Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunde kommer inn i butikken.

"Heihei!"

"JEG SKAL IKKE HA NOE, JEG SKAL BARE TITTE!!!!!!!!"

Høfligheten lenge leve :(

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til slike er jeg frekk nok å kommenterer at termimalen dessverre ikke fungerer, og hadde jeg vist hvordan de repareres hadde jeg sanelig ikke jobba i kassa på kiwi ;-)

Hahha! Det var mitt standardsvar også! Når noe klagde på det tekniske eller priser, så svarte jeg alltid "du, om jeg hadde teknisk kompetanse til å fikse dette/bestemt prisene hadde jeg hatt utdannelse og posisjon nok til å ikke være drn som hjelper kunder".

Når jeg skriver det syntes jeg selv det virker frekt men jeg så ann kunden og det ble sagt jovialt med glimt i øyet. Alle sammen lo.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Blir så utrolig frustrert over folk som ødelegger / knuser varer i butikken, men som bare går og later som ingenting framfor å si i fra (vi tar aldri betalt for slike uhell).

I dag var det ei dame som stod i kø til kassen som mista ei stor blomsterpotte i gulvet (den var såppass sterk at den ble vel bare delt 3 biter eller noe slikt). Jeg var opptatt med en annen kunde da, så jeg fikk ikke gått bort med det første. Etterhvert når hun kom bort til kassen, så hadde hun med seg to helt flunkende fine blomsterpotter. Da ble jeg litt irritert, og spurte henne rett ut: "Mista ikke du nettopp ei av de pottene i gulvet?" :fnise:
Dere skulle sett henne, hun ble SÅ rød i trynet, og så helt forfjamset og overrasket ut over at jeg visste det og bare: "Jo :redd::rodme: "
Jeg: "Kunne du bare gitt den til meg, så får jeg i det minste satt den bak kassen? :)" (jeg var hyggelig altså).
Så gikk hun *WALK OF SHAME* bort til hylla der hun hadde satt fra seg den KNUSTE potta (som om noen andre skulle være interessert i å kjøpe den liksom..), og kom bort i kassen med den. Jeg sa ingenting, bare satte den bak og fortsatte handelen. Hun var allerede flau nok. Det var en subtil men grei måte å viser henne at slikt ikke er greit. :danse:

Endret av Amananas
  • Liker 24
Gjest Lypcha
Skrevet

Kunde: Hei, kan jeg sette inn penger på kortet mitt her?

Jeg: På reisekortet eller spillekortet?

Kunde: På mitt DnB bankkort

Jeg: ......

Jobber i kiosk

• Liker 5
Skrevet

Jobber i kiosk

Enkelte matbutikker kan man sette inn penger på dnb konto, så egentlig ikke sååå rart at han trodde det da.

• Liker 3
Skrevet

Hehe, hadde en kunde inne i butikken som hadde fått 4 sentergavekort på 1000 kroner, og ville ha de ut i penger. :S
Da jeg sa at det var umulig, stod han lenge og diskuterte: "Ja men hva skal jeg med så mye på gavekortene? Jeg trenger de ikke, hva skal jeg med de?"
Nei, jeg vet da vel ikkje jeg vel, du får spøre de som gav dem til deg..

• Liker 3
Skrevet

Jobber i kiosk

Bank i butikk har definitivt gjort kundene mer kravstore enn før.

Vi har ikke cashguard eller lignende på jobben, så vi sitter fortsatt med de gamle kassene med et lite startbeløp om morgenen som vi ikke kan gå under.

Å ta ut penger er en ekstraservice vi yter om vi har ekstra cash i kassa, ikke et påbud til sure kunder. -.-

• Liker 3
Skrevet

Ble vettskremt for første gang av en kunde i dag. Jobber på gatekjøkken og var alene på jobb i dag noe som betyr at man sitter med alt av ansvaret for å holde stedet gående. Med andre ord er det mye å gjøre hele tiden, spesielt på en fredag hvor været at på til er fint. I det jeg har tatt betaling fra to kunder som går å setter seg med softisene sine sammen med noen andre kunder, legger jeg plutselig merke til noe som tuter noe forferdelig utenfor. Titter tilfeldigvis ut og får øyekontakt med en temmelig irritert mann som sitter i bilen sin utenfor lokalet vårt. Trodde det var en forbikjørende turist som trengte hjelp eller noe rart i og med at motoren gikk og bilen hans var midt på veien.

Det ene vinduet vårt kan åpnes helt slik at kunder kan bestille derfra istedet for å komme inn, noe som er vanlig på sommeren. Åpnet vinduet for å høre hva jeg kunne hjelpe mannen i bilen med, men før jeg fikk innledet med et vennlig hei ble heller samtalen slik:

Mann i bil: Jeg skal ha en stor softis i kjeks med masse sjokolade og jordbærstrø!

Meg: Det skal du få, den koster 35 kroner den. :)

Mann i bil: Du skal få en 500 lapp hos meg sånn at jeg får veksel hos deg, så du får må nesten gå to turer hit slik at det blir rett!

Meg: (Hadde mange kunder i lokalet, mat i ovn og på grillen og div) Går det bra å komme frem til luken her så kan jeg ta imot pengene? :)

Mann i bil: NEI DET GÅR DET FOR HELVETE IKKE, TROR DU JEG HADDE SAGT AT DU SKAL KOMME HIT DA????? DU KOMMER MED DEN ISEN HIT NÅÅÅ!!!!!!!!!!!!

Meg: ....... :overrasket: .*helt sjokkert og skjelven i hele kroppen, følte meg så flau at jeg klarte ikke reagere annet enn å adlyde. Lagde isen hans, tok med vekslepengene og måtte løpe ut i kafeen og ut av lokalet og til veien hvor han okkuperte all plass for andre biler.*

Mann i bil: *i det jeg rekker han isen* Har ikke sett maken til oppførsel. Var det så vanskelig da???

Meg: Jeg spurte et enkelt spørsmål om du kunne komme frem til luken.......*fikk ikke fullført setningen min før*
Mann i bil: DET ER JEG SOM BETALER SÅ DU SKAL BARE KLAPPE IGJEN, VIL DU AT JEG SKAL TA PENGENE MINE TILBAKE OG KJØRE HERFRA, OGSÅ KAN DU BARE GÅ INN MED DEN ISEN DIN IGJEN???????????? KAN DU IKKE TENKE MED HODET DITT ISTEDET FOR RÆVA DI, HÆ?????? DU ER I SERVICETJENESTEN, SKJØNNER DU IKKE DET FOR FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meg: :overrasket: Nå kan du roe deg ned et par hakk, om du vil ha isen er helt opp til deg..

Mann i bil: *Fortsetter å skrike et eller annet stygt, før han rullet opp vinduet sitt i sinne og glefser i seg isen sin*

Meg: Ha en fin dag, du...............

• Liker 13
Skrevet

Ble vettskremt for første gang av en kunde i dag. Jobber på gatekjøkken og var alene på jobb i dag noe som betyr at man sitter med alt av ansvaret for å holde stedet gående. Med andre ord er det mye å gjøre hele tiden, spesielt på en fredag hvor været at på til er fint. I det jeg har tatt betaling fra to kunder som går å setter seg med softisene sine sammen med noen andre kunder, legger jeg plutselig merke til noe som tuter noe forferdelig utenfor. Titter tilfeldigvis ut og får øyekontakt med en temmelig irritert mann som sitter i bilen sin utenfor lokalet vårt. Trodde det var en forbikjørende turist som trengte hjelp eller noe rart i og med at motoren gikk og bilen hans var midt på veien.

Det ene vinduet vårt kan åpnes helt slik at kunder kan bestille derfra istedet for å komme inn, noe som er vanlig på sommeren. Åpnet vinduet for å høre hva jeg kunne hjelpe mannen i bilen med, men før jeg fikk innledet med et vennlig hei ble heller samtalen slik:

Mann i bil: Jeg skal ha en stor softis i kjeks med masse sjokolade og jordbærstrø!

Mann i bil: Du skal få en 500 lapp hos meg sånn at jeg får veksel hos deg, så du får må nesten gå to turer hit slik at det blir rett!

Meg: (Hadde mange kunder i lokalet, mat i ovn og på grillen og div) Går det bra å komme frem til luken her så kan jeg ta imot pengene? :)

Mann i bil: NEI DET GÅR DET FOR HELVETE IKKE, TROR DU JEG HADDE SAGT AT DU SKAL KOMME HIT DA????? DU KOMMER MED DEN ISEN HIT NÅÅÅ!!!!!!!!!!!!

Meg: ....... :overrasket: .*helt sjokkert og skjelven i hele kroppen, følte meg så flau at jeg klarte ikke reagere annet enn å adlyde. Lagde isen hans, tok med vekslepengene og måtte løpe ut i kafeen og ut av lokalet og til veien hvor han okkuperte all plass for andre biler.*

Mann i bil: *i det jeg rekker han isen* Har ikke sett maken til oppførsel. Var det så vanskelig da???

Meg: Jeg spurte et enkelt spørsmål om du kunne komme frem til luken.......*fikk ikke fullført setningen min før*

Mann i bil: DET ER JEG SOM BETALER SÅ DU SKAL BARE KLAPPE IGJEN, VIL DU AT JEG SKAL TA PENGENE MINE TILBAKE OG KJØRE HERFRA, OGSÅ KAN DU BARE GÅ INN MED DEN ISEN DIN IGJEN???????????? KAN DU IKKE TENKE MED HODET DITT ISTEDET FOR RÆVA DI, HÆ?????? DU ER I SERVICETJENESTEN, SKJØNNER DU IKKE DET FOR FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meg: :overrasket: Nå kan du roe deg ned et par hakk, om du vil ha isen er helt opp til deg..

Mann i bil: *Fortsetter å skrike et eller annet stygt, før han rullet opp vinduet sitt i sinne og glefser i seg isen sin*

Jeg hadde tatt med den jævla isen inn igjen. Om det ble noe krøll med sjefen så hadde jeg sagt at jeg følte meg direkte truet av kunden og ikke turte nærme meg.
  • Liker 23
Skrevet

I dag sto jeg bak en skikkelig irriterende dame i bagasjekø på Kastrup. Hun klaget til en ansatt over at hun hadde blitt sendt i feil kø. For de foran brukte så lang tid, og det burde hun som jobbet der ha forutsett. Mens hun klaget ble det ledig, og jeg avbrøt henne midt i en setning og sa: Ja, men nå er det ledig så yalla. Hun gikk frem og begynte å klage mer over at det tok lang tid, og hun hadde ting hun skulle gjøre og bla bla bla. Er det rart det tok lang tid for henne?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg jobber i bokhandel og en gang var det en kunde som skulle ha barneboken "dinosaur-rekorder" og som spurte meg i kassen: Er dette årets utgave? Jeg vet ikke om vedkommende blandet boken med guinness rekordbøker som kommer hvert år eller om h*n tror at dinosaurene fortsatt lever og årlig konkurrerer mot hverandre, men jeg fikk i alle fall stotret frem medfølende: Dinosaurene er dessverre utdødd..

Endret av Hecubaa
  • Liker 14
Skrevet

Jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde trøkt isen i trynet på'n, kasta pengene inn i bilen og marsjert vekk.

• Liker 7
Skrevet

Kunder som konsekvent oversetter menyen vår til engelsk.

"Skal ha en sweet&sour pork"

"Kingprawns med sweet and sour sause, gjerne"

En spring roll"

Forferdelig pretensiøst og unødvendig. Vi bare ler av det, men det irriterer meg litt...

• Liker 1
Skrevet

Kunder som konsekvent oversetter menyen vår til engelsk.

"Skal ha en sweet&sour pork"

"Kingprawns med sweet and sour sause, gjerne"

En spring roll"

Forferdelig pretensiøst og unødvendig. Vi bare ler av det, men det irriterer meg litt...

De oversetter en norsk meny til engelsk??

Skrevet

Jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde trøkt isen i trynet på'n, kasta pengene inn i bilen og marsjert vekk.

Jeg hadde tatt med den jævla isen inn igjen. Om det ble noe krøll med sjefen så hadde jeg sagt at jeg følte meg direkte truet av kunden og ikke turte nærme meg.

Fikk samme respons av samboer når jeg fortalte om hendelsen. Han ble rett og slett sint over at jeg lot meg behandle på den måten uten å reagere. Men dette er en jobb jeg har hatt i underkant av et halvt år, så selv om jeg har en del års erfaring innen serviceyrket og kundebehandling er dette et veldig nytt arbeidsmiljø for meg. Der og da ble jeg bare redd og flau, men nå som jeg har fått tenkt over hva som skjedde blir jeg bare mer og mer opprørt over den drittsekken!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fikk samme respons av samboer når jeg fortalte om hendelsen. Han ble rett og slett sint over at jeg lot meg behandle på den måten uten å reagere. Men dette er en jobb jeg har hatt i underkant av et halvt år, så selv om jeg har en del års erfaring innen serviceyrket og kundebehandling er dette et veldig nytt arbeidsmiljø for meg. Der og da ble jeg bare redd og flau, men nå som jeg har fått tenkt over hva som skjedde blir jeg bare mer og mer opprørt over den drittsekken!

Jeg har én regel for meg selv i kundeservicejobber, og det er at om jeg noensinne føler meg redd, så forlater jeg situasjonen. Ingen servicejobber er godt nok betalt til at det er OK å føle seg redd og truet.

Edit:

Når det er sagt så vet jeg veldig godt hva du snakker om. I den forrige jobben min tok det meg sikkert 6 mnd før jeg ble kjent med hva jeg jeg syntes var greit og ikke. Det var flere ganger jeg var i en situasjon som lignet din - aggressiv og truende kunde, og jeg forsto ikke før i ettertid at det var han (for det var alltid en han) som var gal og ikke meg. Etterhvert begynte jeg å gjenkjenne situasjoner og hva jeg følte.

Endret av Alice123
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Redd for å bli gjenkjent, poster den igjen om en stund!

Endret av Amananas
Skrevet

Alt i samtalen ble gjentatt minst to ganger.. Var veldig vanskelig å forstå dette her, visstnok.

Opplever dette på min jobb hele tida. Blir stående og diskutere med mennesker som i stedet for å høre på det du sier bare gjentar argumentene sine om igjen som om det gjør dem mer valide.

"Må du stå akkurat her med lastebilen din?" - Ja det må jeg faktisk, utstyret mitt har ikke lengre rekkevidde, og borettslaget du prøver å kjøre ut fra har gitt beng i å etterfølge anbefalingene jeg gav dem under befaring før kontraktsinngåelse om at de bør lage til en skikkelig plass for lastebilen min å stå under arbeid.

"Men jeg kommer ikke forbi med bilen min." - Det beklager jeg, men jeg er ferdig om et par minutter og så skal jeg flytte meg.

"Men må du stå akkurat her? Kan du ikke stå nede i veien der?" - Nei, jeg kan ikke stå nede i veien der fordi utstyret på lastebilen min ikke har rekkevidde nok til å utføre arbeidet borettslaget ditt har leid meg inn for å gjøre.

"Men jeg har veldig dårlig tid, det er veldig dårlig gjort av deg å stå akkurat her og sperre inngangen til garasjen vår". - Ja, jeg beklager det, men både jeg og min sjef og vår oppdragsgiver har gitt styret i ditt borettslag beskjed om at dette kom til å skje, og de har ikke gjort noe med det. Så du må altså klage til dem, og ikke til meg. Og nå er det altså bare noen sekunder til jeg skal koble ned og kjøre herfra.

"Men må du stå akkurat her? Det er veldig lite plass til å kjøre forbi når du står her". - ...

Jeg kobler så i fra utstyret mitt og kjører der i fra. Jeg går ut i fra at personen tror han endelig har klart å overbevise meg om at jeg bør flytte meg heller enn at jeg er ferdig og at han bare måtte vente i to fattige minutter, ettersom han tydeligvis ikke hører etter. Dette skjer utrolig ofte, og som oftest er det og plass til å kjøre forbi meg. Folk tør bare ikke.

• Liker 6
Skrevet

Jeg jobber i bokhandel og en gang var det en kunde som skulle ha barneboken "dinosaur-rekorder" og som spurte meg i kassen: Er dette årets utgave? Jeg vet ikke om vedkommende blandet boken med guinness rekordbøker som kommer hvert år eller om h*n tror at dinosaurene fortsatt lever og årlig konkurrerer mot hverandre, men jeg fikk i alle fall stotret frem medfølende: Dinosaurene er dessverre utdødd..

Det oppdages nye dinosaurarter innimellom da. Kanskje de har funnet en ny som har tatt rekorden for høyeste/tyngste/største arm osv?

• Liker 4
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Hadde den kunden stått i butikken hadde jeg ringt på securitas... med sjefen sin velsignelse.

Edit: Man føler ofte et press for å prestere uansett hvordan kunden oppfører seg, men om de skriker og er frekke i kjeften kan man faktisk hive de ut eller ringe på securitas om det blir for galt. Når en kunde gjør at man faktisk skjelver eller føler seg redd er det noe galt med kunden, ikke en selv. Og når det er kø og mange kunder må de skjønne at de må ta hensyn!

Endret av BabyBlue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...