Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jobba i skobutikk da jeg var 16-17 år gammel. Mange episoder sikkert, men husker denne...

Det var 16. mai, inn kommer en mor med en gutt på 12-13 år. Han skal marsjere i korps 17. mai, og han måtte ha noen sko... helst noen billige noen.... og selvfølgelig veldig gode... (man får vanligvis det man betaler for da.. og billigsko er vel ikke det jeg ville kjøpt som marsjsko til min datter... ihvertfall ikke dagen før hun skulle bruke dem... ) :overrasket: Greit det...fant jo sko til gutten... men regner med at gnagsårene kom... Det hadde jo sannsynligvis ikke hjulpet å kjøpe ecco el. til ham engang dagen før han skal marsjere i korps! Dvs gå i minst 2-3 tog! Han vil jo få gnagsår nesten uansett med nye sko! Enkelte ganger kan man bli en smule oppgitt over "siste-liten-handling"... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Apropos siste liten:

Dame kom løpende inn i blomsterbutikken lørdag formiddag.

- Jeg skal gifte meg om en time! Jeg må ha brudebukett!

- Eeeh... (litt satt ut, kan man si)

- Ja, jeg vil ha champagnefargede roser, brudeslør, eføy i lange ranker som henger ned til omtrent midt på leggen, og så må jeg ha to brystbuketter og noe å ha i håret.

- Eeeeh... Du tuller nå, ikke sant?

Neida, hun skulle ha det på flekken. Og gjett hvem som ble forbanna når det ikke lot seg gjøre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos siste liten:

Dame kom løpende inn i blomsterbutikken lørdag formiddag.

- Jeg skal gifte meg om en time! Jeg må ha brudebukett!

- Eeeh... (litt satt ut, kan man si)

- Ja, jeg vil ha champagnefargede roser, brudeslør, eføy i lange ranker som henger ned til omtrent midt på leggen, og så må jeg ha to brystbuketter og noe å ha i håret.

- Eeeeh... Du tuller nå, ikke sant?

Neida, hun skulle ha det på flekken. Og gjett hvem som ble forbanna når det ikke lot seg gjøre...

Ja, for det er jo bare å ta en jafs med roser her, og plassere en bunke brudeslør der, og så et par eføy sånn cirka oppi slik...... :overrasket: skulle jeg glatt klart på ca 5 minutter... men da hadde den sett ut deretter også.... og jeg er definitivt ingen blomsterdekoratør.. så den hadde virkelig blitt ille... :legrine: Takke meg til "bridezillas".. de har ihvertfall planlagt alt (i pinlig detalj.. ) i (ekstremt) god tid før bryllupet.... :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Ja, for det er jo bare å ta en jafs med roser her, og plassere en bunke brudeslør der, og så et par eføy sånn cirka oppi slik...... :overrasket:  skulle jeg glatt klart på ca 5 minutter... men da hadde den sett ut deretter også.... og jeg er definitivt ingen blomsterdekoratør.. så den hadde virkelig blitt ille...  :legrine:  Takke meg til "bridezillas".. de har ihvertfall planlagt alt (i pinlig detalj.. ) i (ekstremt) god tid før bryllupet....  :ler:

Ja jøss. Det er jo ikke akkurat sånn at blomsterbinderi er et håndtverk eller noe sånt, som man kan utdanne seg til...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jøss. Det er jo ikke akkurat sånn at blomsterbinderi er et håndtverk eller noe sånt, som man kan utdanne seg til...

Neida... :legrine: Det tar jo faktisk en stund også etter det lille jeg vet... jeg har trøbbel nok med å plukke en pen bukett markblomster.. som jo egentlig blir pen uansett hva du plukker og putter inn i hånda hvor.... Så jeg har all respekt for dere! Håper ikke det virka som noe annet! Det var faktisk IKKE meninga.. ;)

Husker jeg fikk en fin bukett... og for å lettere skråskjære stilkene tok jeg opp båndet.. og skar en og en blomst... den var ikke akkurat så fin når jeg satte den i vann nei.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Neida...  :legrine:  Det tar jo faktisk en stund også etter det lille jeg vet... jeg har trøbbel nok med å plukke en pen bukett markblomster.. som jo egentlig blir pen uansett hva du plukker og putter inn i hånda hvor.... Så jeg har all respekt for dere! Håper ikke det virka som noe annet! Det var faktisk IKKE meninga.. ;)

Husker jeg fikk en fin bukett... og for å lettere skråskjære stilkene tok jeg opp båndet.. og skar en og en blomst... den var ikke akkurat så fin når jeg satte den i vann nei....  :sjenert:

Skjønte det ;) Tenkte bare jeg skulle utfylle innlegget ditt litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder muligheten til å ta ut penger i butikk, så er sikkerhet et viktig aspekt. På ranskurs lærer man at forebyggende tiltak er bl.a å ikke ha 500- og 1000-lapper i kassa, ikke la kunder ta ut store beløp, da dette signaliserer stor kassabeholdning samt å jevnlig "fjerne" (droppe i dropsafe el.l.) store og mange sedler. For å overholde det har mange butikker en regel om at det kun skal være 3-4000 i kassa til enhver tid, hvis mange nok på rad da skal ha ut 400 kroner til tyggispakka si, så sier det sev selv at det ikke går.

Kondomhistorie: Lille meg 18 år og helt ny på min første butikkjobb (bensinstasjon). Står i kassa på kvelden på nyttårsaften, alene. Inn kommer en svær kar på rundt 50 år med skjorta kneppet opp til midt på magen. Han lener seg sleskt over disken; "Jeg skal ha.........kondooomer jeg" (ekkelt glætt smil). Jeg ble satt ut bare av det, men klarte å spørre forsiktig om hvilken type. "De du syns er deiligst vel..." UÆÆÆÆÆÆÆÆ

For under ett år siden, på nattevakt i en kiosk i Oslo sentrum. En glætt sør-amerianer slimer seg inn med en småfull blond bimbo på armen. De står en stund i kø og når det blir deres tur sender han plutselig dama bort til kjøla for å finne seg en brus hun har lyst på. Med en gang hun er utenfor hørevidde glefser han til meg; "en pakke kondomer, fort, samma hvilket merke". Jeg ble litt perpleks, men fant frem en pakke kjapt. Han trev den til seg, scannet den selv og heiv den inn på innerlomma akkruatt idet barbie kom tilbake med brusen. Hun stussa overhode ikke over at brusen hennes kosta 94 kroner......

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kom på en til:

En travel lørdagsformiddag jobbet jeg i en stor møbelkjede da jeg oppdaget en gammel mann som så seg fortvilet omkring. Jeg gikk bort til ham, og spurte om han trengte hjelp.

"Ja, jeg skal ha pølser!"

"Pølser har vi i restauranten eller i kiosken etter kassene" svarte jeg.

"Nei, ikke ferdige pølser, sånne grillpølser dere har annonsert på tilbud!"

"?"

"Ja, 19.90 for en pakke! Jeg så det i reklamebladet deres; pølser på tilbud på Ica!"

Da måtte jeg holde meg for ikke å le da jeg svarte "Beklager, men du er på IKEA, ikke Ica!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Litt hjelpsom må det vel kunne gå ann å være vel?

jeg var 14 år og jeg vasket bare gulvene der, hadde kanskje slått inn ting på kassen tre ganger til sammen før... Hadde det vært i butikken jeg jobber i idag, så hadde jeg sikkert gått med på at han kunne legge pengene på disken og fikse det på mandagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er ryddehjelp som fjortis har man ingenting med penger og kasse å gjøre. Hadde nok sagt nei da jeg også, rett og slett fordi man ofte ikke er sikker på hvordan sånt fungerer.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forståelsesfull går det vel an å være som kunde også?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forståelsesfull går det vel an å være som kunde også?

Tullball! Ifølge kunder har kunden alltid rett, uansett hvor feil kunde måtte ha.

:ler:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp :ler: Og vi vet jo at a) åpningstider er bare veiledende og b) enhver ansatt som befinner seg i butikken på ethvert tidspunkt har plikt til å hjelpe kunden med akkurat det h*n trenger, uavhengig av tid på døgnet og den ansattes faktiske arbeidsoppgaver...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Tullpreik.

Jobber i butikk og vi nekter aldri noen å ikke få ut kontanter.

Det er noe som heter service da.

Service bør man jo yte i forhold til de som faktisk betaler med kontanter.

Et lite sidespor:

De hadde ikke penger nok i kassa på Kiwi til at jeg kunne ta ut 200 kr. Det her var sent på kvelden. Neste morgen hadde jeg litt god tid til toget og fant ut at jeg skulle ta ut penger på jernbanestasjonen. Hmm. Noen kikket meg over skulderen og så pinkoden min. Inne på toget stjal de lommeboka og innen jeg var på jobb så var kontoen tømt. Skal jeg da skylde på Kiwi som ikke hadde penger? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidespor:

De hadde ikke penger nok i kassa på Kiwi til at jeg kunne ta ut 200 kr. Det her var sent på kvelden. Neste morgen hadde jeg litt god tid til toget og fant ut at jeg skulle ta ut penger på jernbanestasjonen. Hmm. Noen kikket meg over skulderen og så pinkoden min. Inne på toget stjal de lommeboka og innen jeg var på jobb så var kontoen tømt. Skal jeg da skylde på Kiwi som ikke hadde penger?  ;)

Absolutt! Dette er en logikk enhver kunde følger. Du kan forresten kreve erstatning fra NSB som ikke har nok konduktører på toget til å ivareta sikkerheten din. Dette er da den minste servicen en kunde kan forvente, eller hva?

Endret av Superlammet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Jepp  :ler:  Og vi vet jo at a) åpningstider er bare veiledende og b) enhver ansatt som befinner seg i butikken på ethvert tidspunkt har plikt til å hjelpe kunden med akkurat det h*n trenger, uavhengig av tid på døgnet og den ansattes faktiske arbeidsoppgaver...

Jepp. OG uavhengig an hvilke varer butikken fører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidespor:

De hadde ikke penger nok i kassa på Kiwi til at jeg kunne ta ut 200 kr. Det her var sent på kvelden. Neste morgen hadde jeg litt god tid til toget og fant ut at jeg skulle ta ut penger på jernbanestasjonen. Hmm. Noen kikket meg over skulderen og så pinkoden min. Inne på toget stjal de lommeboka og innen jeg var på jobb så var kontoen tømt. Skal jeg da skylde på Kiwi som ikke hadde penger?  ;)

Nei, hvorfor skulle du skylde på Kiwi? Det var vel du som var skjødesløs, ikke bare en, men to ganger i dette tilfellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. OG uavhengig an hvilke varer butikken fører..

Ikke minst...

-"Jeg vil gjerne låne denne boka"

-"Den har vi dessverre ikke, men jeg kan bestille den til deg. Det tar ca en uke"

-"Men jeg trenger den i dag!"

Å, du trenger den nå? Hvorfor sa du ikke det med en gang -da har jeg den selvfølgelig... :murvegg:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykende fersk:

Har stengt fredager, da har jeg kontordag, så jeg er som regel til stede. Fikk en telefon tidligere i dag "Hei, jeg skulle hatt en bok, men dere har kanskje stengt i dag?" Ja, svarer jeg, det har vi. Et par timer senere er det noen som banker på. "Det var jeg som ringte før i dag. Skulle så gjerne hatt den boka nå, så jeg tenbkte jeg skulle stikke innom". Eh.. hva skjedde med den delen av samtalen hvor jeg fortalte at det var stengt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...