Shinigami Skrevet 9. januar 2015 #7181 Del Skrevet 9. januar 2015 Kunde: "Smaker disse pastillene det samme som disse?" Jeg: "Det vet jeg ikke. Du kan se om det står noe om smaken på esken" Kunde: "Ja men herlighet da!! Jobber du ikke her? Du må jo vite hvordan varene dine smaker!!!!" Nei. Det må jeg ikke. Vi har 34203592 matvarer. Jeg får ikke gratis smaksprøver. Jeg har ikke noe ønske om å bli feit. Og det står ikke i jobbeskrivelsen min at jeg skal ha en mening om alle de ti tusen matvarene vi selger. Måte på da. Kjenner meg så igjen i dette . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 9. januar 2015 #7182 Del Skrevet 9. januar 2015 Når vi snakker om reklamasjoner... Irriterende mange kommer med denne replikken før vi rekker å informere om reklamasjonsordningen vår (gjelder snittblomster) ; "høhø hvis denna dævver i morra er det vel sikkert ikkeno å hente på den vel?" etterfulgt av "fniiiiis" *nå var jeg sikkert morsom* ....... eh, kjempegøy.. (skjønner at ikke alle kan vite sånt, så jeg informerer gjerne, er bare sååå lei morsomhetene som blir gjentatt til det uendelige) Altså, som jeg så blid og hyggelig er og forteller kundene; JO faktisk så har vi 5 dagers holdbarhetsgaranti på alt av snitt, forutsatt av at det er utført riktig varebehandling, enten av oss, eller at kunden har fått veiledning på hvordan. Her ser vi mye morro. 1) kunden kommer innom fly forbannet, rosene stod bare i 2 dager, FORLANGER nye roser. Hvor er de gamle? Jo, i søpla hjemme. Kvittering? Nei. Vil du ha goodwill fra meg når du er uforskammet? Vel, det får du ikke. 2) Kunden kommer ned med de gamle rosene (som selvfølgelig er døde) og påstår at vi har snittet disse, tar de ut av posen og stilkene ser ut som noe en hund har gnagd på.. Er du seriøs? Vi har skarpe kniver. . . Men OK, du kan få noe av beløpet tilgode, og du betaler selv resten av en ny rosebunt, men jeg gjør varebehandlingen nå, så vi er sikre på at det blir bra. Litt goodwill er ok, så lenge du oppfører deg. 3) Kunde kommer med f.eks roser og klager over dårlig holdbarhet, jeg vet at vi ikke har hatt disse rosene hos oss, og påpeker at de må være fra en annen butikk. "ja, det er de. Har kjøpt de *butikkens navn* der borte." "Ok, da må du nesten dra dit.." "Men det er så langt, kan ikke du erstatte de for meg?" "Eh, nei? Det kan jeg ikke. Vi er ikke engang samme kjede." Og så blir kunden sur på meg. Er det mulig? 4) Kunde kommer innom, men enten kvittering eller rosene og er nesten skamfull over å levere en klage. Og forventer ikke egentlig å få noe nytt, men ville bare "si i fra". Disse er så søte! Klart du da skal få en ny vare, når vi ser at det ikke egentlig er noen sin skyld. Pluss de kundene som er sure og sier at de ALLTID får det *slik de vil* hos konkurenten hvis det er noe som ikke er bra nok hos oss. Alltid helt urimelige krav. Og jeg tror neppe de får det. Bare et slibrig triks for å få det av meg. Jeg lurer på hva kunder tror er vanlig praksis når man liksom skal få en ny vare uten å ha noe bevis for å i det hele tatt ha kjøpt den Vi kan gjøre unntak med kjente kunder vi husker har kjøpt noe etc, men at det skal være vanlig for alle butikker å bare gi ut varer i hytt og pine... Neppe noe standard Ang. "Der får jeg Alltid viljen min". En gang, bare EN gang, har jeg svart: Hvis det er tilfelle i en sak som denne, er de enten inkompetente, eller bare drittlei den uhøflige masinga di, og gjør alt for å bli kvitt deg." Gjaldt en reklamasjonssak med tydelig brukerfeil og absolutt ingen dokumentasjon. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7183 Del Skrevet 9. januar 2015 Ang. "Der får jeg Alltid viljen min". En gang, bare EN gang, har jeg svart: Hvis det er tilfelle i en sak som denne, er de enten inkompetente, eller bare drittlei den uhøflige masinga di, og gjør alt for å bli kvitt deg." Gjaldt en reklamasjonssak med tydelig brukerfeil og absolutt ingen dokumentasjon. Hva svarte kunden? Anonymous poster hash: ee20e...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maipai Skrevet 9. januar 2015 #7184 Del Skrevet 9. januar 2015 "Selger de sånne på rema? Hvor lenge har rema åpent?" Vet ikke. Jobber ikke på rema. Tviler på at rema selger noe særlig av merkevarer inne byggvareartikler. Får sånne spørsmål litt oftere enn man skulle tro. Om andre butikker selger ditt og datt, åpningstider, reklamasjonsrutiner osv. Til og med hos butikker som ikke er innen sammen bransje en gang. Når det kommer til det med åpningstider pleier jeg å google det på dataen i butikken Men de andre tingene må de nesten ta med butikken det gjelder. Kan bidra med telefonnummer, men that's it. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 9. januar 2015 #7185 Del Skrevet 9. januar 2015 "Selger de sånne på rema? Hvor lenge har rema åpent?" Vet ikke. Jobber ikke på rema. Tviler på at rema selger noe særlig av merkevarer inne byggvareartikler. Får sånne spørsmål litt oftere enn man skulle tro. Om andre butikker selger ditt og datt, åpningstider, reklamasjonsrutiner osv. Til og med hos butikker som ikke er innen sammen bransje en gang. Når det kommer til det med åpningstider pleier jeg å google det på dataen i butikken Men de andre tingene må de nesten ta med butikken det gjelder. Kan bidra med telefonnummer, men that's it. ^ samme får jeg! Sitter i kassa. Kunde brøyter seg inn i køen: "Hvor lenge er polet åpent..?" "Det vet jeg dessverre ikke :)" "Hæ det er jo på samme senter, du må da vite det" "Nei, det må jeg ikke;)" "Dårlig service!!!" Haha 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #7186 Del Skrevet 9. januar 2015 Hadde en kunde i Posten. Kunde: "Jeg har en pakke som var for stor til postkassen, men har ikke lappen på den" Jeg: "Neida, men det går greit." No biggie å finne disse pakkene da vi samler dem på faste hyller. Finner fram og scanner den. Kunde: "Jeg har en til.. men har ingen lapp på den heller." Jeg søker på navnet på datasystemet, men det dukker ikke opp noe. Jeg: "Vet du hvor stor denne pakken er cirka?" Kunde: "Vet ikke." Jeg: "Er den sendt fra bedrift eller privatperson da? Er det sendt som Norgespakke?" Kunde: "Vet ikke." Jeg leter gjennom ettersom det ikke er så mange pakker inne og finner pakke med lignende navn som kunden og spør om det kan være den.... Kunde: "Vet ikke." Når man ikke vet hvilken pakke man får eller hvem/hvor den kommer fra, da kan man virkelig begynne å lure Anonymous poster hash: 19496...25c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 9. januar 2015 #7187 Del Skrevet 9. januar 2015 Hva svarte kunden?Anonymous poster hash: ee20e...ac2 Han gryntet med et noe sjokkert ansiktsuttrykk, og tok en manøver som best kan beskrives som "å snu på hælen og storme ut"... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BonBon Skrevet 9. januar 2015 #7188 Del Skrevet 9. januar 2015 K: "Jeg har et gavekort" Meg: "Det er dessverre gått ut på dato så det blir ikke godkjent i bankterminalen" K: "Det er bare et år gammelt" M: "Og på gavekortet står det gyldighet på 6 måneder" K: "Så jeg får ikke bruke det?" M: "Nei" K; "Drittbutikk, jeg skal ha de 50 kronene!!!!!!!!!" 50 kr mann... 50 kr.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skygge Skrevet 9. januar 2015 #7189 Del Skrevet 9. januar 2015 Hadde en kunde i Posten. Kunde: "Jeg har en pakke som var for stor til postkassen, men har ikke lappen på den" Jeg: "Neida, men det går greit." No biggie å finne disse pakkene da vi samler dem på faste hyller. Finner fram og scanner den. Kunde: "Jeg har en til.. men har ingen lapp på den heller." Jeg søker på navnet på datasystemet, men det dukker ikke opp noe. Jeg: "Vet du hvor stor denne pakken er cirka?" Kunde: "Vet ikke." Jeg: "Er den sendt fra bedrift eller privatperson da? Er det sendt som Norgespakke?" Kunde: "Vet ikke." Jeg leter gjennom ettersom det ikke er så mange pakker inne og finner pakke med lignende navn som kunden og spør om det kan være den.... Kunde: "Vet ikke." Når man ikke vet hvilken pakke man får eller hvem/hvor den kommer fra, da kan man virkelig begynne å lure Anonymous poster hash: 19496...25c Kremt...jeg handler mye på ebay og har ikke oversikt på hvilke pakker som har kommet, hvor de er fra eller hvor store de er.... Men jeg kommer alltid på posten med hentelapp eller nummer da, og jeg er smiler og sier "kommer tilbake en annen dag jeg" om de ikke finner pakken min. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2015 #7190 Del Skrevet 11. januar 2015 Jobber i klesbutikk. Helt klart mest vanlige og høflige mennesker innom, men så har vi jo de litt spesielle også.. En kunde kommer inn i butikken. Meg: hei hei! Kunde: nei .. Ok. En litt eldre dame kommer inn og spør om vi har kåper. Sier ja, og viser henne kåpene, som nå er på salg. Kunde: er de på salg alle sammen? Meg: ja, det er de Kunde: hva i alle dager tror du at jeg skal handle PÅ SALG?!? Jeg er ikke fattig!! Også var det hun som trodde hun kunne prute på en bluse til 25(!!)kr. Kunde: denne koster 25? Meg: ja Kunde: 10 Meg: .. Hva, nei det er 25kr for den Kunde: 10 Meg: 25 Kunde: 10!!!!!!!! Meg: denne toppen har kostet 199 og er satt ned til 25, du kan dessverre ikke få den billigere enn det. Kunde: 10 ...... Endte opp med at jeg bare sa nei og gikk. Herregud. Anonymous poster hash: dd20e...864 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amananas Skrevet 11. januar 2015 #7191 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg jobber i en butikk som har alt mulig. Da forventer kundene at jeg skal kunne - sjekke hvilken styrke de trenger på brillene sine - strikke, vite hvor mye garn man trenger til alt det man ønsker å strikke, komme med strikketips osv - vite navnet og funksjonen på alle slags kjøkkendingser som vi ikke en gang har - vite smaken på alle slags godterityper vi selger, OG hvor mange biter det er oppi de forskjellige posene - fortelle kunden hvilke lys og duker som passer best hjemme hos dem, uten at jeg har sett hvordan det ser ut der - fortelle dem hvilken leke de burde kjøpe til barnebarnet sitt på 5 år - uten at de vet hva som interesserer ungen (og forslagene mine er selvfølgelig aldri gode nok) - alt om scrapbooking og andre hobbyting, fortelle dem hvordan de bør gjøre for å få til forskjellige ting når de holder på med det.. Tja, var det jeg kom på i farten. Har mye mer OG i går hadde jeg forresten en av de verste kundene jeg noensinne har hatt! Men venter litt før jeg skriver det, i frykt for å bli gjenkjent.. ;D 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N.Tonks Skrevet 11. januar 2015 #7192 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg har ofte fått spørsmålet "får jeg avslag på den da" når vi ikke har flere sko på lager og kunden må kjøpe det paret hvor den ene skoen har stått ute. Hvis det er noe galt med skoen, eller den ser brukt ut, så får de selvfølgelig det, men vi kan ikke gi avslag på alle de 600 parene vi har ute i butikken.... Nei, jeg synes ikke du ga dårlig service. Det er jo normal skikk å ikke forstyrre folk i telefonen. Jeg opplever ofte at ting tar ekstra tid fordi kunder tydeligvis bare mååå ta den telefonen, så jeg har full forståelse. Anonymous poster hash: ce34a...df9 Syns heller ikke det var dårlig service. Hvis kundene prater i telefon, snakker jeg ikke til dem for de er tydeligvis opptatte. Noen ganger, hvis dem venter med å betale eller begynner å snakke med hverandre på et annet språk litt for lenge, snur jeg meg faktisk bort og begynner med noe annet. Man kan ha såpass respekt for andre mennesker at man gjør seg ferdig med salget sitt. ^ samme får jeg! Sitter i kassa. Kunde brøyter seg inn i køen: "Hvor lenge er polet åpent..?" "Det vet jeg dessverre ikke :)" "Hæ det er jo på samme senter, du må da vite det" "Nei, det må jeg ikke;)" "Dårlig service!!!" Haha Sånt må vi vite på senteret vårt. For god service og pga. mystery shopper. Vite basic om alt som er å finne der. K: "Jeg har et gavekort" Meg: "Det er dessverre gått ut på dato så det blir ikke godkjent i bankterminalen" K: "Det er bare et år gammelt" M: "Og på gavekortet står det gyldighet på 6 måneder" K: "Så jeg får ikke bruke det?" M: "Nei" K; "Drittbutikk, jeg skal ha de 50 kronene!!!!!!!!!" 50 kr mann... 50 kr.. Vi har en godteriautomat på jobben. Koster fem kroner. Man må putte på kronestykker og ikke femmere, som er ganske tydelig på automaten, men folk sender gjerne barna sine alene som kanskje ikke kan lese. Jeg har kranglet med mange menn som vil ha tilbake de fem kronene. FEM kroner. Jeg sier de skal ringe de som eier automaten. Fem kroner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 11. januar 2015 #7193 Del Skrevet 11. januar 2015 Åh når det kommer til avslag på varer og slikt, skjønner ikke hvordan det er mulig, men broren min får alltid 50-200kr rabatt når han handler diverse klær.. Slår av en prat med de ansatte, prater varmt om merkene.. F.eks..var innom en sportsbutikk med ham i jula... Han skulle kjøpe nye joggesko og samtalen gikk noe slikt som dette: Bror "Ja, de er jo utrolig deilig å ha på, det er vel den nye modellen er det ikke? Skal egentlig bare bruke skoene på treningsstudioet, synd de bare kommer i en farge...*blablabla* " Disse skoene ble solgt til 1299, og han ansatte "Ja det er jo synd med den fargen, det er jeg helt enig i, vet du hva, jeg gir deg skoene for 1100 jeg, om du ønsker dem" Hvordan er det mulig!? Teite bror ._. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chremiil Skrevet 12. januar 2015 #7194 Del Skrevet 12. januar 2015 Hadde en fin en på lørdag. Jeg jobber i bar. Vi har stort tappetårn og 9 øltyper som står godt synlig. Pluss prisliste rett ved siden av hodet mitt! Kunde: selger du øl her? Meg: neeeei ( skikkelig sarkastisk) Han snudde seg og gikk seriøst ut døren! Satt flere i baren og drakk øl også :O 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cevita Skrevet 12. januar 2015 #7195 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Hadde en fin en på lørdag. Jeg jobber i bar. Vi har stort tappetårn og 9 øltyper som står godt synlig. Pluss prisliste rett ved siden av hodet mitt! Kunde: selger du øl her? Meg: neeeei ( skikkelig sarkastisk) Han snudde seg og gikk seriøst ut døren! Satt flere i baren og drakk øl også :O Da hadde nok jeg også gått, passer seg ikke å være sarkastisk (frekk) mot kunder. Når en kunde spør om dere har øl kan det like gjerne være en samtalepartner. Edit: samtalestarter skulle det stå ja :-P Endret 12. januar 2015 av Cevita 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 12. januar 2015 #7196 Del Skrevet 12. januar 2015 Sånt må vi vite på senteret vårt. For god service og pga. mystery shopper. Vite basic om alt som er å finne der. Meget mulig, men på den tiden var jeg nettopp blitt 18 år, aldri drukket, aldri vært innpå et pol osv. Ikke at det er en unnskyldning, men det er i alle fall en forklaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N.Tonks Skrevet 12. januar 2015 #7197 Del Skrevet 12. januar 2015 Meget mulig, men på den tiden var jeg nettopp blitt 18 år, aldri drukket, aldri vært innpå et pol osv. Ikke at det er en unnskyldning, men det er i alle fall en forklaring Skjønner det:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2015 #7198 Del Skrevet 12. januar 2015 Jobber i kundeservice og ordnet en retur for en kunde. Forklarte til han at han måtte printe ut en returlapp som han skulle feste på sendingen før han pakket den inn. Etter en stund ringte han tilbake og spurte hvordan det var mulig å feste denne returlappen på pakken. Ja du kan jo teipe den på sa jeg da. Men da fikk jeg tilbake: Men når jeg printer den ut så kommer det ikke noe lim på den andre siden av arket! Jeg snakket med denne personen i nesten en time og forklarte at printeren ikke printer lim, og at det var bare å teipe det på. Tilslutt kom noen andre på telefonen som skjønte det med en gang. Han snakket ikke så bra norsk, avlikevell så tror jeg ikke språk var problemet med å forstå at lim ikke kommer ut når man printer noe som skal festes Sint ble han også. Anonymous poster hash: c7d01...1ac Anonymous poster hash: c7d01...1ac 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 12. januar 2015 #7199 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Hadde en fin en på lørdag. Jeg jobber i bar. Vi har stort tappetårn og 9 øltyper som står godt synlig. Pluss prisliste rett ved siden av hodet mitt! Kunde: selger du øl her? Meg: neeeei ( skikkelig sarkastisk) Han snudde seg og gikk seriøst ut døren! Satt flere i baren og drakk øl også :O Det er som å gå inn på Ølhallen å spørre om de selger øl der Red: Fikset setningen x) Endret 12. januar 2015 av The Tardis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppetuppe Skrevet 12. januar 2015 #7200 Del Skrevet 12. januar 2015 Dette var ikke så dumt da, men synes det var litt morsomt! En eldre mann kom inn på besinstasjonen der jeg jobbet og skulle ha et par ting. Da han betalte, spurte han meg om jeg studerte. "Ja" svarte jeg. "Jeg studerer film for øyeblikket." Han så på meg med kulerunde øyne og utbrøt høyt: "Film? Men det blir vel ikke noe penger ut av det?" Før jeg rakk å svare, begynte han å mumle (mest til seg selv tror jeg) at "vel, kanskje jeg kunne undervise i film da, og bli lærer i stedet, for lærer var jo et fint yrke." Jeg bare smilte til han. Plutselig utbrøt han høyt: "Du må aldri farge håret ditt!" Jeg ble litt sjokkert og sa: "jaha?" Og da ristet han på hodet og sa høyt: "Ja, du har sånn hår som alle kjendisene vil ha! Skinnende flott hår har du, det må du virkelig aldri finne på å farge!" Jeg takket han, også gikk han. Han var egentlig ganske koselig haha. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå