Stormborn Skrevet 23. januar 2014 #4881 Del Skrevet 23. januar 2014 Nå var det veldig mye diskusjoner om rare ting her 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. januar 2014 #4882 Del Skrevet 24. januar 2014 Det gir jo ikke noe mening at dere ikke kan selge de siste karbonadene til noen betalende kunder, sånn at dere ansatte skal få smøre dere niste? Hvorfor i alle dager skal dere ha noe rett på dem? Da kunne jo dere tatt dere noe annet å spise da eller faktisk medbragt deres egen mat som er mer vanlig.. Skjønner veldig godt at kunden reagerte. Det kommer litt an på syns jeg. Har de dem fremme og sier til kunden at "nei, den kan jeg ikke selge for noen herfra skal ha den" ville jeg som kunde blitt forbanna. Er det slik at man kjøper det og fjerner det syns jeg det er helt ok. Men slik jeg tolker innlegget hennes er det førstnevnte som er tilfellet og det er ikke ok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. januar 2014 #4883 Del Skrevet 24. januar 2014 Nå var det veldig mye diskusjoner om rare ting her Ja, og jeg har nettopp bidratt... Men jeg skal på jobb i helgen så jeg krysser fingrene for noen gode historier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 24. januar 2014 #4884 Del Skrevet 24. januar 2014 Som det ble sagt - de smører matpakker som de selger, da bl.a. med disse omdiskuterte karbonadene.. Noen med nye historier? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasilisa Skrevet 24. januar 2014 #4885 Del Skrevet 24. januar 2014 Det kommer litt an på syns jeg. Har de dem fremme og sier til kunden at "nei, den kan jeg ikke selge for noen herfra skal ha den" ville jeg som kunde blitt forbanna. Er det slik at man kjøper det og fjerner det syns jeg det er helt ok. Men slik jeg tolker innlegget hennes er det førstnevnte som er tilfellet og det er ikke ok. Det er nistepakker som selges til kunder..... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 24. januar 2014 #4886 Del Skrevet 24. januar 2014 Kjære kunde: Jeg sliter veldig med å ta på en hyggelig maske og være vennlig når du akkurat har stått en evighet i telefonen inne i butikken mens du har prompa i massevis! Ja, de hørtes faktisk, og selv om du så hyggelig ut, så slet jeg skikkelig med å ikke brekke meg! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 24. januar 2014 #4887 Del Skrevet 24. januar 2014 http://www.tb.no/nyheter/sjaforen-provde-a-kjore-meg-ned-1.8257260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 25. januar 2014 #4888 Del Skrevet 25. januar 2014 Kjære kunde: Når du knuser noe, kan du ikke si ifra? Gjerne på en hyggelig og litt ydmyk måte, så føles det så mye bedre å fortelle deg at "det går bra".... Det er så kjedelig at glasskår blir liggende, slik at små barn finner dem... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 25. januar 2014 #4889 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg jobbet på Byggmix (veldig grønne uniformer, ikke til å ta feil av!) Og en litt eldre kommer til jeg og spørr om jeg jobbet der, jeg tenkte han tullet så sa bare med et flir "Nei, jeg bare liker de grønne klærne de går i :-D" så sa han "ah, ok." og snudde seg og skulle til å gå! Haha, jeg kunne ikke tro det og måtte da bare stoppe han og si at ja, jeg jobbet der da. holdt på å le meg ihjæl.. Han latet som ingenting og bare spurte om det han lurte på da :-D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Notisblokk Skrevet 25. januar 2014 #4890 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg vil bare si at når jeg har en litt dårlig dag, er litt sjenert og vett ikke helt hvordan jeg skal få kontakt. Da sier jeg ofte "unnskyld, jobber du her?" For å få kontakt med de ansatte det er bare for å forsikre meg om at jeg ikke skal drite meg ut.. Har hendt noen ganger jeg spør en kunde om hjelp, haha 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet 25. januar 2014 #4891 Del Skrevet 25. januar 2014 Nordmenn bruker jo "unnskyld, jobber du her?" som en icebreaker. De fleste skjønner jo at de som har på seg grønne klær på Kiwi jobber der :-) 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoftKitty Skrevet 25. januar 2014 #4892 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg vil bare si at når jeg har en litt dårlig dag, er litt sjenert og vett ikke helt hvordan jeg skal få kontakt. Da sier jeg ofte "unnskyld, jobber du her?" For å få kontakt med de ansatte det er bare for å forsikre meg om at jeg ikke skal drite meg ut.. Har hendt noen ganger jeg spør en kunde om hjelp, haha Samme her.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skins Skrevet 26. januar 2014 #4893 Del Skrevet 26. januar 2014 Jobber for mobiloperatør, og jeg spør alltid i slutten av samtalen om det er noe mer jeg kan hjelpe med. "Tja, du kan vel få la meg ta deg med ut på date, du høres så søt ut." Kanskje ikke en dum ting å si, men det er ikke noe jeg hører ofte for å si det sånn. Jeg nevnte ikke at vi faktisk bodde i samme, lille by. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 26. januar 2014 #4894 Del Skrevet 26. januar 2014 Jobbet for flere år siden på et kundesenter hos en reiseoperatør. Kunde: "Du, jeg sier det bare som det er. Jeg har vært hos legen med avføringen min på et norgesglass, og jeg kan ikke reise ut av landet sånn som ting er nå. Jeg gjør jo ikke noe annet enn å sitte på do." ...hun hadde ikke trengt å "si det som det er"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skvaldersjura Skrevet 26. januar 2014 #4895 Del Skrevet 26. januar 2014 "La meg få snakke med sjefen din" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Sunrise Skrevet 27. januar 2014 #4896 Del Skrevet 27. januar 2014 Jobber for mobiloperatør, og jeg spør alltid i slutten av samtalen om det er noe mer jeg kan hjelpe med. "Tja, du kan vel få la meg ta deg med ut på date, du høres så søt ut." Kanskje ikke en dum ting å si, men det er ikke noe jeg hører ofte for å si det sånn. Jeg nevnte ikke at vi faktisk bodde i samme, lille by. Det hadde vært utrolig kult om du hadde kommet med en historie på at du er datra til han i tlf:P "du og mamma møttes jo på 90tallet, og mamma har fortalt så mye om deg" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ghost_in_the_fog Skrevet 28. januar 2014 #4897 Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg må bare si at jeg elsker når kundene kommer inn 3 min før stengetiden og skal absolutt få lov til å pante innholdet av de 3 svære søppelsekkene sine ... Og spessielt når dette skjer på en lørdag. Priceless. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 28. januar 2014 #4898 Del Skrevet 28. januar 2014 Så sa jeg litt høyt "Neivel".... Hadde lyst til å spørre henne "Kødder du med meg nå? Er det et reelt problem?" Hadde skjønt det om jeg hadde blanda paprika inn i maten, men når det er snakk om tre strimler på salaten, og hun reagerer, så mister jeg seriøst troen på menneskeheten. *måpe*, hadde du vært ansatt hos meg, så hadde du fått skriftlig advarsel og ny opplæring om service! _______ Noen kommentarer jeg har fått; Meg; skal du ha *ditt* eller reker? Fruen; nei, vet du hva! Jeg som har høyt kolesterol kan ikke spise reker! Slikt bør du som står bak kassen vite!!! Yes yes, for all del. Jeg er synsk. Kunde: 2 kaffe takk. Meg: vil dere ha noe melk i kaffen? :-) Kunde: ja, men kjære vene! Han Olav bruker da ALLTID å ha melk i kaffen sin! Meg: den er grei! :-) vil du også ha melk i? Kunde: jeg tåler da vitterlig ikke melk! Kunde: "Du? Smoothien er jo kald?" Meg: " ja, den skal være kald, den :-)" Kunde: "den er jo mye kaldere enn romtemperatur?!! Det var rett og slett litt ekkelt.." Tilbød meg å varme smoothien (som tross alt er laget av FROSNE bær, sorbet og juice) i vannbad. Dette godtok hun og smoothien ble slukt - ganske så lunken. Har også fått "klager" på for varm kaffe. Jeg har kaffe-måler, så serverer aldri for varm kaffe! Dame: kylling! Meg: kyllingburger? Dame *riste på hodet* Meg: kyllingbaguett? Dame: ja, ja, den! *Tar betaling, har mange bestillinger, tar baguetten når den er klar!* Dame: nei? Ikke like den! *peke på baguett* Meg: Hm? Var det ikke kyllingbaguett du ville ha? Hun: nei, ikke like. Meg: *vise frem alt butikken har med kylling* Dame: nei.. Meg: *viser kyllingklubbene* Dame: ja, den, ja! Da de var ferdig laget så skulle ikke damen ha det heller.. "Ikke like". Lagde noe for 3.gang og da var det godkjent.. Hadde en liten, søt eldre asiatisk mann som bestilte en kaffe. Jeg spør om han vil ha melk i, og det nikker han til. Jeg gir han kaffen og han peker på baristamaskinen og sier "melk". Tolket det slik at han ville ha steamet melk, noe som var riktig. 1,5 time etterpå kommer han og peker på kaffen, sier "kald" og peker på ovnen. Han mente at jeg skulle sette kaffekoppen hans inni ovnen.. Han fikk heller en ny kaffe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 28. januar 2014 #4899 Del Skrevet 28. januar 2014 min største skrekk er å gjøre noe dumt på butikken og havne i denne tråden 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 28. januar 2014 #4900 Del Skrevet 28. januar 2014 Folk er og blir merkelig. Er jo totalt forskjellige alle sammen, logisk nok. To kunder kjøper det samme - en cola. Jeg spør begge to om de vil ha kvitteringen. Den ene ser på meg med et idiotisk blikk - ehhh, kvittering for en cola? som koster 20 kroner? nei takk!! Den andre ser også på meg med et fortumlet blikk, men slenger fra seg jaaa!!! er det ikke vanlig høflighet å gi folk kvitteringen eller?! må jo vite hva jeg kjøper!!! Folk... Kan jo legge til noen flere til listen din; - Nei, bare hiv den! (...skal de ikke ha den, printer jeg den engang ikke ut) - Behold den du. (jo, takk? skal arkivere den sammen med alle andre kvitteringer jeg beholder) - *Slenger frem hånden uten å svare* (da pleier jeg å fortsatte å spørre til de faktisk svarer meg, jævla drittfolk. Med mindre de faktisk ikke kan snakke, men av de faste kundene vet jeg hvem de er). - Ja takk, må ha noe å fyre i peisen med! (faktisk en god del som bruker denne...?) Kommentarer jeg får; - Tja, tjo, bør vel få kvitteringen så ikke pengene går rett i lommen din. - Jeop! Kvittering må jeg ha så jeg ser at dere ikke driver med svart arbeid her! Også de vanlige remsene om tilbake igjen på skatten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå