Upadiela Skrevet 21. januar 2014 #4841 Del Skrevet 21. januar 2014 Hun burde ikke behøve å be om det. Det er ditt ansvar som ansatt i servicenæringen å tilby henne å lage en ny. Hadde det vært meg som gjorde feil ville jeg først og fremst beklaget og tilbudt henne en ny, og om hun ikke ville hatt det ville jeg gitt litt avslag i prisen eller gratis drikke. En gang i Amsterdam glemte de bestillingen min. Hadde bestilt bagel, og da jeg minnet dem på det beklaget den voldsomt og jeg fikk den til halv pris i tillegg til en stor gratis smoothie. Det er service! Der har du det - det er service, men det er ikke Norge. Ofte opplevd kjip service selv. Som da jeg fant et hår i maten. Fyren ser dumt på meg; "og hva skal jeg gjøre med det?". Ble helt paff, sendte epost til senteret serveringen lå på, men fikk aldri noe svar, desverre... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Princess Skrevet 21. januar 2014 #4842 Del Skrevet 21. januar 2014 Der har du det - det er service, men det er ikke Norge. Ofte opplevd kjip service selv. Som da jeg fant et hår i maten. Fyren ser dumt på meg; "og hva skal jeg gjøre med det?". Ble helt paff, sendte epost til senteret serveringen lå på, men fikk aldri noe svar, desverre...Det hender i Norge også. En gang var jeg på BurgerKing for å bestille litt mat. Det var mye å gjøre og min bestilling forsvant visst litt i alt rotet, og jeg måtte vente 10 min på maten. Da de ansatte oppdaget dette fikk jeg tilbake hele beløpet, en ekstra burger og tilbud om gratis drikke. Jeg var ganske full og hadde ikke engang merket at det hadde gått 10 min 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 21. januar 2014 #4843 Del Skrevet 21. januar 2014 På jobb i dag: Var en kunde som bestilte noe med salat til. Hun spurte meg "Kan jeg få uten papprika? (Ja, hun sa papprika) "Ja, det er helt greit", sa jeg. På grunn av mye stress så glemte jeg at det skulle være uten paprika, men hadde kun noen (3) strimler på salaten til pynt. Jeg gikk å serverte maten, og når hun så den sperret hun opp øyenene. "Eeeh..Jeg bestilte faktisk uten papprika" *Nedlatende tone* Jeg: "Åja, beklager, jeg glemte det helt, går det bra?" Hun: *Sukke oppgitt* Ja, det for vel gå for denne gangen da!" Når hun skulle gå, sa jeg hadet bra og smilte. Hun bare gikk rett forbi uten å se på meg. Så sa jeg litt høyt "Neivel".... Hadde lyst til å spørre henne "Kødder du med meg nå? Er det et reelt problem?" Hadde skjønt det om jeg hadde blanda paprika inn i maten, men når det er snakk om tre strimler på salaten, og hun reagerer, så mister jeg seriøst troen på menneskeheten. Håper nesten dette er et tulleinnlegg, for dette var veldig frekt - av deg... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 21. januar 2014 #4844 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, jeg gjorde feil, men jeg beklaget og hadde hun bedt om noe nytt så hadde hun fått det. Og det er helt menneskelig å gjøre feil. Selvfølgelig gjør alle feil av og til, enten det er i jobbsammenheng eller ikke. Jeg var uansett hyggelig mot henne hele veien, men hun oppførte seg som en klyse, som tenkte at bare fordi jeg gjorde en liten feil, så hadde hun rett til å se ned på meg. Jeg syns det kan kalles en dum kunde. Hadde noen gjort en sånn feil med meg, og jeg MÅTTE ha noe nytt, så hadde jeg uansett tatt det med et smil. Man kommer ingen vei med å være uhyggelig. Nå er vi vel egentlig ganske ferdig med denne diskusjonen da du har fått høre samme tilbakemeldinger fra flere. Men jeg må bare si at jeg håper virkelig ikke at dette er en bransje du har utdannelse i og har tenkt å bli værende i, da du høres veldig lite serviceinnstilt. Om kunden MÅTTE ha noe nytt? Kødder du eller? Det spiller ingen rolle om kunden er allergisk eller bare ikke føler for paprika i maten, hun er en betalende kunde og er i sin fulle rett til å bestemme det selv!! Vær så snill og heller gå litt inn i deg selv og se dine feil slik at du kan forbedre deg, for å skylde på andre er ikke en fin egenskap. Selvsagt er det menneskelig og gjøre feil, det gjør vi alle, men du har helt feil innstilling til det hele! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zakuro Skrevet 21. januar 2014 #4845 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, men ikke vår kjede. Og det er markert med digre plakater, samt info på prislappen på hylla. Man kan ikke forvente at det er likt overalt. En til: Hadde priset ned julevarer. Før dette ble lagt inn i systemet kom en kunde med en av disse, og jeg scannet inn. Hun glodde på kvitteringen, gikk og greit nok. Noen timer senere kommer hun tibake, presser seg forbi køen og hyler ut at jeg har svindlet henne, for jeg hadde tatt full pris for varen. Jeg skjønte at hun hadde kjøpt den akkurat da den ble nedpriset, og beklaget det hele mens jeg slo ut så hun fikk tilbake halve summen hun betalte. Hun ble da stående mer eller mindre oppå kassa med kvitteringen i hånda og tidenes mest drepende blikk, men hun høyt og tydelig leste opp -hver- eneste vare på lappen. Så kommer hun tilbake med frukta hun har kjøpt, og skal kontrollveie det, for hun mener "at man som kunde må sjekke alt sjæl for at det skal bli riktig". Fy f. Har ved noen få anledninger bedt folk som blir ekstremt høylytt i kassa om å gå ut å vente dersom de ikke kan dempe stemmen, fordi de sjenerer de andre kundene. Synes dette burde blitt praktisert oftere men er dessverre vanskelig:\ Sjefen min ble jaggu like hysterisk som kunden Og til denne salat med paprika diskusjonen; man skal være forsiktig med å ta å hive maten og lage ny også. Jeg jobbet i varmmat disk og det hendte jo at man la opp feil, og noen kunder ble tydelig fornærmet når man kastet det jeg hadde lagt opp(kan jo ikke legge det tilbake i skapet) og la opp nytt. Mange, inkludert meg selv, er vokst opp med at man ikke skal kaste mat, selv ikke på serveringssteder. Så jeg begynte å spørre om de ønsket at jeg skulle legge opp en ny. Noen ønsket det som de jo selvsagt fikk, mens andre sa at neida, bare ta av XX. Så får kunden selv velge om de vil ha ny eller ikke og alle får det som de vil:) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 21. januar 2014 #4846 Del Skrevet 21. januar 2014 Kunde: *tar vare Nr 1 i kassen* "på salg???" Meg: nei det er denne prisen som står på som stemmer, så den koster 349 kr Samme kunde fortsetter med 9 varer, og jeg blir mer og mer oppgitt, spesielt siden hun tar alle varene fra NYHETSpodiet vårt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 21. januar 2014 #4847 Del Skrevet 21. januar 2014 Kanskje ikke dumme ting kunder sier, men generelt bare dumt menneske Jobbet i en platebutikk deltid mens jeg gikk på vgs, var en liten butikk så var oftest alene på jobb. Ca en time før stengetid kom en litt merkelig og ekkel mann inn å begynte å spørre om diverse spill til playstation. Jeg har alltid visst at man skal være hyggelig med kunder uansett så prater og tuller litt med han selv om jeg etterhvert begynner å tenke at kanskje på tide at du skal gå nå hvis du ikke skal ha noe uansett. Når de roper opp på høytalerene på senteret at det nærmer seg stengetid sier han at han skal la meg på få tatt oppgjør og stengerutiner og går. For å komme meg meg måtte jeg ta t-banen og gjett hvem som står der å venter på banen... Samme merkelige mann! Selvfølgelig ser han meg og roper noe typ : Neimmen er du her også... Plukket opp telefonen fort å latet som jeg ikke så han, ferdig på jobb, ferdig med kundeservicen med deg Der jeg jobber nå masse søte kunder som jeg alltid sier hei til og gjerne slår an en prat med hvis jeg treffer dem utenom jobb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haugenjenta Skrevet 21. januar 2014 #4848 Del Skrevet 21. januar 2014 Ikke akkurat noe kunden sa, men jeg hadde en gang en mann innom som luktet død og fordærvelse. Jeg aner ikke hva han hadde badet seg i, men jeg holdt pusten så godt jeg kunne og holdt meg på lengst mulig avstand. *grøss* Svidde godt i nesa og lukten satt liksom lenge igjen.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 21. januar 2014 #4849 Del Skrevet 21. januar 2014 Det er så morsomt når man jobber i to forskjellige butikker, spesielt hvis man får dobbeltvakt (først på ene butikken, så på andre) også er kunden innom begge butikkene iløpet av arbeidsdagen min. Eh,, jobber du her ogsåå?.. Er jeg på ** nå? Nei.. hm.. De er så fortumla Også har du den søteste kunden ever! Jeg jobbet jo rumpa av meg før jul, og da på begge butikkene. Denne kunden var ofte innom på begge, og han hilste og småpratet. Så på julaften var jeg på tur til bilen etter endt vakt, og jeg traff på han ute på gaten og han bare;" Har du vært på jobb i dag også?! Håper du får en skikkelig lang juleferie!! God jul!" Jeg begynte nesten å gråte!! Haha 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 22. januar 2014 #4850 Del Skrevet 22. januar 2014 Og ingenting er mer moro enn når panteautomaten skal tømmes. Da piper den, vi åpner den på bakrommet, og da lyser det på displayet "MASKINEN TØMMES". Selvsagt løper da kundene rundt i butikken som forvirra høns og maser på at "dere må tømme maskinen, panten er full, hallo, hva skjer her nå". Faen, kan dere ikke lese? Maskinen tømmes. Det er NETTOPP det som foregår, hverken mer eller mindre. Problemet er at de kundene som gjør det faktisk tror at det bare er å trykke på en knapp på bakrommet for å få maskina til å gå igjen. De har ikke den fjerneste anelse om at det tar en viss tid å fjerne flasker fra flaskebordet eller bytte pappesker/plastposer i kverna. Det vet jeg fordi jeg har fleipet med at det ikke bare er å trykke på en knapp og da blir de helt fortumle og sier "Å? Jeg trodde det jeg!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 22. januar 2014 #4851 Del Skrevet 22. januar 2014 (fortsatt kundeservice på pizzasjappe da dere! ) Min gode venninne og kollega hadde en feiende flott samtale med en kunde som IKKE var fornøyd med pizzaen. Kunde: jeg har fått salami på pizzaen min!!! Kollega: Vi har ikke salami, kanskje det er pepperoni du tenker på? Kunde: NEI, salami! Sånn pølse! Kollega: ja det er pepperoni. Ønsket du ikke det på pizzaen? Kunde: Nei, herre, pepperoni er jo en GRØNNSAK. Kollega: eeehm....... pepperoni er en pølse, og det er nok det du fikk på pizzaen din. Ønsket du ikke det? Kunde: nei hør på meg da! Pepperoni er en GRØNNSAK!!! Kollega(etter litt frem og tilbake om pepperoni/grønnsak-diskusjonen: hør nå her. Pepperoni er IKKE en grønnsak, det er en pølse. Kunde: JEG GIDDER IKKE KRANGLE MED DEG OM DETTE; JEG VET AT PEPPERONI ER EN GRØNNSAK. Kollega: ............... Kunde legger på. Sukk. :vetikke: 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 22. januar 2014 #4852 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Kanskje pepperonikunden var svensk? Der kaller man jalapenos/ grønn chili for peperoni... http://sv.wikipedia.org/wiki/Peperoni_(spanskpeppar) Endret 22. januar 2014 av Meaty 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 22. januar 2014 #4853 Del Skrevet 22. januar 2014 Kanskje pepperonikunden var svensk? Der kaller man jalapenos/ grønn chili for peperoni... http://sv.wikipedia.org/wiki/Peperoni_(spanskpeppar) Men han sa jo først at han hadde fått salami.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 22. januar 2014 #4854 Del Skrevet 22. januar 2014 (fortsatt kundeservice på pizzasjappe da dere! ) Min gode venninne og kollega hadde en feiende flott samtale med en kunde som IKKE var fornøyd med pizzaen. Kunde: jeg har fått salami på pizzaen min!!! Kollega: Vi har ikke salami, kanskje det er pepperoni du tenker på? Kunde: NEI, salami! Sånn pølse! Kollega: ja det er pepperoni. Ønsket du ikke det på pizzaen? Kunde: Nei, herre, pepperoni er jo en GRØNNSAK. Kollega: eeehm....... pepperoni er en pølse, og det er nok det du fikk på pizzaen din. Ønsket du ikke det? Kunde: nei hør på meg da! Pepperoni er en GRØNNSAK!!! Kollega(etter litt frem og tilbake om pepperoni/grønnsak-diskusjonen: hør nå her. Pepperoni er IKKE en grønnsak, det er en pølse. Kunde: JEG GIDDER IKKE KRANGLE MED DEG OM DETTE; JEG VET AT PEPPERONI ER EN GRØNNSAK. Kollega: ............... Kunde legger på. Sukk. :vetikke: Så rart. Kunden påstår først at det er pølse, for så å skifte til at det er en grønnsak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 22. januar 2014 #4855 Del Skrevet 22. januar 2014 Så rart. Kunden påstår først at det er pølse, for så å skifte til at det er en grønnsak! Kunden påstår ikke at pepperoni er en pølse. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 22. januar 2014 #4856 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Kunden påstår ikke at pepperoni er en pølse.Kunden påstår at salami er pølse (noe h*n jo har rett i), men når den ansatte påpeker at det ikke er salami, men pepperoni, da mener kunden plutselig at det er en grønnsak! Edit: Glem det, jeg misforstod Endret 22. januar 2014 av Hattifnatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 22. januar 2014 #4857 Del Skrevet 22. januar 2014 Kunden påstår at salami er pølse (noe h*n jo har rett i), men når den ansatte påpeker at det ikke er salami, men pepperoni, da mener kunden plutselig at det er en grønnsak! Nei. Kunden påstår at pepperoni er en grønnsak. Kunden påstår samtidig at hans pizza ikke har pepperoni på seg, men "sånn pølse" eller "salami". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 22. januar 2014 #4858 Del Skrevet 22. januar 2014 Nei. Kunden påstår at pepperoni er en grønnsak. Kunden påstår samtidig at hans pizza ikke har pepperoni på seg, men "sånn pølse" eller "salami". Sånn leser jeg det også, og tenkte det samme som deg. Bestilte pizza med pepperoni i Sverige senest i fjor sommer uten å tenke over at jeg egentlig visste at de bruker andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattifnatten Skrevet 22. januar 2014 #4859 Del Skrevet 22. januar 2014 Nei. Kunden påstår at pepperoni er en grønnsak. Kunden påstår samtidig at hans pizza ikke har pepperoni på seg, men "sånn pølse" eller "salami". som jeg skrev over; jeg misforstod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 22. januar 2014 #4860 Del Skrevet 22. januar 2014 (fortsatt kundeservice på pizzasjappe da dere! ) Min gode venninne og kollega hadde en feiende flott samtale med en kunde som IKKE var fornøyd med pizzaen. Kunde: jeg har fått salami på pizzaen min!!! Kollega: Vi har ikke salami, kanskje det er pepperoni du tenker på? Kunde: NEI, salami! Sånn pølse! Kollega: ja det er pepperoni. Ønsket du ikke det på pizzaen? Kunde: Nei, herre, pepperoni er jo en GRØNNSAK. Kollega: eeehm....... pepperoni er en pølse, og det er nok det du fikk på pizzaen din. Ønsket du ikke det? Kunde: nei hør på meg da! Pepperoni er en GRØNNSAK!!! Kollega(etter litt frem og tilbake om pepperoni/grønnsak-diskusjonen: hør nå her. Pepperoni er IKKE en grønnsak, det er en pølse. Kunde: JEG GIDDER IKKE KRANGLE MED DEG OM DETTE; JEG VET AT PEPPERONI ER EN GRØNNSAK. Kollega: ............... Kunde legger på. Sukk. :vetikke: hahahha jeg hørte den kunden oppi hodet mitt ^^, Jeg hadde bedt han google det tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå