Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er så lei av kunder som:

- Spør om jeg kan pakke inn pent. (nei, jeg pakker inn bare stygt jeg. forresten er det noen som ikke gidder å spørre engang, de forventer at vi pakker inn uansett)

- Blir sure hvis jeg ikke kan pakke inn (fordi vi ikke har tid)

- Møter bekjente på senteret, stopper opp og skravler for å blokkerer hele veien for oss andre.

- Blir sure fordi vi er utsolgt for en vare to dager før juleaften

- Stiller seg rett ved siden av meg og stirrer med argusøyne mens jeg allerede står med en annen kunde, for å signalisere at de trenger hjelp asap (fordi de "skal jo bare" ha)

- Slenger klær på gulvet uten å ta det opp etter seg.

- Blir forbanna for at de ikke kan få lengre enn syv dagers åpent kjøp (er jo tross alt jul!)

.. kan sikkert ramse opp enda mer.

Nå tror jeg ting går bra til juleaften, men herregud som jeg gruer meg til lørdag 27 og neste uke (de store byttedagene :(:(:(:(:( )

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter en veldig stille dag på jobb stengte jeg døra presis kl. 16. Bilen min var helt nedrimet, så klokka ble nærmere 16:10 før jeg var klar til å dra. Akkurat i det jeg hadde satt meg inn i førersetet og skulle til å starte bilen banket det på sidevinduet. Jeg rullet ned ruta og utenfor stod det en mann i 50-åra, typ penere herremann fra Oslo vest eller Bærum. Samtalen gikk omtrent som følger:

Mann: Jobber du her?

Meg: Om du mener <butikknavn> er svaret ja.

Mann: Da hjelpe meg. Jeg få kjøpe rensetabletter til kaffemaskinen min.

Meg: Dessverre stengte vi for 10 minutter siden. Hvilket merke er kaffemaskinen din?

Mann: Det er en Gaggenau.

Meg: Da kan du bruke rensetablettene til Siemens. Det er de vi selger og de får du også kjøpt på bl.a. Elkjøp.

Mann: Men du må jo la meg kjøpe dem her. Du er jo her fortsatt og det tar jo ikke mange minuttene.

Meg: Dessverre har vi som sagt stengt. Kasseoppgjøret er tatt og jeg har ikke mulighet til å åpne igjen. Som sagt får du kjøpt rensetabletter du kan bruke på bl.a. Elkjøp.

Mann: Makan til eleding service... *tramper over parkeringsplassen*

Altså; butikken stengte for 10 minutter siden. Jeg har tatt kasseoppgjør. Slått av alt lys. Slått på alarm. Låst. Om jeg skulle åpnet igjen for å selge en pakke rensetabletter til 150 kr hadde jeg mått gjøre alt det om igjen. Det hadde minst tatt meg 15 minutter og jeg hadde ikke kommet meg avgårde før nærmere 16:30.

Er veldig glad jeg jobber i en butikk hvor jeg slipper unna det meste av "førjulsmaset" dere andre butikkansatte sliter med. Har vært der selv og vet hvor sliten jeg pleide å være når julaften endelig var der.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, kunder som spør om jeg kan pakke inn etter jeg har spurt om de skal ha pose, kvittering, pakket i posen OG gitt dem posen over disken ...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en veldig stille dag på jobb stengte jeg døra presis kl. 16. Bilen min var helt nedrimet, så klokka ble nærmere 16:10 før jeg var klar til å dra. Akkurat i det jeg hadde satt meg inn i førersetet og skulle til å starte bilen banket det på sidevinduet. Jeg rullet ned ruta og utenfor stod det en mann i 50-åra, typ penere herremann fra Oslo vest eller Bærum. Samtalen gikk omtrent som følger:

Meg: Dessverre stengte vi for 10 minutter siden. Hvilket merke er kaffemaskinen din?

Meg: Da kan du bruke rensetablettene til Siemens. Det er de vi selger og de får du også kjøpt på bl.a. Elkjøp.

Mann: Men du må jo la meg kjøpe dem her. Du er jo her fortsatt og det tar jo ikke mange minuttene.

Meg: Dessverre har vi som sagt stengt. Kasseoppgjøret er tatt og jeg har ikke mulighet til å åpne igjen. Som sagt får du kjøpt rensetabletter du kan bruke på bl.a. Elkjøp.

Altså; butikken stengte for 10 minutter siden. Jeg har tatt kasseoppgjør. Slått av alt lys. Slått på alarm. Låst. Om jeg skulle åpnet igjen for å selge en pakke rensetabletter til 150 kr hadde jeg mått gjøre alt det om igjen. Det hadde minst tatt meg 15 minutter og jeg hadde ikke kommet meg avgårde før nærmere 16:30.

Er veldig glad jeg jobber i en butikk hvor jeg slipper unna det meste av "førjulsmaset" dere andre butikkansatte sliter med. Har vært der selv og vet hvor sliten jeg pleide å være når julaften endelig var der.

Jeg har ikke fått kunder etter meg på parkeringsplassen heldigvis, men når folk sier "jeg må bare..." etter stengetid, pleier jeg å si at alarmen er satt på, eller få med ordet "vekter" i setningen, så blir folk overraskende stille :laugh:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dette her, så er det sånn at jeg vil spørre hvor du jobber, sånn at jeg kan dra og handle der, for dette er faktisk god service og det er sånn her man bør bli behandla av de ansatte :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en av de dumme kundene :fnise:

Jeg går alltid inn i butikken 23:45 bare 15min før det stenger, også skal jeg alltid ha middag for nestedag, og en god del mere, men jeg trøster meg med, at når jeg går til kassa klokka 23:55 så er det folk som kommer inn med handlekurv og skal starte og handle :laugh:

Anonymous poster hash: 3aa17...180
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en meget pen frue inne i forrige uke, som plukket med seg to lys som var priset 39,90 og kom til kassen og sa "Det var disse til 10 kroner ikke sant??"
Jeg: "Nei, disse koster 39,90."
Kunde: "HVA?! SÅ dyrt? Disse er da på tilbud til 10 kr!"
Jeg: "Nei, det er de ikke. Vi HADDE noen lys på tilbud til 10 kroner, men det var ikke disse lysene OG det tilbudet er over dessverre."
Kunde: "HVAAA?! Har dere ikke tilbud på de lenger?!"
Jeg: "Nei, dessverre."
Kunde: "Jeg betaler da ikke 39,90 for et lys!! Det er altfor dyrt!"
Jeg: "Dette er et litt dyrere merke, men jeg kan vise deg de som var på tilbud, men som koster 20 kr nå hvis du vil?"
Kunde: "Ja!"
Jeg *går og viser*: "Dette var de som var 10 kroner, nå koster de altså 20 kr."
Kunde: "Ja, da skal jeg ha de! Du må jo skjønne at folk går ikke på <butikknavn> for å kjøpe dyre lys!!"
Jeg: "Hehe, nei det er klart.."
Kunde *mens hun står og betaler, hun gir seg faen ikke*: "Hvorfor i ALLE dager har dere ikke lenger tilbud på de lysene?"
Jeg: "Det var en kampanje, og den er over. Nå har vi andre tilbud i stedet."
Kunde: "JEG synes dere burde ha det tilbudet HVERTFALL fram til jul!"
Jeg: "Hehe, ja det skjønner jeg, er jo alltid morsomt med tilbud! ;)"
Kunde: "EHHH, DU må jo SKJØNNE at folk brenner ikke røde lys utenom juletider!!"
Jeg: "Nei... kanskje ikke det.." (hva er poenget ditt?)
Kunde: "Nei, akkurat! Og da må dere jo ha røde lys på tilbud helt fram til jul! Det er jo helt LATTERLIG å ikke ha det!!"
Jeg: "Som sagt så var det en kampanje, og vi har forskjellige tilbud hver uke."
Kunde: "DU MÅ SKJØNNE at folk gidder ikke å betale fullpris for lys som kun skal brennes fram til jul!"
EHHH NEIVELL, hvorfor selger vi tusenvis av røde lys hver dag da? Tulling.
Jeg *gir henne posen*: "Takk for handelen, og ha det bra! :)"

Som om det er JEG som bestemmer hva som er på tilbud. Og som om butikkjeder gidder å ha tilbud på varer som selger seg selv på full pris! Fikk lyst til å svare henne: "Nei, DU må skjønne at vi driver en bedrift her, og VI velger ut de tilbudene som er mest gunstige for vår økonomi. Drit og dra."

Herregud, noen folk altså...

Endret av Amananas
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan LOVE deg at blomsteryrket er koselig hele året, bortsett fra jula. Et sant mareritt fra ende til annen. Altfor mye å gjøre. Huff.

Hilsen ei som skal opp å hoppe (eller løpe..) på jobb i morra i blomsterbutikken av eget valg :ler: Gleder meg til dagen er ferdig ;)

I feel you! Jeg er på vei til jobben min i blomsterbutikk nå. Teller timer til dagen er over. Kundene er helt greie, men alt går i ett, folk eier ikke tålmodighet og enkelte kunder vil ha en personlig shopper for å plukke ut potteskjulere i verste rushet. Gøy!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme ting butikkansatte sier: "Skal du ha en pose?" når man har handlet inn for en hel uke i mat.

Vet de er "pliktig" å spørre iom de tar penger for poser, men ærlig talt.

Tenk på det som en høflig måte å spørre hvor mange poser du trenger:)

Anonymous poster hash: a4f7b...c8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått så mange sure kommentarer på å si god jul, at jeg har sluttet å si det så fremt ikke kunden sier det først..

Fatter ikke hvor sure folk blir i juletida. Får egentlig håpe at de tar det ut på butikkansatte og at de ikke er like sure og stressa med familien..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått en negativ kommentar når jeg har sagt god jul jeg. Alle smiler og sier god jul tilbake. Er vel bare heldig med kundene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ola" som på ingen måte var registrert som kontaktperson eller annet tilknyttet kundenummeret til "Siri" ringte. Han hadde kjøpt mobil til henne til jul (iPhone 6), så Siri trengte jo nytt SIMkort til den.

Men, hun skulle jo ikke vite om gaven, så jeg ble instruert om å sende det til HANS adresse.

Og, siden det er dagen før jul skulle det sendes med ekspress over natten.

Altså... Tror folk virkelig jeg bare kan sende dem SIMkort til noen andres abonnement? Uten at vi på noen måte kan vite om han faktisk er kjæresten hennes - eller en creepy stalker eller en som bedriver identitetstyveri?

Jeg sa nei. Ble skjelt ut etter noter. Jeg har ødelagt "hele jævla jula" visstnok. Faaantastisk!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koser meg på jobb på lille julaften jeg. Fri hadde så klart vært å foretrekke, men så langt har alle vært hyggelige. Mange ønsker om god jul og en del uttrykker sympati med meg som jobber, selv om jeg ikke føler at jeg trenger det. Får håpe formiddagsvakten min i morgen blir likedan.

God jul til alle hyggelige kunder der ute.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på bensinstasjon, så det med innpakking av gaver er ikke noe stort problem. Kom over en artikkel på en nettavis i stad, om innpakking av gaver, hvor en hadde kommentert "syns det er dårlig service om man ikke gjør det". Kjente jeg ble rimelig irritert

http://www.tb.no/M__pakke_inn_selv-5-76-9774.html

Anonymous poster hash: 06a4f...c4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk nesten det er dårlig service å pakke inn for kunder når køen er kjempelang, jeg. Har overhodet ikke lyst å stå lenge i kø bare fordi Ola og Kari ikke gidder å pakke inn gavene sine selv! Vi har heldigvis har pakkehjelper i hektiske perioder, ellers henviser vi til selvbetjente pakkebord. Det viktigste er at kundene slipper å stå lenge i kø for å betale!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes pakking bør være en service butikker som primært selger gaveartikler bør tilby. Men å la kassaekspeditørene pakke i julestria er en dårlig løsning. Ha eget pakkebord, med en person som kun pakker, så kan den køen få bli så lang den bare vil, uten at det går ut over andres juletidsklemme.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes pakking bør være en service butikker som primært selger gaveartikler bør tilby. Men å la kassaekspeditørene pakke i julestria er en dårlig løsning. Ha eget pakkebord, med en person som kun pakker, så kan den køen få bli så lang den bare vil, uten at det går ut over andres juletidsklemme.

Det får du lov å synes. Jeg syns derimot det er kvalmt å forvente det. Det er faktisk ikke så vanskelig å pakke inn selv...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

I dag på jobb var det en som spurte om han kunne få rabatt på røyken han skulle kjøpe. Hvorfor? Fordi det var jul i morgen.

"I morgen ja," sa jeg og blunket til han ;)

Han stod der og bare "Ja? Får jeg den rabatten?"

Nei, selvfølgelig ikke, det er ikke lov og heller ikke noe vi tilbyr. Han skulle til å tigge litt mer da en ganske muskuløs securitasvakt kom inn. Da var det "Neivel, god jul!" og svoop - så var han borte. Perfekt timing :bolledeig:

Viste seg at han hadde vært og plaget folk i en del andre butikker i følge securitasvakten, så skulle visstnok ikke være redd for å brumme ekstra til han om han begynte med "pissprat" om rabatter :icon_lol:

God jul forresten, folkens! Håper kundene oppfører seg, sånn til dere som må jobbe på julaften. Husk at det skal være lov å kaste folk på hue og ræva ut om de ikke godtar at det stenges tidlig :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du lov å synes. Jeg syns derimot det er kvalmt å forvente det. Det er faktisk ikke så vanskelig å pakke inn selv...

Jeg syns det er vanskelig. :sjenert:

Så jeg går alltid i butikker hvor de pakker inn for meg, men jeg går i god tid og på rolige tidspunkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...