Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

5 timer siden, kalliope88 skrev:

Jobber for en av landets største tele operatører, og av og til blir jeg overrasket over at folk klarer å åpne en dør.

En dame mente det var vår feil at hun ikke hadde betalt de siste 4 (!) fakturaene siden hun ikke hadde fått påminnelse sms. At hun hadde fått 2 sms og 2 brev i posten var ikke så nøye så lenge hun ikke mottok den første påminnelsen. 

Det er ganske strenge regler rundt personvern så jeg kan ikke gi info til noen som ikke står registert på kundeforholdet. Får så mye kjeft for dette og beskjed om ting som "det er jo jeg som betaler". Hjelper ikke gitt så lenge du ikke står her. 

Trodde aldri jobben min ble å måtte forklare voksne mennesker hvorfor de må betale reningene sine.

 

 

Åh, jeg hadde -elsket- å ha det som jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 hours ago, Sugar&Spice said:

 

Åh, jeg hadde -elsket- å ha det som jobb.

Mitt motto er People be stupid, men jeg blir overrasket hver eneste dag :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Ja jeg har fått inkasso, hva er dette?

Meg: Her mangler vi betaling på august fakturaen.September er heller ikke betalt, men den har ikke gått til inkasso enda.

Kunde: Ja jeg var på reise så da betalte jeg ikke fakturaen og trodde det var i orden. Kan du fjerne inkasso?

Meg: Nei, jeg kan dessverre ikke.

Kunde: Du kan, men du vil bare ikke fordi jeg er utlending!

Er det vanlig å bare fjerne inkasso fordi kunden valgte å ikke betale reningen?😲

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som forsikringsrådgiver og en av arbeidsoppgavene mine er å ringe til nye kunder for å spørre om de kunne tenkt seg å motta et tilbud på forsikringer fra oss. De fleste takker ja, noen takker nei fordi de er fornøyd der de er eller ikke orker å skifte. Men så har du de som sier "nei, jeg har forsikring, jeg"... Ok? Hva svarer man til det da? 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Butikken jeg jobber i har, selvfølgelig, en kundeklubb.

"Er du medlem?"

"Ja"

"Supert! Da trenger jeg bare telefonnummeret ditt"

"1234567" (typ, et vanlig nummer men med 7 siffer)

"Oi, nå tror jeg ikke jeg fikk med meg hele nummeret, det er bare 7 tall. Vil du si det igjen?"

"1234567" (kunden er nå litt irritert)

"Det er bare 7 siffer. Det mangler ett tall" 

"1. 2. 3. 4. 5. 6. 7." (tonen blir frekkere)

Kunden fortsetter å gjenta nummeret med 7 siffer og blir mer og mer irritert. Jeg prøver, litt mer oppgitt nå, å kommunisere at norske telefonnummer har 8 tall. Det går ikke inn. Til slutt får jeg den fantastiske ideen å la henne skrive opp nummeret sitt på en lapp, og gjett hva? Der var det 8 tall! 

Anonymkode: 70452...c8b

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg står i kø på den lokale matbutikken i møre og Romsdal, Sunnmøre. I golvet står det tydeleg at man skal halde 1 meters avstand. Dette er noko alle veit frå før, i og med vi har haldt avstand til kvarandre i mange mnd no. Dama i køa bak meg kjem nærmare og nærmare. Eg seier vennleg til ho: kan du hande avstand? Ho ser surt på meg. Eg flyttar meg litt, og ho kjem enda nærmare. Så eg seier vennleg igjen, kan du halde avstand? Ho gjer ikkje det og blir sur. Då snur eg meg til butikkdama som sit i kassa. Kan du vær så snill å seie at ho bak meg skal halde avstand? Eg syns ho kjem for nært meg. Då ser ho bak kassa på meg, og så flirar ho. Eg svarte ho at dette ikkje er morsomt i det heile tatt, så gjekk eg ut av butikken. Folk er altfor nærgående på butikkar generelt, og eg likar det dårlig. 

Anonymkode: 7e47f...912

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg står i kø på den lokale matbutikken i møre og Romsdal, Sunnmøre. I golvet står det tydeleg at man skal halde 1 meters avstand. Dette er noko alle veit frå før, i og med vi har haldt avstand til kvarandre i mange mnd no. Dama i køa bak meg kjem nærmare og nærmare. Eg seier vennleg til ho: kan du hande avstand? Ho ser surt på meg. Eg flyttar meg litt, og ho kjem enda nærmare. Så eg seier vennleg igjen, kan du halde avstand? Ho gjer ikkje det og blir sur. Då snur eg meg til butikkdama som sit i kassa. Kan du vær så snill å seie at ho bak meg skal halde avstand? Eg syns ho kjem for nært meg. Då ser ho bak kassa på meg, og så flirar ho. Eg svarte ho at dette ikkje er morsomt i det heile tatt, så gjekk eg ut av butikken. Folk er altfor nærgående på butikkar generelt, og eg likar det dårlig. 

Anonymkode: 7e47f...912

Hvorfor skulle den ansatte si fra for deg?

Anonymkode: 9ef2b...8de

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2006 den 9.46, abelille skrev:

Fra dataverdenen:

 

En av mine brukere klagde over at markøren hoppet helt vilt og at tastaturet skrev helt feil. Etter noen år i bransjen har jeg lært meg å stille alle de dumme spørsmålene. Og neida, det sto ingenting på tastaturet, alt var plugget i riktig og det hadde funket i går. Til slutt må jeg bare gå og sjekke, og joda, på tastaturet sto det en telefon som hold nede både piltaster og shift.

 

Det vanligste feilmeldingen jeg får er "ingenting virker".

Jeg: Jaha? Får du ikke startet maskina i det hele tatt?

Bruker: Nei, det virker ikke i det hele tatt.

Jeg: Så du får ikke logget deg på?

Bruker: Du mener de bokstavene mine? Jeg skrev inn dem, men det skjer ikke noe.

Jeg: Så du får ikke opp startknappen i det hele tatt?

Bruker: Jo, men når jeg starter e-posten, så åpner deg seg ikke.

Jeg: OK, vi hadde et lite problem med e-posten tidligere, men det ble løst for ti minutter siden. Har du prøvd nå nettopp?

Bruker: Nei, jeg tok en kaffepause siden ingenting virket, jeg.

Så alt annet enn e-posten funker for 10 minutter siden, og da virker ingenting??

 

På en barnehage har de endelig fått bærbare maskiner etter mye mas. De måtte ha maskiner til å skrive planer, behandle bilder osv. De har derimot ikke fått internettforbindelse dit enda. Så angivelig kan maskina da ikke brukes til noen ting...

Have you tried turning it off and on again? 😂
 

Anonymkode: aa295...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som konduktør, og for litt siden jobber jeg sent på en lørdag. Da vi kom til endestasjon, var det en mann som sov på toget. Han sov ganske tungt, og hadde åpenbart drukket alkohol. Jeg fikk vekket han tilslutt, og etter mye om og men fikk jeg vite hvor han faktisk skulle. Det viste seg at han hadde satt seg på feil tog og havnet på heelt feil sted, og jeg prøvde å få han over på riktig tog. Før han reiste seg opp fra setet, kikket han på meg med et sånt «beautyFULL» uttrykk og prøvde å stryke meg på kinnet. Jeg, som ikke liker at fremmede mennesker tar på meg generelt - og hvertfall ikke nå under pandemien, dukker unna som om han prøvde å stappe en edderkopp i ansiktet mitt. 

Jeg fikk han ut av toget og viste han hvor han skulle, og da prøvde han å ta meg i ansiktet igjen og mumlet et eller annet med en kjærlig stemme. Jeg dukker unna igjen og smiler «he he he du vet, korona». Han var veldig blid og fornøyd da😂

Anonymkode: 4286a...05b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på en restaurant på et kjøpesenter. På morgenen smører vi tre fat med rundstykker og horn med forskjellig pålegg, men i utgangspunktet er det annen type mat vi selger - som burger, pasta og Club sandwich, så når det er tomt på fatene lager vi ikke flere fat med det, men smører noe på bestilling hvis det er muligheter for det, men det blir da ventetid på lik linje med den andre maten vi selger. Påsmurt er det som går aller først, så vi er som regel tomme for påsmurt i 1-tiden, horn noe før (og det smører vi ikke mer av i det hele tatt siden det er fryst og de tåler ikke kjapp opptining like godt som rundstykkene). 
Hver eneste dag kommer det kunder, og det er nesten alltid eldre damer, som klager over at det ikke kommer flere fat for «det er jo altfor dårlig». De som spør om vi kan smøre for dem, får nesten bestandig ja, men innimellom må vi si nei (skjer hvis det er veldig mye å gjøre og de på kjøkkenet rett og slett ikke har tid). 
Hadde en gang to eldre damer som rett og slett ble så forbanna over at vi ikke kunne smøre et par rundstykker til dem at de klagde på det ikke mindre enn TRE ganger; først til meg som stod i kassa den dagen, så til sjefen et par dager senere og den tredje gangen var det mennene deres som kom og krevde å få snakke med sjefen. Jeg har aldri i mitt liv forstått den fascinasjonen spesielt eldre har til påsmurte rundstykker, det er rett og slett helt merkelig. Men å bli så sur for et par rundstykker er faktisk noe av det merkeligste jeg har vært borti. 

Ellers er det generelt mange sure folk ute og spiser som har liten forståelse for at det blir 15 minutter å vente også på en salat når de 15 før deg i køa også har bestilt mat. 

Anonymkode: 0c868...192

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 17.31, netpuppy skrev:

Jeg jobber som forsikringsrådgiver og en av arbeidsoppgavene mine er å ringe til nye kunder for å spørre om de kunne tenkt seg å motta et tilbud på forsikringer fra oss. De fleste takker ja, noen takker nei fordi de er fornøyd der de er eller ikke orker å skifte. Men så har du de som sier "nei, jeg har forsikring, jeg"... Ok? Hva svarer man til det da? 😅

Synes ikke det er så rart egentlig ?,😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg står i kø på den lokale matbutikken i møre og Romsdal, Sunnmøre. I golvet står det tydeleg at man skal halde 1 meters avstand. Dette er noko alle veit frå før, i og med vi har haldt avstand til kvarandre i mange mnd no. Dama i køa bak meg kjem nærmare og nærmare. Eg seier vennleg til ho: kan du hande avstand? Ho ser surt på meg. Eg flyttar meg litt, og ho kjem enda nærmare. Så eg seier vennleg igjen, kan du halde avstand? Ho gjer ikkje det og blir sur. Då snur eg meg til butikkdama som sit i kassa. Kan du vær så snill å seie at ho bak meg skal halde avstand? Eg syns ho kjem for nært meg. Då ser ho bak kassa på meg, og så flirar ho. Eg svarte ho at dette ikkje er morsomt i det heile tatt, så gjekk eg ut av butikken. Folk er altfor nærgående på butikkar generelt, og eg likar det dårlig. 

Anonymkode: 7e47f...912

Høres litt hysterisk ut egentlig.

Anonymkode: c998f...eed

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eg står i kø på den lokale matbutikken i møre og Romsdal, Sunnmøre. I golvet står det tydeleg at man skal halde 1 meters avstand. Dette er noko alle veit frå før, i og med vi har haldt avstand til kvarandre i mange mnd no. Dama i køa bak meg kjem nærmare og nærmare. Eg seier vennleg til ho: kan du hande avstand? Ho ser surt på meg. Eg flyttar meg litt, og ho kjem enda nærmare. Så eg seier vennleg igjen, kan du halde avstand? Ho gjer ikkje det og blir sur. Då snur eg meg til butikkdama som sit i kassa. Kan du vær så snill å seie at ho bak meg skal halde avstand? Eg syns ho kjem for nært meg. Då ser ho bak kassa på meg, og så flirar ho. Eg svarte ho at dette ikkje er morsomt i det heile tatt, så gjekk eg ut av butikken. Folk er altfor nærgående på butikkar generelt, og eg likar det dårlig. 

Anonymkode: 7e47f...912

Butikkansatte er ikke barnevakter. 

Anonymkode: 2f9fb...77e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber på en restaurant på et kjøpesenter. På morgenen smører vi tre fat med rundstykker og horn med forskjellig pålegg, men i utgangspunktet er det annen type mat vi selger - som burger, pasta og Club sandwich, så når det er tomt på fatene lager vi ikke flere fat med det, men smører noe på bestilling hvis det er muligheter for det, men det blir da ventetid på lik linje med den andre maten vi selger. Påsmurt er det som går aller først, så vi er som regel tomme for påsmurt i 1-tiden, horn noe før (og det smører vi ikke mer av i det hele tatt siden det er fryst og de tåler ikke kjapp opptining like godt som rundstykkene). 
Hver eneste dag kommer det kunder, og det er nesten alltid eldre damer, som klager over at det ikke kommer flere fat for «det er jo altfor dårlig». De som spør om vi kan smøre for dem, får nesten bestandig ja, men innimellom må vi si nei (skjer hvis det er veldig mye å gjøre og de på kjøkkenet rett og slett ikke har tid). 
Hadde en gang to eldre damer som rett og slett ble så forbanna over at vi ikke kunne smøre et par rundstykker til dem at de klagde på det ikke mindre enn TRE ganger; først til meg som stod i kassa den dagen, så til sjefen et par dager senere og den tredje gangen var det mennene deres som kom og krevde å få snakke med sjefen. Jeg har aldri i mitt liv forstått den fascinasjonen spesielt eldre har til påsmurte rundstykker, det er rett og slett helt merkelig. Men å bli så sur for et par rundstykker er faktisk noe av det merkeligste jeg har vært borti. 

Ellers er det generelt mange sure folk ute og spiser som har liten forståelse for at det blir 15 minutter å vente også på en salat når de 15 før deg i køa også har bestilt mat. 

Anonymkode: 0c868...192

Et fascinerende fenomen når det gjelder gamle- elsker å klage, men kommer likevel tilbake igjen og igjen 😅 

Anonymkode: c998f...eed

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor smører dere ikke mer når det er så stor etterspørsel? 

Anonymkode: b89ea...30e

Lurte jeg også på

Anonymkode: 20b85...041

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkansatte er ikke barnevakter. 

Anonymkode: 2f9fb...77e

Jeg jobber i butikk. De fleste butikker er pålagt å legge til rette for/følge med på at smittevernet overholdes, det har iallefall jeg fått beskjed om av min leder. Jeg ber folk holde avstand om de står for nære, og hjelper selvfølgelig med glede en kunde som finner en annen kunde ubehagelig nært med å si ifra. Vi ønsker ikke kunder som bryter smittevernet og er respektløs/ikke tar viruset alvorlig

Anonymkode: 5793b...68b

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor smører dere ikke mer når det er så stor etterspørsel? 

Anonymkode: b89ea...30e

Fordi da må vi ha en ansatt som kun står og smører rundstykker, og det er det ikke kapasitet eller plass til. Plassen vi står og smører rundstykker på morgenen på, blir brukt til prep, baking av kaker og lignende resten av dagen, og i bongen er det som regel fullt opp med annen mat. Vi smører et og et i de aller fleste tilfeller når noen spør, men grunnen til at vi ikke smører opp hele brett når de første vi smører er tomme er for å slippe så kaste mye på slutten, i tillegg til kapasitet. Det er kun på formiddagen det går påsmurt, stort sett, så det er ikke lønnsomt å smøre rundstykker i massevis. 

Anonymkode: 0c868...192

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i butikk. De fleste butikker er pålagt å legge til rette for/følge med på at smittevernet overholdes, det har iallefall jeg fått beskjed om av min leder. Jeg ber folk holde avstand om de står for nære, og hjelper selvfølgelig med glede en kunde som finner en annen kunde ubehagelig nært med å si ifra. Vi ønsker ikke kunder som bryter smittevernet og er respektløs/ikke tar viruset alvorlig

Anonymkode: 5793b...68b

Nei, det stemmer ikke at butikkene er pliktig til det.

Anonymkode: 9ef2b...8de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...