Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

En liten kommentar til dette også: Jeg er en slik kunde som "alltid" hilser på de ansatte, forsøker å møte blikket, og gi et smil. Svarer selvsagt på spørsmål, takker, sier gjerne ha det om det ikke er kø, og kan finne på å ønske den ansatte en god dag. Det glipper likevel for meg også av og til. Det skjer at jeg er skikkelig stresset en dag innimellom, er sliten, eller går litt i egne tanker. Likevel trenger jeg altså å handle mat, så jeg gjør det, men jeg kan plutselig få mer enn nok med å taste riktig kode på kortterminalen. Da glemmer jeg å hilse på den ansatte. Jeg er ikke sur, jeg har bare mye annet i hodet. Heldigvis handler jeg stort sett alltid i nærbutikken, og der vet jeg at de jeg treffer ofte kjenner meg igjen, og vet at jeg normalt ikke er slikt.

Igjen, det kunne ikke ramle meg inn å være ufin mot ansatte. Stort sett prøver jeg å være hyggelig mot butikkansatte, bussjåfører, eller hvem jeg måtte møte i løpet av min dag.

Anonymkode: 570b7...fa4

Det er stor forskjell på mennesker som er superstresset og folk som bare ignorerer deg. Det merket jeg stor forskjell på når jeg jobbet i butikk. Stress hadde jeg absolutt respekt for, de som behandlet deg som luft med vilje derimot.....

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en morsom en her forleden. Jobber i bar og har heldigvis full rett til å fortelle gjesten hvor skapet skal stå dersom h*n oppfører seg ufint, noe som er veldig tilfredstillende.

Var en gjest som hadde vært innom en del ganger, en merkelig fyr som kom med hersketeknikker når han ble full.
Han ville ha en whisky, og siden han ikke nevnte ett ord at han skulle ha is, så serverte jeg den bar. Da spør han om han kunne få noen isbiter.
-Jada, selvsagt! :) *Går inn på bakrommet og fyller på litt is*
Han spør igjen om flere isbiter, og jeg vet han gjør det for å provosere, så jeg setter opp en litt irritert mine og fyller glasset helt opp.
Meg: Vær så god! Han ser på meg med et tilfreds smil og bare: Du trenger ikke bli så sur da, det er bare isbiter, før han humrer for seg selv og går og setter seg.

På slutten av kvelden da klokka hadde passert 3 kommer han heseblesende til baren og vil kjøpe en røykpakke (laang vei å gå til døgnåpen bensinstasjon) Og vanligvis er det ikke noe problem, vi tar i mot penger og legger det ved siden av kassen så neste som kommer på jobb dagen etter slår det inn, og det visste han godt.

Meg: Beklager, kassa er stengt.
Gjest: Men jeg vet jo at det fungerer å kjøpe slikt etter stengetid! *veldig irritert*
Meg: Ikke noe å gjøre med det! Sier jeg med et sleskt smil, du trenger ikke å bli så sur da, det er bare røyk.
Han trampet ut og bannet og svertet.
Ååh, slike ting er barnslig, men herregud så deilig det føles etterpå og ta igjen med samme mynt med noen som lever av å provosere :Knegg:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dessverre er det også en yrkeskade blitt, var utrolig konfliktsky tidligere, men klarer jo ikke å holde kjeft dersom noen blir urettferdig behandlet av ustabile folk som finner glede i å trykke andre som ikke kan ta igjen på jobb. Det er helt utrolig hvor mange det finnes som lar sin bitterhet og stakkarslighet gå utover butikkansatte/servitører etc.

Var ute og spiste med ei venninne på en restaurant en fin sommerdag, inn kommer det to "livets harde skole" folk, ei jente og en gutt. Lukter trøbbel lang vei. De skulle drikke, men jenta hadde ikke legetimasjon, og fyren eksloderte i sinne!
Du må da for faen i helvete se at hun der er 22!!
Det ble skikkelig trykket stemning, og den stakkars servitøren som måtte opptre profosjonelt kunne ikke annet enn å forsøke å prate han ned ved å være ydmyk, man kjente hvor ukomfortabel han ble, og de verste skjellsordene jeg har hørt falt og det regelrett haglet med noe som ikke egner seg på trykk engang.
Det boblet i blodet, før det svartnet for meg, reiste meg opp og husker ikke hva jeg brølte til han engang, før jeg innså hva jeg hadde gjort og det ble helt stille. Heldigvis var de av typen som ikke hadde hjernekapasitet til å komme med noe motsvar når de ble imotsagt, de gikk heldigvis, men hørte noe om at "pappa er advokat og dette stedet skal legges i grus"

Stedet lever fortsatt i beste velgående merkelig nok :fnise:

Anonymkode: 19d66...89a

Jeg elsker sånne som deg som tør å stå opp for stakkars butikkansatte/servitører når de ikke kan gjøre det selv ♥️ Det skulle vært flere som deg der ute! Du reddet garantert hele dagen til denne jenta ☺️

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Bloodless skrev:

Jeg har full forståelse for at alle kan ha en stressende eller dårlig dag, man blir bare litt oppgitt når man har hatt 10 ikke-hilsere på rad. Men skal ha det du sa i bakhodet og prøve å ikke ta det til meg. :) Har ikke tenkt på det sånn før, siden jeg nesten aldri stresser i butikker selv. Stort sett bare sofaen som venter på meg når jeg har handlet, liksom. :fnise:

Jeg håper det er av betydning, for jeg tror ikke alle mener å framstå sure :) Ellers ser jo selvsagt jeg også at enkelte bare legger igjen folkeskikken hjemme når de skal handle :rolleyes:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Sirah skrev:

Det er stor forskjell på mennesker som er superstresset og folk som bare ignorerer deg. Det merket jeg stor forskjell på når jeg jobbet i butikk. Stress hadde jeg absolutt respekt for, de som behandlet deg som luft med vilje derimot.....

Det håper jeg virkelig at de fleste gjør. Jeg tar meg ofte i det i ettertid, og med enkelte ansatte får jeg litt dårlig samvittighet (typisk de som alltid er blide og serviceinnstilte). Godt de jeg møter jevnlig stort sett får et smil fra meg, tenker jeg. Det er fortjent for den gode jobben mange gjør :)

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det håper jeg virkelig at de fleste gjør. Jeg tar meg ofte i det i ettertid, og med enkelte ansatte får jeg litt dårlig samvittighet (typisk de som alltid er blide og serviceinnstilte). Godt de jeg møter jevnlig stort sett får et smil fra meg, tenker jeg. Det er fortjent for den gode jobben mange gjør :)

Helt enig med deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg gikk på skole så jobbet jeg på lekeland for barn. har veldig mange episoder fra den tiden mtp på kunder men ett eksempel er dette:

inngangsprisen var og fast gjalt hele dagen uansett når du kom. så kom det en familie 20 minutter før stengetid og begynte å tute og bråke til meg om at det var helt forferdelig at de måtte betale full pris for 20 minutter. når jeg sa tilbake at "men det er jo veldig seint, kanskje barna kan dra hjem sove også komme tilbake  tidligere i morgen, så de får lekt mye mer" så fikk jeg kjeft så det holdt og faren stod og skrek til meg at det var dårlig gjort av MEG å gi full pris. 

endte med at de kom dagen etterpå og var der fra det minuttet vi åpnet, til sekundet vi stengte :P

Anonymkode: 5cba5...529

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

hahah når jeg jobbet i bowlinghallen når jeg var yngre så opplevde jeg så mange rare kunder.

det kommer en eldre dame inn med sin datter og to barnebarn, og skal betale. når jeg sier prisen ser hun skikkelig stygt på meg og sier "når jeg var her sist kostet det 30 kr" jeg svarer at det absolutt ALDRI har kostet 30 kr (kostet 120, og hadde alltid kostet det) hun betaler omsider, og går inn.

vi hadde noen spilleautomater som rett som det var ble ødelagte. vi ansatte hadde jo selvfølgelig ingenting med disse å automatene og gjøre, heller ingen tilgang. så viste det seg at den ene automaten var helt svar, så jeg dro ut kontakten, teipet på lapp over nøkkelhullet og teipet på ett akr hvor det sto "i ustand" rett etterpå kommer samme dama i kassa " DU SKYLDER MEG TJUE KRONER, DEN AUTOMATEN ER DET NOE FEIL MED" hun brøler. jeg peker på den med i ustand lappen på og spørr om det er den. hun nikker. jeg svarer igjen "var det ikke teipet over nøkkelhullet?" jo, svarer hun. "den rev jeg av" det står at den er i ustand svarer jeg. da brøler tilbake at "kunden har alltid rett, gi meg penger nå!" jeg ber hun kontakte nummeret som står på maskinen for å få pengene sine tilbake, hun ser da stygt på meg og marsjerer vekk.

senere kommer hun tilbake og kjøper en brus. hun har med seg sine to barnebarn. hun betaler også sier det ene barnet "kostet det 25 kr mormor" så snur hun seg brått mot meg og ser skikkelig stygt på meg og bæljer ut "JA, DET ER IKKE NOE BILLIG HER"
jeg bestemmer da ikke prisene :P hahah

• Liker 43
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hahah når jeg jobbet i bowlinghallen når jeg var yngre så opplevde jeg så mange rare kunder.

det kommer en eldre dame inn med sin datter og to barnebarn, og skal betale. når jeg sier prisen ser hun skikkelig stygt på meg og sier "når jeg var her sist kostet det 30 kr" jeg svarer at det absolutt ALDRI har kostet 30 kr (kostet 120, og hadde alltid kostet det) hun betaler omsider, og går inn.

vi hadde noen spilleautomater som rett som det var ble ødelagte. vi ansatte hadde jo selvfølgelig ingenting med disse å automatene og gjøre, heller ingen tilgang. så viste det seg at den ene automaten var helt svar, så jeg dro ut kontakten, teipet på lapp over nøkkelhullet og teipet på ett akr hvor det sto "i ustand" rett etterpå kommer samme dama i kassa " DU SKYLDER MEG TJUE KRONER, DEN AUTOMATEN ER DET NOE FEIL MED" hun brøler. jeg peker på den med i ustand lappen på og spørr om det er den. hun nikker. jeg svarer igjen "var det ikke teipet over nøkkelhullet?" jo, svarer hun. "den rev jeg av" det står at den er i ustand svarer jeg. da brøler tilbake at "kunden har alltid rett, gi meg penger nå!" jeg ber hun kontakte nummeret som står på maskinen for å få pengene sine tilbake, hun ser da stygt på meg og marsjerer vekk.

senere kommer hun tilbake og kjøper en brus. hun har med seg sine to barnebarn. hun betaler også sier det ene barnet "kostet det 25 kr mormor" så snur hun seg brått mot meg og ser skikkelig stygt på meg og bæljer ut "JA, DET ER IKKE NOE BILLIG HER"
jeg bestemmer da ikke prisene :P hahah

:pinar:

Altså.... Noen kunder..... HAHAHAHAHHAA. Er det MULIG.

• Liker 13
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg er dritlei av at kunder blit sinte om de ikke får penger tilbake uten kvittering. ALLE butikker gir visstnok penger tilbake uten at kunden trenger å vise kvittering, og vi er de eneste i hele verden som gir tilgodelapper om jeg skulle trodd noen av kundene. Jeg kan godt gi pengene tilbake i cash om det er snakk om små beløp, men når kunden kommer med varer til over tusenlappen, ikke har med kvittering og forpakningen er forsvunnet  så fatter jeg ikke hvorfor de forventer å forlate butikken med pengene i hånden.

Kom en kunde her forleden og ville ha igjen 900 kroner, for varer uten originalforpakning. Hun i kassen var nye så hun spurte ikke etter kvittering, men tilkaller meg når han begynner å krangle på tilgodelappen. Etter litt frem og tilbake spør jeg etter kvitteringen for å se når han kjøpte varen. Gamlingen blir stille og kassereren sier at hun ikke tror hun fikk noen kvittering, og da presterer han å kjefte på henne fordi hun må ha rotet den bort. Men vi finner den absolutt ingen steder i kassen, og det ender med at jeg strengt sier at hvis han hadde med seg kvitteringenå så hadde den vært her. Da ga han seg med en gang, men jeg ble faen så provosert. Kassereren var en ung og nervøs jente som åpenbart var ny, og at han prøvde å skylde på henne for å komme unna med pengene er så dårlig oppførsel. Hun var helt på gråten allerede når jeg kom bort. Dårlig service my ass, du er en dårlig kunde og vil ikke bli savnet av noen.

Endret av Raindrops
Skrevet

Dette var strengt tatt ikke en kunde siden han ikke handlet noe, men tar den med likevel. 

Det kom en fyr bort til meg og sa på gebrokkent engelsk. 

"Job? Me?"

Meg: Are you looking for a job? 

Kunde: Yes, job, me.

Meg: Do you speak  any Norwegian? 

Kunde: No. Job me? 

Altså hvis du ikke kan formulere en enkel setning på verken engelsk eller norsk, så er det ikke så veldig sannsynlig at du får jobb i en norsk butikk. 

• Liker 41
Skrevet
2 timer siden, The Kitten skrev:

Dette var strengt tatt ikke en kunde siden han ikke handlet noe, men tar den med likevel. 

Det kom en fyr bort til meg og sa på gebrokkent engelsk. 

"Job? Me?"

Meg: Are you looking for a job? 

Kunde: Yes, job, me.

Meg: Do you speak  any Norwegian? 

Kunde: No. Job me? 

Altså hvis du ikke kan formulere en enkel setning på verken engelsk eller norsk, så er det ikke så veldig sannsynlig at du får jobb i en norsk butikk. 

Sant nok! Men tolv poeng for innsatsvilje, det syns jeg han skal få. :)

Veldig fascinerende, på pizza-jobben fikk vi ofte inn e-post med jobbsøknader, og det på en engelsk jeg ikke en gang forsto..... :klo:  Jeg syns det er kjempeflott at de legger inn en innsats og ønsker jobb, men det er lov å øve på språk i søkeprosessen... Da stiller man jo automatisk sterkere, så jeg syns det er rart at søkere som hverken er gode i norsk eller engelsk ikke øver mer! Å være flerspråkelig er jo bare topp i Norge, men et av disse språkene MÅ være norsk, eller hvert fall engelsk.

• Liker 10
Skrevet

Denne er bare søt, men fikk lyst til å fortelle den. 

Jeg hadde en liten gutt på 5/6 år som kom og handlet en ting for moren i går. 

Da han hadde betalt så sa han "Ååå, nå glemte jeg lørdagsgodt."

Meg:Glemte du lørdagsgodt? Men det er jo ikke lørdag i dag. 

Gutten: *sukker høylydt* Ja, men det er så kjedelig å handle hver dag. Kan jeg få kjøpe lørdagsgodt selv om det ikke er lørdag?

Det fikk han selvfølgelig lov til. Da han kom tilbake til kassen hadde han ikke nok penger til alt, og han ble veldig lei seg med tanke på å måtte legge noe tilbake. 

Meg: Hvor mye hadde du igjen? 

Gutten: Sier beløpet og mangler 10 kroner. 

Meg: Vet du hva? Du skal få ta alt med deg hvis du kan lov meg en ting? 

Gutten: Hva da? 

Meg: Neste gang så kommer du i kassen og sjekker hvor mye du skal betale, så du vet du har nok penger. 

Det lovet han meg dypt og inderlig. 

• Liker 41
Skrevet
4 timer siden, The Kitten skrev:

Denne er bare søt, men fikk lyst til å fortelle den. 

Jeg hadde en liten gutt på 5/6 år som kom og handlet en ting for moren i går. 

Da han hadde betalt så sa han "Ååå, nå glemte jeg lørdagsgodt."

Meg:Glemte du lørdagsgodt? Men det er jo ikke lørdag i dag. 

Gutten: *sukker høylydt* Ja, men det er så kjedelig å handle hver dag. Kan jeg få kjøpe lørdagsgodt selv om det ikke er lørdag?

Det fikk han selvfølgelig lov til. Da han kom tilbake til kassen hadde han ikke nok penger til alt, og han ble veldig lei seg med tanke på å måtte legge noe tilbake. 

Meg: Hvor mye hadde du igjen? 

Gutten: Sier beløpet og mangler 10 kroner. 

Meg: Vet du hva? Du skal få ta alt med deg hvis du kan lov meg en ting? 

Gutten: Hva da? 

Meg: Neste gang så kommer du i kassen og sjekker hvor mye du skal betale, så du vet du har nok penger. 

Det lovet han meg dypt og inderlig. 

Så snilt❤️ Blir alltid så glad og rørt av slikt, spesielt når det er med barn. Er liksom med på å lære de hvordan ring kan gjøres anderledes neste gang ol.

• Liker 3
Skrevet

En ting som irriterer meg som kunde i matbutikken (og jeg regner med at det irriterer de som sitter i kassa også) er kunder som ikke begynner å legge varene sine på båndet før kunden før dem har betalt og går for å pakke varene sine, spesielt når det er lang kø. Trenger vi en opplysningskampanje om hva skillepinnen er til tro?🤔

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, Christiane_W skrev:

En ting som irriterer meg som kunde i matbutikken (og jeg regner med at det irriterer de som sitter i kassa også) er kunder som ikke begynner å legge varene sine på båndet før kunden før dem har betalt og går for å pakke varene sine, spesielt når det er lang kø. Trenger vi en opplysningskampanje om hva skillepinnen er til tro?🤔

:daane: Dette er også de samme kundene som ikke begynner å lete frem bankkortet før den butikkansatte har scannet inn alle varene og sagt totalsummen.

• Liker 14
Skrevet
16 minutter siden, Christiane_W skrev:

Det der driver meg til vannvidd. Klarer ikke å forstå hvordan disse menneskene tenker :balltre:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Christiane_W skrev:

5 timer siden, Sugar&Spice skrev:

:daane: Dette er også de samme kundene som ikke begynner å lete frem bankkortet før den butikkansatte har scannet inn alle varene og sagt totalsummen.

5 timer siden, Honey Dew skrev:

Det der driver meg til vannvidd. Klarer ikke å forstå hvordan disse menneskene tenker :balltre:

Er nok de samme menneskene som også må stå å prate høylydt i telefonen når de står i kø. Og må prate i telefonen fremfor å legge opp varene eller betale kjapt. For å få køen til å gå unna.

Anonymkode: aee7c...d9d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet tidligere på en kaffebar inne på et kjøpesenter hvor man ligger plassert midt inne i et vrimleområde. Det er dermed mange kunder som går rett forbi oss uten å handle hos oss. Vi hadde en liten tipsskål stående ved kassa, og en dag hørte jeg at det raslet oppi myntene. Jeg snudde meg og oppdaget at en gutt på kanskje ti år hadde hånda godt plantet nede i glasset. Jeg sa så barnevennlig som jeg klarte at det ikke var meningen å ta pengene ut av glasset, hvorpå hans far som hadde stått noen meter bortenfor og snakket i telefonen begynte å skjelle meg ut for å anklage sønnen hans for tyveri når han bare ville være snill og gi meg tips! De hadde ikke kjøpt noe og skulle heller ikke kjøpe noe, så hvorfor denne lille gutten skulle gi meg tips forsto jeg ikke helt. At han gravde oppi skåla i flere sekunder ga heller ikke helt mening om han egentlig bare slapp nedi noem mynter. Måtte selvfølgelig beklage meg til dette hissige mannfolket, men vet innerst inne at det var jeg som hadde rett... 

Anonymkode: 9c393...0d0

• Liker 15
Skrevet

Kunde: Jeg bestilte en strømpebukse igår, har den kommet? 

Meg: Nei desverre. Varer vi bestiller kommer fra Danmark og da tar det litt lenger tid. Men jeg ser vi har skrevet opp navnet ditt og tlf.nr så vi kontakter deg når den kommer. 

Kunde: Men herregud! Jeg trenger den IDAG! Hvorfor er den ikke her?

Meg: Beklager, men som sagt så er den besti...

Kunde: For en utrolig dårlig service her! Skal aldri handle her igjen! Dritt butik!

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...