Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 Populært innlegg #9561 Skrevet 16. mars 2016 Jeg hadde noen søte kunder her om dagen. Det kom inn en hel skokk med unger (Rundt 10 år kanskje?) uten foreldre. De oppholdt seg i butikken lenge (vi har sittekrok) og kom av og til til kassa for å kjøpe en brus eller noe annet smått. Som unger flest var de veldig høylytte, så det var en litt slitsom halvtime mens de satt i kroken og nærmest ropte til hverandre mens jeg prøvde å få gjort noe fornuftig på jobb. Tolererte det og regnet med at de snart skulle hjem til leggetid uansett. Men så brøt det ut en krangel langs godtehyllene senere og da ble de virkelig høylytte. Jeg hadde holdt ut den høye ropingen i en halvtimes tid, og tenkte at denne direkte kjeftingen og kranglingen som begynte kunne jeg ikke høre på i en halvtime i alle fall, så jeg sa til dem at de måtte skru ned volumet litt mens de var inne i butikken. Trodde de skulle bli sure og fornærmete hele gjengen, men de ble tyst tvert. Tror nesten jeg skremte dem litt, for en av guttene hysjet på de andre litt senere når de bare pratet litt høyt igjen. Men de kom flere ganger til kassen etter dette igjen og var veldig høflige. "Hei", "tusen takk" og "ha det" i fri flyt. Synes det var veldig hyggelig å se så veloppdragne unger som var borte fra foreldrene sine. Barn kan jo glemme seg litt bort og bli litt bråkete og styrete, og da er det så fint å se at de klarer å ta seg i det når det blir påpekt og er like hyggelige mot meg etterpå. Anonymkode: 1ae36...20d 71
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #9562 Skrevet 16. mars 2016 2 timer siden, Tamsi skrev: To personer går sammen til kassen, legger varene sine på båndet sammen. Ikke noen pinne mellom eller noe som helst tegn på at de ikke handlet sammen. Jeg slår inn som vanlig. Plutselig roper han ene at "ey, nå må du følge med!" Det der var da ikke hans brus. De skulle SELVSAGT betale hver for seg!!!?!?!? Greit, jeg var trøtt. Men jeg er da virkelig ikke synsk. Følg med selv, eller legg på den forbanna pinnen om ikke du heller klarer det. Jeg scanner gjennom varer som normalt. Når jeg er ferdig sier kunden som står foran kassen "også 4 prince mild og". Jeg finner og scanner inn 4 prince mild. Plutselig kommer en annen kunde løpende fra ingensteder og "hallo de der er ikke mine er du helt vekke eller". Meg: .........................:))))))) neivel Kunde 1; Hvordan klarte du å ikke legge merke til at det ikke var dine varer. Kunde 2: Hvordan mener du jeg skal vite at det er dine varer når du ikke er der. Hvordan skal jeg vite hvem som skal betale hva når kunden som skal betale er et helt annet sted uten å si noe og kunden som står bak i køen ikke vet hva som er sine varer? Folk altså.. Anonymkode: 08c4e...3ca 27
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #9563 Skrevet 16. mars 2016 Kom på nå hvor mye jeg hater kunder som står i kø, har lagt på varene sine og skal betale -også bare forsvinner de fordi de skal bare et eller annet - og sier iallfall ikke fra om det ..... Anonymkode: 08c4e...3ca 6
Gjest Tamsi Skrevet 16. mars 2016 #9564 Skrevet 16. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg scanner gjennom varer som normalt. Når jeg er ferdig sier kunden som står foran kassen "også 4 prince mild og". Jeg finner og scanner inn 4 prince mild. Plutselig kommer en annen kunde løpende fra ingensteder og "hallo de der er ikke mine er du helt vekke eller". Meg: .........................:))))))) neivel Kunde 1; Hvordan klarte du å ikke legge merke til at det ikke var dine varer. Kunde 2: Hvordan mener du jeg skal vite at det er dine varer når du ikke er der. Hvordan skal jeg vite hvem som skal betale hva når kunden som skal betale er et helt annet sted uten å si noe og kunden som står bak i køen ikke vet hva som er sine varer? Folk altså.. Anonymkode: 08c4e...3ca Noe lignende skjedde meg også. Dame skulle ha røyk. Jeg slår inn pakken og varene som ligger på båndet. Først etter alt er slått gjennom sier hun at de ikke er hennes, men geniet bak som heller ikke har fulgt med. Mens jeg fjerner varene går damen uten å betale for røyken.
Gjest Tamsi Skrevet 16. mars 2016 #9565 Skrevet 16. mars 2016 20 minutter siden, C'est la vie:) skrev: Hadde IKKE klart å holde meg fra å snappe tilbake om noen snakket slik til meg! Har etter hvert lært meg å ikke være spydig, men bitch-facet kommer på uten at jeg klarer hindre det Det er virkelig en kunst å holde maska, og noen er bare ikke verdt forsøket.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2016 #9566 Skrevet 16. mars 2016 Jeg leverer post og noe av det mest irriterende er når kunder kommer og kjefter meg huden full for at de får reklame. Jeg svarer da at de må sette på lapp på postkassa om at de ikke skal ha reklame (de rød får man gratis i post i butikk), eller lage en selvlagd lapp, funker greit det og. Meeen det klarer de ikke og mener at jeg skal huske at de ikke skal ha den jævla reklamen som de sier. Jeg svarer at det er ikke bare posten som leverer reklame, men diverse andre firmaer også. Hvorfor er det da et problem å sette på en lapp på kassa, spør jeg? Så svarer de som oftest frekt om hvorfor det er et problem for meg å huske at de ikke skal ha reklame. (Nå bytter jo ofte budene rute osv når folk er syke osv og vi kan ikke huske på hvem som skal ha reklame og ikke. Gir også opp når det er dårlig merka stativ som mangler navn og nr på husene og kunder klager over at de får naboens post og feil post. Hallo, jeg kan ikke vite hvilken postkasse som tilhører hvem når folk ikke gidder å merke kassene sine ordentlig. Anonymkode: c0bc3...9f1 33
Kristanna Skrevet 16. mars 2016 #9567 Skrevet 16. mars 2016 Nå kom jeg på en ting til. Lenge siden jeg jobbet i butikk, så kontanter var mer vanlig da. En dame skulle betale med mynter, nøyaktig sum. Så mistet hun den ene 5kroningen på gulvet og den trillet under en stor hylle. Så tok hun varene sine og sa i det hun gikk "Resten av pengene ligger under hylla der" 42
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 Populært innlegg #9568 Skrevet 17. mars 2016 Jeg: "Trenger du pose? :)" Kunde: "Nei, du tar vel betalt for den?" Jeg: "Den koster en krone ja." Kunde: "Ja, da skal jeg ikke ha. Det er jo ganske så banalt å måtte betale for en pose." Jeg *ignorerer*. Jeg: "Vil du ha kvitteringen?" Kunde: "Ja. Tar du betalt for kvitteringen også eller?" Jeg: "Nei." *ignorerer den sure tonen hennes* Kunde: "Snart må vi begynne å gå med både melk og brød under armen!" Jeg fortsetter å ignorere (var trøtt og orka ikke diskusjon, pleier som regel å svare med samme mynt). Kunde: "Uffda, var jeg spydig nå?" (med sånn bitchy tone, som at hun absolutt ikke var lei seg for at hun var spydig).Mojjoklumpen -.- Anonymkode: 0ae85...e03 52
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #9569 Skrevet 17. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg: "Trenger du pose? :)" Kunde: "Nei, du tar vel betalt for den?" Jeg: "Den koster en krone ja." Kunde: "Ja, da skal jeg ikke ha. Det er jo ganske så banalt å måtte betale for en pose." Jeg *ignorerer*. Jeg: "Vil du ha kvitteringen?" Kunde: "Ja. Tar du betalt for kvitteringen også eller?" Jeg: "Nei." *ignorerer den sure tonen hennes* Kunde: "Snart må vi begynne å gå med både melk og brød under armen!" Jeg fortsetter å ignorere (var trøtt og orka ikke diskusjon, pleier som regel å svare med samme mynt). Kunde: "Uffda, var jeg spydig nå?" (med sånn bitchy tone, som at hun absolutt ikke var lei seg for at hun var spydig).Mojjoklumpen -.- Anonymkode: 0ae85...e03 Hvorfor kan du ikke si: Vil du kjøpe pose? Du er ikke skurken i denne historien, men jeg synes ikke tilbudet om pose skal framstå som en gratistjeneste når det ikke er det. Anonymkode: 8e189...5f5 6
Meaty Skrevet 17. mars 2016 #9570 Skrevet 17. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke si: Vil du kjøpe pose? Du er ikke skurken i denne historien, men jeg synes ikke tilbudet om pose skal framstå som en gratistjeneste når det ikke er det. Anonymkode: 8e189...5f5 'Trenger du pose' er faktisk helt kurant å si. 49
The Kitten Skrevet 17. mars 2016 #9571 Skrevet 17. mars 2016 Den 3/13/2016 at 21.24, AnonymBruker skrev: For å få vekk siteringen som ikke skulle være her poster jeg noe helt tilfeldig. Tra la la... 4
The Kitten Skrevet 17. mars 2016 #9572 Skrevet 17. mars 2016 9 timer siden, Tamsi skrev: To personer går sammen til kassen, legger varene sine på båndet sammen. Ikke noen pinne mellom eller noe som helst tegn på at de ikke handlet sammen. Jeg slår inn som vanlig. Plutselig roper han ene at "ey, nå må du følge med!" Det der var da ikke hans brus. De skulle SELVSAGT betale hver for seg!!!?!?!? Greit, jeg var trøtt. Men jeg er da virkelig ikke synsk. Følg med selv, eller legg på den forbanna pinnen om ikke du heller klarer det. Dette minner meg om kundene som la en skillepinne mellom varene når de IKKE skulle betale hver for seg. Jeg var visstnok en idiot som ikke skjønte at de skulle betale sammen. Hvor vanskelig er det for kunder å forstå konseptet med skillepinne? 28
Meaty Skrevet 17. mars 2016 #9573 Skrevet 17. mars 2016 4 timer siden, The Kitten skrev: Dette minner meg om kundene som la en skillepinne mellom varene når de IKKE skulle betale hver for seg. Jeg var visstnok en idiot som ikke skjønte at de skulle betale sammen. Hvor vanskelig er det for kunder å forstå konseptet med skillepinne? Så så...de hadde sikkert bare skulket den timen da de lærte om vanskelige problemstillinger på LHS. (Livets harde skole) 😜 32
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2016 #9574 Skrevet 17. mars 2016 2 timer siden, Meaty skrev: Så så...de hadde sikkert bare skulket den timen da de lærte om vanskelige problemstillinger på LHS. (Livets harde skole) 😜 Skulle hatt obligatoriske timer for alle i "hvordan oppføre seg som et normalt menneske på butikken". Jeg kunne skrevet en hel bok og snakket om det i timesvis Anonymkode: 08c4e...3ca 14
Populært innlegg Kamikatze Skrevet 17. mars 2016 Populært innlegg #9575 Skrevet 17. mars 2016 Egentlig skulle det vært egne butikker for verstingkundene, så ble det mye hyggeligere for ansatte og de nittifem prosentene normalkunder, som ble igjen. De kunne kalt kjeden Drama 1000, og kun ansatt masochister? 72
Gjest bruker83924 Skrevet 17. mars 2016 #9576 Skrevet 17. mars 2016 10 minutter siden, Kamikatze skrev: Egentlig skulle det vært egne butikker for verstingkundene, så ble det mye hyggeligere for ansatte og de nittifem prosentene normalkunder, som ble igjen. De kunne kalt kjeden Drama 1000, og kun ansatt masochister? 1
Populært innlegg dillyduzit Skrevet 18. mars 2016 Populært innlegg #9577 Skrevet 18. mars 2016 Har vært med på mye dritt fra kunder, men jeg tror faktisk denne gikk over grensen. Vi har en kampanje, i tillegg til at senteret har en ukeskampanje hvor de har et eget magasin og vi har dagstilbud. Noen på senterkontroet har puttet feil bilde av noe som koster 1800,- til 1099,- på annonsen som er på 449,- nå 299,-. Dvs, det er ikke riktig bilde av vare i forhold til tekst, og satt på feil dag. De fleste kunder skjønner at trykkfeil kan skje, og sier at de forstår. De har jeg mange av, så jeg kompenserer med å gi dem et lite tilbud på noe annet de har plukket med seg, de forlater butikken fornøyd. Så kommer det inn en herremann, jeg er alene på jobb. "Nå har jeg kjørt i 3 timer for denne" - Det er dessverre avbildet feil vare, så det er denne som gjelder i dag. (Merk, teksten er riktig, men feil bilde) "Det var synd, jeg skal ha denne (avbildet) til denne prisen (299,-), og jeg skal ha den nå!" - Det kan jeg dessverre ikke gjøre. Selger jeg den til den prisen, får jeg sparken. Det står på framsiden om forbehold om trykkfeil. "Ja, da får du bare få sparken" Ting eskalerer seg, jeg beklager så mye jeg kan og er ydmyk til sjelen min får seg et knekk. Dette begynner nå å bli ubehagelig. "Vet du hva, DU ER BARE EN DRITTUNGE SOM FORTJENER Å FÅ FUCKINGS SPARKEN FOR DETTE. Du er bare en liten jente, hvor gammel er du egentlig? 18? hvorfor faen jobber du i en butikk som dette? Du burde få så jævlig sparken for dette, og dette er så jævlig din feil, din lille uduglige shit" Her står jeg fysisk med tårer i øynene, jeg har 5 årserfaring med kjøkken, som er mitt felt. Jeg er dønn ærlig med kunder og selger dem ikke varer som jeg selv ikke ville ha kjøpt. Jeg er hyggelig mot absolutt alle, jobber mitt beste for hva da? Å bli kalt en uduglig shit, drittunge? 56
Kamikatze Skrevet 18. mars 2016 #9578 Skrevet 18. mars 2016 29 minutter siden, dillyduzit skrev: .../ Jeg er hyggelig mot absolutt alle, jobber mitt beste for hva da? Å bli kalt en uduglig shit, drittunge? Men, etter at han har forlatt lokalet må han fortsatt leve med seg selv. Det slipper du. 30
FruN Skrevet 18. mars 2016 #9579 Skrevet 18. mars 2016 32 minutter siden, dillyduzit skrev: Har vært med på mye dritt fra kunder, men jeg tror faktisk denne gikk over grensen. Vi har en kampanje, i tillegg til at senteret har en ukeskampanje hvor de har et eget magasin og vi har dagstilbud. Noen på senterkontroet har puttet feil bilde av noe som koster 1800,- til 1099,- på annonsen som er på 449,- nå 299,-. Dvs, det er ikke riktig bilde av vare i forhold til tekst, og satt på feil dag. De fleste kunder skjønner at trykkfeil kan skje, og sier at de forstår. De har jeg mange av, så jeg kompenserer med å gi dem et lite tilbud på noe annet de har plukket med seg, de forlater butikken fornøyd. Så kommer det inn en herremann, jeg er alene på jobb. "Nå har jeg kjørt i 3 timer for denne" - Det er dessverre avbildet feil vare, så det er denne som gjelder i dag. (Merk, teksten er riktig, men feil bilde) "Det var synd, jeg skal ha denne (avbildet) til denne prisen (299,-), og jeg skal ha den nå!" - Det kan jeg dessverre ikke gjøre. Selger jeg den til den prisen, får jeg sparken. Det står på framsiden om forbehold om trykkfeil. "Ja, da får du bare få sparken" Ting eskalerer seg, jeg beklager så mye jeg kan og er ydmyk til sjelen min får seg et knekk. Dette begynner nå å bli ubehagelig. "Vet du hva, DU ER BARE EN DRITTUNGE SOM FORTJENER Å FÅ FUCKINGS SPARKEN FOR DETTE. Du er bare en liten jente, hvor gammel er du egentlig? 18? hvorfor faen jobber du i en butikk som dette? Du burde få så jævlig sparken for dette, og dette er så jævlig din feil, din lille uduglige shit" Her står jeg fysisk med tårer i øynene, jeg har 5 årserfaring med kjøkken, som er mitt felt. Jeg er dønn ærlig med kunder og selger dem ikke varer som jeg selv ikke ville ha kjøpt. Jeg er hyggelig mot absolutt alle, jobber mitt beste for hva da? Å bli kalt en uduglig shit, drittunge? 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #9580 Skrevet 18. mars 2016 8 timer siden, dillyduzit skrev: Har vært med på mye dritt fra kunder, men jeg tror faktisk denne gikk over grensen. Vi har en kampanje, i tillegg til at senteret har en ukeskampanje hvor de har et eget magasin og vi har dagstilbud. Noen på senterkontroet har puttet feil bilde av noe som koster 1800,- til 1099,- på annonsen som er på 449,- nå 299,-. Dvs, det er ikke riktig bilde av vare i forhold til tekst, og satt på feil dag. De fleste kunder skjønner at trykkfeil kan skje, og sier at de forstår. De har jeg mange av, så jeg kompenserer med å gi dem et lite tilbud på noe annet de har plukket med seg, de forlater butikken fornøyd. Så kommer det inn en herremann, jeg er alene på jobb. "Nå har jeg kjørt i 3 timer for denne" - Det er dessverre avbildet feil vare, så det er denne som gjelder i dag. (Merk, teksten er riktig, men feil bilde) "Det var synd, jeg skal ha denne (avbildet) til denne prisen (299,-), og jeg skal ha den nå!" - Det kan jeg dessverre ikke gjøre. Selger jeg den til den prisen, får jeg sparken. Det står på framsiden om forbehold om trykkfeil. "Ja, da får du bare få sparken" Ting eskalerer seg, jeg beklager så mye jeg kan og er ydmyk til sjelen min får seg et knekk. Dette begynner nå å bli ubehagelig. "Vet du hva, DU ER BARE EN DRITTUNGE SOM FORTJENER Å FÅ FUCKINGS SPARKEN FOR DETTE. Du er bare en liten jente, hvor gammel er du egentlig? 18? hvorfor faen jobber du i en butikk som dette? Du burde få så jævlig sparken for dette, og dette er så jævlig din feil, din lille uduglige shit" Her står jeg fysisk med tårer i øynene, jeg har 5 årserfaring med kjøkken, som er mitt felt. Jeg er dønn ærlig med kunder og selger dem ikke varer som jeg selv ikke ville ha kjøpt. Jeg er hyggelig mot absolutt alle, jobber mitt beste for hva da? Å bli kalt en uduglig shit, drittunge? Jeg hadde ringt på securitas og sagt som så at han trakasserte meg og var uønsket i butikk/ på senteret. Du skal ikke ta i mot slikt, det er uholdbart! Anonymkode: 0ae85...e03 45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå