Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Cevita

Dette er ikke en dum ting de sier men noe jeg bestandig blir irritert over at kunder gjør.

HVEM I HELV**** TROR DET ER GREIT Å TA MED HUNDEN INN OVERALT??!!

Jeg snakker om kjøpesenter, matbutikker, klesbutikker osv. Noen ganger skulle jeg ønske at hunden beit meg i leggen slik jeg kunne fått den avlivt og folk fikk lært leksa at hunden skal stå 10 meter bortfor inngangen eller være hjemme.

Jeg syns at dyrebutikker osv er greit da man gjerne må sjekke størrelse på bånd osv men når de andre butikkene er tydelig merket med dyr forbudt, så skjønner jeg ikke hvorfor folk tar de med seg. Setter like lite pris på en mopps som en schæfer. Klærene i butikken ser ikke ut når de er fulle av hundehår, finner bæsj og poser i hjørner i butikken og de skremmer de andre kundene.

I alle dager?

Hvordan butikk er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

I alle dager?

Hvordan butikk er dette?

Over alt. Spesielt i Oslo området. Folk tror at disse minihundene er untaket av alle regler. Fysj

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å ferske godt voksne karer med handa i smågodthylla.. Sto i kassen da en kom dit, stoppet opp å skulle ta en bit(hadde tydeligvis ikke sett meg i kassa). Sånn tilfeldigvis måtte jeg rense halsen da, og gubben skvatt til å dro til seg handa.. Han var litt rød i ansiktet da han betalte. Flau, eller sint fordi han ble ferska, hvem vet :fnise:

Hunder i butikk ja.. Fått noen som kom i kassa å lurte på om de kunne ha med hunden inn. Peker på døra der vi har en lapp "Kun førerhunder tillatt i butikken". Utrolig så snurt noen kan bli.. Tåler ikke hunden å vente utenfor i bilen, ved lyktestoplen eller være hjemme når man skal handle dagligvarer, så er da ikke det min feil..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre for 10 på en vare som vanligvis koster 12 kroner alene. Jeg gir derfor selvfølgelig beskjed til alle de som kommer og bare skal ha en eller to av den. Skulle tro at alle ble fornøyde med det. Men neida, jeg burde jo ha lært at uansett hva jeg gjør så er det ALLTID noen som klarer å ha noe å sure seg over.

Jeg: "Så du at det var tre for 10 på den varen? :-)"

Kunde: "Skal bare ha en."

Jeg *tenker at kunden kanskje tror hun sparer på å kjøpe en*: "Jeg slår uansett inn tre for 10, for det koster nemlig 12 for en. Så da kan du ta med deg to til om du ønsker det. :)"

Kunde *himler med øynene til meg og svarer irritert*: "Åh herreguuud! For noe idiotisk tull!"

Jauda, her er man takknemlig gitt! Jeg ble først satt ut, men så veldig irritert fordi jeg bare prøver å hjelpe. Så jeg sa på en fin (med underliggende spydighet) måte: "Jeg kan godt slå inn en til 12 kroner hvis du heller ville det, det var bare et tilbud til deg."

Neida, kunden ville ha de tre til 10 kroner.

Altså, hva faen?? Du kan være bombesikker på at om jeg IKKE gav beskjed om dette tilbudet, og kunden så det etterpå, så hadde AKKURAT den samme kunden kommet bort og klaget til meg for at jeg ikke gav beskjed. Jeg bare kan virkelig ikke vinne! Idioter er de, de kundene som kommer og forpester jobbdagen min! Er det slik at de liker å få slike mennesker i sin vei når de er på jobb?

Det har jeg vært med på før også! Fikk drit kjeft for hun gadd vel ikke å gå helt opp i andre enden av butikken for å hente en til må vite...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hunder så er det lov til å ta med hundene i gangen på senteret der jeg jobba, men ikke inn i butikkene (lite, lokalt senter). Syns det er ganske bra jeg da og spurte de pent passet vi til og med på hundene for folk siden de fleste som jobber i butikken jeg jobba i er glad i hunder og enda var det selvfølgelig mange som tok med hunder inn i matbutikken!

Dette var selvfølgelig uten unntak de med små hunder. Jeg sa alltid fra for jeg blir så irritert og når de begynte å unnskylde seg med at hunden "er jo så liten" sa jeg bare at jeg klarer å bære schæferen min også, men tar han ikke med inn i butikken for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke i noen butikk, men fikk lyst å legge inn en kommentar her på en fyr som stod kverulerte med en vekter om det er lov å røyke inne under tak på kjøpesenter. Bare man ikke røyker inne i en butikk der folk handler varer er det nemlig ok, noe han mente vekteren burde sette seg inn i...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn på rullebrett! Ååååååårgg!!

Vi har barn innom som står på dette i butikken, og jeg sier alltid fra på en hyggelig måte at dette ikke er lov, men ingen hører på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh! Kunden har alltid rett, unge frøken! :P

Sånn tenkte jeg første året i bransjen :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden har rett til man kan bevise det motsatte. Det er ofte enkelt å gjøre, problemet er å få kunden til å forstå det samme..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et ektepar i kassen her om dagen, litt eldre og mannen var nok begynt å bli smått senil. Etter jeg var ferdig med dem begynner jeg med neste kunde og kjører varene ned på andre siden av pakkebåndet. Denne eldre mannen begynner da å pakke ting derfra. Jeg smiler pent og sier at det er nok ikke dine varer, dine er på andre siden av denne skilleveggen i midten. Mannen blir kjempesint og kjefter på meg for at jeg blander varene dems med neste kunde sine varer. Neida, sier jeg, det er en skillevegg mellom, dine ligger på venstre side av den. Han klarte ikke å skjønne det, så kona nektet han å pakke mer.

Syns det var litt morsomt, selv om jeg syntes litt synd på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hunder så er det lov til å ta med hundene i gangen på senteret der jeg jobba, men ikke inn i butikkene (lite, lokalt senter). Syns det er ganske bra jeg da og spurte de pent passet vi til og med på hundene for folk siden de fleste som jobber i butikken jeg jobba i er glad i hunder og enda var det selvfølgelig mange som tok med hunder inn i matbutikken!

Dette var selvfølgelig uten unntak de med små hunder. Jeg sa alltid fra for jeg blir så irritert og når de begynte å unnskylde seg med at hunden "er jo så liten" sa jeg bare at jeg klarer å bære schæferen min også, men tar han ikke med inn i butikken for det...

Jeg må ta hunden med inn på kjøpesenteret hvis jeg skal kjøpe ny varmedress eller regntrekk til han. Det går alltid bra. Har til og med spurt vekterne og de har latt meg få slippe inn med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta hunden med inn på kjøpesenteret hvis jeg skal kjøpe ny varmedress eller regntrekk til han. Det går alltid bra. Har til og med spurt vekterne og de har latt meg få slippe inn med hunden.

Det blir litt annet der de har dyrebutikk enn der hvor det er matbutikk, Nille, Notabene og sånne butikker ;) Det er ingen hund som må være med inn for å kjøpe den nye boka til Jo Nesbø :P

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Igjen... Jeg er så drit lei av at folk ikke klarer å tørke opp etter seg når de søler sennep/ketchup! Med en gang man er utenfor sitt eget hjem så er det liksom ikke så nøye.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde kommer inn i butikken.

"Heihei!"

"JEG SKAL IKKE HA NOE, JEG SKAL BARE TITTE!!!!!!!!"

Høfligheten lenge leve :(

Er så enig med deg! Jeg har til og med opplevd at min sjef har sagt til kunden. "Jeg sa bare hei".

Også er jeg kanskje litt firkantet, men jeg liker ikke de som sier "jeg SKAL ha". Jeg liker selv å si "Jeg vil gjerne ha".. er kanskje litt prippen der...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er altfor mange som er av den oppfattningen at man ikke skal svare som rett er når kunden er helt på bærtur.

Her om dagen ble det lagt ut en klage på fb om hvordan smoothien hun hadde kjøpt ble lagd. Og med beskrivelse i detalj av hvordan den ble laget. Og selvsagt helt på jordet. Og flere dager etter handelen. For det første, hva med å si ifra der og da om du ikke liker hvordan den blir lagd? For det andre, ikke finn på momenter i lagingen av den som ikke holder rot i virkeligheten.

Kjapt googlesøk på navnet til klageren+ ordet "klage", så finner man ut at så og si alle butikker i byen får klager fra henne. Altså en som enten er max uheldig, eller en sleip faen som fisker etter gratisvarer.

Så jeg svarer jo selvsagt at jeg beklager opplevelsen hun hadde, og at det ikke stemmer. Da vart det ramaskrik ja. Ble en klagestorm uten like fra det som sikkert er vennelista hennes. Beste var vl en av dem som klarte å lire av seg følgende: "Ved klager fra kunder smiler man, beklager og takker for hjelpen, ærlig talt! Kundesørvis 101, makan". Hehe.. Jada, skjønner at du aldri har jobbet i butikk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er altfor mange som er av den oppfattningen at man ikke skal svare som rett er når kunden er helt på bærtur.

Her om dagen ble det lagt ut en klage på fb om hvordan smoothien hun hadde kjøpt ble lagd. Og med beskrivelse i detalj av hvordan den ble laget. Og selvsagt helt på jordet. Og flere dager etter handelen. For det første, hva med å si ifra der og da om du ikke liker hvordan den blir lagd? For det andre, ikke finn på momenter i lagingen av den som ikke holder rot i virkeligheten.

Kjapt googlesøk på navnet til klageren+ ordet "klage", så finner man ut at så og si alle butikker i byen får klager fra henne. Altså en som enten er max uheldig, eller en sleip faen som fisker etter gratisvarer.

Så jeg svarer jo selvsagt at jeg beklager opplevelsen hun hadde, og at det ikke stemmer. Da vart det ramaskrik ja. Ble en klagestorm uten like fra det som sikkert er vennelista hennes. Beste var vl en av dem som klarte å lire av seg følgende: "Ved klager fra kunder smiler man, beklager og takker for hjelpen, ærlig talt! Kundesørvis 101, makan". Hehe.. Jada, skjønner at du aldri har jobbet i butikk.

Jeg synes du svarte henne kjempebra, det er godt at ikke alle skal måtte tilbe kundene og sleike dem i ræva (sorry) om de ønsker det :P

Men det er ganske typisk kunder ja.. Kunder i Norge er VIRKELIG bortskjemte og vemmelige. Halvparten av de dårlige kundeopplevelsene mine hadde gjort at kunden ble kasta ut av butikken i et hvilket som helst annet ikke-nordisk land. Men det er blitt slik at folk tror de kan gå i inn i en butikk, behandle både den og de ansatte som en søppelbøtte, og at man selv skal være kongen i huset. Vi er rikinger, og vi oppfører oss som den verste sorten.

Og så de truslene da: "Dere vet at det er kundene som gjør at dere kan ha en bedrift?" Er jo en gjenganger fra sure kunder. Tror de er så mye viktigere enn de er xD

Endret av Amananas
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada jeg ser at du har varer som jeg skal pipe, men jeg må liksom bli ferdig med å scanne varene til kunden før deg først. I tillegg ser jeg også den 200 lappen du står å vifter foran trynet på meg før jeg i det hele tatt har pepet inn varene dine, men ta det med ro du skal få betale..

Og det hjelper ikke å stå å klage til meg om at prisene er så dyre og at det er så langt å måtte gå helt rundt for å måtte betale. Jeg tvinger deg verken til å kjøpe noe eller å gå rundt i butikken.

Også har du de som IKKE hører på det du sier overhode. Vi har en inngang som det ikke er lov til å gå ut, pga sikkerhet og tyveri. Vi har såpass stor butikk så derfor har vi bare utgang ved kassen. Her er det flere som går fra kassen (selv om det er utgang 2 meter i fra) for å gå ut der de kom inn. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt at man ikke kommer ut der. 8 av 10 kunder ler av seg selv og snur.1 av 10 blir sure, men går allikvel tilbake og klager på dårlig bygging av butikk, etc også har du 1 av 10 som bare overser det og drar opp disse bommene (med røde kryss og ingen utgang skilt på). I dag kom det en far med to barn som nektet å gå tilbake, så han ba kiden krype under og åpne opp for han. Deretter så denne fyren på meg med et blikk som sikkert kunne drept og gikk videre. Godt forbilde for barna det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Høres ut som ei jeg har vært borti. Kan jeg få vite facebook siden til butikken din? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ei jeg har vært borti. Kan jeg få vite facebook siden til butikken din? :))

Kaffekompisene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...