Frk. Stella Skrevet 8. september 2006 #521 Del Skrevet 8. september 2006 Dette skjedde i en butikk for noen år siden, før det var vanlig med butikkbakte brød som ofte har litt ekstra mel på om dere skjønner? Jeg stod altså rett ved brødhylla sammen med et litt "slitent" par (jeg var forøvrig også kunde) - og jeg hører de småkjefter og gnåler litt seg imellom. Så begynner dama å kasta pakker med halvstekte Ciabatta-brød på gulvet (de er ofte dekket med litt mel sant) mens hun kjeftet høylydt at det gikk da ikke AN å ha så MUGGENT brød i hyllene, viste fram "mugget" til mannen og han var jo helt enig og her var det jammen enda fler og fysj a meg og her skulle hun ALDRI handle mer! Tilslutt lå alle de halvstekte brødene til Rimi i en haug på gulvet gitt.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #522 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg synes faktisk ikke det er for mye forlangt at man kan få kuttet kjøtt frem til stengetid. Dersom man ikke rekker alt til det stengetiden er det en annen sak, men om man for eksempel skal ha delt en kylling 2 minutter før stengetid synes jeg det er dårlig service å ikke gjøre det. Men dette er jo arbeidsgivers ansvar. De ansatte bør ha betalt for, og ha arbeidstid til å kunne rydde/vaske etter stengetid. Nå vet ikke jeg hvor lang tid dere bruker, og det er vel også individuelt etter hva slagt jobb dere har, men om dere bruker f.eks. 1/2 time på å vaske/rydde og dere stenger kl. 20, så burde dere ha arbeidstid (og betalt) til kl. 20.30. ← Joda, vi har betalt til 21.30, men er jo nødt til å begynne rengjøring før klokken 19. Å kutte en kylling er helt i orden, da trenger man bare en kniv/saks, mens andre ting som koteletter, lammelår osv, må man bruke sagemaskin på. Som tar MYE tid å rengjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snagglepusnos Skrevet 9. september 2006 #523 Del Skrevet 9. september 2006 Har jobbet i matbutikk i 4 år,og har opplevd mye rart. En ting er disse for*****posene... jeg fikk kjeft for at jeg spurte hvor mange poser mannen skulle ha,for det var da min jobb å vite hvor mange poser han ville komme til å bruke.dette var i julerushet,så han hadde masse varer! En annen ting er litt småekle menn som prøvde å sjekke meg opp. En episode i sommer gikk sånn her: en gammel narkoman kommer inn og kjøper billig parfyme, Han: blirru med mæ ut på byn hvis jeg har på mæ denna eller? Jeg: nei,jeg tror ikke det altså Han:å,lukter den vondt? Hadde veldig lyst til å svare noe passe frekt da,men er man i service yrket så erman i service yrket. Jeg svare bare at det ikke ville blitt så populært hjemme,og at han fikk ha lykke til på byen,med et smil Har masse andre eksempler også,men nå står det helt stille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 9. september 2006 #524 Del Skrevet 9. september 2006 I dag var det en ung amerikaner som kom innom butikken, han måtte ha hjelp fordi han skulle ha en skjorte til dama si, og visste ikke hvilken størrelse hun måtte ha.. Så står jeg der å hjelper han, så drar han frem lommeboka da med bilde av henne. Søt jente! Så sier han "she is kind of like this size" og så videre. Og så blar han opp en undertøysbilde av dama!!! Jeg ble så flau! Også fikk jeg latterkrampe, men jeg kunne jo ikke flire eller!!!!! Do you think that size would fit?" sier han mens han blar opp flere bilder.. Så klarer jeg så vidt og holde meg til han har kjøpt skjorta og gått ut! Sykt for en latterkrampe jeg fikk... høhøhø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #525 Del Skrevet 9. september 2006 De færreste som knuser noe tør å si fra. Jeg tror de er redde for at de må betale for varen. Folk er altså mer redd for å måtte betale noen kroner, enn at små barn skal skjære seg på glasskår (det er ikke alltid vi ansatte hører når noe knuser). ← men de knuste noe 3 meter fra kassa, de må da ha visst at jeg så at de sto der da den ble knust, og det er det jeg synes er latterlig. på den forrige butikken jeg jobbet var butikken _mange_ ganger større enn den jeg er på nå, og der var det nesten umulig å få med seg at noen knuste noe, så fant vi noe knust så "jaja, da torde de vel ikke å si ifra da". men jeg så at de sto der da den formen ble knust, og når de i tillegg ser på at jeg koster opp og ser på dem og de Enda ikke klarer å si noe, det synes jeg er for dårlig. og det er en billigbutikk, de hadde risikert å måtte betale helt opp til hele 50! kroner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lollo_* Skrevet 12. september 2006 #526 Del Skrevet 12. september 2006 Jobber på Europris og får ofte kjäft for at alle prisene våre slutter med 99öre. (9.99,- 49.99,- osv) JEG SETTER IKKE PRISENE! Skikkelig irriterende! "Jeg skal ha tilbake ett ören min" hörer jeg hvertfall 3-4 ganger i uken av sinte damer for det meste. Tar det selfölgelig med et smil og sier at hvis de betaler med kort blir det 99.99,- ikke 100kr, men da blir de sur for at for at prisene er teite... Får også en del kjeft for at verktöye. Selfölgelig er ikke en drill fra europris til 99.99,- like bra som en ordentlig drill fra jernia til 1100,- greit nok det er garanti som på alle andre varer men når de kommer inn å forteller hvor utrolig dritt dette er å jeg spör om de vil ha pengene tilbake men sier nei skal ha en ny og dette gjentar seg MANGE ganger blir jeg sikkelig irriter!! Ta no pengan för hälvete å försvinn!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 13. september 2006 #527 Del Skrevet 13. september 2006 Jobber på Europris og får ofte kjäft for at alle prisene våre slutter med 99öre. (9.99,- 49.99,- osv) JEG SETTER IKKE PRISENE! Skikkelig irriterende! "Jeg skal ha tilbake ett ören min" hörer jeg hvertfall 3-4 ganger i uken av sinte damer for det meste. Tar det selfölgelig med et smil og sier at hvis de betaler med kort blir det 99.99,- ikke 100kr, men da blir de sur for at for at prisene er teite... Får også en del kjeft for at verktöye. Selfölgelig er ikke en drill fra europris til 99.99,- like bra som en ordentlig drill fra jernia til 1100,- greit nok det er garanti som på alle andre varer men når de kommer inn å forteller hvor utrolig dritt dette er å jeg spör om de vil ha pengene tilbake men sier nei skal ha en ny og dette gjentar seg MANGE ganger blir jeg sikkelig irriter!! Ta no pengan för hälvete å försvinn!!!!! ← Skjønner akkurat hva du mener. De som krangler om den ettøringen pleier å få høre av meg hvor heldige vi er som bor i Norge som tross alt har færre myntvalører enn de fleste andre land. Mange er oppgitt over at vi fortsatt har 50-øringen, men den er i hvert fall mye bedre enn 1 cent eller 1 penny! Jeg får alltid lommeboka full av disse når jeg er i utlandet. Hvis de ikke synes dette er et godt argument, så tilbyr jeg kunden å betale 99 øre fordi vi har gått tom for ettøringer Men det mest briljante er jo hvis man faktisk HAR en gammel ettøring liggende i kassa og gir den til en vanskelig kunde En del av verktøyet er dårlig, ja. Tror at de fleste som kjøper det skal ha det til et engangstilfelle, og vil ikke investere masse penger. Men mye av det vi selger er bra også, får faktisk en del skryt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingeling ikke innlogget Skrevet 13. september 2006 #528 Del Skrevet 13. september 2006 Min bror jobbet i sportsbutikk for noen år siden, og det kom inn en dame og skulle kjøpe trampoline til hytta. Mens han slo inn på kassen fortalte damen at hun hadde tenkt å grave hull slik at trampolinen ikke syntes så godt. Broren min kommenterte da at det ble et stort hull. Neida, sier damen, hun skulle bare grave hull til bena på trampolinen. Broren min, som holdt på å få latterkrampe men vistnok klarte å holde seg rimelig alvorlig svarte "da blir det ikke mye sprett igjen...". Damen så på han en stund, ble rød som en tomat når hun kom på hva han mente og stormet ut av butikken (uten trampoline) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #529 Del Skrevet 13. september 2006 Synes nå jaggu det er på tide at dere begynner å ha litt flere sedler i kassa deres. Får jo aldr tatt ut noe ekstra jo. Skikkelig irriterende. ← Er det ikke derfor det finnes minibanker!!?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. september 2006 #530 Del Skrevet 13. september 2006 Synes nå jaggu det er på tide at dere begynner å ha litt flere sedler i kassa deres. Får jo aldr tatt ut noe ekstra jo. Skikkelig irriterende. ← Er du raner, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 13. september 2006 #531 Del Skrevet 13. september 2006 Er du raner, eller? ← 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 6. mai 2007 #532 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg har en morsom historie fra da jeg jobbet i en Narvesen.. Det hadde kommet nye tippeterminaler, og på de nye måtte kunden selv putte inn kortet i en leser foran på disken. En dame i femtiårene kom bort til meg og var litt nervøs, og ba meg om å hjelpe henne, for hun hadde aldri gjort det før. -Ok, ikkeno problem! Bare stikk inn kortet i den blå leseren der *peke*, med den gullchip'en inn. Putter du gullet inn, så kommer kanskje gullet ut og inn på kontoen vet du, hehe (jeg er fryktelig morsom når jeg først prøver. ). -Ok! Da er kortet inne. Men hva gjør jeg nå da? -Nå bare forteller du hva du vil spille, så ordner jeg resten! Damen bøyer seg fram til den lille kortterminalen, og sier saaakte og høøøøyt: -Jeg vil ha EEEEEEEN JOOOOOOKER og EEEEEEN LOOOOOOTTTOOOO Jeg datt sammen av latter. Faktisk datt sammen.. Måtte holde meg fast i disken. Jeg pleide vanligvis å holde meg ganske rolig altså, men denne gangen hadde jeg ikke sjans. Når damen skjønte at hun skulle ha fortalt MEG hva hun ville ha, og ikke prøve å konversere med terminalen, så ble hun kjempeflau, men etterhvert lo vi like godt begge to. Jeg avsluttet med å si at jeg virkelig håpte hun ble millionær, så hun hadde en god historie å fortelle til barnebarna. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 6. mai 2007 #533 Del Skrevet 6. mai 2007 Denne tråden hadde jeg glemt, kanskje noen av de nyere brukerne kan supplere med flere historier her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 6. mai 2007 #534 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg jobber også på support og hører mye rart i løpet av en dag...og får ikke minst mye kjeft. Det første jeg spør om når noen ringer inn til meg er hvilken bredbånsleverandør de har...og det er overraskende mange (ja, mange av de er utlendinger) som svarer "mamma"..hvorpå jeg svarer, ok - men hvilket firma leverer internett til deg? Fortsatt "mamma". Kan bruke mangfoldige minutter for å få svar på det ene spørsmålet. Noe av det morsommere er når jeg spør hvor telefonen er koblet inn og de svarer "toern". Da må jeg glise litt. Ellers er det overraskende mange som vil si opp og som blir oppriktig forbannet fordi jeg ber de ta ut strømmen på utstyret og de da ikke har noen ide om hvilken ledning som går hvor, hva en strømkabel er osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina70 Skrevet 6. mai 2007 #535 Del Skrevet 6. mai 2007 For mange år siden sto moren min ved siden av en fin frue i fruktavdelingen på kolonialen. Den fine fruen sto og dro skallet av bananer, pyttet dem i en brun papirpose. Det var flere kunder, som kikket forundret på henne, da sa hun: "Nei, skallet vil jeg ikke betale for!" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 6. mai 2007 #536 Del Skrevet 6. mai 2007 For mange år siden sto moren min ved siden av en fin frue i fruktavdelingen på kolonialen. Den fine fruen sto og dro skallet av bananer, pyttet dem i en brun papirpose. Det var flere kunder, som kikket forundret på henne, da sa hun: "Nei, skallet vil jeg ikke betale for!" ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endlessly Skrevet 7. mai 2007 #537 Del Skrevet 7. mai 2007 Tilbake til vekslepengene. En kunde hadde handlet for ca 60 kr betaler med kort og vill ha igjen på en femhundrelapp, jeg svarer da som sant er. "beklager men jeg har ikke små lapper i kassen min så dette går nok ikke, du kan få ta ut en femhundrelapp om du ønsker." Kunden sier at det går greit, og jeg presiserer at det blir en femhundrelapp hun kommer til å få ( en del dårlige erfaringer når jeg glemmer å persisere dette). Kunden får lappen sin og spør så om det er mulig å veksle denne , jeg svarer at det går desverre ikke da jeg nesten ikke har sedler i kassen min. Kunden trekker på skuldrene, men går heldigvis, uten noe mer kverulering. Ett min etterpå kommer samme kunden tilbake, med ett smil om munnen , legger en tyggispakke på båndet og vil betale med femhundrelappen. Flirte inni meg og ga kunden de siste lappene i kassen, men synest dette vitner om en både dum og ikke minst frekk kunde. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsRP Skrevet 7. mai 2007 #538 Del Skrevet 7. mai 2007 I butikken jeg jobber er det ofte kunder som vil ha lappen fra bankterminalen stiftet til kvitteringen. I løpet av de snart to og et halvt år jeg har jobbet her har jeg vel bare hørt ordene stift og stiftemaskin en eller to ganger. Alltid: "kan du lime den på", "kan du klipse den", kan jeg få en sånn klips", "kan du klikke den på", "kan jeg låne den klipsern din", "kan du klemme den på" osv..., hvis ikke de bare gjør en sånn klemmebevegelse med hånden og sier "kan du...?" mens de holder fram begge lappene... Dette er en stor butikk, med mange bedriftskunder, så vi har store utfyllende A4 kvitteringer. Disse er lite hendige i lommeboken så jeg spør alltid om kunden vil ha den eller ei. Vil de ikke ha den svarer de stort sett alltid: "Nei, jeg får ikke noe igjen på den likevel" (etterhvert har jeg skjønt at de mener at ikke de kan skrive det av på skatten) I de aller fleste tilfellene er denne setningen etterfulgt av en god latter. De synes av en eller annen merkelig grunn at dette er morsomt. Den "spøken" der hører jeg 5-10 ganger hver dag, og smiler like stivt hver gang. Vil de derimot ha kvittering er det få som nøyer seg med "ja". Svaret kan være f.eks: "Ja, det må jeg ha. Det er til mannen min, skjønner du, også er jeg litt usikker på om den ene passer, for det virker som om de er litt store i størrelsen så da er det greit å ha kvittering, i tilfelle den er for stor, for da kan det hende at jeg kommer tilbake med den ene. I så fall kommer jeg tilbake med den i løpet av neste uke, altså!" What did I ask? Også er det usannsynlig mange som er vanvittig opptatt av å betale nøyaktig beløp. En mann skal betale 48,50 og mens jeg sitter og ser på 50-lappen som stikker opp fra lommeboken hans, leter han febrilsk gjennom myntrommet fordi han var så sikker på at han hadde det i smått altså. I mens bygger køen seg opp bak ham, før han bestemmer seg for å løpe ut i bilen og hente penger, for han vet han har noen småpenger der til parkering... Det skjer også ofte at om noen skal betale f.eks 21,50, så gir de meg en hundrings, jeg veksler ferdig og snur meg mot dem med pengene klare og blir møtt med et fornøyd smil: "jeg fant 1,50, jeg!" ... Alt dette er jo småting, men når man må høre og vente på det greiene der om og om igjen, flere ganger om dagen, hver eneste dag....? Skal vel også nevnes at jeg er drittlei jobben min og har ikke så veldig mye humor til overs akkurat i den forbindelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 7. mai 2007 #539 Del Skrevet 7. mai 2007 Vil de derimot ha kvittering er det få som nøyer seg med "ja". ← Ja de må alltid forklare hvorfor de vil ha kassalappen. "I tilfelle jeg skal inn i noen andre butikker". Bare ta den fordømte lappen, jeg blåser vel i hva du skal ha den til, bruk den som dasspapir, tørk snørra, gjør hva du vil liksom!! Vi skulle nesten laget en egen toppliste med "kundeklassikere", dvs ting man hører minst 20 ganger om dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 7. mai 2007 #540 Del Skrevet 7. mai 2007 Utenfor tråden, men er det så gøy å jobbe i butikk??? Eller er det mest . Jeg tror aldri jeg hadde klart å holde latteren tilbake, bortsett fra at jeg har jobbet på resturant og er jeg på jobb er jeg s.k. proff og kan ikke virke helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå