Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Opplever dette på min jobb hele tida. Blir stående og diskutere med mennesker som i stedet for å høre på det du sier bare gjentar argumentene sine om igjen som om det gjør dem mer valide.

Jeg også føler jeg gjør dette altfor ofte! Har etterhvert skjønt at det er enkelte menneskertyper som er sånn. Hører ikke på hva jeg sier, virker som om de venter til jeg er ferdig å svare før de kommer med nytt utbrudd/argument/angrep.

Gjelder spesielt når de spør etter en vare vi ikke har lenger. Jeg svarer med at den ikke lenger ligger inne i kjedesortimentet, og man skulle tro at samtalen ble avsluttet der, men neida! "Jeg fant den her sist uke, har de den på den andre butikken da, dere har den ikke på lager da, kan du bestille den?" HERREGUD HØR PÅ HVA JEG SIER, DA :rasende:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er terapi for meg. Kjenner meg igjen i så utrolig mye.

Vær sterke!!! Serviceyrket er en tøff påkjenning! Husk at "kunden har alltid rett" svært sjelden stemmer i praksis, og at dere får betalt for å stå der og ta i mot dritt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er terapi for meg. Kjenner meg igjen i så utrolig mye.

Vær sterke!!! Serviceyrket er en tøff påkjenning! Husk at "kunden har alltid rett" svært sjelden stemmer i praksis, og at dere får betalt for å stå der og ta i mot dritt.

At "kunden har alltid rett" har aldri betydd at kunden de facto har det, og at en skal behøve å bli utskjelt på jobb.

Uttrykket at kunden alltid har rett betyr at du selger ingen rødmaling hvis kunden vil ha blå. Hvis kunden mener at en vare ikke er fersk nok, eller har den kvaliteten kunden etterspør, spiller det ingen rolle hva datostempling og tekniske spesifikasjoner sier, kunden har rett til å la være og legge igjen penger og få med seg produktet. Det er retten til å kjøpe eller til å la være som kunden har - ikke retten til å herse og trakassere.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer inn i butikken.

"Heihei!"

"JEG SKAL IKKE HA NOE, JEG SKAL BARE TITTE!!!!!!!!"

Høfligheten lenge leve :(

Jaaa :glare:

Og så kommer de allikevel og skal ha hjelp, når du er igang med å hjelpe noen andre. Gjerne med en nedsettende kommentar ala "halloooooo frøken, mulig å få litt hjelp her eller?"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oversetter en norsk meny til engelsk??

Ja. *river seg i håret* jeg skjønner IKKE hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man de som er så ufattelig utålmodige...eller har det "travelt".

Fikk ei i kassen mens jeg holdt på å gjøre meg ferdig med en kunde i tippinga. Snur meg, smiler å sier "jeg kommer straks". Hun nikker, om en noe byskt..

Da jeg skal gi kvitteringen og spill-lappene til tippekunden hører jeg en høy stemme bak meg: ER DET MULIG Å FÅ LITT HJELP I KASSA??? JEG HAR DET FAKTISK TRAVELT! Det var såpass at jeg skvatt skikkelig.. Tippekunden og jeg bare kikket rar på hverandre, før jeg fikk stavret meg over til kassa(bruker 2 skritt).

"Nå, det var på tide" var hilsen jeg fikk før jeg fikk frem ett ord.. Innen den tid hadde sjefen kommet fra lageret i andre enden av butikken(vi har en rimelig stor butikk) og lurte på hva det var..

Fikk husjet henne videre før kunden fikk kloa i henne. Mer drama, nei takk.

Når hun da endelig fikk betalt de få tingene sine og er på vei ut, treffer hun tydeligvis på en kjenning. Og blir stående å bable med den andre dama i 15-20 min! Travelt meg mitt der sola sjeldent skinner... :glare::sur:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LadyAntebellum

Jeg kjenner jeg blir så flau når jeg er på butikken, og skal stille meg i kø. Det er kanskje ikke lang kø heller, normal kø liksom.. Så begynner en eller annen gjøk og mase om at de må åpne en ny kasse, de sier det ikke på en pen måte heller.

Husker da jeg selv jobbet i kasse og de begynte og mase sånn, greit nok at kø generelt er irriterende, men når den ikke er særlig lang eller noe - jeg husker jeg kjente det boblet inni meg, så må man klistre på seg et smil likevel. Er en grunn til at jeg aldri noensinne igjen vil jobbe i butikk;P

Hadde en kollega da jeg jobba i den butikken og hun var så lei av det evige posemaset etter at varene var betalt at hun skulle ha 1 krone for den hver gang;D ikke særlig serviceminded men hun sto på sitt! "1 krone takk" ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir så flau når jeg er på butikken, og skal stille meg i kø. Det er kanskje ikke lang kø heller, normal kø liksom.. Så begynner en eller annen gjøk og mase om at de må åpne en ny kasse, de sier det ikke på en pen måte heller.

Husker da jeg selv jobbet i kasse og de begynte og mase sånn, greit nok at kø generelt er irriterende, men når den ikke er særlig lang eller noe - jeg husker jeg kjente det boblet inni meg, så må man klistre på seg et smil likevel. Er en grunn til at jeg aldri noensinne igjen vil jobbe i butikk;P

Hadde en kollega da jeg jobba i den butikken og hun var så lei av det evige posemaset etter at varene var betalt at hun skulle ha 1 krone for den hver gang;D ikke særlig serviceminded men hun sto på sitt! "1 krone takk" ;P

Det der er faktisk skikkelig irriterende. Folk som ikke vil betale for posen. Ofte sier de at de burde få betalt for å gå med reklame for oss. Herregud da. Ta med egen pose hvis du ikke vil betale for de vi har.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er faktisk skikkelig irriterende. Folk som ikke vil betale for posen. Ofte sier de at de burde få betalt for å gå med reklame for oss. Herregud da. Ta med egen pose hvis du ikke vil betale for de vi har.

Jeg stod bak en slik en en gang, og akkurat da var det helt fint for meg å få la min egen hormonelle irritasjon gå utover noen som faktisk fortjente det!:ler:

Så jeg ba fyren om å kjøpe seg en rull med first price plastposer til 6.90 for 50 stk. Billig, og ingen reklame!

Så spurte jeg hvor mye han fikk av Moods of Norway for å bruke pysjbukse med logo på på butikken...:P Kassadama og jeg flirte godt mens han gikk fornærmet ut av butikken..:P Vanskelig å ta igjen på høygravide damer som tar deg på kornet, tror jeg!:ler:

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod bak en slik en en gang, og akkurat da var det helt fint for meg å få la min egen hormonelle irritasjon gå utover noen som faktisk fortjente det! :ler:

Så jeg ba fyren om å kjøpe seg en rull med first price plastposer til 6.90 for 50 stk. Billig, og ingen reklame!

Så spurte jeg hvor mye han fikk av Moods of Norway for å bruke pysjbukse med logo på på butikken... :P Kassadama og jeg flirte godt mens han gikk fornærmet ut av butikken.. :P Vanskelig å ta igjen på høygravide damer som tar deg på kornet, tror jeg! :ler:

Jeg elsker deg. :fnise::duskedame:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står å rydder i en hylle da det kommer en Kunde mot kassen, jeg begynner å gå mot kassen med en gang, men likevel begynner hun "ER DET IKKE MULIG Å FÅ BETALE HER? HALLO JOBBER NOEN HER???"

Jesus. Må få to sekunder på å komme meg bort, om jeg skulle stått bak kassen hele vakten hadde butikken sett grusom ut!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står å rydder i en hylle da det kommer en Kunde mot kassen, jeg begynner å gå mot kassen med en gang, men likevel begynner hun "ER DET IKKE MULIG Å FÅ BETALE HER? HALLO JOBBER NOEN HER???"

Jesus. Må få to sekunder på å komme meg bort, om jeg skulle stått bak kassen hele vakten hadde butikken sett grusom ut!

Øyh! Kunden har alltid rett, unge frøken! :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Jeg husker godt posene fra den tiden jeg satt i kassa.

Var en del, gjerne de som kom med full handlevogn til 1500 - 2000 kr, som prøvde å stjele poser. På "min" butikk forsynte kundene seg med poser selv. Og mange trodde nok at jeg ikke så det når mannen spurtet gjennom kassa med en haug med poser under armen/i vognen mens kona stilte seg for å betale.

Eller at den ene parten rakte den andre en håndfull poser forbi kassen som jeg ikke skulle se.

Jepp, det fungerte ikke. Jeg ble så lei at jeg enkelt og greit slo inn et antall poser på dem (tror ikke at jeg overdrev antallet noen gang da). Fikk aldri klage, så jeg regner med at de var for flaue over å ha blitt fersket :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Å! Jeg husker godt posene fra den tiden jeg satt i kassa.

Var en del, gjerne de som kom med full handlevogn til 1500 - 2000 kr, som prøvde å stjele poser. På "min" butikk forsynte kundene seg med poser selv. Og mange trodde nok at jeg ikke så det når mannen spurtet gjennom kassa med en haug med poser under armen/i vognen mens kona stilte seg for å betale.

Eller at den ene parten rakte den andre en håndfull poser forbi kassen som jeg ikke skulle se.

Jepp, det fungerte ikke. Jeg ble så lei at jeg enkelt og greit slo inn et antall poser på dem (tror ikke at jeg overdrev antallet noen gang da). Fikk aldri klage, så jeg regner med at de var for flaue over å ha blitt fersket :fnise:

Jeg hatet at vi hadde prakis på hvis kunden betalte for en pose så skulle de få påfyll hvis de trengte det. Alltid en gjøk som oppfattet det, handlet for 2000kr og ba om 1 pose. De fikk jo selvsagt 7 til. Makan

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker deg. :fnise::duskedame:

Velbekomme!;) Er ikke så lenge til jeg er høygravid igjen, med litt flaks får jeg sjansen til noe lignende igjen...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Samme skjedde med meg for noen dager siden. Var en mann som også ble sur på meg, selv om jeg alltid holder øye med kassen når jeg rydder i butikken eller henter blader som skal i retur. Jeg hører at det kommer noen inn, og i det jeg gikk bort til kassen og smilte vennlig da en mann nærmet seg disken ble han gretten og sa noe om at "folk må ekspedere skikkelig..." Og jeg tenkte bare for meg selv at den gamle dotten ikke hadde kommet frem til kassa engang. Også var han skikkelig sur mens han betalte for en pakning med Prince, og selv om jeg sa ha det bra og smilte bare så han enda mer tverr ut og fortet seg ut av butikken. Hva feiler det folk egentlig? :vetikke:

Igjen med det poenget ditt: Vi kan ikke stå bak kassen hele skiftet, da hadde butikken ikke sett ut på slutten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Allergikeren

Igjen med det poenget ditt: Vi kan ikke stå bak kassen hele skiftet, da hadde butikken ikke sett ut på slutten av dagen.

Åjoooda, det er da bare å ha flere folk på jobb, må vite! :opplyser:

Eller, ikke akkurat ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Dette er ikke en dum ting de sier men noe jeg bestandig blir irritert over at kunder gjør.

HVEM I HELV**** TROR DET ER GREIT Å TA MED HUNDEN INN OVERALT??!!

Jeg snakker om kjøpesenter, matbutikker, klesbutikker osv. Noen ganger skulle jeg ønske at hunden beit meg i leggen slik jeg kunne fått den avlivt og folk fikk lært leksa at hunden skal stå 10 meter bortfor inngangen eller være hjemme.

Jeg syns at dyrebutikker osv er greit da man gjerne må sjekke størrelse på bånd osv men når de andre butikkene er tydelig merket med dyr forbudt, så skjønner jeg ikke hvorfor folk tar de med seg. Setter like lite pris på en mopps som en schæfer. Klærene i butikken ser ikke ut når de er fulle av hundehår, finner bæsj og poser i hjørner i butikken og de skremmer de andre kundene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en litt "finere" frue idag stikke hånden sin ned i løsvekt chillinøttene og forsyne seg. Sånt er så utrolig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre for 10 på en vare som vanligvis koster 12 kroner alene. Jeg gir derfor selvfølgelig beskjed til alle de som kommer og bare skal ha en eller to av den. Skulle tro at alle ble fornøyde med det. Men neida, jeg burde jo ha lært at uansett hva jeg gjør så er det ALLTID noen som klarer å ha noe å sure seg over.

Jeg: "Så du at det var tre for 10 på den varen? :-)"
Kunde: "Skal bare ha en."
Jeg *tenker at kunden kanskje tror hun sparer på å kjøpe en*: "Jeg slår uansett inn tre for 10, for det koster nemlig 12 for en. Så da kan du ta med deg to til om du ønsker det. :)"
Kunde *himler med øynene til meg og svarer irritert*: "Åh herreguuud! For noe idiotisk tull!"
Jauda, her er man takknemlig gitt! Jeg ble først satt ut, men så veldig irritert fordi jeg bare prøver å hjelpe. Så jeg sa på en fin (med underliggende spydighet) måte: "Jeg kan godt slå inn en til 12 kroner hvis du heller ville det, det var bare et tilbud til deg."
Neida, kunden ville ha de tre til 10 kroner.

Altså, hva faen?? Du kan være bombesikker på at om jeg IKKE gav beskjed om dette tilbudet, og kunden så det etterpå, så hadde AKKURAT den samme kunden kommet bort og klaget til meg for at jeg ikke gav beskjed. Jeg bare kan virkelig ikke vinne! Idioter er de, de kundene som kommer og forpester jobbdagen min! Er det slik at de liker å få slike mennesker i sin vei når de er på jobb?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...