MarenogAron Skrevet 7. februar 2014 #4981 Del Skrevet 7. februar 2014 Som både butikkansatt og kunde setter jeg pris på én kø som deler seg i to etter som man nærmer seg kasseområdet. Enig! Jeg blir så irritert på meg selv fordi jeg alltid velger feil kø. Hadde vært fantastisk om det var en felles kø - mye mer rettferdig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lypcha Skrevet 7. februar 2014 #4982 Del Skrevet 7. februar 2014 Enig! Jeg blir så irritert på meg selv fordi jeg alltid velger feil kø. Hadde vært fantastisk om det var en felles kø - mye mer rettferdig. Samme problemet har jeg. Så neste gang tenker jeg alltid at jeg må gå i motsatt av det jeg egentlig hadde tenkt sånn at det blir riktig. Men det blir f*** meg feil det og!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lypcha Skrevet 7. februar 2014 #4983 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Dobbelpost Endret 7. februar 2014 av Lypcha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 7. februar 2014 #4984 Del Skrevet 7. februar 2014 "Er det 2 for 3 på disse varene?" Fnis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 7. februar 2014 #4985 Del Skrevet 7. februar 2014 I dag spurte en søt, gammel dame meg om vi solgte Tipp-ex...sånne med dotter i hver ende. Stakkars, hun ble så flau da jeg klødde meg i hodet en stund, for så å spørre pent om det kunne være q-tips hun mente. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesp Skrevet 7. februar 2014 #4986 Del Skrevet 7. februar 2014 Jeg hadde en som alltid skulle tulle med at han ikke skulle betale for varene, i en fleipete tone. Første gangen var det greit, da lata jeg som om det var litt morsomt. Når det kom til andre, tredje og fjerde gangen og det bare fortsatte så måtte jeg bare prøve å ignorere det. Var det tipset jeg fikk av de andre som jobber der og, han gav seg nemlig ikke En annen ting jeg la merke til var at han alltid måtte sørge for at det ikke var andre kunder i nærheten når han startet med morsomhetene sine. Så en dag så prøvde han faktisk å krabbe på alle fire forbi kassa, for å prøve å "stikke unna" betaling..... Det blir litt rart.. Ellers er det poser som alltid blir feil, uansett hvordan man snur og vender på det.. Har også hatt en som var ganske ekkel.... Han kom inn i butikken og begynte å prate med meg, hadde øyekontakt hele tiden. Så begynte han å spørre om hva jeg skulle etter jobb.. Han likte nemlig veldig godt pene jenter, ville at jeg skulle bli med på sykkeltur da... Så gikk han inn i butikken og kjøpte en appelsin, betalte og stod og skrelte appelsinen ved kassa og fortsatte å prate. Hadde en sånn ekkel tone og ett ekkelt blikk, sånn småflørtete.. Spurte meg i en halvtime om hvor jeg bodde osv... Han har kommet innom noen ganger mens jeg har jobbet og jeg har blitt advart mot han, både av kunder og andre ansatte, så har ringt på noen hver gang han har kommet, da gav han seg etterhvert Han var veldig bekymret for hvordan jeg skulle komme meg hjem da, så han tilbydde seg å kjøre.. Heldigvis har jeg bil og kan fint kjøre meg selv hjem 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 7. februar 2014 #4987 Del Skrevet 7. februar 2014 Jeg er ikke butikkansatt men jeg synes slik felleskø gir tusen ganger mer mening. Har forsøkt å initiere det selv men det er sjeldent folk er med på notene..sukk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lypcha Skrevet 8. februar 2014 #4988 Del Skrevet 8. februar 2014 Jeg er ikke butikkansatt men jeg synes slik felleskø gir tusen ganger mer mening. Har forsøkt å initiere det selv men det er sjeldent folk er med på notene..sukk. Det er jo sånn de har det i mange andre land + egen kø for gravide/de med barn/handikappede. Syns det er kjempe smart! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 8. februar 2014 #4989 Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor i alle dager må noen gå gjennom kasseområdet for å komme inn i butikken? Er ikke inngangen bra nok? Du må i stedet lage kaos i køene? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 8. februar 2014 #4990 Del Skrevet 8. februar 2014 Det er jo sånn de har det i mange andre land + egen kø for gravide/de med barn/handikappede. Syns det er kjempe smart! Jepp.. det er slik i flere store supermarkeder her jeg bor. Problemet er at det er et stort kassaområde og det er ca umulig å finne en kø før de som ikke er handikappet, familier, gravide, eldre... og også de nevnte må gå langt for å finne "sin" kø. Dermed ender det med at alle står i alle køer uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 8. februar 2014 #4991 Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor i alle dager må noen gå gjennom kasseområdet for å komme inn i butikken? Er ikke inngangen bra nok? Du må i stedet lage kaos i køene? Jeg gjør ofte dette om jeg kjapt skal ha noe i kassa, men selvfølgelig ikke på en måte som skaper kaos. Har faktisk ikke opplevd det som kaos når andre har gjort det heller? Mange butikker er laget som en labyrint, der du må forbi alle varegrupper for å i det hele tatt komme til kassa. Ikke aktuelt om jeg kun skal ha en pakke Ibux. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 8. februar 2014 #4992 Del Skrevet 8. februar 2014 Enkelte har en tendens til å brøyte seg gjennom to stappfulle kasser med kø til melkekjøla i stedet for å gå inn hovedinngangen for å gå rundt. Ikke for å bryte inn i køen for å kjøpe røyk heller, nei for å gå inn i butikken og raske med seg fem-seks varer. oO Noen mennesker er bare ikke liv laga -.- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 8. februar 2014 #4993 Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) En kunde skulle kjøpe en gave og spurte hvilken størrelse jeg bruker i klær (vedkommende som skulle få gaven, var tilsvarende min størrelse). Jeg: XS/S i overdeler. Kunde: HVA!? Det tror jeg nesten ikke på, du er jo mye feitere enn det der! Ser jo at du er litt rund på magen! Jeg: (tør jo ikke å si noe tilbake til frekke kunder...) Hun endte opp med å kjøpe LARGE (jeg bruker ikke large!), og selvfølgelig kommer hun på mandagen for å bytte, ettersom plagget mistenkelig nok ikke passet allikevel. Hun kalte det til og med for dårlig service at jeg oppga feil størrelse! Endret 8. februar 2014 av Rægs 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 9. februar 2014 #4994 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) I bar... Vi tar alltid imot betalingen før gjesten får drikka si. Sånn så folk ikke bare stikker av med drikka uten å betale, eller om de ikke har råd likevel.. Så står man der med en drink ingen skal ha... Var ei som bestilte en øl og jeg tok frem hånda for å få pengene. "Skal du ha pengene først?" Spør gjesten overrasket. "Ja.." Sier jeg. Gjesten: "herregud! Det er ganske dårlig service altså!" I tillegg klagde hun på at det var for mye skum i glasset og for lite øl selv om ølen gikk opp til merket. JA det var mye skum, men det betyr ikke nødvendigvis at det er mindre øl. Hadde skjønt det om skummet gikk under merket... Idiot... Så kom det en dust og forlangte at jeg skulle veksle 200 lappen hans. Jeg hadde veldig lite veksel i kassa så jeg sa nei. Men det skjønte han ikke! Han skulle ha de til taxi sa han... Men taxi sjåføren kan da veksle han og vel??? Også er det så JÆVLA irriterende med gjester som kommer bort og klager på det jeg gjør og bare "jeg jobber i bar selv så det her vet jeg!!" Var ei som sa det en gang hu hadde satt fra seg glasset sitt og gått på do.. Så hadde ølen vært borte da hun kom tilbake, og hun skulle da ha en ny en for det var min feil at noen hadde tatt/ryddet vekk et ølglass ved stengetid. Hos oss ser vi helst at folk passer på drikka si sjøl. Bare fordi ingen rydder glass der hu jobber så betyr det ikke at vi har det likt hos oss! I tillegg var kl over 2 så jeg informerte henne om dette, og at det da ikke er lov å servere mer uansett. Neida, denne erfarne bartenderen som visste alt om å jobbe i bar ville ha meg til å bryte loven og..... Endret 9. februar 2014 av Kjempeliten 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 9. februar 2014 #4995 Del Skrevet 9. februar 2014 Når kunder kommer inn og er 100% sikker på at vi har varen inne, fordi hun/han så den for en times tid siden. K: Hvor ble det av de koppene til morsdagen? M: De har vi dessverre ikke fått inn i år, men jeg kan anbefale å se evnt (annen butikk), kanskje de har noe inne? K: Nei! jeg så det her for en times tid siden! M: Det kan nok ikke stemme, beklager K: Å heerrreeguuud hvor ny er du? De stod her! M: Ikke spesielt ny, de koppene hadde vi i fjor, men som sagt ikke i år, igjen beklager. K - Kunde M - Meg. Kunden stormet ut av butikken, pottesur og var forsatt bombesikker på at vi hadde dem. (Tror jeg hadde visst om vi hadde de inne, når jeg står ansvarlig for utpakking av varer) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 9. februar 2014 #4996 Del Skrevet 9. februar 2014 Tråden er ryddet for tulleinnlegg, personangrep og svar til dette. Irrlys, mod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schweppes Skrevet 9. februar 2014 #4997 Del Skrevet 9. februar 2014 Så en dag så prøvde han faktisk å krabbe på alle fire forbi kassa, for å prøve å "stikke unna" betaling..... Det blir litt rart.. HAHAH .Konge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 10. februar 2014 #4998 Del Skrevet 10. februar 2014 Klassisk: kunde ringer oss fra bilen for å bestille mat. I og for seg helt greit det altså, men i dag har en fyr blitt brutt 6!!!! ganger pga dårlig dekning... Han er like oppgitt hver gang han må ringe opp på nytt igjen... Som om det er VÅR feil at han ikke klarer å stanse bilen et sted det er dekning. Jeg blir litt oppgitt, altså.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 10. februar 2014 #4999 Del Skrevet 10. februar 2014 Åh, denne dagen har vært dritt! Bare dustekunder Men denne tok kaka... kunden var ei dame på kanskje 50 år? Hun kikket på glitterremser for å pynte på bordet med. Og sliiik utartet samtalen seg.. Kunde: Hvor lang er denne remsen? Meg: Det skal stå på pakken, men tror det er 5 eller 10 meter. Kunde: Finner ikke! Meg: Se der ja, det er 5 meter det der. Har også i 10 meter om du er interessert? Kunde: Ja, vil ha 10 meter. kunden får pakken med 10 meter. Kunde: Er du heeelt sikker på at det er akkurat 10 meter inni her? Meg: Ja, det tror jeg da Kunde: Kan vi åpne pakken og måle? Meg: Nei, det kan vi nok ikke, for da brytes forseglingen og glitteret virvler rundt i butikken. Kunde: Men jeg vil måle remsen, for å være sikker!! Meg: Da er du nok nødt til å kjøpe den, for jeg kan ikke selge varer som forseglingen er brutt på Vi ble enige, og jeg gikk til kassen. Hun labbet rundt i butikken og tittet på andre ting. Jeg så henne i sidesynet, og plutselig... PLUTSELIG så jeg at hun åpnet forseglingen! Dro fram et målebånd fra lomma på jakka og strakk den der jævla glitterremsa utover! Glitteret føyk i alle retninger, og hun klarte jo ikke å måle 10 meter bånd uten å bli oppdaget, så hun knørva det sammen i en ball og la det der de andre remsene lå. Meg: Skulle du ha den remsen eller? Kunde: Nei, tror ikke den er 10 meter! Meg: Jamen du har jo åpnet pakken og "brukt" den, du er nesten nødt til å betale for den. Kunde: Nehei du, jeg sa aldri at jeg skulle ha den! Meg: ?! Har jo ikke noe å si, jeg sa du ikke skulle åpne den. Kunde: Dette gidder jeg ikke å diskutere! Jeg betaler ingenting! Glitteret føyk i alle retninger da hun snudde på hælen og spaserte ut som om ingenting hadde skjedd. Jeg var så sint og arg og alt og alt det forbanna glitteret festa seg i hår og klær og på tekstilene i butikken. Jeg skal ikke nevne hvor lang tid jeg brukte på å vaske gulvet etterpå! ARGH!! KUNDER!! :sinnatagg: 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wilhelmine Skrevet 10. februar 2014 #5000 Del Skrevet 10. februar 2014 Kunde: "Hei du, kan du hjelpe meg litt her...?" Meg: "Ja, selvsagt!" Kunde: "Jeg bare lurte på om dette er den samme reiseguiden som jeg har hjemme?" Meg: ... Joda, vi kom nå til slutt fram til at det sannsynligvis ikke var det, da den hun hadde var ganske gammel og så annerledes ut, men jeg sa hun heller fikk komme tilbake å bytte om det viste seg det var samme i ny utgave... Men det er åpenbart ikke grenser for hva jeg skal vite Hun var ellers veldig hyggelig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå