Bobeline Skrevet 29. juli 2006 #341 Del Skrevet 29. juli 2006 Tror det er mange her som bare jobber i en liten butikk som omtrent ikke får inn penger i kassa. Da kan jeg jo forstå at det er vanskelig å få tatt ut noe ekstra. Men i en dagligvare for eks,skulle det ikke være noe problem. ← Jeg jobber i en bank... Vi har penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 29. juli 2006 #342 Del Skrevet 29. juli 2006 Satt kun i kassa og det i en butikk med veldig mange kunder innom. Lange køer hver eneste dag. Så kunder vet jeg hvordan man skal behandle. Og kunder som alltid kommer igjen pga.at vi alltid har så god service og alltid er så hyggelig med kundene. ← Tror det er mange her som bare jobber i en liten butikk som omtrent ikke får inn penger i kassa. Da kan jeg jo forstå at det er vanskelig å få tatt ut noe ekstra. Men i en dagligvare for eks,skulle det ikke være noe problem. ← Nå trenger du ikke vri og vrenge sånn på dette her da. SKjønner jo sapass at det ikke går å gi ut penger når det ikke er noe i kassa. Er det mulig!!!!! ← Herregud for et styr du lagde. Litt av en service. Du kan jo ikke gi ut penger når du ar så lite i kassa da. Jeg jobber i en stor butikk som alltid har masse cash. Og jeg skjønner jo at det ikke går ann å gjøre det sammei en liten butikk. ← Detr er jo nettopp det Yenoh har sagt hele tiden. Yenoh gir ut penger når h*n har mulighet til det, og gir ikke ut penger når det ikke er dekning for kontantuttak. Og til det ble det bare ropt høyt om at dette var dårlig service... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 29. juli 2006 #343 Del Skrevet 29. juli 2006 Herregud for et styr du lagde. Litt av en service. Du kan jo ikke gi ut penger når du ar så lite i kassa da. Jeg jobber i en stor butikk som alltid har masse cash. Og jeg skjønner jo at det ikke går ann å gjøre det sammei en liten butikk. ← her stiller jeg faktisk litt spørsmål ved sikkerheten på din arbeidsplass, å ha masse "cash" i kassen til enhver tid er jo svært tiltrekkende for f.eks. ranere. vi fikk stadig beskjed fra gamlesjefen om å droppe større sedler så fort som mulig, helst fikk vi ha maks 3000 i kontanter tilgjengelig rett og slett av sikkerhetsmessige årsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 29. juli 2006 #344 Del Skrevet 29. juli 2006 her stiller jeg faktisk litt spørsmål ved sikkerheten på din arbeidsplass, å ha masse "cash" i kassen til enhver tid er jo svært tiltrekkende for f.eks. ranere. vi fikk stadig beskjed fra gamlesjefen om å droppe større sedler så fort som mulig, helst fikk vi ha maks 3000 i kontanter tilgjengelig rett og slett av sikkerhetsmessige årsaker. ← Det ser ut til at noen butikkansatte lar sikkerhet vike for kundeservicen... Sånn er det bare... Butikker med "cashguard" er en annen ting da den er låst... De som er mest "masete" på våre sikkerhetsrutiner er, nettopp, andre butikkansatte. De forstår rett og slett ikke at det er en tidslås å ta hensyn til når de skal veksle flere tusen. Samtalene hos oss er gjerne slik: - Hvor lang ventetid er det på safen? - Det kan jeg ikke si noe om, av sikkerhetsmessige grunner. Jeg har underskrevet en erklæring på at jeg skal si det til noen. Vi må bare vente til den låses opp. - Jeg forstår det, da. Men hvor lang tid tar det? Alle får kontantuttak og veksel, men noen ganger tar det litt tid. Og det er grunnen til at vi ikke blir ranet lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #345 Del Skrevet 29. juli 2006 her stiller jeg faktisk litt spørsmål ved sikkerheten på din arbeidsplass, å ha masse "cash" i kassen til enhver tid er jo svært tiltrekkende for f.eks. ranere. vi fikk stadig beskjed fra gamlesjefen om å droppe større sedler så fort som mulig, helst fikk vi ha maks 3000 i kontanter tilgjengelig rett og slett av sikkerhetsmessige årsaker. ← Vi har CashGuard. Så pengene er veldig sikret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
razmatazz Skrevet 29. juli 2006 #346 Del Skrevet 29. juli 2006 Går det ikke an å lage en egen tråd om serviceinnstilling osv istedet for å avspore i denne tråden hele tiden? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 29. juli 2006 #347 Del Skrevet 29. juli 2006 En veldig flau episode skjedde da vi var på restaurant med bestemoren til forloveden min. Hun er vanligvis veldig søt og hyggelig, men er litt sånn "vestkantfrue" samtidig som hun på dette tidspunktet begynte å bli litt dement. Hun hadde akkurat tatt en stor bit av maten da hun plutselig gjorde stoooore øyne og utbrøt høylydt "se, en NEGER" da hun så en mørkhudet kelner. ← Sånn er mormor også! Skikkelig flaut! "Se, så mørk han var!!" Går det ikke an å lage en egen tråd om serviceinnstilling osv istedet for å avspore i denne tråden hele tiden? ← Enig! Tar jo helt av her... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 29. juli 2006 #348 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg hadde en gøy en i dag... Jobber som nevnt tidligere i en bussinformasjonsluke, og i dag kom det et tysk, eldre ektepar som skulle booke billetter til en ekspressbuss. Problemet var at de ikke kunne engelsk - og de mente jo at det var heelt forkastelig at jeg ikke kunne tysk!! Jeg prøvde å forklare på engelsk, veeeldig langsomt og med tegninger og det hele, at de måtte kjøpe billettene ombord i bussen, men de skjønte ikke en dritt. De ble mer og mer oppgitt og sint, og himlet med øynene og slo ut med armene siden jeg ikke kunne "verdensspråket" deres. Hadde tenkt å spørre dem "kan dere norsk, kanskje?", men de skjønte som sagt ikke engelsk, så det gikk jo ikke... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 29. juli 2006 #349 Del Skrevet 29. juli 2006 Skulle ha spurt på norsk da vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #350 Del Skrevet 29. juli 2006 jobber i en klesbutikk for voksne menn. en dag kom det inn en godt voksen dame (50-60 år) og skulle kjøpe en gave til mannen sin, en skjorte. den andre ekspeditøren på jobb spør: hvilken størrelse trenger han da? Damen: nei, vet ikke helt. han har vom, så da vet vel du best hvilken størrelse han trenger... jepp, alle menn med vom trenger samme størrelse, den kalles vomstørrelsen. har ingen betydning om du er 1.70m og hsr noen få kilo for mye, eller er 2.00m og 130 kg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. juli 2006 #351 Del Skrevet 29. juli 2006 Mye morsomt her. Nesten så jeg savner å jobbe i butikk (eller?). Vi hadde mye middelaldrende/eldre damer i butikken hvor jeg jobbet på videregående. Noen som har merket at det eksisterer et kurvelineært forhold når det gjelder sammenhengen mellom alder og humør/forventet kundeservice? Unge damer var kjempehyggelige og forståelsesfulle hvis det var noe problem. Damer rundt 50 år var de verste, og de som forventet at man skulle stå på pinne for dem (og jeg var veldig serviceinnstilt). Eldre damer var mer takknemlige for at man tok seg tid til å prate med dem. Kommer ikke på noen spesielle episoder nå, bortsett fra de som kom fem minutter før vi stengte og skulle ha gardiner til hele stua (ikke ferdigsydde gardiner, men som vi sydde selv - velge stoff, klippe stoff, skrive sømordre - ikke gjort i en fei mao.). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 29. juli 2006 #352 Del Skrevet 29. juli 2006 jobber i en klesbutikk for voksne menn. en dag kom det inn en godt voksen dame (50-60 år) og skulle kjøpe en gave til mannen sin, en skjorte. den andre ekspeditøren på jobb spør: hvilken størrelse trenger han da? Damen: nei, vet ikke helt. han har vom, så da vet vel du best hvilken størrelse han trenger... jepp, alle menn med vom trenger samme størrelse, den kalles vomstørrelsen. har ingen betydning om du er 1.70m og hsr noen få kilo for mye, eller er 2.00m og 130 kg. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yenoh Skrevet 30. juli 2006 #353 Del Skrevet 30. juli 2006 Detr er jo nettopp det Yenoh har sagt hele tiden. Yenoh gir ut penger når h*n har mulighet til det, og gir ikke ut penger når det ikke er dekning for kontantuttak. Og til det ble det bare ropt høyt om at dette var dårlig service... ← Takk, Bobeline! =) En gang til, da: Når jeg HAR mulighet til å gi ut kontanter uten at det går ut over de kontantbetalende kundene, er det jo ingen problemer i det hele tatt. Selvfølgelig skal de få igjen på 500,- totalt hvis jeg har nok penger å avse! Men hva gjør jeg når jeg må velge mellom de som betaler kontant, og de som ikke gidder å bruke minibanken? Enten må vedkommende med kort betale det nøyaktige beløpet, eller så får ikke de som har kontanter, kjøpe varene sine hos oss, fordi de med kort har tatt ut alt vi har av vekslepenger. Så jeg spør igjen: Hva er verst? At de med kort må gå et annet sted for å ta ut penger, eller at de som betaler kontant ikke får kjøpe noe som helst hos meg fordi jeg ikke har vekslepenger til dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yenoh Skrevet 30. juli 2006 #354 Del Skrevet 30. juli 2006 Går det ikke an å lage en egen tråd om serviceinnstilling osv istedet for å avspore i denne tråden hele tiden? ← Joda, jeg kan lage en nå, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 30. juli 2006 #355 Del Skrevet 30. juli 2006 yenoh, vi har skjønt poenget ditt nå, kan du ikke lage en egen tråd om det hvis du vil fortsette å diskutere det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Luna Skrevet 30. juli 2006 #356 Del Skrevet 30. juli 2006 Joda, jeg kan lage en nå, jeg. ← Hehe, sorry, ser du har skrivd at du skal det samtidig som innlegget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #357 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg hadde en gøy en i dag... Jobber som nevnt tidligere i en bussinformasjonsluke, og i dag kom det et tysk, eldre ektepar som skulle booke billetter til en ekspressbuss. Problemet var at de ikke kunne engelsk - og de mente jo at det var heelt forkastelig at jeg ikke kunne tysk!! Jeg prøvde å forklare på engelsk, veeeldig langsomt og med tegninger og det hele, at de måtte kjøpe billettene ombord i bussen, men de skjønte ikke en dritt. De ble mer og mer oppgitt og sint, og himlet med øynene og slo ut med armene siden jeg ikke kunne "verdensspråket" deres. Hadde tenkt å spørre dem "kan dere norsk, kanskje?", men de skjønte som sagt ikke engelsk, så det gikk jo ikke... ← Har en del av de tilfellene her hos meg også. Jobber på Gardermoen, så da er det klart at man kan forvente at de som jobber der er flinke i språk, men det får da være måte på. Selv snakker jeg engelsk, tysk og spansk, men stadig kommer det folk som forventer at jeg snakker deres eget språk. Særlig franskmenn og italienere, veldig mange eldre utgaver av disse nasjonalitetene er på ferie i Norge. Noen av dem tar det med godt humør at jeg ikke snakker deres språk, og vi finner ut av det på et vis likevel, men mange blir tydeligvis fullstendig sjokkerte over at jeg ikke snakker fransk, italiensk eller hva det nå måtte være. Jeg har derfor lært meg de viktigste uttrykkene på de vanligste språkene, men det er egentlig en dårlig idè, for sier jeg først så mye som et halvt ord på for eksempel italiensk så tar de det for gitt at at jeg faktisk snakker italiensk, og fyker ivei på lange utlegninger som det er helt umulig å stoppe og som jeg selvsagt ikke forstår et kvekk av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #358 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg har derfor lært meg de viktigste uttrykkene på de vanligste språkene, men det er egentlig en dårlig idè, for sier jeg først så mye som et halvt ord på for eksempel italiensk så tar de det for gitt at at jeg faktisk snakker italiensk, og fyker ivei på lange utlegninger som det er helt umulig å stoppe og som jeg selvsagt ikke forstår et kvekk av. ← I know!!! Min løsning på det var rett og slett å svare dem tilbake på norsk. De babla i vei på fransk/italiensk/etc, og jeg babla like hjertelig tilbake på norsk. Så vi prata og svarte og lo og skjelte, alt på hvert vårt språk, og det gikk helt greit, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netten Skrevet 30. juli 2006 #359 Del Skrevet 30. juli 2006 Denne får jeg til stadighet: Jeg: "Rutetelefonen vær så god" Kunden: "Hei, er det bussen?" Jeg: "Ja, vrom vrom, nå snakker du med bussen...." 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. juli 2006 #360 Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg ringer veterinæren etter en lang våkenatt med en syk hund og etter å ha blitt fortalt at de har kapasitet til å ta røntgen ved behov, svarer jeg "Flott! Men kan dere se bein på røntgen?" Jeg hørte damen i den andre enden bli en smule perpleks, før det gikk opp for meg hva jeg hadde sagt og begynte å le. Eh, hvis det er noe man kan se på røntgen, så er det vel bein ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå