Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så flott. Det er veldig mange som ikke respekterer ansattes tid. For meg er ikke det de som betaler etter 21, spesielt ikke hvis det er en en god handel, men de som skal ha masse gratis  veiledning uten og kjøpe noe , som skal prute på varer de ikke skal ha, eller bare fortelle om liktornene sine osv 😅 

Anonymkode: 6b57e...8a2

What! 😮

Kan vi få gratis ting og nedsatte varer hvis vi pruter og maser?? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Oj her var det ikke prislapp på (hylla eller varen), så da er vel denne gratis" hehe.

varen går ikke inn i kassa: "da er den vel gratis den da". Hehe.

jauda jeg forstår deres spede forsøk på humor, men disse to "gøye" utsagnene MÅ være de absolutt mest brukte (og utslitte) fraser innen butikkyrket..

Anonymkode: a89b4...172

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

What! 😮

Kan vi få gratis ting og nedsatte varer hvis vi pruter og maser?? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Nei. Skrev gratis veiledning , ikke gratis varer. Ja, det er flere og flere som blander butikker i Norge med gateselgere på granca og tror det er pruting som er tingen.  Nei, får ikke nedsatte priser  av meg på grunn av masing. 

Anonymkode: 6b57e...8a2

  • Liker 4
AnonymBruker
FrankDrebin 2 1/2 skrev (På 25.2.2025 den 17.19):

Når jeg har godkjent f.eks. øl, og de stopper meg i det jeg skal gå: "Vent litt, jeg skal ha snus også...." Hallo, jeg har allerede godkjent alder, og dette er relativt unge og ellers oppegående mennesker. :ler: 

Folk som ikke jobber i butikk vet ikke intuitivt hvordan selvbetjeningskassen fungerer, og det du gjør narr av er egentlig bare deres forsøk på å være høflige og ikke kaste bort tiden din. 

Anonymkode: 5e3dc...992

  • Liker 24
  • Nyttig 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.2.2025 den 20.46):

"Oj her var det ikke prislapp på (hylla eller varen), så da er vel denne gratis" hehe.

varen går ikke inn i kassa: "da er den vel gratis den da". Hehe.

jauda jeg forstår deres spede forsøk på humor, men disse to "gøye" utsagnene MÅ være de absolutt mest brukte (og utslitte) fraser innen butikkyrket..

Anonymkode: a89b4...172

Korleis skal vi kundane egentleg reagere når det er kassadama som ikkje finn strekkoden og seier "ja ja men sann. Denne var visst gratis i dag, den. He he he"?

For det skjedde meg i går! 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Korleis skal vi kundane egentleg reagere når det er kassadama som ikkje finn strekkoden og seier "ja ja men sann. Denne var visst gratis i dag, den. He he he"?

For det skjedde meg i går! 

Anonymkode: 56eb0...3be

Ikke alt krever en reaksjon eller svar eller vittig bemerkning.

Noen ganger om varen ikke går inn kan du si hylleprisen, tilby deg å sjekke hylleprisen eller bare la oss gjøre jobben vår mens vi finner ut av det. Bare smil og vær tålmodig, vis at du forstår det tar et øyeblikk men at vi ordner det så fort som mulig for deg.

Er det ikke prislapp i hylla kan du si fra til en på gulvet før du kommer frem til kassen, så finner de ut av det for deg før du står der i kassekøen.

Noenganger holder det med et "huff ja jeg forstår hvordan det er når ting ikke funker som de skal-smil". 

Anonymkode: a89b4...172

  • Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Korleis skal vi kundane egentleg reagere når det er kassadama som ikkje finn strekkoden og seier "ja ja men sann. Denne var visst gratis i dag, den. He he he"?

For det skjedde meg i går! 

Anonymkode: 56eb0...3be

"Helt greit for meg"...

Anonymkode: 0b7b4...5a8

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke alt krever en reaksjon eller svar eller vittig bemerkning.

Noen ganger om varen ikke går inn kan du si hylleprisen, tilby deg å sjekke hylleprisen eller bare la oss gjøre jobben vår mens vi finner ut av det. Bare smil og vær tålmodig, vis at du forstår det tar et øyeblikk men at vi ordner det så fort som mulig for deg.

Er det ikke prislapp i hylla kan du si fra til en på gulvet før du kommer frem til kassen, så finner de ut av det for deg før du står der i kassekøen.

Noenganger holder det med et "huff ja jeg forstår hvordan det er når ting ikke funker som de skal-smil". 

Anonymkode: a89b4...172

Poenget var at slike "morsomheter" kjem frå både kundar og ekspeditørar ;) 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 6
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vet jeg har klaget over dette før, men kunder som ikke engang gidder å se i min retning eller lage den minste lyd fortjener faenmeg en bøtte med vann over hodet. Er det så grusomt å ha med andre mennesker kan de faenmeg handle på nett. 

  • Liker 6
  • 4 uker senere...
AnonymBruker

Jeg jobber i en bedrift som er en kombinasjon av faghandel og design. I går hadde jeg en kunde som ble dritsur fordi jeg ikke slapp henne inn før åpningstid. Hun bestilte en vare av meg forrige uke, som jeg sa ville komme tirsdag, altså i går, men at siden vi ikke styrer transporten, vet vi ikke eksakt når på dagen varene kommer. Hun ville få beskjed fra lageret når varen er klar til å hentes. Mandag morgen, en halvtime før åpning, står hun og hamrer på døren. Jeg  åpner og sier at vi ikke åpner før kl 10 og at varen hennes uansett ikke kommer før dagen etter. Jo da, hun visste både åpningstiden og at det var leveringstid dagen etter, men hun ville bare sjekke. 🙄 I går skjedde det samme igjen, hun hamrer på døren en halvtime før tiden. Jeg satt da i et designmøte med en kunde på Teams på en pc synlig fra butikkdøren. Jeg peker på headsettet mitt og rister på hodet og fortsetter møtet mitt. Jeg kan selvsagt ikke avbryte et møte for å snakke med henne. Hun er altså der før åpningstid igjen og hun har ikke fått noen telefon fra lageret om at varen kan hentes, for den har ikke kommet. Hun er helt tydelig irritert utenfor døren og tramper avgårde. Senere på dagen da de på lageret ringer henne for å si at varen har kommet, freser hun at hun hadde vært der på morgenen og ikke blitt sluppet inn, det var heeelt elendig service osv. Altså, varen var ikke kommet og hun tropper opp før åpningstid og klager på elendig service. Hun skulle IKKE ha varen, så dårlig service som det er hos oss. 🙄🙄🙄

Anonymkode: cb213...ac7

  • Liker 20
  • Hjerte 4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Jobbar du her?"

Neida, eg liker berre å gå rundt på butikken i butikkens uniform...

Anonymkode: e025d...6f4

Det er jo berre ein høfleg måte å komme i kontakt med deg på...

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo berre ein høfleg måte å komme i kontakt med deg på...

Anonymkode: 56eb0...3be

En høflig måte å komme i kontakt med en ansatt uten å høres tåpelig ut, er å si 'unnskyld' i en spørrende tone. 

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 1
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

"Jobbar du her?"

Neida, eg liker berre å gå rundt på butikken i butikkens uniform...

Anonymkode: e025d...6f4

En kunde kom inn på bakrommet når jeg spiste lunsj. « jobber du her ? « « neida, jeg har bare brutt meg inn her for og stjele matpakker . « 

Anonymkode: 6b57e...8a2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 19.40):

Det stemmer jo ikke? Svømmehallen stenger kl 19, alle må være ute innen 19.30. Butikkene stenger 21, alle må være ut innen kl 21.30. Jeg jobber i butikk, og jeg kan ikke stenge 20.50 fordi jeg skal ta buss? 
det er også helt vanlig og operere med siste servering. Ikke vi stenger kl 22 , og server så lenge vi gidder og ikke skal rekke buss. Når er egentlig siste servering på dette hotellet da? Klokka « ser an «? 

Anonymkode: 6b57e...8a2

Eh, hæææ?!?

Gud bedre, hva slags butikk jobber du i da?!

Stengetid i en butikk er STENGETID. Om butikken stenger klokken 21 vil kundene som befinner seg i lokalet få vennlig beskjed klokken 20.58 om å gå til kassen og betale. At (enkelte av) de ansatte er igjen i lokalet en stund etterpå for rydding og kasseoppgjør og slikt blir jo noe annet. Men selve butikken er stengt og døren er låst og ingen kunder ekspederes.

Anonymkode: 21b9a...ae5

  • Liker 12
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

En høflig måte å komme i kontakt med en ansatt uten å høres tåpelig ut, er å si 'unnskyld' i en spørrende tone. 

Anonymkode: 3e488...a3b

De er ikke tåpelige, bare litt sosialt kleine. Kanskje mest vant med å henvende seg til ansatte i butikker der de ikke har uniform, som for eksempel klesbutikker? Lett å bare kjøre samme åpningsreplikk på matbutikker da selv om de selvfølgelig ser at det er en ansatt.

  • Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Eh, hæææ?!?

Gud bedre, hva slags butikk jobber du i da?!

Stengetid i en butikk er STENGETID. Om butikken stenger klokken 21 vil kundene som befinner seg i lokalet få vennlig beskjed klokken 20.58 om å gå til kassen og betale. At (enkelte av) de ansatte er igjen i lokalet en stund etterpå for rydding og kasseoppgjør og slikt blir jo noe annet. Men selve butikken er stengt og døren er låst og ingen kunder ekspederes.

Anonymkode: 21b9a...ae5

I en klesbutikk. 
nei, de får vennlig beskjed over høytaleranlegget kl 21. ingen slipper inn etter kl 21. folk får bli ferdige, men 21.30 skal alle være ute. 
jeg har også jobbet i sko og møbelbutikk og parfymeri om det har noe og si. Stort sett på sentre, der har vi gitter ikke dør. Har også jobbet i butikker på bakkeplan der er det friere. Kan godt ha gode kunder en time etter stenging der. 
 

Anonymkode: 6b57e...8a2

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...