Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Kjæresten min jobbet i en liten jernvarebutikk før. De hadda mange eldre kunder som hadde gått der i 50 år og lengre.

En ettermiddag kom det inn en eldre dame som trengte en ny del til gressklipperen(tror det var en snor til å starte den med)

Kjæresten min spør da hvilken type gressklipper det er? Og får til svar at det en Arnardo.

Hverkan han eller de andre i butikken hadde hørt om en gressklipper med det navnet, men siden det var på veien hjem stakk han innom hos dama for å se om de likevel hadde noe hun kunne bruke.

Det første hanser da han kommer inn i tunet hennes er en gressklipper ved navet Tornado av merket sthil, han lo så han var dårlig, og dagen etter stakk han innom og fikset klipperen hennes, men han sa ikke noe om navnet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg hadde en gøy en i dag...:roll:

Jobber som nevnt tidligere i en bussinformasjonsluke, og i dag kom det et tysk, eldre ektepar som skulle booke billetter til en ekspressbuss. Problemet var at de ikke kunne engelsk - og de mente jo at det var heelt forkastelig at jeg ikke kunne tysk!! :overrasket: 

Jeg prøvde å forklare på engelsk, veeeldig langsomt og med tegninger og det hele, at de måtte kjøpe billettene ombord i bussen, men de skjønte ikke en dritt. De ble mer og mer oppgitt og sint, og himlet med øynene og slo ut med armene siden jeg ikke kunne "verdensspråket" deres.  :frustrert:  Hadde tenkt å spørre dem "kan dere norsk, kanskje?", men de skjønte som sagt ikke engelsk, så det gikk jo ikke...  :sur:

:ler: I know!!!

Min løsning på det var rett og slett å svare dem tilbake på norsk. De babla i vei på fransk/italiensk/etc, og jeg babla like hjertelig tilbake på norsk. Så vi prata og svarte og lo og skjelte, alt på hvert vårt språk, og det gikk helt greit, det.  :ler:

Har selv jobbet på hotell og hadde ofte det samme problemet. Selv om jeg snakker fire språk, snakker man jo ofte ikke det språket som trengs akkurat da.

Min "favoritt" var de franske reisegruppene. Ingen av oss i resepsjonen snakket fransk (lite hotell, lite sted), men de skulle absolutt snakke fransk. Kjempefort. Når de sto i resepsjonen fant vi som regel en løsning, verre var de som ringte for å snakke med noen av gjestene.

De kom alltid med en laaaaaaaaaaang tirade på fransk. Vi svarte på engelsk/spansk/italiensk/norsk/russisk (alt etter som hvem som var på jobb :ler: ) at vi ikke snakket fransk og ba dem snakke sakte.

Ny laaaaaaaaaaaang tirade på fransk.

Til slutt måtte vi legge på, vi forsto jo ingenting og kunne ikke la telefonen være opptatt hele kvelden, vi hadde jo dessuten ofte mange andre gjester som ventet på hjelp i resepsjonen i tillegg.

Men hvorfor de ikke bare kunne si "Pierre Mitterand" langsomt i håp om at vi da skulle forstå at de ville snakke med en gjest som het, forstår jeg fremdeles ikke.

Tyskere hadde jeg egentlig bare gode opplevelser med. De var bare litt slitsomme når de kom og hadde lært å telle til ti på norsk av reiselederen. Da kom en busslast med 40 turister, alle skulle ha nøklene til rommet og alle ville vise at de kunne norske tall:

ehhh, en ,eehhhh, en, eeeeehhhh, fem.

Forvirring hos meg, deretter, å, ja, rom 115, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camelia

Jobbet i en fotobutikk for 10 år siden. Det kom inn en dame i 50-årene som heseblesende klasket kameraet sitt i disken (av den gamle typen, for 135 mm film og med sveiv på toppen) og beordret meg om ta ut filmen, fremkalle, kopiere og sette inn ny film, så skulle hun komme tilbake om en time. Fikk såvidt navnet på henne før hun hastet ut døra igjen. Jeg åpner kameraet, som er tomt. Ingen film. Damen kommer tilbake om en time, jeg forklarer.

Har aldri fått så mye kjeft i hele mitt liv. Jeg hadde ødelagt filmen hennes. Eller kanskje var bildene så bra at jeg hadde tatt dem selv? Makan til frekkhet, påstå at hun var så dum at hun gikk rundt og tok bilder uten at det var film i kameraet!

Mehe.

Endret av Camelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typen kunde minner meg om de som skal ha avslag på sko da de er utstillingsvare og ikke nytt par fra lager..... For ja, alle skoene vi har ute i butikken er BARE utstillingssko liksom.....

Jeg bruker ofte å spørre om dette, fordi skoene som står ute i butikken har blitt prøvd 1000 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På datasupport:

Supporter: Da kan du lukke det åpne vinduet.

Kunden: Ok, vent litt.

*tid går, lyden av vind, dump, dump)

Kunden: Ok, da er jeg tilbake, nå har jeg lukket vinduet.

Japp, det var gjennomtrekken som gjorde at du ikke fikk lagret gitt.

:ler:

Hahaha.... Jobber selv på support... og jeg måtte virkelig le av denne her! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Hei, jeg lurte på hvor mye det koster fra Kristiansand til Hirtshals med buss?

Jeg: Øøh, det går jo ikke akkurat buss fra Kristiansand til Hirtshals..

Han ble litt stille, før han fant ut av at han skulle jo ta båten.. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Frosken_*

Jeg hadde sikkert skrevet det samme som kundene dine. :ler:

For hva er tabellpris..? Ikke noe jeg har hørt om før hvertfall. Hvorfor ikke bare skrive porto eller frakt etter vekt?

Jeg har heller aldri hørt om "tabellpris". Jeg er enig med gjest, bytt til noe annet istedenfor tabellpris, for jeg hadde nok også misforstått hvis jeg hadde handlet hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert skrevet det samme som kundene dine. :ler:

For hva er tabellpris..? Ikke noe jeg har hørt om før hvertfall. Hvorfor ikke bare skrive porto eller frakt etter vekt?

Jeg har heller aldri hørt om "tabellpris". Jeg er enig med gjest, bytt til noe annet istedenfor tabellpris, for jeg hadde nok også misforstått hvis jeg hadde handlet hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske kundekommentarer (jobber på Biltema):

- Sitter du her og venter på meg du? (ingen i kassen min akkurat da)

- Jeg prøver å slå inn varen, men så går det ikke pga kluss med strekkoden. Da sier kunden: "Da er den vel gratis, da".

- *kunde drar kortet, det blir godkjent* "Da ble det godkjent i dag også, da!" *kunde ler seg ihjel*

- "Ansetter de bare pene jenter her for å øke omsetningen eller? hehehehe" for den har vi ikke hørt før...

Det som irriterer meg mest, er at kundene tror at fordi jeg er ung og jente så kan jeg ikke en ting om varene våre, noe som absolutt ikke stemmer siden jeg har jobbet der i årevis. Standard kommentar hvis jeg forklarer noe er:

"Du kan ikke hente en mannlig kollega, da? Vil gjerne være hundre prosent sikker". Tror de virkelig at jeg lyver til dem for å late som om jeg kan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i en liten dagligvarebutikk for noen år siden, var vi utsolgt for yoghurt naturell en dag. Ingen katastrofe skulle en tro, men det var nettopp det det var for en fortvilet, kvinnelig kunde. "Har dere ikke yoghurt naturell? Hva skal jeg gjøre da, jeg har jo sopp i underlivet!" Hva svare man til sånt???? Tror jeg bare mumlet beklager og løp rødmende vekk derfra!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i en liten dagligvarebutikk for noen år siden, var vi utsolgt for yoghurt naturell en dag. Ingen katastrofe skulle en tro, men det var nettopp det det var for en fortvilet, kvinnelig kunde. "Har dere ikke yoghurt naturell? Hva skal jeg gjøre da, jeg har jo sopp i underlivet!" Hva svare man til sånt???? Tror jeg bare mumlet beklager og løp rødmende vekk derfra!

"Canesten fås kjøpt reseptfritt på apoteket" hadde jeg svart, tror jeg. Hvis det ikke er aktuelt, må det være noe annet enn flauhet som hindrer henne, for hvis hun tør å si sånt midt i en dagligvarebutikk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker forteller det meste, uten å tenke på om det er noe andre egentlig trenger å høre... Hadde en som skulle låne doen en gang, ti minutter senere kom han og leverte nøkkelen med ordene "Jeg burde ha lært nå å ikke spise blomkålsuppe" Fine bilder i hodet da ja... :forvirret:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det som irriterer meg mest, er at kundene tror at fordi jeg er ung og jente så kan jeg ikke en ting om varene våre, noe som absolutt ikke stemmer siden jeg har jobbet der i årevis. Standard kommentar hvis jeg forklarer noe er:

"Du kan ikke hente en mannlig kollega, da? Vil gjerne være hundre prosent sikker". Tror de virkelig at jeg lyver til dem for å late som om jeg kan det?

:overrasket::overrasket::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beekeeper

:legrine::legrine::legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

Så mange bra historier her :ler:

Håper vi ikke kommer tilbake på serviceavsporingen - det var jo ikke noe gøy å lese om. Gamle damer som får slag av å se en mørkhudet person derimot - det er morsomt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på Rema etter skoletid, og fikk høre ørten ganger "Jasså, du jobber på Rema du, det er vel derfor du ser så billig ut da"

Rasende festlig? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *kosejoker*
Jeg jobbet på Rema etter skoletid, og fikk høre ørten ganger "Jasså, du jobber på Rema du, det er vel derfor du ser så billig ut da"

Rasende festlig?  :roll:

:overrasket::kjempesinna::overrasket:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står sikkert noe om meg i denne tråden. Jeg sier sikkert mye dumt når jeg en gang i blant stikker innom Elkjøp for å få hjelp med PC, mobil eller kamera...

Jeg er helt grønn når det gjelder sånne ting, er grusom til å forklare hva som er galt med PC`n f.eks..

Noen skrev her at mannen jobber som PC-reperatør og at noen kom til han med dataskjermen, da det var noe galt med maskina. For noen virker det helt naturlig at det er den svære boksen man må ta med, men det er ikke like lett å tenke seg til for alle (også meg, inntil for et par år siden).

De butikkansatte er jo proffe og tålmodige mens jeg er i butikken, men etter å ha lest tråden her så skjønner jeg at de sikkert ler seg skakke når jeg går ut av butikken. Og det er jo slett ikke rart! :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*
Det står sikkert noe om meg i denne tråden. Jeg sier sikkert mye dumt når jeg en gang i blant stikker innom Elkjøp for å få hjelp med PC, mobil eller kamera...

Jeg er helt grønn når det gjelder sånne ting, er grusom til å forklare hva som er galt med PC`n f.eks..

Noen skrev her at mannen jobber som PC-reperatør og at noen kom til han med dataskjermen, da det var noe galt med maskina. For noen virker det helt naturlig at det er den svære boksen man må ta med, men det er ikke like lett å tenke seg til for alle (også meg, inntil for et par år siden).

De butikkansatte er jo proffe og tålmodige mens jeg er i butikken, men etter å ha lest tråden her så skjønner jeg at de sikkert ler seg skakke når jeg går ut av butikken. Og det er jo slett ikke rart! :ler:

Jeg kan ikke si jeg er like grønn når det gjelder sånne ting, men jeg er nok det på mange andre områder. Likevel har jeg da funnet ut at begynner man med et smil er som regel de butikkansatte raske med å smile tilbake på andre siden av disken - uansett hvor grønne man er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Kom på en ny en:

"Kan du sette på en sånn... tråd eller noe nederst, så jeg kan bære blomstene i den?"

"Du kan jo få en pose av meg?"

"ÅJA! Det var lurt!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...