Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kunden trekker på skuldrene, men går heldigvis, uten noe mer kverulering.  Ett min etterpå kommer samme kunden tilbake, med ett smil om munnen  :idesmil: , legger en tyggispakke på båndet og vil betale med femhundrelappen. Flirte inni meg og ga kunden de siste lappene i kassen, men synest dette vitner om en både dum og ikke minst frekk kunde.

Vil ikke akkurat si dum, heller utspekulert.. Kunder er ikke ofte så smarte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dag jeg satt i kassa kom det en eldre mann med en brus, han lurte på om den var med kullsyre, og når jeg svarte at det var den lurte han på om jeg hadde uten ... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt rar opplevelse med en godt voksen dame i dag (vi var begge kunder). Jeg var innom butikken for å kjøpe blekk til skriveren min, og det skulle hun også. Hun vet ikke hva skriveren heter, og mener jenta i butikken må åpne alle pakningen slik at de kan se hvordan blekkpatronen ser ut. Det går jo selvfølgelig ikke, og da mener hun at det må være mulig å kjøpe en blekkpatron og få pengene tilbake hvis den ikke passer. Men selv da er jo problemet det samme, den er åpnet og kan ikke byttes på det grunnlaget. Så jenta sier at hun kan kjøpe en og sjekke navnet på skriveren mot det som står på pakningen, og hvis den ikke står oppført på pakken så kunne hun bytte den uåpnet mot kvittering. Men nei det ville hun ikke, "det er ikke lett å være forbruker"...

Neivel, men de ansatte i butikken skal vite hvilken skriver du har, og hvilken blekkpatron som passer til denne når hun ikke vet det...

Endret av Bobeline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Jeg blir helt fasinert!

Jeg liker spesielt godt kunder som ringer dagen etter at de har lagt inn en ordre på internett og kjefter fordi modemet enda ikke er kommet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nimbus

Dette er egentlig mer nasty enn morsomt, men for hundre år siden jobbet jeg som servitør på et hotell i julebord sesongen. En mann spurte etter melk til kaffeen, og jeg skulle akkurat til å svare da den fulle borddama hans drar frem puppen og klemmer litt brystmelk ned i kaffekoppen hans... :overrasket:

ekle ekle dame!

(la det være sagt til mannens fordel at han ikke drakk av den koppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er egentlig mer nasty enn morsomt, men for hundre år siden jobbet jeg som servitør på et hotell i julebord sesongen. En mann spurte etter melk til kaffeen, og jeg skulle akkurat til å svare da den fulle borddama hans drar frem puppen og klemmer litt brystmelk ned i kaffekoppen hans... :overrasket:

ekle ekle dame!

(la det være sagt til mannens fordel at han ikke drakk av den koppen)

Det er ekkelt fordi vi det er tillært. Men når man tenker over det er det da eklere og mer unaturlig at vi drikker melk fra en annen art enn vår egen. Synes jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekkelt fordi vi det er tillært. Men når man tenker over det er det da eklere og mer unaturlig at vi drikker melk fra en annen art enn vår egen. Synes jeg.

Ville du altså drukket kroppsvæske fra en tilfeldig person?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er nevnt her allerede, men her er en man kan høre 1000 ganger pr dag: "Ja, da er den vel gratis HAHAHAHA" når det ikke står pris på en ting. Det var det aller verste jeg kunne høre! Og den er aldri gratis, og du får den heller ikke gratis, på tross av den gode humoren.

Så da snudde jeg taktikken. Hver gang det ikke sto pris på (sikkert falt av eller noe) så sa jeg "ja, det må jo bety at den er gratis, HAHAHA". Skjønner ikke, det var ikke fullt så mange som så ut til at det var arti??? Hm..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frances
Vet ikke om det er nevnt her allerede, men her er en man kan høre 1000 ganger pr dag: "Ja, da er den vel gratis HAHAHAHA" når det ikke står pris på en ting. Det var det aller verste jeg kunne høre! Og den er aldri gratis, og du får den heller ikke gratis, på tross av den gode humoren.

Jeg bruker forresten også å si at en vare uten prislapp må være gratis, men det er ikke for å være morsomt men fordi jeg synes det er ufattelig teit med varer uten prislapp. Det er en butikk, ergo kommer folk inn dit for å kjøpe noe og da er de antageligvis interesserte i prisen på varen. Da mener jeg butikker som konsekvent lar være å sette på priser, ikke bare der prislappen har falt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ok...? Det er ikke lett å få priset alle små og store ting alltid. Men du har selvfølgelig rett (som kunden ALLTID har, jadda). Men likevel, det hender at priser ikke er på tingen av forskjellige mer eller mindre tilfeldige grunner, kunne sikkert utredet det over de neste fem sidene. Men sånn er det ikke alltid. De som jobber/har jobbet i butikk kan sikkert si mer om hvorfor priser blir borte.

Men tenk på det, det er like ufattelig teit at alle tror de er unike, og så uavhengig av hverandre sier flere pr dag at "den er gratis".. For det er jo ikke ufattelig teit. Man kan nesten like gjerne tenke at der er det ikke pris på, da er den sikkert ikke til salgs.. Men men, butikkjobbestadiet er forlengst utbrende for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i lekebutikk var det en gang et par innom med et barn, en gutt på 2-3 år (er ikke så god på å bedømme alder). Foreldrene kjøpte noe og jeg ekspederte de i kassen, mens jeg stod der, smatt den lille gutten bak kassen, der jeg stod og pakket inn varene. Plutselig kjenner jeg noen som dasker meg på rumpa. Jeg snur meg og ser den lille gutten som står der og flirer, foreldrene blir kjempeflaue og sier at "sånn må du ikke gjøre!" Da sier den lille gutten "Men sånn gjør pappa på mamma!!!" Foreldrene ble ganske flaue.. ;)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frances
Nja, ok...? Det er ikke lett å få priset alle små og store ting alltid. Men du har selvfølgelig rett (som kunden ALLTID har, jadda). Men likevel, det hender at priser ikke er på tingen av forskjellige mer eller mindre tilfeldige grunner, kunne sikkert utredet det over de neste fem sidene. Men sånn er det ikke alltid. De som jobber/har jobbet i butikk kan sikkert si mer om hvorfor priser blir borte.

Jeg har også jobbet i butikk :) Og kunden har ikke alltid rett, men at det stort sett burde være prislapp på varene synes jeg det er greit å kreve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja de må alltid forklare hvorfor de vil ha kassalappen. "I tilfelle jeg skal inn i noen andre butikker".

Bare ta den fordømte lappen, jeg blåser vel i hva du skal ha den til, bruk den som dasspapir, tørk snørra, gjør hva du vil liksom!! :ler:

Vi skulle nesten laget en egen toppliste med "kundeklassikere", dvs ting man hører minst 20 ganger om dagen.

JA!! :ler:

Så da snudde jeg taktikken. Hver gang det ikke sto pris på (sikkert falt av eller noe) så sa jeg "ja, det må jo bety at den er gratis, HAHAHA". Skjønner ikke, det var ikke fullt så mange som så ut til at det var arti??? Hm..

Ja, den glemte jeg, de drar den her også. Noen få gjør det med tydelig irritasjon i stemmen, mens de fleste åpenbart synes de er hysterisk morsomme. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil de derimot ha kvittering er det få som nøyer seg med "ja". Svaret kan være f.eks: "Ja, det må jeg ha. Det er til mannen min, skjønner du, også er jeg litt usikker på om den ene passer, for det virker som om de er litt store i størrelsen så da er det greit å ha kvittering, i tilfelle den er for stor, for da kan det hende at jeg kommer tilbake med den ene. I så fall kommer jeg tilbake med den i løpet av neste uke, altså!"

What did I ask?  :overrasket:

Hvorfor spør du om de vil ha kvittering? Bare rekk dem kvitteringen, så får de heller si ifra om de ikke vil ha den. Det kan tenkes at folk blir litt overrasket over at du ikke tror de vil ha kvittering, og at de derfor forklarer hvorfor de skal ha den.

--

:ler: til Mischa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvorfor spør du om de vil ha kvittering?  Bare rekk dem kvitteringen, så får de heller si ifra om de ikke vil ha den. Det kan tenkes at folk blir litt overrasket over at du ikke tror de vil ha kvittering, og at de derfor forklarer hvorfor de skal ha den.

Trodde jeg forklarte det greit nok over her...

Jeg jobber ikke i en sånn vanlig butikk-butikk, vi er hovedsaklig leverandør for store bedriftskunder som har konto hos oss og skriver under og får regning.

Kunder som betaler på stedet er i mindretall, og derfor har vi ikke vanlige kvitteringsautomat hvor kvitteringen popper ut av seg selv. Vi har en gammeldags skriver med A4 papir og doble kopier (fordi dette brukes til ordrene), og det tar ca 30 sekunder fra jeg trykker på "skriv ut" og til kvitteringen er ferdig skrevet. Derfor spør jeg før kunden betaler, så kvitteringen kan skrives ut mens jeg veksler penger eller taster inn beløp på kortautomat, så slipper kunden å stå og vente etterpå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ganske irriterende med de som skal kjøpe snus (eller røyk, får rare spørmsål der og), kanskje for andre eller prøve noe nytt spørr f.eks "åssen er smaken på denne snusen?" eller "er den grovere enn den andre?" hvordan skal jeg vite det? jeg snuser da ikke. Eller når de sier, "en vanlig snus" hva er en vanlig snus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Den der hører jeg maaaange ganger om dagen når jeg sitter i kassa ... maaange ganger!

Jeg syns det er ganske irriterende med de som skal kjøpe snus (eller røyk, får rare spørmsål der og), kanskje for andre eller prøve noe nytt spørr f.eks "åssen er smaken på denne snusen?" eller "er den grovere enn den andre?" hvordan skal jeg vite det? jeg snuser da ikke. Eller når de sier, "en vanlig snus" hva er en vanlig snus?

Heldigvis har jeg ikke fått spørsmålet om hva som er forskjellen på de forskjellige snustypene, men jeg hører stadig folk som skal ha vanlig snus, og etter ei stund forstod jeg at det var løssnus de mente, men det er jo flere forskjellige løssnuser og jeg aner ikke forskjellen på de! *sukk*. Var en mann som ble skikkelig sur når jeg ikke umiddelbart forstod hvilken snus han skulle ha... jeg er vist veldig inkompetent, som bare var vikar på plassen og som tross alt ikke snuser selv :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang var jeg kunde selv og sto bak en gammel dame med sånn gå stol opplegg med kurv, hun la noen øl på båndet og gutten bak kassen sier "har du leggitimasjon?" kunden svarer "å ser jeg så ung ut, takk for det" da titter han opp på kunden sin og blir kjempe flau :hoho:

Der jeg jobber er det spilleautomater (noe jeg ikke er fornøyd med) men på en lørdagskveld kommer en mann inn for å spille da. Han spiller en stund og mumler noe og rister på hode. "Herregud!" sier han, og jeg sier "går det ikke så bra i dag? man kan jo ikke vinne hver gang heller" med en hyggelig tone og smiler. Han begynner å legge ut om hvor mye han har lagt på og maskina skal egentlig gi tilbake så og så mye i %. "å det vet jeg ingen ting om, for jeg kan ikke med dem" han blir kjempe sint og sier at de er mitt ansvar der jeg prøver å foklare at det er det ikke, og at jeg må låse opp for han vil ha pengene sine tilbake, jeg bare beklaer og sier det har jeg ikke. Han var kjempe sur og sa til kunden som kom i døra, du må ikke handle her, de kan jo ingen ting!

:overrasket:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...