen min hadde blandet to ordre og kom til å servere en voksen mann cola light istedet for cola. Mannen ble da kjempesint og spurte om min tyrkiske kollega (som forøvrig snakker perfekt norsk uten aksent) om hun ikke skjønte hva han sa siden hun var en av disse "jævla utlendinga" Han skulle fa.. ikke ha noe light brus, og han ville ikke ha den brusen og han ville ihvertfall ikke snakke mer med "utlendingen" som ikke skjønte en dritt.. Hun ropte da på meg som kom bort til bordet og spurte om jeg kunne hjelpe han med noe, evnt hente en ny brus til han, selvfølgelig gratis. "Ja, du skjønner vel hva jeg sier du da regner jeg med, du som er norsk" sier han så, med ett halvflir. Fortalte han da at jeg er halvt italiensk, men at jeg ihvertfall skulle gjøre mitt aller beste, med min aller søteste stemme. Mannen begynner da og kjefte på meg også og skal snakke med sjefen vår om den "jæ.. dårlige servicen" han hadde fått. Hentet sjefen jeg, kunden eksploderte totalt og marsjerte ut.. Og sjefen vår var forøvrig fra Kina og snakket ikke et eneste ord norsk.. Husker denne episoden som den var i går, syntes egentlig den er helt forferdelig, men vi lo nå godt av denne idioten etterpå, både vi ansatte og de andre gjestene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irie Skrevet 8. mai 2007 #571 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg var ute for det samme som LilleSol en del ganger når jeg jobbet i ferskvare. Det var mange godt voksne menn som slett ikke skulle snakke med en jente om fisk og kjøtt, for det kan vel ikke jenter med. De spurte ofte etter sjefen min, og ble alltid litt lange i masken når det var den andre jenta i avdelingen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 8. mai 2007 #572 Del Skrevet 8. mai 2007 Husker denne episoden som den var i går, syntes egentlig den er helt forferdelig, men vi lo nå godt av denne idioten etterpå, både vi ansatte og de andre gjestene. ← Morsom historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 8. mai 2007 #573 Del Skrevet 8. mai 2007 Til LilleSol. Min store fortvilelse er der kunden kommer med produkt, jeg scanner inn og sier klart og tydelig ifra på prisen. Kunden nikker og drar kortet/betaler cash, jeg legger varen i pose og gir kvitteringen til kunden. Idet kunden får kvittering sier han (det er stort sett menn som gjør dette): "Denne kostet 149, men jeg betalte 199" med en triumferende stemme som i at han har tatt meg i å gi feil pris. Jeg beklager og sier at jeg vet dessverre ikke prisene på alle varene i butikken, og han sa ikke ifra da jeg sa prisen (høyt og tydelig), så da må jeg bruke ekstra minutter på å kreditere kvitteringen hans (og enda flere minutter på å forklare hvorfor programmet krever kundens navn og adresse når vi krediterer varene deres) og køen samler seg opp. Etter noen slike får man lyst til å Men må jo bare smile 'pent og hyggelig'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dront Skrevet 9. mai 2007 #574 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Jeg for min del skjønner ikke hvorfor den siste krona ikke bare kan stå medregnet i prisen, men det sier kanskje bare noe om meg som dum kunde;) ← Det pleier ofte å stå med liten skrift. Jeg tenker at pant liksom er "sedvane", jeg vet jo at jeg betaler for pant i tillegg til prisen som står. Morsom tråd, og jeg blir stadig minnet på hvorfor jeg aldri har villet søke jobb i butikk - mange vittige episoder, men endel kunder hadde frika meg helt ut Endret 9. mai 2007 av dront Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvina Skrevet 9. mai 2007 #575 Del Skrevet 9. mai 2007 Samboeren min hører mye rart i løpet av en arbeidsdag, nå jobber han ikke i butikk, men han er buss-sjåfør og det er like mye serviceyrke det. En gjenganger er visst gamle damer som blir sure og kjefter når han ikke vil stoppe med en gang de ringer i snora, midt i veien, i en rundkjøring eller andre plasser som ikke går an å stoppe. Dere kan tro at det finnes mange lokale navn på bussholdeplasser, det er ikke så lett å være buss-sjåfør når man får kjeft fordi man ikke skjønner hvilken plass den gamle dama skal av når hun sier "den gamle butikken", eller hvilken kirke den gretne mannan skal av på når han kun sier "kirken", mens bussen passerer flere kirker på den strekningen. Jeg skjønner samboeren min godt når han sier at han aldri skal jobbe som buss-sjåfør igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. mai 2007 #576 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Jeg var ute for det samme som LilleSol en del ganger når jeg jobbet i ferskvare. Det var mange godt voksne menn som slett ikke skulle snakke med en jente om fisk og kjøtt, for det kan vel ikke jenter med. De spurte ofte etter sjefen min, og ble alltid litt lange i masken når det var den andre jenta i avdelingen ← Den kjenner jeg meg alt for godt igjen i, morsomme her er at jeg jobber i EB Games, altså vi selger kun spill og spillemaskiner, i tillegg er de tre under meg gutter. Var for ikke lenge siden en mann kom å klagde på en skjerm han hadde kjøpt til en maskin som ikke passet og sto å kjeftet på en av mine ansatte å nektet og godta å få tilbake fult beløp (selv om pakken da var åpnet og brukt). Mannen hadde vist kjeftet på han i en halvtime og var ganske sint og ba han bestemt "å få telefonnummeret til han sjefen din".. Ifølge deltiden min ble han vist veldig stille når deltiden min utbryter "Ja, nummeret HENNES kan du få".. Har også hatt flere kvinnelig kunder som ikke skjønner dette med at man ikke kan bytte uten kvittering, spesielt ikke når varen er pakket inn i plast og det er et free record shop merke på den. Jeg må jo kunne bytte den for jeg har den jo i hyllen min. I tillegg skal de jo bare ha pengene tilbake.. Må bare legge til at free record shop ligger to minutter lengre bort.. Men er alt for mange mannlige som ikke kan diskutere spill med meg siden jeg er jente og jeg kan ikke ha peiling på spill. Da blir det alltids gøy når jeg drar i gang en samtale om diverse spill og det viser seg at jeg har spilt ferdige flere spill som de ikke har greid og kommet igjennom engang Også begynner jeg å bli lei diverse foreldre som skal ha nintendo, og jeg sier da DS, gameboy, gamecube eller wii.. Nei, bare nintendo.. Ikke noe galt i det, men jeg bare håper folk kan lære seg i det minste hvordan maskinen ser ut.. Endret 9. mai 2007 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsRP Skrevet 9. mai 2007 #577 Del Skrevet 9. mai 2007 Til LilleSol. Min store fortvilelse er der kunden kommer med produkt, jeg scanner inn og sier klart og tydelig ifra på prisen. Kunden nikker og drar kortet/betaler cash, jeg legger varen i pose og gir kvitteringen til kunden. Idet kunden får kvittering sier han (det er stort sett menn som gjør dette): "Denne kostet 149, men jeg betalte 199" med en triumferende stemme som i at han har tatt meg i å gi feil pris. Jeg beklager og sier at jeg vet dessverre ikke prisene på alle varene i butikken, og han sa ikke ifra da jeg sa prisen (høyt og tydelig), så da må jeg bruke ekstra minutter på å kreditere kvitteringen hans (og enda flere minutter på å forklare hvorfor programmet krever kundens navn og adresse når vi krediterer varene deres) og køen samler seg opp. Etter noen slike får man lyst til å Men må jo bare smile 'pent og hyggelig'. ← Åja!! Hvorfor ikke bare si fra med en gang de hører at prisen ikke er lik den de så på hylla? Men neida, her drar vi kortet og venter til handelen er ferdig, og så : "HAHA!! Du tok for mye penger av meg!" Virker absolutt som om de har stor glede av det... Jeg blir såååå irritert at jeg nesten sprekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 9. mai 2007 #578 Del Skrevet 9. mai 2007 Vi har tilbud på to store Coca-Cola-flasker til 39,90. I det siste har det vært mange som har blitt sure og irriterte når de er i kassen og betaler nettopp dette tilbudet, noe jeg overser og ikke bryr meg så veldig mye om. Men her en dag var det en fyr som, etter å ha kjøpt to store Coca-Cola, stoppet i døren og ropte sint til meg; "bare så du vet det så står det 39,90 på skiltet her ute! Det er svindel å ta 5 kroner mer så fort vi kommer i kassa for å betale!!". Må man virkelig forklare voksne mennesker at når man kjøper mineralvann på flaske så betaler man pant? ← Du skal ikke måtte forklare det, men skiltet skal forklare det. Står det ikke pluss pant, ville jeg faktisk krevd å fått det til prisen som sto på plakaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanebo Skrevet 9. mai 2007 #579 Del Skrevet 9. mai 2007 Her var det mye morsomt!! Jobber selv i butikk ved siden av studier,så har opplevd endel endel artig:) Jeg står i kassen på en take-away butikk,hvor vi selger Thai mat. En jeg hører ofte er : Kunde: Kan du anbefale noe godt noe? Jeg: Ja selvfølgelig,er det noe spesielt du liker?nudler,ris,suppe? Kunde: Spiser alt jeg,men det må være ordntilg thai mat! Jeg har vært mange ganger i thailand,lager mye thai mat hjemme osv.. Jeg: Da kan jeg anbefale kylling i rød karripaste med grønnsaker,den er veldig god. Kunde: Jeg liker ikke pasta,jeg sa jo at jeg ville ha thai mat! En annen gang var det innom tre eldre damer som ville ha vårrull. Den ene damen sier at hun skal ha en vårrull.. Jeg er i ferd med å putte den i posen,så ser hun rart på meg og sier : Ser du ikke at vi er tre stykker! Du må jo dele den i tre! Lo godt inni meg kan du si,men måtte pent si at dersom de ville dele den måtte de gjøre det selv( dette var en liten vårrull til 12 kr,hadde du delt den ville alt inni falt ut) Så var det en gang en dame som hadde bestilt en rett som besto av nudler,kylling og kongereker.Hun spiser opp så og si hele retten,så kommer hun å stiller seg ved disken og ser irritert på meg. " Du sa jo at det var kylling i denne retten,men dette er jo høne!" Jeg svare da " Vi bruker bare ren kyllingfillet fra prior her,så jeg kan GARANTERE deg at vi ikke bruker høne i noen av rettene" Hun svare"Pøh! tror du jeg er dum eller,herregud jeg smaker vel forskjell på kylling og høne! ..Ble rimelig oppgitt,hun her nektet å gi seg og ville absolutt ha rett i at det var høne. Det sterkeste argumentet hennes var at hun hadde i alle år spist mat hos xxxxx ( konkurenten vår,og der brukte de tydeligvis kyllingkjøtt i følge hun..men sannheten er jo at vi vet med sikkerhet at de der faktisk bruker hønekjøtt! Så kanskje blitt så vant til å spise høne,at hun ikke forstod at hun faktisk spiste kylling hos hos? Ellers så er det mange som er innom å spør etter " Chop suey"... Kunde: Jeg skal ha en chop suey Jeg: Beklager vi selger kun thai-mat her Kunde: Hæ,har dere ikke chop suey! Alle kina sjapper har jo det Jeg: Tror de selger det over gaten( kina resturant) Kunde: *Mumler* et eller annet..."dere kan søren meg ikke ha mange kunder" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 9. mai 2007 #580 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg er såååå lei av at når jeg spør om kunden vil ha kvittering svarer h*n alltid: "neei, den får jeg vel ikkeno igjen på.. hahaha" Og jeg må høflig le litt og si at "nei det er ikke alle som er så heldige". ARGH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå