FruN Skrevet 18. desember 2015 #8961 Skrevet 18. desember 2015 Kan folk bli ferdige med posediskusjonen nå? 35
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #8962 Skrevet 18. desember 2015 Når man snakker om posenazier: Mannen og jeg handlet en gang på en butikk da vi var på helgetur et stykke unna. Den middelaldrende mannen i kassa spurte om vi skulle ha pose, og vi svarte nei siden vi hadde med oss handlenett. Jeg gikk for å pakke varene, mens mannen skulle betale. Ekspeditøren sendte ned en pose, og jeg tenkte at han sikkert ikke hadde fått med seg at vi ikke skulle ha pose, og at han hadde slått inn posen siden han sendte den ned båndet. Jeg gadd ikke gjøre noen sak ut av en pose til 1 kr, så jeg tok posen for å pakke varene da mannen i kassa ropte ut: "Det så jeg!". Jeg svarte med et: "Hæ ?", og han fortsatte med å hyle ut at posen ikke var min og at han "så at jeg forsøkte å ta den". Det hele var faktisk veldig ubehagelig, men en gammel gubbe som skrek ut at jeg liksom forsøkte å stjele en pose til 1 kr. Jeg ble alt for paff til å spørre hvorfor han sendte den ned med varene dersom han ikke hadde slått den inn (og han kunne jo fortsatt bare ha slått den inn siden mannen ikke hadde rukket å betale enda) Det var helt åpenbart at den ikke var til neste kunde heller, siden han la den på båndet midt mellom scanningen av våre varer. Jeg behøver vel kanskje ikke nevne at det nå er en butikk som har mistet oss som kunder når vi er på hytta (ikke at denne gamle gubben bryr seg) Anonymkode: 2530a...885 38
Vox_populi Skrevet 18. desember 2015 #8963 Skrevet 18. desember 2015 Enig. Den er allerede kjøpt og betalt. Synes det er både gjerrig og grådig å ta betalt for den samme posen flere ganger.Ofte er posen IKKE kjøpt og betalt, men kunden har betalt for én, får flere, men bruker ikke alle. Posene tilhører altså butikken. Flere innsendere over har skildret dette, sett fra kassepersonellets side. 9
Vox_populi Skrevet 18. desember 2015 #8964 Skrevet 18. desember 2015 Kan folk bli ferdige med posediskusjonen nå? Det ble nevnt posenazier her, men du er visst debattnazi? 3
Jolene Skrevet 18. desember 2015 #8965 Skrevet 18. desember 2015 Ofte er posen IKKE kjøpt og betalt, men kunden har betalt for én, får flere, men bruker ikke alle. Posene tilhører altså butikken. Flere innsendere over har skildret dette, sett fra kassepersonellets side.Jeg har faktisk jobbet i butikk selv, men å oppføre meg på den måten der falt meg aldri inn. 6
FruN Skrevet 18. desember 2015 #8966 Skrevet 18. desember 2015 Det ble nevnt posenazier her, men du er visst debattnazi?Hvorfor er jeg debattnazi? Fordi jeg er den som denne gangen sier at tråden gjerne kan komme seg videre? 13
Anim92 Skrevet 19. desember 2015 #8967 Skrevet 19. desember 2015 Enig. Den er allerede kjøpt og betalt. Synes det er både gjerrig og grådig å ta betalt for den samme posen flere ganger.Vel, jeg er stadig tvunget til å gi fra meg poser gratis til folk som ikke sier de vil ha poser. Dermed er det maaange poser som går forbi kassen som ikke er betalt for. Om jeg da tar betalt for den posen som ligger til overs der nede, er det faktisk ikke så gjerrig. For det første kan det godt være den posen aldri blei betalt for. For det andre er det jævlig gjerrig av eg som kunde å ikke kunne betale freakings en krone for å få med deg varene hjem. Jeg synes denne posedebatten blir mer og mer latterlig. Hvis det ligger poser i bunnen av kassen, og ingen ser ut til å savne dem, da ser jeg ingen grunn til at posemafiaen skal hindre folk fra å ta dem. De er kjøpt OG betalt. Og de tilhører ikke butikken lengre fordi de er kjøpt og ferdigbetalt av en tidligere kunde!Én krone koster hele herligheten. Men én krone er ganske mye for mange av oss selv om det nesten ikke er så mange varer igjen rundt om i landet som faktisk koster en krone. Og hvorfor i all verden skal jeg måtte ut med en krone i tillegg til alt det andre som butikkene tar seg godt betalt for? Vet du hva som virkelig ville ha gledet meg nå i disse juletider? Jo, hvis butikkene rundt om i HELE Norge annonserte at posene hadde blitt gratis. Jeg kan love dere at mange ville ha blitt glade for akkurat dét. Anonymkode: 936c1...126Som sagt, ofte ER IKKE de posene kjøpt og betalt. Dessuten, i matvarehandel er det x antall poser som blir brutk HVER dag. En pall med poser koster butikken flere tusen kroner. Med feks den priskrigen som pågår idag så er det faktisk ikke mulig å spandere en palkl med poser på kundene. Vet du hva som hadde passa seg nå i disse juletider, der 500 gram KJØTT koster 3 kroner? Å betale den usle enkroningen for posen!!! 14
Vox_populi Skrevet 19. desember 2015 #8968 Skrevet 19. desember 2015 Hvorfor er jeg debattnazi? Fordi jeg er den som denne gangen sier at tråden gjerne kan komme seg videre? Just presis. Debatten, den går til alle har sagt sitt - noen ordFØRER trengs ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #8969 Skrevet 19. desember 2015 Jeg pleier å gjøre det hvis jeg har noen poser liggende. Men tro det eller ei, når man må velge mellom en bussbillett hjem, og en pose, så hadde det vært greit å få en pose gratis en gang i blant. Og ja, avogtil så har man ikke råd til begge deler selv om det høres merkelig ut for deg. Anonymkode: 936c1...126Da kjøper du deg et handlenett eller to til 15-20 kroner og har det med i veska til enhver tid. Så har du alltid pose. Jeg har 2 stk liggende i bilen og ett i veska. Større og mer solid enn vanlig pose er de også. Anonymkode: 4c584...2d1 13
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #8970 Skrevet 19. desember 2015 Nå var det ikke jeg som skrev innlegget du siterte, men jeg også pleier å fjerne posene som blir liggende igjen. Ikke fordi jeg syns at neste kunde skal betale for sin egen pose, er posen betalt og en velger å legge den igjen så er det strengt talt helt innafor at neste person kan ta den. Det som gjør at jeg fjerner posene som blir liggende igjen er at hver gang jeg har latt den bli liggende har neste kunde selvfølgelig med seg egne poser og jeg blir beskyldt for å tatt betalt for en pose de absolutt ikke skal ha:P Kan også legge til min største frustrasjon i posedebatten. Kunder som skal handle fulle handlevogner og ikke aner hvor mange poser de skal ha. Helt greit, det er vanskelig å vite, jeg er dårlig på å beregne selv. Det jeg da pleier å gjøre er at jeg tar betalt for noen poser også sier jeg til kunden at jeg bare slenger ned en bunke poser så kan han/hun se hvor mange han/hun trenger. Når de er ferdig med å pakke, og allerede har brukt flere poser enn de har betalt for (noe som er helt greit når de handler så mye), så putter de resteposene i en av posene og tar de med seg.Verste er at jeg selv var på butikken her om dagen og handlet en del og når vi kom hjem så jeg at moren til samboeren min hadde gjort det samme. Hun fikk høre det:PAnonymkode: bf2b0...21dNår jeg har takket ja til pose, og personen i kassen slenger ned flere enn jeg trenger tar jeg med meg de resterende posene. Nettopp fordi jeg føler de er mine siden jeg har betalt for dem. Ikke min feil at jeg får for mange poser. Jeg er alltid hyggelig mot folk i butikk. Smiler og sier hei, takk og svarer ordentlig, før jeg går ønsker jeg folk en god dag. Anonymkode: 0c634...3c5 25
Vox_populi Skrevet 19. desember 2015 #8971 Skrevet 19. desember 2015 Når jeg har takket ja til pose, og personen i kassen slenger ned flere enn jeg trenger tar jeg med meg de resterende posene. Nettopp fordi jeg føler de er mine siden jeg har betalt for dem. Ikke min feil at jeg får for mange poser. Når jeg spiser f.eks. frokost på hotellet, spiser jeg meg først god og mett. Men fremdeles står det masse mat igjen på bordet, så jeg tar med meg såpass at jeg har til ett eller to måltider til. Nettopp fordi jeg føler at maten er min siden jeg har betalt for den. Ikke min feil at de setter fram for mye mat. 15
FruN Skrevet 19. desember 2015 #8972 Skrevet 19. desember 2015 (endret) Just presis. Debatten, den går til alle har sagt sitt - noen ordFØRER trengs ikke.heh, jeg spør på en helt normal måte om man kan komme seg videre Posediskusjonen dukker opp i ny og ne, gjerne et par-tre ganger i året, og man har lov til å komentere om man føler tråden blir veldig ensporet Jeg prøver ikke være noen ordfører, og det er merkelig hvordan jeg, etter ett spørsmål, blir stemplet (føler jeg) som en som skal diktere tråden. Andre har ikke blitt det tidligere. Men jeg føler ikke noe behov for å spore tråden helt av heller, så vi kan legge dette dødt. Men opprett gjerne en egen posetråd, der slipper du ihvertfall meg Endret 19. desember 2015 av FruN 24
Alantia Skrevet 19. desember 2015 #8973 Skrevet 19. desember 2015 Jeg klarte ikke å sove i natt, så jeg endte på med å lese x-antall sider i denne tråden.. Jeg har jobbet i servicebransjen i mange år, og nå jobber jeg i en ølbutikk (og vi har uten unntak BARE hatt hyggelige, smilende kunder siden vi åpnet). Idag skal jeg ut og handle julegaver selv og planen min er å være glad, høflig og smilende selv også 😊 Og de skal få slippe å pakke inn en eneste pakke for meg, for det klarer jeg helt fint selv når jeg kommer hjem! Dere er hverdagshelter, ikke la noen si noe annet 😊 15
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #8974 Skrevet 19. desember 2015 Jeg synes denne posedebatten blir mer og mer latterlig. Hvis det ligger poser i bunnen av kassen, og ingen ser ut til å savne dem, da ser jeg ingen grunn til at posemafiaen skal hindre folk fra å ta dem. De er kjøpt OG betalt. Og de tilhører ikke butikken lengre fordi de er kjøpt og ferdigbetalt av en tidligere kunde!Én krone koster hele herligheten. Men én krone er ganske mye for mange av oss selv om det nesten ikke er så mange varer igjen rundt om i landet som faktisk koster en krone. Og hvorfor i all verden skal jeg måtte ut med en krone i tillegg til alt det andre som butikkene tar seg godt betalt for? Vet du hva som virkelig ville ha gledet meg nå i disse juletider? Jo, hvis butikkene rundt om i HELE Norge annonserte at posene hadde blitt gratis. Jeg kan love dere at mange ville ha blitt glade for akkurat dét. Anonymkode: 936c1...126en krone er ikke bare bare lenger. Tenk på alt du kan få for 1 krone i disse tider Anonymkode: 55670...412 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #8975 Skrevet 19. desember 2015 en krone er ikke bare bare lenger. Tenk på alt du kan få for 1 krone i disse tider Anonymkode: 55670...412Haha det er sant Men man ville ikke krevd å fått en pakke surkål gratis, bare fordi den koster en krone, så hvorfor skal posene være gratis? Men skal gi meg nå. Og slå inn ekstra masse poser til kunder på jobb etterpå Lykke til alle dere andre som skal jobbe i dag, blir nok masse kaos og fæle kunder i løpet av dagen-- Anonymkode: 08c4e...3ca 11
Kara W Skrevet 19. desember 2015 #8976 Skrevet 19. desember 2015 Nei, det er IKKE greit Hvis det skal være greit skal du ta en samtale ala denne:Person i kassen: Trenger du pose?Deg: Jeg tar den posen som ligger i bunnen av kassen. Hvis den er betalt av en annen kunde som med vilje har lagt den igjen til neste kunde, er den gratis, hvis ikke vil tar jeg den likevel og betaler. ***I 99% av alle tilfeller, slår personen i kassen inn pose*** Det er ikke greit å bare anta eller bare ta. Anonymkode: 08c4e...3caOK. jeg legger dem jo igjen for å glede neste person. Jeg har jo ikke bruk for dem selv. Kan jeg levere dem tilbake og få igjen kronen min da, siden dere likevel skal selge den igjen? 25
Jolene Skrevet 19. desember 2015 #8977 Skrevet 19. desember 2015 Vel, jeg er stadig tvunget til å gi fra meg poser gratis til folk som ikke sier de vil ha poser. Dermed er det maaange poser som går forbi kassen som ikke er betalt for. Om jeg da tar betalt for den posen som ligger til overs der nede, er det faktisk ikke så gjerrig. For det første kan det godt være den posen aldri blei betalt for. For det andre er det jævlig gjerrig av eg som kunde å ikke kunne betale freakings en krone for å få med deg varene hjem.Som sagt, ofte ER IKKE de posene kjøpt og betalt. Dessuten, i matvarehandel er det x antall poser som blir brutk HVER dag. En pall med poser koster butikken flere tusen kroner. Med feks den priskrigen som pågår idag så er det faktisk ikke mulig å spandere en palkl med poser på kundene. Vet du hva som hadde passa seg nå i disse juletider, der 500 gram KJØTT koster 3 kroner? Å betale den usle enkroningen for posen!!!Hvor har jeg skrevet at jeg gjør det? Jeg synes det bare er latterlig og gjerrig å skulle "gjemme unna" poser på den måten. 2
Flyvefisken Skrevet 19. desember 2015 #8978 Skrevet 19. desember 2015 Jeg føler sånn med dere alle! Serviceyrket er utrolig psykisk tungt til tider, og det føles ikke bra at mennesker ser sånn ned på deg og ikke respekterer deg som menneske i det hele tatt. Jeg har opplevd MYE, men dette skjedde i går: (jobber i parfymeri forresten)Jeg skulle hjelpe en kunde å finne en fin leppestift til juletidene, og viste henne et par stykker jeg synes sto fint til fargene hennes. Hun bestemte seg for en farge, og jeg skulle til å gå i skuffen for å finne den fram. Dessverre må det ha vært noen av de andre ansatte som glemte å legge ned testeren da fargen ble utsolgt.Meg: Beklager, det ser ut som om denne fargen er utsolgt! Jeg kan hjelpe deg å finne en tilnærmet lik farge om du vil? Hun: Nei, det var den fargen jeg ville ha.Meg: Dessverre kan jeg ikke gi deg akkurat denne nå da vi ikke har den inne, men jeg kan sende deg en melding når vi får den inn om jeg får nummeret ditt. Det kan nok ta en til to uker.Hun: *Babler i vei om dårlig kundeservice.* Nå har du lovet meg denne, og så sier du at du ikke har den inne! Dette skal du vite, tenk å behandle kunder sånn! Du er jo helt udugelig, du burde ha vært sparket! Jeg beklagde meg mer, hun kjefta i vei og kalte meg det ene og det andre helt til jeg nesten var på gråten. Heldigvis tok sjefen over så jeg fikk gått på bakrommet og samla meg.Jeg fatter virkelig ikke at folk kan være så jævlige, jeg hadde ikke gjort annet enn å gi så god service som overhode mulig, og vært vennlig selv da hun var utrolig respektløs.NEI, jeg kan ikke vite at en farge er utsolgt om noen andre har glemt å legge ned testeren. Og nei, det gir deg IKKE grunn til å nedverdige meg og rope til meg. Jeg er et menneske. Ååå, jeg kjenner meg sånn igjen i dette! Noen kommer og spør "har dere denne i hvit?", jeg sier ja, og skal hjelpe dem med å legge inn en ordre, men når jeg kommer og ser lagerstatus ser jeg vi er utsolgt, og så følger mengder med kjeft for at jeg har "lurt" dem.Altså, hva faen? Vi kan da ikke trylle frem en ny vare bare fordi du hadde lyst på den i dag. Hadde vi hatt varen hadde vi solgt den, vi driver trossalt butikk. Er det utsolgt så er det utsolgt, vi kan ikke gjøre annet enn å informere om når varen er tilbake. Hun du møtte på her virker ekstra ille. Sånne folk burde egentlig være beskyttet mot seg selv. Lurer på hva familien deres hadde sagt om de så dem oppføre seg sånn. 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #8979 Skrevet 19. desember 2015 Jeg jobber på IKEA. Her om dagen hadde jeg noen kunder som ville kjøpe et grytesett. Dessverre var vi utsolgt for settet, men vi hadde alle grytene separat. Etter litt arbeid med kalkulator kom vi frem til at det ville koste ca. 80 kroner mer å kjøpe dem hver for seg.Hva valgte de å gjøre? Kjøre fra Slependen til Furuset for å kjøpe det der. Vinninga går fort opp i spinninga når du må betale både bensin og bompenger for det som er en tur på 20-30 km en vei.. Anonymkode: 5b29f...92e 28
SRC Skrevet 19. desember 2015 #8980 Skrevet 19. desember 2015 Ååå, jeg kjenner meg sånn igjen i dette! Noen kommer og spør "har dere denne i hvit?", jeg sier ja, og skal hjelpe dem med å legge inn en ordre, men når jeg kommer og ser lagerstatus ser jeg vi er utsolgt, og så følger mengder med kjeft for at jeg har "lurt" dem.Altså, hva faen? Vi kan da ikke trylle frem en ny vare bare fordi du hadde lyst på den i dag. Hadde vi hatt varen hadde vi solgt den, vi driver trossalt butikk. Er det utsolgt så er det utsolgt, vi kan ikke gjøre annet enn å informere om når varen er tilbake. Hun du møtte på her virker ekstra ille. Sånne folk burde egentlig være beskyttet mot seg selv. Lurer på hva familien deres hadde sagt om de så dem oppføre seg sånn. Nettopp! Hun var av typen sur før hun engang gikk inn døra, og tydeligvis var ute etter å kjefte på noen den dagen. Pleier ikke å være så veldig nærtagende, men hun her er faktisk den verste kunden jeg noen sinne har støtt på. Merkelig hvor mye vi egentlig må finne oss i i serviceyrket 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå