Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde en kunde som hadde mistet produktet sitt i asfalten eller i hvert fall fått noe store riper/skader i det. Da jeg forklarte at det dessverre ikke var reklamasjon og spør om han vet hvordan dette hadde skjedd, klarer han å fortelle meg at det visste han ikke, men det må ha skjedd av seg selv, og dette produktet har han behandlet som om de var hans edleste deler :overrasket:. Det at ting bare skjer helt av seg selv, har jeg hørt mange ganger, men ikke denne ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Eller hva med damen som spurte meg om gode råd for å få tulipanene til å holde lenge, noe hun fikk, men som hun tydeligvis var forferdelig uenig i. Hun røska til seg pakka med blomster, satte opp et surt tryne og utbasunerte: "Dette vet jeg bedre enn deg, jeg har tross alt bodd i Holland i et halvt år!"

Jeg bøyer meg i støvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom tråd! Jeg har en om meg selv som teit kunde..... Var i en malingsbutikk like over svenskegrensa, skulle kjøpe en halvliter med beis. Og det spør jeg mannen bak disken om: "en halvliter blå beis". Og han svarer: " Hø!? Du vil ha..... och BETALA för .....en halv liter med bajs?!"

:hoho:

Har gjort noe liknende selv. Kjæresten og jeg stod i en butikkø i Sverige og snakket om at vi måtte skyndte oss hjem slik at vi fikk beisa. Hehe.. Det er først i ettertid at jeg har lurt på om det var noen svensker som hørte de to veldig oppriktige nordmennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helga trur jeg er *dumme folk på tur helga* :sjenert:

Eks 1:

Gjest: Det er så dårlig luft på rommet, kunne vi få byttet.

Jeg: Ja, selvfølgelig, bare kom ned skal dere få nøkkel til et annet rom dere kan få se på.

Gjest: Ja, er det bedre luft der da?

Jeg: Jeg har ikke vært der oppe, men om du henter nøkkel her nede kan du se på det om du synes det er bedre...

Gjest: Kan ikke du sjekke da?

Jeg: Jeg har dessverre ikke lov til å forlate resepsjonen

Gjest: Ikke i NØDStilfeller en gang?

Jeg: Nei..

Gjest: Åja

*gjest leggger på*

Jeg har enda ikke hørt fra han igjen ang bytte av rom...

---

Også har du gjesten som skulle ha sendt regning.. Ikke til et firma, men til sin egen privatadresse... Sorry mac, DEN går nok ikke :P

Etter mye om og men fikk jeg da tilslutt registrert et kredittkort...

---

Gjest: Er restauranten åpen ikveld?

Jeg: Nei, det er den nok ikke.

Gjest: Så man får ikke mat her på hotellet ikveld

Jeg: Nei, men vi har en avtale med XXX restaurant nede i sentrum

Gjest: Da må jeg GÅ dit da?

Jeg: Det må du nok da ja..

Hvorpå det følger en lang triade om frekke resepsjonister, uprofesjonelle hotell, gjester rett (ja, RETT) til å spise, hvor dumme vi var som ikke hadde osv... :frustrert: <<-- han så ca så sinna ut

Og enda har jeg ikke sett noe til de 100 russerne som kommer i kveld, de pleier også å være ganske interessante....

Er det rart jeg er glad jeg skal begynne i kontorjobb snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi står på jobb, klokka er over fem og porten halveis nede. Og vi står to stk rett innenfor porten for at ingen skal få komme inn. (vi vil hjem etter en lang dag)

Så kommer kundene, stopper på utsiden og sier har dere stengt??? Eller de frekke som faktisk bøyer seg inn under porten og vil vandre rett inn i butikken.

Beklager vi har stengt sier jeg. Åhhh har dere det? Men jeg skal jo bare se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke noe gitter som skal tas ned, men det kommer stadig folk som går rundt hele bygningen og kommer inn kjøkkeninngangen for å spørre om vi har åpent. Skulle tro at de skjønte at det er stengt når hele bygningen (unntatt kjøkkenet) er mørklagt, hovedinngangene er stengt og det henger store oppslag med åpningstider ved inngangen :forvirret: . Og dersom jeg har låst kjøkkeninngangen også, så står de og banker på vinduene for å få kontakt. Og når jeg åpner vinduet, spør de "Dere har vel ikke stengt?". Hallo? :roll:

Endret av Fairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt yrke er jeg ikke i kontakt med kunder, men med pasienter, og en dag var det en eldre, mannlig pasient som kom en fantastisk kommentar.

Vi stod i en någet pikant situasjon, jeg stod nemlig og vasket han nedentil da han sier: "Ja, navlen må stelles den og!"

:klø: Jeg skjønte ikke helt hva mannen mente, jeg funderte blant annet på om han ville at jeg skulle vaske han i navlen, men det var ikke tilfelle, for han fortsatte:

"De siste åra har'n jo bare krympa og krympa så snart sitter jeg igjen med to navler!"

:grine2: :grine2: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også gjort! Men damen i mitt tilfelle var 28, og hun ble skikkelig sur. Fryktelig pinlig.  :sjenert:

Jeg har blitt spurt om leg noen ganger på polet og på byen de siste par årene, og jeg er 29. Vet at jeg ser litt yngre ut enn jeg er (både stil og kropp, sikkert), men at jeg under 18-20 tviler jeg virkelig på. Men skøjnner også at det ikke er lett å gjette alder på folk man ikke kjenner, og synes det er greit at dørvakter/ekspeditører er litt strenge, så blir aldri sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en av disse festlige "etter-stengetid-kundene" sist uke. Siden butikken var tom da klokka slo åtte tok vi ned gitteret med en gang. To minutter senere står det en fyr utenfor og sier "Få opp den her da!", mens han gjør bevegelser med armene som viser at det er gitterporten han mener. Jeg spør om han kan gjenta det han sa, kunne liksom ikke tro at noen kunne være så frekke. Men joda, han mente at vi skulle åpne butikken igjen så han kunne komme inn. Som han sa det, han skulle nemlig inn og kjøpe noen rammer som han var nødt til å ha til dagen etterpå. Han hadde kjørt helt fra nabobygda, som forøvrig ligger ca. 10 minutter unna.

Jeg sa at jeg ikke kom til å slippe ham inn, han var rett og slett for sent ute og jeg hadde begynt med kasseoppgjør. Dessuten var jeg temmelig irritert over hvor frekk han var, men dette sa jeg ikke til ham. Assisterende butikksjef var også på jobb, og mannen begynte så å diskutere med ham mens jeg fortsatte å telle kassa. Mannen mente at en av oss kunne gå og hente disse rammene han ville ha, men ass. butikksjef nektet og bare gikk vekk siden diskusjonen begynte å bli ganske håpløs. Da forlangte mannen å få navnene våre, for han skulle ringe sjefen dagen etter og fortelle at vi ikke ville slippe ham inn. Men jeg nektet gi ham navnene våre. Da sprakk det fullstendig for ham, og han stod og bannet mens han ristet i gitterporten. Jeg tilkalte securitas men mannen gikk før de kom bort, men de fant ham på parkeringsplassen senere. Han hadde oppført seg rart mot dem også. Etter en stund hadde han satt seg i bilen, forøvrig en stor BMW, og frest ut fra parkeringsplassen.

Jeg har hørt rykter fra kollegaer om at mannen kontaktet sjefen, men vet ikke enda hva han har sagt. Uansett, dette var en opplevelse jeg gjerne skulle vært foruten :tristbla:

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med at folk spør om en jobber der syns jeg er helt greit. I den jobben jeg hadde før, gikk vi i blått arbeidstøy. Og dersom vi gikk innom Rema for å handle lunsj, spurte butikkens kunder om hvor de kunne finne .......

Mange flaue mennesker når vi pekte på logoen på vårt arbeidstøy! :ler:

Der hvor jeg jobber nå har vi hatt mange episoder!

Vi har kølappsystem og veldig mange kunder må bruke tid på å fortelle oss hvilket idiotisk system vi har, hvor lenge de har ventet osv... Kanskje vi hadde hatt litt mindre kø dersom ikke alle måtte bruke 5 minutter på å fortelle oss hva de syns om systemet??

En kunde begynte å kjefte på en av kollegaene mine om at vi måtte ha flere folk på jobb. Kollegaen min svarte vennlig at det var midt i lunsjtid og at vi var flere, men noen var til lunsj. Damen hisset seg opp og sa at hun visste hva klokken var og når klokken var 1530 var lunsjen over. Min kollega beholdt roen og forklarte damen at vi har åpent til klokken 2000 og da må de som jobber seint få en anledning til å spise de også. Damen snurpet munnen sammen og rødmet (med en sur mine!)

En annen kunde kom til meg og klaget på en vare hun hadde kjøpt. I følge henne hadde den gått ut på dato for lenge siden, det måtte jeg da se jeg også. Datoen på varen var 2010-05

Kunden mente at den gikk ut på dato i fjor høst og at sønnen hadde brukt av varen og var blitt rødflammet og "boblete" i huden av dette. Hun var rasende på meg!!

Jeg forklarte kunden at det var årstallet som sto først, altså at varen var holdbar til mai 2010.

Damen rødtmet heftig!

Hun stotret fram; "kan det være antibiotika-kuren han akkurat har begynt på som gjør det da?"

Det med musikk i butikken kan jeg forstå kan være fælt for kundene i enkelte tilfeller. Har selv opplevd å forlate en butikk (en Cubus-butikk) pga av høy musikk, hørte flere av de andre kundene forlot butikken av samme årsak. Må nevne at det ikke var musikk der i det hele tatt neste gang jeg var innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bryr meg lite om at folk spør om "jobber du her?" selv om jeg har butikkens uniform, og det er et par km til neste butikk...

jobbet på en kafe i et senter en gang, med sort bukse, sort t-sjorte og sort- og gulrutete forkle. likevel ble jeg spurt om "jobber du her/hvor finner jeg den og den varen" når jeg var inne på _Rema_ for å kjøpe varer til kafeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd og bli spurt om jeg jobber i den butikken, når jeg er innom i arbeidstøy, med stor logo av min butikk...

selv når jeg har hatt en handlevong full av varer så har jeg blitt spurt..

eller i en skobutikk..

og det er jo ikke alltid jeg gidder å reagere når folk maser på meg når jeg er ute i privat ærend i en annen butikk... (ikke alltid man har like god tid)

og da hender det at de blir sure..

men så lær dere å les da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i ferskvareavdeling på en stor butikk, og det er ikke lite jeg har fått oppleve der.

En gang var det en dame (en skikkelig SUR en) som skulle ha roastbeef i løsvekt. Og da jeg begynte å pakke inn til henne, glefset hun "Nei jeg vil da ikke ha de som ligger der!"

De som lå der var helt ferske og det var ingenting i veien med dem.

Neida, først skulle hun se på alle som lå under og deretter forlangte hun at jeg skulle skjære oppp nytt til henne.

Og så har vi de som kommer fem minutter før stengetid og blir rasende fordi vi ikke har mulighet for å skjære opp alt det kjøttet de måtte ønske.

På et sånt sted er det MYE vasking, og det vil si at vi er nødt til å begynne å vaske skjæremaskiner lenge før stengetid.

En hel del kunder forventer også at vi har pugget hvor alle varene i hele butikken står, og spør etter alt mulig. Vi som jobber i ferskvaren, er jo kun i den avdelingen når vi er på jobb.

Klart jeg gjør mitt beste for å hjelpe, og blir gjerne med kundene for å lete etter det de trenger i butikken, men det er ikke noe gøy når man blir kjeftet huden full fordi "du som jobber her burde da vite hvor varene står"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinna kunde kom til kassa mi på Rema med et reklameblad i handa: "Hvor i%#/& har dere denne? Jeg kom helt ut hit for å kjøpe den, men nå har jeg lett rundt i hele butikken, og finner den ikke!" Så var det en Rimi-reklame han hadde, han ble litt flau :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg er sååå glad for at jeg er sluttet å jobbe i butikk!!! :-D Jeg bøyer meg i støvet for dere som fortsatt holder på!

Hilsen Ithaca (som også har stor BMW, men ikke har vært frekk av den grunn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Var kjent den med "jobber du her?" når jeg er i en annen butikk, f.eks i lunsjen. Ofte legger jeg merke til at folk prøver å få øyekontakt, så jeg bare smiler tilbake og går videre (selv om jeg vet utmerket godt at de vil ha hjelp, men jeg jobber jo ikke der! Og når jeg snur ryggen til, så står jo logoen med GANSKE store bokstaver der...). Likevel kommer noen etter og prikker meg på skuldra: "Unnskyld, jobber du her?" "Nei, jeg jobber i blomsterbutikken" sier jeg og peker på den lille logoen på brystet. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...