kaprifolen Skrevet 5. februar 2014 #4961 Skrevet 5. februar 2014 Du burde sagt "takk i lige måde", eller "du og" i det minste, og smilt. 2
missdior Skrevet 5. februar 2014 #4962 Skrevet 5. februar 2014 Jeg var på Rema 1000 i går og skulle bare ha noe småtteri, men måtte seff ha med meg ei flaske Pepsi Max ( ), så det ble jo litt tungt i armene siden jeg er en sånn teit motstander av kurv (neidaaa). Uansett. Foran meg står det ei dame som har kjøpt tre ting. Hun får kvitteringen og nileser på den. Jeg begynner å legge mine ting på båndet og hun snur seg mot meg: "NEI! Jeg har ikke sett over kvitteringen enda!". Så jeg plukker opp smørpakken og himler litt med øya. Så begynner moroa... Kunde: Eh, her står det at jeg har betalt 29 kroner for denne varen? Det stod på skiltet at den kostet 27. Ansatt: Neida, da må du nok ha sett feil, for den koster 29 Kunde: Jeg er ikke blind? Jeg så det stod 27 kroner!! (altså, hva faen koster 27 kroner?!) Ansatt: Jeg er riiimelig sikker altså, kan få *** til å sjekke det? Kunde: Ja, det vil jeg gjerne. *annen ansatt sjekker prisen* Ansatt: Den koster 29 Kunde: NEI, jeg så den kostet 27!!! Den stakkars, stakkars ansatte i kassen sukker tungt, og kjører retur på varen, scanner inn på nytt, korrigerer prisen til 27 kroner og gir damen 2 kroner. Kunde: Ja, sånn skal det være. Har du pose eller? Ansatt: Det blir 1 krone da. Kunde: Seriøst? Fyyyyfaen. Så gikk hun ut Jeg vekslet et par "stakkars, stakkars deg!!!!"- blikk til den stakkars ansatte i kassen. Jeg passet på å ønske han både god dag og flott kveld og alt som var. Noen kunder altså!! 19
Gjest Inferno Skrevet 5. februar 2014 #4963 Skrevet 5. februar 2014 Kunde: Er du aleine på jobb idag eller? Meg: Nei, vi er alltid minimum to stykker Kunde: Åja, det var dumt.. Jeg som hadde håpa på å feie over deg på disken her. Meg: Han tulla, håper jeg, men måten han sa det på var litt i overkant ekkelt. Hvor var dette?! Hadde en kunde som sa akkurat det samme til meg her forleden.
cellar Skrevet 5. februar 2014 #4964 Skrevet 5. februar 2014 Jeg var på Rema 1000 i går og skulle bare ha noe småtteri... HVORFOR lot denne ansatte la damen få viljen sin? Det gjør bare at hun blir enda mer vanskelig neste gang. Jeg lar aldri kunder få viljen sin, når det er åpenlyst at de tar feil. 26
jealhk94 Skrevet 5. februar 2014 #4965 Skrevet 5. februar 2014 HVORFOR lot denne ansatte la damen få viljen sin? Det gjør bare at hun blir enda mer vanskelig neste gang. Jeg lar aldri kunder få viljen sin, når det er åpenlyst at de tar feil. Enig. Så lenge det står at varen koster 29 på prislappen/plakaten så koster den det... Kunden får bli så sur han/hun vil, ikke mitt problem. 9
Lech Skrevet 5. februar 2014 #4966 Skrevet 5. februar 2014 Hvor var dette?! Hadde en kunde som sa akkurat det samme til meg her forleden. Hvor jeg jobber vil jeg ikke nevne, men er i Tønsberg-området,
Gjest Inferno Skrevet 5. februar 2014 #4967 Skrevet 5. februar 2014 Hvor jeg jobber vil jeg ikke nevne, men er i Tønsberg-området, Godt mulig det var samme fyren i så fall
Lech Skrevet 5. februar 2014 #4968 Skrevet 5. februar 2014 Godt mulig det var samme fyren i så fall Kanskje han var ute på tur i håp om å høvle over damer på disken
Gjest Inferno Skrevet 5. februar 2014 #4969 Skrevet 5. februar 2014 Kanskje han var ute på tur i håp om å høvle over damer på disken Åherregud, ser det for meg... Ville vel finne noen damer som ikke kunne løpe vekk. 1
Orbis Skrevet 5. februar 2014 #4970 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er på vei til nattevakt...... Alene........ I Tønsberg området................ Dere gir meg angst hele gjengen 10
Gjest bustyvel Skrevet 5. februar 2014 #4971 Skrevet 5. februar 2014 Elsker når kunder kommer med Coop-produkter (f.eks. Coop sin egen juice) og skal bytte den hos oss (annen matkjede). Kvittering? Nei, det har vi ikke, men vi har kjøpt den HER! Ja, for vi selger Coop-juice i vår butikk, mhm! Og det beste er jo de som spør om jeg kan anbefale dem noen kondomer. Jeg har jo selvfølgelig (ikke?) prøvd hele sortimentet 2
FruN Skrevet 5. februar 2014 #4972 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er på vei til nattevakt...... Alene........ I Tønsberg området................ Dere gir meg angst hele gjengen Hvor, om jeg får spørre (Om du ikke vil svare her, er jeg nysgjerrig nok til å få PM )
LatersBaby Skrevet 6. februar 2014 #4973 Skrevet 6. februar 2014 Dette var ei i kassa på apoteket. Jeg kjøpte håndkrem for atopisk eksem, og hun i kassen forklarte at det var veeeldig viktig at jeg hadde på meg gummihansker når jeg vasker hendene...... Altså, huh..? 11
Sarah Dee Skrevet 7. februar 2014 #4974 Skrevet 7. februar 2014 "Hva er dette?" "Det er en fennikel," sier jeg. "Nei," sier kunden og påstår at det er en sellerirot. Jeg blir med ham bort i fruktdisken og viser ham hva en sellerirot er. "Men, dette er jo en fennikel?" Kunden har funnet en annen fennikel, innpakket, med navnet påskrevet. Heldigvis finner han selv ut at den var prikklik den fennikelen han først påstod var en sellerirot. 5
ValarMorghulis Skrevet 7. februar 2014 #4975 Skrevet 7. februar 2014 Jobber på skobutikk, og er som oftest alene på jobb om ettermiddagen. Husker spesielt en episode der en dame og sønnen hennes på 13-14 år kom bort til meg. Kunde: Hei, vi leter etter pensko i størrelse 42 til han her (viser til sønnen sin). Jeg: Alle pensko til herrer står i den hyllen der borte, dere får gå bort og se om det er noe han synes er fint. Størrelse 42 og 43 skal stå ute, så det burde ikke være noe problem å finne rett størrelse. Kunden blir kjempesint og begynner å kjefte og klage, og kommer med en sur kommentar "åja det er selvbetjening her altså, virkelig dårlig service......" Var alene på jobb og hadde kunder som stod og ventet i kassa, men damen lagde så mye oppstyr at jeg måtte bli med henne. Det holdt selvsagt ikke at jeg bare viste dem hvor skoene sto heller. Sønnen satte seg på en krakk med ryggen til, slik at jeg ble nødt til å ta hver enkelt sko ned fra hyllen, holde dem opp foran ansiktet hans, slik at han fikk se om det var noen han likte. Helt utrolig hva enkelte forventer av betjeningen i butikken, det burde da være mulig å finne sko selv. 11
nuggets Skrevet 7. februar 2014 #4976 Skrevet 7. februar 2014 Jobber på skobutikk, og er som oftest alene på jobb om ettermiddagen. Husker spesielt en episode der en dame og sønnen hennes på 13-14 år kom bort til meg. Kunde: Hei, vi leter etter pensko i størrelse 42 til han her (viser til sønnen sin). Jeg: Alle pensko til herrer står i den hyllen der borte, dere får gå bort og se om det er noe han synes er fint. Størrelse 42 og 43 skal stå ute, så det burde ikke være noe problem å finne rett størrelse. Kunden blir kjempesint og begynner å kjefte og klage, og kommer med en sur kommentar "åja det er selvbetjening her altså, virkelig dårlig service......" Var alene på jobb og hadde kunder som stod og ventet i kassa, men damen lagde så mye oppstyr at jeg måtte bli med henne. Det holdt selvsagt ikke at jeg bare viste dem hvor skoene sto heller. Sønnen satte seg på en krakk med ryggen til, slik at jeg ble nødt til å ta hver enkelt sko ned fra hyllen, holde dem opp foran ansiktet hans, slik at han fikk se om det var noen han likte. Helt utrolig hva enkelte forventer av betjeningen i butikken, det burde da være mulig å finne sko selv. Syns faktisk at du ga slett kundeservice jeg da.. Men forstår det hvis det er mye kunder i butikken og du er alene. Men da kunne du sagt at du kan hjelpe de så fort du har fått unna køen. Kundene pleier å forstå det da. 9
AnonymS Skrevet 7. februar 2014 #4977 Skrevet 7. februar 2014 Jeg har et spørsmål til dere som jobber i dagligvareforretning: Hva synes dere om at folk står i en sånn "klyngekø", altså sånn at man ikke stiller seg i køen til én kasse, men blir stående på midten mellom to for å gå til den første som blir ledig? Jeg var i butikken og handlet i dag, og da jeg kom til kassen, så én kø tydelig kortere ut, så jeg gikk dit. Det stod imidlertid en fyr litt sånn midt mellom, så jeg lurte på om jeg kanskje hadde gått forbi ham, så jeg spurte ham hvilken kø han stod i. Han sa at han stod i begge, og da ba jeg ham velge en kø. For meg virket det utrolig rart å stå i alle køene på én gang, normen har jo alltid vært at man velger seg en kø og står i den. Jeg begynte allikevel å tenke at jeg kanskje var urimelig, så jeg lot som jeg hadde glemt noe, tok en kort runde i butikken og stilte meg bakerst igjen da jeg kom tilbake. Nå tenker jeg at det egentlig gir mening at den som kommer først til kasseområdet får betale først, uavhengig av hvilken kasse som blir først ledig. Jeg har bare aldri opplevd dette systemet før, og min reaksjon til tidligere nevne fyr var helt instinktiv. Er dette vanlig, og synes dere butikkansatte det er greit? 1
Gjest Gaea Skrevet 7. februar 2014 #4978 Skrevet 7. februar 2014 Syns faktisk at du ga slett kundeservice jeg da.. Men forstår det hvis det er mye kunder i butikken og du er alene. Men da kunne du sagt at du kan hjelpe de så fort du har fått unna køen. Kundene pleier å forstå det da. Øhm, jeg forstår at de trenger hjelp dersom de har noen spesifikke spørsmål... Men det burde da virkelig ikke være nødvendig for den ansatte å ta sko ned og opp på hyllen igjen, vise frem for å se hva fyren liker, ting som de helt fint greier selv. Er folk virkelig så hjelpeløse?
Fantomina Skrevet 7. februar 2014 #4979 Skrevet 7. februar 2014 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina 6
ValarMorghulis Skrevet 7. februar 2014 #4980 Skrevet 7. februar 2014 Syns faktisk at du ga slett kundeservice jeg da.. Men forstår det hvis det er mye kunder i butikken og du er alene. Men da kunne du sagt at du kan hjelpe de så fort du har fått unna køen. Kundene pleier å forstå det da. Vi har alle penskoene våre stående på samme sted, og dette er første gang jeg har opplevd at kunden ble sint for at jeg sa de kunne gå og se i hyllen. Er opptatt av god kundeservice, og blir selvsagt med kunden for å vise fram forskjellige modeller dersom h*n spør om f.eks. sko med goretex, joggesko, sko med fôr eller lignende. Syntes ikke det var nødvendig i dette tilfellet, da de aller fleste kundene foretrekker at jeg bare viser til stedet der skotypen de ønsker står. Som Marr skrev et par poster lenger oppe, han burde da klare selv å se hvilke sko han foretrekker eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå