Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunde: "Det var dumt. For har jeg stått i kø ganske lenge, og jeg har jo ikke tid til dette? Jeg har jo masse andre ting jeg må få gjort, og nå har jeg kastet bort all tiden på å stå i kø her? Kan du skyndte deg?"

Uff, ja. Jeg har, som de fleste andre nå, stått i en del køer i det siste. Så hører jeg andre i køen klage og mase om at "de ikke har tiiiid til dette..." Altså, når du skal handle en lørdag ettermiddag i desember må du faktisk regne med at du ikke er alene i butikken. Har du ikke tid får du gå på et annet tidspunkt.

Skrevet

Hadde en kunde som skulle hente flere pakker i PostNord-systemet og siden det ikke kommer opp hvorvidt pakken er utlevert på PDA-en, spurte jeg om hun hadde hentet en jeg ikke fant. Det hadde hun ikke. Prøvde den neste, men fant heller ikke den. Kunden mente at hun ikke hadde hentet noen av dem, til tross for at meldingene var relativt gamle (nesten rundt returfrist). Snakket med sjefen og fikk henne til å spore dem via pc-en og de var utlevert samme dag hun hadde fått meldingene. Og da var det plutselig vår feil som ikke skjønte at hun skulle hente noen andre pakker enn de hun viste meg hentemeldingen til...

Anonymkode: 5cf57...a49

• Liker 35
Skrevet

Føler så innmari med dere som jobber i serviceyrket ❤️ 

Min svigermor jobber i en møbelbutikk, og hun har hatt sin del med ufyselige kunder innom i løpet av den tiden hun har jobbet der. Men hun er ikke en dame du peller på nesa uten å få høre det 😝 En kunde kom inn å skjelte henne ut etter noter for en reklamasjon han hadde sendt inn, på denne sofaen var det tydelig at det var kunden som selv hadde klart å ødelegge den og man kunne fortsatt se møkkete sko avtrykk som om han hadde hoppet i den med vilje for å få den til å gi etter! Etter å ha stått å hørt på at kunden hadde lagt ut under vide og breie og i tillegg begynt å blir virkelig usakelig og kalt henne for diverse ting, spurte hun: Si meg, hvor var det du jobbet? Kunden svarer  irritert arbeidsplassen sin. 'Flott da ses vi på mandag, for da har jeg tenkt til å møte opp og gi deg den samme herlige behandlingen du nettopp gav meg! Syns det er bare rett og riktig, gjør ikke du? Nå vil jeg gjerne at du forlater butikk lokalene med det samme og du kan komme tilbake når du er klar for å gi en ordentlig unnskyldning til meg.'  

Hører med til historien at kunden faktisk kom tilbake en uke senere med blomster og sa unnskyld! Han fikk fortsatt ikke ny gratis sofa...

Anonymkode: 26c79...0d3

• Liker 49
Skrevet

Føler så innmari med dere som jobber i serviceyrket ❤️ 

Min svigermor jobber i en møbelbutikk, og hun har hatt sin del med ufyselige kunder innom i løpet av den tiden hun har jobbet der. Men hun er ikke en dame du peller på nesa uten å få høre det 😝 En kunde kom inn å skjelte henne ut etter noter for en reklamasjon han hadde sendt inn, på denne sofaen var det tydelig at det var kunden som selv hadde klart å ødelegge den og man kunne fortsatt se møkkete sko avtrykk som om han hadde hoppet i den med vilje for å få den til å gi etter! Etter å ha stått å hørt på at kunden hadde lagt ut under vide og breie og i tillegg begynt å blir virkelig usakelig og kalt henne for diverse ting, spurte hun: Si meg, hvor var det du jobbet? Kunden svarer  irritert arbeidsplassen sin. 'Flott da ses vi på mandag, for da har jeg tenkt til å møte opp og gi deg den samme herlige behandlingen du nettopp gav meg! Syns det er bare rett og riktig, gjør ikke du? Nå vil jeg gjerne at du forlater butikk lokalene med det samme og du kan komme tilbake når du er klar for å gi en ordentlig unnskyldning til meg.'  

Hører med til historien at kunden faktisk kom tilbake en uke senere med blomster og sa unnskyld! Han fikk fortsatt ikke ny gratis sofa...

Anonymkode: 26c79...0d3

Wooow, fantastisk håndtering av svigermora di! Virkelig kjempebra 👏🏼  For man skal ikke tåle alt mulig i serviceyrket, man har krav på å bli behandlet som et menneske uansett. Mange kunder som glemmer dette her, og tror man kan spy opp alt mulig eder og galle, bare fordi de tolker "kunden alltid har rett" alt for bokstavlig. 

• Liker 6
Skrevet

Jobber på telefonsentral. Når kontorene stenger, er det nesten bare meg igjen. Jeg kan ikke gi informasjon om private saker...

En ettermiddag, klokken er langt over 15:00.
Ringer en person som vil snakke med en saksbehandler.

"Hei, jeg vil gjerne snakke med Blabla Blablasen"
- Hei, beklager men nå er det desverre stengt. Du må prøve igjen i morgen før kl. 15:00.
"Ja... Ok... Kan du ikke sette meg over til kontorene der da."
- Beklager, hele avsnittet er stengt. De stengte kl 15:00.
"Ok. Kan du ikke bare sette meg over til en annen på avsnittet da."
.......... De... har... gått....

Hva er vanskelig med å forstå at noen ikke er der? :sprettoy: S.t.e.n.g.t.

• Liker 33
Skrevet

Ååå, dere jeg er så forbanna lei i disse dager. I går når jeg var hjemme satt jeg meg ned og bare gråt i ti minutter, på grunn av JOBB! Jeg var så sliten både mentalt og fysisk, og selv når jeg kom hjem så klarte jeg ikke å legge fra meg tankene om de ufyselige kundene jeg hadde hatt inne. Har aldri vært så klar for noen dager fri før!

Jeg er så DRITTLEI av folk som SKAL ha ting pakket inn. Gjett hva, VI PAKKER IKKE INN! VI HAR IKKE TID. Og NEI, det bryr meg midt opp i ræva om du har dårlig tid, om det er gave til en tigger (seriøst, det var ei som mente jeg måtte pakke pga det... ), om du skal rett i selskap... Vi HAR pakkedisk på senteret, og det er IKKE mitt problem at DU er sent ute eller er LAT. ALLE mener at akkurat DE har den beste unnskyldningen, og at akkurat DE skal få ekstraservice, for de er jo de ENESTE som eksisterere i en hverdag med 100 kunder innom i timen... "Jeg vet at dere vanligvis ikke pakker inn altså, men kunne du gjort meg en tjeneste og gjort det fordi atte..." NEI. Og så blir de like møkksure hver jævla gang. Jeg er så LEI!

Jeg er så DRITTLEI av folk som snakker NEDLATENDE til meg og himler med øynene når jeg bare prøver å svare dem så godt jeg kan!

Jeg er så DRITTLEI av folk som blir sinte på MEG for ting som jeg ikke har noen ting med å gjøre. Som blir sure på MEG for at DE ikke har den JÆVLA kvitteringen som de trenger for å få penger igjen for en vare! Eller som skylder på MEG fordi det er produksjonfeil på 1% av de masseproduserte elektrisk lysene vi selger!

Jeg er så DRITTLEI av at folk klager på at posen koster en jævla krone.

Jeg er så DRITTLEI av klaging på priser, som om det er jeg som setter de!

Jeg er så DRITTLEI av at folk skal kunne kaste 1000 spørsmål etter meg samtidig, men får de ETT jævla spørsmål tilbake ("Pose?" "kvittering?" "trenger du...?") så er det faen meg som om jeg har spytta de i trynet og helt JÆVLA umulig for dem å svare meg høfflig og tydelig!

Jeg er så DRITTLEI av å skulle sjonglere 3-4 kunder samtidig, fordi ingen kan jo faen meg vente på tur. "Skal bare" MY ASS!

OG jeg er så DRITTLEI av spydige kommentarer og blikk, himling med øynene, mumling, "jeg er for god for deg, du er min personlige tjener" holdning.

FY FAEN så jeg gleder meg til å slutte i serviceyrket. Over 5 år nå, og kun et halvt år igjen. Føler meg mentalt ødelagt for øyeblikket, jeg har det virkelig ikke noe godt på jobb denne jula.

Sånn, der fikk jeg en skikkelig utblåsning. Ha en fin jul da dere! :D

• Liker 40
Skrevet

Ååå, dere jeg er så forbanna lei i disse dager. I går når jeg var hjemme satt jeg meg ned og bare gråt i ti minutter, på grunn av JOBB! Jeg var så sliten både mentalt og fysisk, og selv når jeg kom hjem så klarte jeg ikke å legge fra meg tankene om de ufyselige kundene jeg hadde hatt inne. Har aldri vært så klar for noen dager fri før!

Jeg er så DRITTLEI av folk som SKAL ha ting pakket inn. Gjett hva, VI PAKKER IKKE INN! VI HAR IKKE TID. Og NEI, det bryr meg midt opp i ræva om du har dårlig tid, om det er gave til en tigger (seriøst, det var ei som mente jeg måtte pakke pga det... ), om du skal rett i selskap... Vi HAR pakkedisk på senteret, og det er IKKE mitt problem at DU er sent ute eller er LAT. ALLE mener at akkurat DE har den beste unnskyldningen, og at akkurat DE skal få ekstraservice, for de er jo de ENESTE som eksisterere i en hverdag med 100 kunder innom i timen... "Jeg vet at dere vanligvis ikke pakker inn altså, men kunne du gjort meg en tjeneste og gjort det fordi atte..." NEI. Og så blir de like møkksure hver jævla gang. Jeg er så LEI!

Jeg er så DRITTLEI av folk som snakker NEDLATENDE til meg og himler med øynene når jeg bare prøver å svare dem så godt jeg kan!

Jeg er så DRITTLEI av folk som blir sinte på MEG for ting som jeg ikke har noen ting med å gjøre. Som blir sure på MEG for at DE ikke har den JÆVLA kvitteringen som de trenger for å få penger igjen for en vare! Eller som skylder på MEG fordi det er produksjonfeil på 1% av de masseproduserte elektrisk lysene vi selger!

Jeg er så DRITTLEI av at folk skal kunne kaste 1000 spørsmål etter meg samtidig, men får de ETT jævla spørsmål tilbake ("Pose?" "kvittering?" "trenger du...?") så er det faen meg som om jeg har spytta de i trynet og helt JÆVLA umulig for dem å svare meg høfflig og tydelig!

Jeg er så DRITTLEI av å skulle sjonglere 3-4 kunder samtidig, fordi ingen kan jo faen meg vente på tur. "Skal bare" MY ASS!

OG jeg er så DRITTLEI av spydige kommentarer og blikk, himling med øynene, mumling, "jeg er for god for deg, du er min personlige tjener" holdning.

FY FAEN så jeg gleder meg til å slutte i serviceyrket. Over 5 år nå, og kun et halvt år igjen. Føler meg mentalt ødelagt for øyeblikket, jeg har det virkelig ikke noe godt på jobb denne jula.

*stor klem*

du er flink som holder ut. Et tips jeg ofte bruker er å "distansere" meg fra kundens drittoppførsel. Jeg tenker at jeg er en annen person, feks Taylor Swift, som står i kassen. Og at kunden ikke prater dritt til meg, men til Taylor Swift. Eller Bjørnar Moxnes. Eller whoever. Bare se for deg, gjerne også i etterkant av ekle episoder!, at kunden står og kjefter på noen andre. Distanser deg selv ut av situasjonen. Eller, i tankene i etterkant, gir du kunden store rare hatter og stygge klær. Kanskje en klovnenese eller vorter i fjeset. Det tar brodden av det alvorlige og kjipe med kunden, hvis du gir den slike rare detaljer. Det ER vanskelig å ta en klovn med vorter i fjeset og vesker formet som leopardskinn som skriker til deg seriøst... 

Ikke la serviceyrket ødelegge deg helt. Da er det bedre at du slutter, som du snart skal. Stoooor juleklem til deg! 

• Liker 12
Skrevet

Vær så snill, jenter. Nå slutter vi med denne pose-avsporingen, ikke sant? Tråden har jo gått fra å være en morsom tråd til å bli en tragisk posekrangel

Anonymkode: bbf69...e8d

• Liker 1
Skrevet

Hva med å si at dere overhodet ikke har papir og bånd, og at du ikke kan trylle det fram, så det er desverre helt umulig?

Anonymkode: 50177...7f8

• Liker 2
Skrevet

I går handlet jeg julegaver og pga denne tråden dro jeg på kjøpesenteret med en plan om å være verdens hyggeligste kunde :) Jeg smilte til alle ansatte, hilste og var forståelsesfull. Jeg er vanligvis en hyggelig kunde, men i går var liksom planen å være serviceminded ovenfor de som hjelper meg :)

Aldri har jeg opplevd så mye god service og smilende butikkansatte! Den ene ekspeditøren tror jeg nesten var på nippet til å klemme meg når hun spurte om det var en gave og jeg svarte ja, men jeg kunne pakke inn selv hjemme siden hun hadde nok å gjøre fra før :) 

tror det var en av de hyggeligste handleturene jeg har vært på!

• Liker 47
Skrevet

På jobb i går var det en kunde, hun hadde med seg en handlevogn og en baby. Plutselig omtrent bare dytter hun babien på meg og sier "du må bare holde babien litt". Ble litt sjokkert så holdt den og sa ingenting. Merklig, veldig merklig. Alt man skal oppleve i matbutikk..

Anonymkode: 08c4e...3ca

• Liker 15
Skrevet
Den 19/12/2015 at 0.13, Amananas skrev:

Ta alle de følelsene og legg til det faktum at jeg holder på å slutte å snuse. Midt i julestria. Intelligente meg....
Jeg blir som regel ganske mannevond en eller annen gang etter to, og må som oftest jobbe en time, halvannen overtid hver dag fordi jeg ikke bare kan dra mens jeg er midt oppi noe.
Enn så lenge har jeg fortsatt ikke måkt til en eneste kunde, men nervene blir mer og mer frynsete for hver dag og spørsmålene blir dummere og dummere. :murvegg:
"Har dere mer julebrus?"
"Nei, beklager, det er tomt på lager og de produserer ikke mer for i år"
"Når kommer det mer da?"
..... :murvegg:

• Liker 8
Skrevet
38 minutter siden, Minya skrev:

Ta alle de følelsene og legg til det faktum at jeg holder på å slutte å snuse. Midt i julestria. Intelligente meg....
Jeg blir som regel ganske mannevond en eller annen gang etter to, og må som oftest jobbe en time, halvannen overtid hver dag fordi jeg ikke bare kan dra mens jeg er midt oppi noe.
Enn så lenge har jeg fortsatt ikke måkt til en eneste kunde, men nervene blir mer og mer frynsete for hver dag og spørsmålene blir dummere og dummere. :murvegg:
"Har dere mer julebrus?"
"Nei, beklager, det er tomt på lager og de produserer ikke mer for i år"
"Når kommer det mer da?"
..... :murvegg:

Det er bare å svare ærlig og med et ekte service-smil. "Neste leveranse blir i oktober :nigo:"  Jeg er sikker på at kunden viser full forståelse når de faktisk får god service :jepp: 

• Liker 6
Skrevet

Denne tråden er helt genial! 

Vil gjerne bidra med en aldri så liten historie jeg også. Å velge bare én er forøvrig en aldri så liten utfordring i seg selv, ettersom det er nok å ta av ;) Syntes allikevel at denne er verdt litt oppmerksomhet:

Kunden: Kan jeg bytte denne? *Holder opp en gavepakning med dyre hudpleieprodukter*

Meg: Hei! :-) Skal vi se, har du kvittering? :-) 

Kunden: Altså, jeg skal jo bare BYTTE den, det er vel ikke noe problem? Jeg har hørt rundt om hvor jeg kunne finne dette merket, og fikk beskjed om at dere fører det. 

Meg: Okei, jeg forstår. Ved første øyekast ser det ikke ut som om den gavepakningen er fra vår butikk, men det stemmer at vi fører merket, ja :-) Dersom gaven er kjøpt her skal vi selvfølgelig hjelpe deg med å bytte den :-)

(Det hører forresten historien til at jeg ikke jobber i en kjedebutikk, så er med andre ord ingen automatikk i at man kan bytte vare kjøpt i en annen butikk bare pga. det er samme merke)

Kunden: Men herrregud, jeg har jo fått den i gave!! Har ikke kvittering, vil bare bytte varen!!!!

Meg: Jeg forstår det, men jeg trenger dokumentasjon på hvor produktet er kjøpt, slik at jeg kan hjelpe deg :-) 

Kunden: Men greia er: Jeg var på julebord med min mann, og alle damene fikk utdelt en gave! Problemet er at jeg ikke BRUKER dette produktet!!!!

Meg: Visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Dama hadde altså vært så heldig å få utdelt en (meget kostbar) gave, som hun ikke hadde løftet en finger for å få!! Faen så frekt!! Jeg måtte samle meg noen sekunder, før jeg svarte: Okei... :-) Har jeg forstått det rett dersom jeg sier at du har vært på et julebord, og fått utdelt en gave? *så på henne og håpet at hun plutselig ville få en slags åpenbaring kalt folkeskikk*

Kunden: Ja!

Meg: OK. Det du må gjøre da :-), er å kontakte den personen som har stått for innkjøpet av gaver til gjestene på julebordet, og høre om kvitteringen. Jeg har ingen myndighet til å hjelpe deg med å få byttet produkt ut ifra det du forteller meg. Håper det ordner seg :-) 

Kunden: *mad as fuck* OK *går ut av butikken*

Meg: Ha det bra da! :-) 

Kunden: .

Altså, er det mulig??????????

Anonymkode: 3da8c...b34

• Liker 22
Skrevet

Som apotekmedarbeider er det mange ting jeg irriterer meg over, men klassikerne er disse:

- Kunden sier noe ala "jeg skal ha en salve", men ikke vet hva salven heter, hvordan den ser ut eller hva den er for. Hvordan i alle dager skal jeg kunne vite hvilken salve du skal ha da? Det er flere titalls salver i selvvalget, og det er klin umulig for meg å vite hva slags kunden skal ha. 

- De som sier "jeg skal ha alle medisinene som står i resepten bortsett fra......" og ramser opp alle medisinene på listen utenom to. Det er mye enklere for meg dersom kunden bare nevner de to. 

• Liker 4
Skrevet

Gammel dame kommer inn i butikken og stiller seg foran kassen i det jeg er på vei til å løpe ut og hjelpe en kunde utenfor som har støtt på problemer.

Meg: Hei! Jeg er straks tilbake, jeg har bare lovet å hjelpe en annen kunde som var her før deg

*returnerer 45 sekunder senere etter å ha LØPT*

Meg: sånn

Dame: dere må ha flere på jobb.

Meg: Ja, det ble litt dumt det her, men vi er midt i et vaktskifte. Men nå er jeg i allefall her klar til å hjelpe deg!

Dame: Dere kan ikke BARE tenke på pengene vettu, dere må tenke på oss kunder som faktisk betaler lønna di også!! Jeg bør IKKE stå her og vente...

Meg: Så klart, det var dumt av meg..

Dame: Du tenker bare penger!!!!

Meg: ....*slår inn vare* kvittering?

Kunde: *stormer ut* DEN KAN DU BEHOLDE SAMMEN MED DEN DÅRLIGE SERVICEN DIN :)

...

• Liker 45
Skrevet

Min kollega ble skjelt ut av en kunde som var ordentlig opprørt over at vi ikke har gensere til menn i butikken. Vi selger kun dameklær, svarte min kollega. Det gjorde kunden skikkelig sint siden utstillingsdukkene  (med helt tydelig pupper) var menn! De var bare overvektige menn!

😂

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...