Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Post i butikk altså! :hjerte:

Her om dagen hadde jeg hadde sinnsykt mye greier som skulle postes. Pakker og brev i alle mulige størrelser. Bor på et mindre sted, så her er det kun post i butikk. Valgte å ta med meg lasset torsdag klokken ti, for å unngå frokostrush, lunsjrush, middagsrush, kveldsrush, helgerush og alle andre rush jeg kunne komme på, siden jeg viste det kom til å ta sin tid. Og det tok tid. Men med en veldig hyggelig jente i skranken gikk det lekende lett! Helt til det kom en kar og stilte seg i kø bak meg. Det tok seriøst ikke mer enn ti sekunder før han spør "Hva driver dere med egentlig?" Jeg snur meg og sier at jeg sender noen pakker. Fem sekund etter roper han "Tror dere at det er greit for meg at du skal ta deg til rette på denne måten?! Det finnes andre enn deg som vil bruke posten!!" Jeg snur meg igjen og sier bare "Ok". Så tramper han ut og roper noe om at folk er så frekke...

Anonymkode: 9b4c6...d98

Haha hva faen da?! Skjønte ikke helt hva problemet hans var? :klo: Du stiller deg i kø og venter på din tur. Vanlig prosseredyre det.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, LeilaS skrev:

Haha hva faen da?! Skjønte ikke helt hva problemet hans var? :klo: Du stiller deg i kø og venter på din tur. Vanlig prosseredyre det.

Jeg trodde og at det var normalt. Men han var vel for fin for kø eller noe. Noen ganger tar jeg meg i å tenke at "Jeg ønsker deg ikke død, men skulle du nå omkomme, så blir jeg ikke sånn kjempetrist!" :)

• Liker 23
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde og at det var normalt. Men han var vel for fin for kø eller noe. Noen ganger tar jeg meg i å tenke at "Jeg ønsker deg ikke død, men skulle du nå omkomme, så blir jeg ikke sånn kjempetrist!" :)

Sånne folk finnes i pantekøen også. Der jeg jobbet før så hadde vi alltid sykt mange flasker, så de som pantet gikk alltid ned sånn rundt 10-tiden for å slippe det store rushet. De står og panter flakser, før en gammel mann steller seg bak de, står i et par minutter og skriker ut "HERREUD DA JENTER. DERE KUNNE PANTET EN ANNEN DAG ELLER PÅ KVELDEN DA. VI ER ANDRE MENNESKER HER I VERDEN!"

Jeg mener, er det mulig.

• Liker 35
Skrevet
5 minutter siden, S00l skrev:

Sånne folk finnes i pantekøen også. Der jeg jobbet før så hadde vi alltid sykt mange flasker, så de som pantet gikk alltid ned sånn rundt 10-tiden for å slippe det store rushet. De står og panter flakser, før en gammel mann steller seg bak de, står i et par minutter og skriker ut "HERREUD DA JENTER. DERE KUNNE PANTET EN ANNEN DAG ELLER PÅ KVELDEN DA. VI ER ANDRE MENNESKER HER I VERDEN!"

Jeg mener, er det mulig.

For det er ikke mennesker på butikken på kvelden:sarkasme:

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Brimi skrev:

For det er ikke mennesker på butikken på kvelden:sarkasme:

I følge han, så ikke. Men dette er et kjøpesenter, det er alltid folk der :P

Hadde vært værre om de gikk ned 15:00 en time før de skulle gå fra jobb. Det hadde blitt livat :fnise:

• Liker 1
Gjest Loveheartx
Skrevet (endret)

Dette her faller kanskje litt utenfor trådens tema, fordi det ikke handler om irriterende kunder, men mer artige kunder... men klarer ikke la være å fortelle den uansett:

Jeg jobber på en bitteliten café. Her forleden kom to personer inn, og jeg legger fort merke til at dette er et relativt kjent kjendispar. Det var på dette tidspunktet ingen andre i caféen, kun de to og meg. Hun setter seg ned, mens han kommer bort til disken for å bestille. 

Jeg: "En svart kaffe og en latte ja :) Det blir 65 kr, takk"

Mannen fomler frem lommeboken fra jakka, setter bankkortet i kortterminalen, og så stirrer han lenge tomt fremfor seg...

Så roper han plutselig tvers gjennom cafeen til kona "Du, hva er koden på bankkortet mitt igjen..? 4268..?"

Hun: "Nei! Det var den gamle koden din!!! Den nye er 6385"

Han: "Åååja, ok!" *snur seg rundt igjen og slår koden sakte men sikkert inn.

Jeg følte at jeg måtte kommentere dette på en eller annen måte og kom med et kleint "Takk, da vet jeg det. Hehehe"

Endret av Loveheartx
AnonymBruker
Skrevet

Skulle handle i dag og sto i køa, det er satt 3kg grense på godis her pga stor hamstring. 

ansatt: du har kjøpt 3056g godis, det er egentlig ikke lov med mer en 3kg men jeg kan la de 56g gå greit :) 

Dame: tusen takk, kan huske på det til neste gang (neste gang? jaha, skal du handle 3kg godis igjen? )

*dame betaler og alt er greit*
Ansatt: du kan godis her for 5430g det er kun lov med 3kg
Dame: ja men hun foran fikk kjøpe mer, så da får jeg det også! dere kan ikke gjøre forskjell! 
Ansatt: det er litt forskjell på 56g og 2430g! 

Dame: så dere gjør forskjell på folk? det er dårlig servise! :opplyser:

hadde lyst og se hvordan det endte, men de åpna en ny kasse så jeg gikk heller dit.

Anonymkode: 4cc97...199

• Liker 43
Skrevet

Hvem kjøper 5 kg smågodt?? :o

• Liker 9
Skrevet
Et øyeblikk siden, SoftKitty skrev:

Var det ikke en som hadde kjøpt 35 kg med smågodt da? :P 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 12.3.2016 at 17.43, AnonymBruker skrev:

Midt i beste rushet i går kjører jeg ned en kunde (dame i 40årene) sine varer på ene siden av båndet. Det er den siden som er ledig, den andre er ganske full fra kunden før, så det er naturlig å bruke den ledige.  Etter jeg har kjørt gjennom halvparten av varene:

Kunde: UNNSKYLD jeg vil ha varene på DENNE (der den andre kunden var) siden av båndet. 
Meg: Okeei, fortsetter å scanner kundes varer og sender de ned på den andre siden av båndet nå.
Kunde: HALLO! Flytt alle varene til denne siden av båndet. 
Meg: Javel....

Nå begynner jeg å bli irritert. Det er ikke det at det er noe problem å flytte varene, men at kunden er sur. Og hun kunne fint gjort det selv. Det tar mye lengre tid om jeg skal stoppe scanningen, flytte alle varene også fortsette. Men jeg er fortsatt hyggelig, flytter varene og smiler til kunden. Hun bare grynter surt. Jeg begynner igjen å scanne resten av kundens varer. Siden det allerede var en kunde som pakket varer på den siden av båndet la jeg kundes varer lengre opp, sånn at de ikke skulle bli blandet. 

Kunde: HAALLOOO kan du flytte ned varene så jeg når de??

Jeg gir varene en dytt, så langt jeg når. De er fullstendig innerfor hennes redevidde men hun nekter å bevege seg 1cm. 

Kunde: HERREGUD KAN DU FLYTTE PÅ VARENE SÅ JEG KAN NÅ DEM??????? 

Jeg ble så sur. Lurer seriøst på hva problemet hennes var!!!!!!!!!!!!!!!!! Så det endte opp med at jeg så dritstygt på henne, reiste meg, skviste varene så langt ned på båndet som de kom og spurte "er dette bra nok????". 

:lete: ALTSÅ HVOR KRAVSTOR KAN MAN VÆRE????? HVORFOR KUNNE HUN IKKE BEVEGE PÅ SEG??????

Anonymkode: 08c4e...3ca

Det der hadde ikke jeg giddi. Hadde lagt varene på den siden som var ledig og latt de ble liggende der. Er da måte på hvor kravstore folk skal være! 

Anonymkode: ffdcd...054

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Noen kunder må ha en seriøst dårlig dag. Ikke at det er noe å bli overrasket over. Jeg sto i kassen, og foran meg var det to kunder som kom sammen som sa at årsaken til at de måtte betale en handel i to omganger var det de trengte en egen kvittering på den ene handelen. Det gjør ikke meg noe, men i forbifarten sa jeg likevel at om det var det at de bare enkelt ville se hele beløpet på én del av handelen kunne jeg slå alt inn sammen og lage en "strek" (subtotal) slik en ser hva de ulike delene koster. Det var greit, og jeg slo inn alt sammen.

Men nei, det var tydeligvis ikke det de hadde ment da jeg ga dem kvitteringene sine. De trengte en egen kvittering på den ene delen siden de skulle levere den delen inn til arbeidsgiveren sin eller noe. Altså hadde det vært litt misforståelse ute å gå på begge sider her, men kunden fikk selvsagt alt til å virke som om det var min feil. Jeg tok alle varene (var ikke så mange) som de måtte ha på en egen kvittering inn igjen, returnerte dem og slo dem inn på nytt. I hele de 1,5 minuttene den seansen tok sto disse - ganske unge - kundene foran meg og sa på en virkelig frekk/nedlatende måte at de trodde jeg forstod hva de hadde ment, og at de jo hadde sagt at de måtte ha det på en egen kvittering, og at jeg jeg måtte forstå hva de hadde ment. 

Og ja, greit nok det, men jeg hadde også forklart hva jeg mente da jeg sa det-jeg-sa til dem. Altså hadde jeg misforstått hva de mente, og de hadde misforstått hva jeg mente. Men i helvete er det ikke rom for å misforstå og gjøre feil en gang i blant uten at en skal måtte bli stående der med andre kunder som tilskuere å føle at en er helt mislykket og idiot?! KRISE at det tok 1,5 minutt av dagen deres. 

Anonymkode: 92671...4e4

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

kunne sikkert skrivd en hel bok om vanskelige kunder..... 

var leder i post i butikk og de som har jobbet i posten veit hvor fortvilende det er når PULS slutter å funke, å når håndterminalen i oppå det hele velger å slå seg vrang så er helvette løs. 

dette skjedde rett før jul (så klart) å vi hadde køer lengre en et vondt år på grunn av at systemet streika å EVRY fant ikke ut av hva som var galt. vi prøvde å lete gjennom hyllene for å finne pakker, noen var enkle da pakker som CDON og IKEA er ganske synlige feks, men klimanøytrale pakker er et reint helvette. De fleste kundene var veldig veldig forståelsesfulle og mange sa at de kunne komme tilbake neste dag da det virket som at vi hadde nok å tenke på (elsker de menneskene den dag i dag). MEN så kommer en kunde, han SKAL ha pakken sin der og da, spilte ingen rolle for han at systemet var nede da vi burde klare å tenke så langt (ordrett) at vi hadde et system for når sånne ting skjedde.... jodaaa det hadde sikkert vært fint om vi hadde hatt plass og tid til å sortere pakker etter feks navn å vi prøvde å forklare mens vi lette at det gikk ikke med den plassen vi hadde. for noe sludder å vås kommer det fra han, for et håpløst system, å når dere som jobber her ikke veit hvor pakkene er (4-500 pakker) så begynner jeg å lure. 

jeg var så stressa og kjente at begeret rant over. fikk en kollega av meg til å ta over letinga mens jeg gikk på et rom å hadde en liten meltdown. 

så fikk jeg se meldingen han hadde fått for å se om jeg kunne dra hjelp av den, å da står det "pakken din er sendt fra **** og vil normalt være fremme om 3-5 virkedager" fyfaen jeg hadde lyst til å kvele han!!!! 

Anonymkode: 015c4...820

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, SoftKitty skrev:

MANGE flere enn du skulle trodd, har nesten vært flere som har kjøpt kilovis enn "normal" mengde de siste dagene. Jeg synes det har vært litt skremmende å være på jobb og se hvor utrolig grisk folk blir bare fordi det har vært billig. Det har vært gale tilstander..... Jeg har mistet helt lysten på smågodt. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der hadde ikke jeg giddi. Hadde lagt varene på den siden som var ledig og latt de ble liggende der. Er da måte på hvor kravstore folk skal være! 

Anonymkode: ffdcd...054

Åhhh angrer på at jeg ikke gjorde det, men hadde jeg ikke flyttet varene hadde det nok gått helt rundt for henne.........

• Liker 2
Skrevet
Den 13.3.2016 at 10.05, AnonymBruker skrev:

Skulle handle i dag og sto i køa, det er satt 3kg grense på godis her pga stor hamstring. 

ansatt: du har kjøpt 3056g godis, det er egentlig ikke lov med mer en 3kg men jeg kan la de 56g gå greit :) 

Dame: tusen takk, kan huske på det til neste gang (neste gang? jaha, skal du handle 3kg godis igjen? )

*dame betaler og alt er greit*
Ansatt: du kan godis her for 5430g det er kun lov med 3kg
Dame: ja men hun foran fikk kjøpe mer, så da får jeg det også! dere kan ikke gjøre forskjell! 
Ansatt: det er litt forskjell på 56g og 2430g! 

Dame: så dere gjør forskjell på folk? det er dårlig servise! :opplyser:

hadde lyst og se hvordan det endte, men de åpna en ny kasse så jeg gikk heller dit.

Anonymkode: 4cc97...199

Hva gjør de med godteriet til de som har kjøpt for mye egentlig? Plukker det ut av posen og legger det tilbake i boksene?:ohmy:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kristanna skrev:

Hva gjør de med godteriet til de som har kjøpt for mye egentlig? Plukker det ut av posen og legger det tilbake i boksene?:ohmy:

Spiser det :fnise:  Vi har så mange poser med smågodt på lageret nå, som vi ansatte går å spiser på, at det ikke er bra. Føler det eneste jeg gjør på på jobb om dagen er å spise smågodt.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser det :fnise:  Vi har så mange poser med smågodt på lageret nå, som vi ansatte går å spiser på, at det ikke er bra. Føler det eneste jeg gjør på på jobb om dagen er å spise smågodt.

Nå kjenner jeg at jeg blir litt provosert. Det er én ting å ha maksbegrensning på varer det er stor etterspørsel etter, det er én ting å nekte å selge x antall pakker med surkål som kan settes tilbake i hylla, men på hvilken måte hjelper det noen som helst at smågodtposene som nektes solgt blir satt på bakrommet og spist? Jeg trodde usolgte varer som ikke kan selges til annen kunde skulle registreres som svinn og destrueres? 

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 30
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kjenner jeg at jeg blir litt provosert. Det er én ting å ha maksbegrensning på varer det er stor etterspørsel etter, det er én ting å nekte å selge x antall pakker med surkål som kan settes tilbake i hylla, men på hvilken måte hjelper det noen som helst at smågodtposene som nektes solgt blir satt på bakrommet og spist? Jeg trodde usolgte varer som ikke kan selges til annen kunde skulle registreres som svinn og destrueres? 

Og hvorfor ikke heller ta vanlig pris på det som går over? Vil jo tro at folk vil begrense seg da.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Brimi skrev:

Og hvorfor ikke heller ta vanlig pris på det som går over? Vil jo tro at folk vil begrense seg da.

Det finnes i alle fall mange andre løsninger enn 'gratis godis på pauserommet'.

• Liker 8
Skrevet

Jeg trodde poenget med en grense var at det skulle være nok til alle? Det er jo bedre at det blir solgt enn at de ansatte skal få masse gratis godteri bare fordi folk "bryter regelen". 

• Liker 12
Gjest hulderjenta
Skrevet (endret)
45 minutter siden, super-s skrev:

Jeg trodde poenget med en grense var at det skulle være nok til alle? Det er jo bedre at det blir solgt enn at de ansatte skal få masse gratis godteri bare fordi folk "bryter regelen". 

Synes det er bedre at de ansatte får gratis godteri (spesielt etter en del av historiene i tråden her) enn at det skal lønne seg å drite langrett  i regelen. :P

Endret av hulderjenta
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...