Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

En kunde på butikken oppdaget at kilosprisen var lavere på de hele sidene med vakuumpakket røykelaks enn på de mindre stykkene, så han hentet en kniv som lå ved siden av agurkene og skar seg et passelig stykke av en hel side laks :ler:

Han fikk ikke kjøpt den, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kunde på butikken oppdaget at kilosprisen var lavere på de hele sidene med vakuumpakket røykelaks enn på de mindre stykkene, så han hentet en kniv som lå ved siden av agurkene og skar seg et passelig stykke av en hel side laks  :ler:

Han fikk ikke kjøpt den, nei  ;)

:overrasket::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også sikkerhetsmessige årsaker til at vi ikke har kassene fulle av penger slik at alle skal kunne ta ut.

Man har ikke krav på å få ta ut penger i kassa, det er en tjenste butikkene yter hvis de har mulighet.

Det problemet er vel trolig på vei bort siden Cash Guard er mer og mer på vei inn i butikkene. Heldige dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet er vel trolig på vei bort siden Cash Guard er mer og mer på vei inn i butikkene. Heldige dere ;)

Er nok lenge til vi får det hos oss (klesbutikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi de som kommer fem minutter før stengetid og blir rasende fordi vi ikke har mulighet for å skjære opp alt det kjøttet de måtte ønske.

På et sånt sted er det MYE vasking, og det vil si at vi er nødt til å begynne å vaske skjæremaskiner lenge før stengetid.

Jeg synes faktisk ikke det er for mye forlangt at man kan få kuttet kjøtt frem til stengetid. Dersom man ikke rekker alt til det stengetiden er det en annen sak, men om man for eksempel skal ha delt en kylling 2 minutter før stengetid synes jeg det er dårlig service å ikke gjøre det.

Men dette er jo arbeidsgivers ansvar. De ansatte bør ha betalt for, og ha arbeidstid til å kunne rydde/vaske etter stengetid. Nå vet ikke jeg hvor lang tid dere bruker, og det er vel også individuelt etter hva slagt jobb dere har, men om dere bruker f.eks. 1/2 time på å vaske/rydde og dere stenger kl. 20, så burde dere ha arbeidstid (og betalt) til kl. 20.30.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk ikke det er for mye forlangt at man kan få kuttet kjøtt frem til stengetid. Dersom man ikke rekker alt til det stengetiden er det en annen sak, men om man for eksempel skal ha delt en kylling 2 minutter før stengetid synes jeg det er dårlig service å ikke gjøre det.

Men dette er jo arbeidsgivers ansvar. De ansatte bør ha betalt for, og ha arbeidstid til å kunne rydde/vaske etter stengetid. Nå vet ikke jeg hvor lang tid dere bruker, og det er vel også individuelt etter hva slagt jobb dere har, men om dere bruker f.eks. 1/2 time på å vaske/rydde og dere stenger kl. 20, så burde dere ha arbeidstid (og betalt) til kl. 20.30.

enig med deg. Og dessuten er det lovpålagt å lønne det en vanlig butikkarbeider må jobbe overitd for å telle kasse, rydde butikken etc. Det er kun høyere stillinger (butikksjef, assisterende) man har lov til å la slikt inngå i fastlønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde med en kamerat som jobbet i matbutikk.

Btuikken var stengt, på julaften - men gitteret var ikke tatt ned enda. Så kommer det en kunde i rullestol, og kameraten min sier at "beklager, vi har stengt" - hvorpå kunden sier at han bare skal ha en juleribbe. Greit nok, han fikk komme inn om det var det han skulle ha, julaften og alt. Men han begynte da å se på varer både her og der, samt be de andre som jobbet i butikken om å hente varer for ham, legge dem på fanget hans osv. Det han skulle ha var sjokolade, brus og slike ting - men ingen ribbe. Ha kom seg til kassa, etter å ha brukt 15 minutter - og kameraten min er stressa for han skal jo hjem og feire som andre folk. I det hele tatt var kunden i rullestol temmelig sur og ufordragelig også, og ikke særlig takknemlig for at han fikk komme inn etter stengetid.

Kameraten min er temmelig irritert når gubben kommer til kassa UTEN ribba som han sa han skulle ha, og sier dermed "Hva med ribba?" Hvorpå kunden sier at han ikke skulle ha det likevel. Akkurat i det han skal betale, kommer han på noe han har glemt å kjøpe og ruller inn i butikken igjen. Da blir kameraten min sint, og ber kunden om å bli ferdig - som deretter sier at det er respektløst å behandle folk i rullestol sånt, også på julaften og det ene med det andre. Da scanner kameraten min varer, tar imot betaling - og avslutter med å ta tak i rullestolen og si følgende: "Jeg driter i deg og den jævla rullestolen din, for du kan faen ikke oppføre deg som folk. Så se å kom deg til helvete vekk herfra" Og dytter gubben og rullestolen ut av butikken i ett dytt, så han havner langt utpå parkeringsplassen.

:ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det værste jeg veit er kunder som ikke åpner øynene sine...

Ett eksempel:

Kunde: "Er det ikke mer loff igjen?"

Jeg " Å er det tomt?" (hvorpå jeg blir stressa, lørdag formiddag og TOMT er krise)

Kunde " Veit ikke, jeg har ikke sett etter"

Jeg blir gal....

xx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger oppstår det situasjoner der man som ekspeditør ikke helt vet hva man skal si:

Jeg satt i kassa, og en mann legger 3 varer på rullebåndet. Jeg slår de inn, og da kommer en dame løpende og slenger opp en flaske brus. Jeg spør om brusflaska skal slås inn sammen med de andre varene, og mannen svarer, "ja, jeg kan betale for denne for hun betaler meg tilbake med naturmetoden". :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske kundekommentarer (jobber på Biltema):

- Sitter du her og venter på meg du? (ingen i kassen min akkurat da)

- Jeg prøver å slå inn varen, men så går det ikke pga kluss med strekkoden. Da sier kunden: "Da er den vel gratis, da".

- *kunde drar kortet, det blir godkjent* "Da ble det godkjent i dag også, da!" *kunde ler seg ihjel*

Det kundene ikke forstår er at vi som sitter i den kassa hele dagen har hørt kommentarene for Ørtenhundreog70ende gang denne dagen.... og begynner å bli litt lei av de..

På "da er det vel gratis" kommentaren er svaret: "nei det er dobbel pris" en grei løsning, for det blir kundene lei av å høre på samma måte som vi blir lei av deres kommentar. Funker i allefall supert på jobb hos meg..

"Posenaskere" er irriterende, de tar en STOR bunke med poser, lurer de ned langs siden og langs kassen og legger det på pakkebenken bakerst. SOM OM JEG IKKE SER DET...... jeg er da ikke blind og har på toppen av det heile et speil som viser det som skjer forran kassa.....

Og så er det de som "oisånn jeg glemte pose jeg......" hver uke, samme dag, samme kasse..... Da er det lettere å spørre om de skal ha pose, og heller få de teite kommentarene som følger... Det har jeg også lurt på, når du handler i samme butikken hver uke, handler matvarer for langt over tusenlappen hver gang, vet hvor posene ligger og vet de koster xx øre, hvordan glemmer du da pose????? En må jo ha noe å ha varene i....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kunden sier ting du har hørt 100 ganger før forsvarer ikke at du svarer kunden på en frekk måte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Det at kunden sier ting du har hørt 100 ganger før forsvarer ikke at du svarer kunden på en frekk måte.

Synes du DET var frekt, da er du jaggu hårsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Fy flate så mange frekke kunder det er der ute.

Selv kunne det ikke falt meg inn å være frekk i kjeften, hissig og ufin mot de i kassa.

Er de i kassa veldig ufine mot meg, handler jeg ikke hos den personen igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i et postordrefirma, så jeg møter ikke kundene, men jeg hører dem! Tydelig! Hadde en her om dagen som jeg har sendt et inkassovarsel, fordi h*n ikke hadde betalt avgift for uavhentet pakke. H*n var kjempe sint for dette inkassovarselet og ville IKKE betale det, for det var urettfredig. Og da jeg begynner og spørre litt rundt det her, så viser det seg at de hadde ikke giddet og hente pakken. Tenkte at det ikke var så nøye. Da svarer jeg at da må de nesten bare betale regningen, men det gikk hun ikke med på for h*n hadde ikke sett noe sted da h*n bestilte at det kostet noe og ikke hente pakken. Og jeg svarer at det står på alle bestillingssedler. Men da blir h*n sint og sier at jeg lyver. H*n ville også vite hvorfor man fikk regning hvis man ikke hentet pakken. Jeg forklarer at det er porto frem og tilbake og lønn til de som jobber med det. Men at h*n skulle betale porto tilbake til oss var visst helt forkastelig! Det måtte vi dekke selv. Da ble jeg litt irritert og sier ganske kort at regningen i sin helhet må betales ellers så går den til inkasso. Hvorpå kunden begynner og skrike og legger på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du DET var frekt, da er du jaggu hårsår.

jeg synes ikke det var et frekt svar, men jeg synes litt synd på de som sitter i kassa og ikke "tåler" å høre sånne standardfraser. Det er tross alt begrenset hva man kan si for å være hyggelig til en ukjent person i kassa, og ting som har med bankkortet å gjøre er en av de få tingene - det hender også man ikke vet om man har nok penger, eller at det har vært problemer i andre butikker med magnetstripe o.l så man synes det er greit å nevne noe om det. Det er i grunn det eneste jeg har funnet på å si til de ansatte i nærbutikken min - jeg har til og med latt være å klage på at de stort sett selger melk som går ut på dato dagen etter. jaja, ikke rart hverken de eller jeg hilser på hverandre etter to år her :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen var den en dame som spurte meg om hun kunne ta ut 200 kroner, jeg sa det går nok ikke, har bare nok til 100.

Dette gjorde hun vistnok veldig sur, slik at hun sa, "drit i det da!" og glefset til seg kvitteringen som jeg tilbød henne. ;<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tråd! :ler:

Jobbet en tid i dagligvarebutikk og måtte jo spørre om leg med jevne mellomrom.

Fredagskveld, stille i butikken og en gutt som ser ut til å være langt under atten kommer og skal ha røyk.

"Da må jeg få se legitimasjon" sier jeg.

Jada, leg skal bli!

Og gutten drar opp et kort fra Oslo Sporveier. Med et bilde som er så utrydelig at det kunne vært hvem som helst...

"Ehm..." sier jeg "Dette er ikke gyldig legitimasjon"

"Jammen", sier gutten "Jeg skal på fest ikke sant, og alt er klart og de andre kortene ligger i lommeboka på hytta!" (merkelig at han hadde en ekstra lommebok til å ta med i butikken).

"Beklager" sier jeg, "Jeg kan ikke selge røyk til deg uten legitimasjon"

"Jammen, jeg er 18, ikke sant!" omtrent roper gutten. "Jeg må ha røyk!"

"Mulig du er 18, men da synes jeg det er veldig rart at du går rundt med et sporveiskort som viser at du er 20!"

:fy_fy:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mulig du er 18, men da synes jeg det er veldig rart at du går rundt med et sporveiskort som viser at du er 20!"

:fy_fy:

fliiir :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da scanner kameraten min varer, tar imot betaling - og avslutter med å ta tak i rullestolen og si følgende: "Jeg driter i deg og den jævla rullestolen din, for du kan faen ikke oppføre deg som folk. Så se å kom deg til helvete vekk herfra" Og dytter gubben og rullestolen ut av butikken i ett dytt, så han havner langt utpå parkeringsplassen.

:ler:

Ærlig talt! Det der var styggere gjort av kompisen din enn av kunden. Nå var det neppe særlig stor biltrafikk på den parkeringsplassen etter stengetid på julaften, men en i rullestol er rimelig hjelpesløs, hvis noe skulle skje. Ikke at det unnskylder kundens oppførsel i butikken, men man dytter da ikke folk på den måten, med eller uten rullestol. Asfalten på sånne plasser er gjerne ganske ujevn, og siden han havnet langt utpå parkeringsplassen regner jeg med at han dyttet ganske hardt. Stolen kunne ha veltet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...