Snowblind Skrevet 20. januar 2014 #4821 Del Skrevet 20. januar 2014 På jobb i dag: Var en kunde som bestilte noe med salat til. Hun spurte meg "Kan jeg få uten papprika? (Ja, hun sa papprika) "Ja, det er helt greit", sa jeg. På grunn av mye stress så glemte jeg at det skulle være uten paprika, men hadde kun noen (3) strimler på salaten til pynt. Jeg gikk å serverte maten, og når hun så den sperret hun opp øyenene. "Eeeh..Jeg bestilte faktisk uten papprika" *Nedlatende tone* Jeg: "Åja, beklager, jeg glemte det helt, går det bra?" Hun: *Sukke oppgitt* Ja, det for vel gå for denne gangen da!" Når hun skulle gå, sa jeg hadet bra og smilte. Hun bare gikk rett forbi uten å se på meg. Så sa jeg litt høyt "Neivel".... Hadde lyst til å spørre henne "Kødder du med meg nå? Er det et reelt problem?" Hadde skjønt det om jeg hadde blanda paprika inn i maten, men når det er snakk om tre strimler på salaten, og hun reagerer, så mister jeg seriøst troen på menneskeheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 20. januar 2014 #4822 Del Skrevet 20. januar 2014 Hadde lyst til å spørre henne "Kødder du med meg nå? Er det et reelt problem?" Hadde skjønt det om jeg hadde blanda paprika inn i maten, men når det er snakk om tre strimler på salaten, og hun reagerer, så mister jeg seriøst troen på menneskeheten. Sånt er faktisk ganske irriterende... Nå var ikke det der den verste episoden kanskje, men jeg hater å bestille mat minus eller pluss noe også får jeg det/får jeg det ikke allikevel! 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. januar 2014 #4823 Del Skrevet 20. januar 2014 Sånt er faktisk ganske irriterende... Nå var ikke det der den verste episoden kanskje, men jeg hater å bestille mat minus eller pluss noe også får jeg det/får jeg det ikke allikevel! Enig i dette. Det du burde gjort var å beklage og tilby henne en ny. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 20. januar 2014 #4824 Del Skrevet 20. januar 2014 På jobb i dag: Var en kunde som bestilte noe med salat til. Hun spurte meg "Kan jeg få uten papprika? (Ja, hun sa papprika) "Ja, det er helt greit", sa jeg. På grunn av mye stress så glemte jeg at det skulle være uten paprika, men hadde kun noen (3) strimler på salaten til pynt. Jeg gikk å serverte maten, og når hun så den sperret hun opp øyenene. "Eeeh..Jeg bestilte faktisk uten papprika" *Nedlatende tone* Jeg: "Åja, beklager, jeg glemte det helt, går det bra?" Hun: *Sukke oppgitt* Ja, det for vel gå for denne gangen da!" Når hun skulle gå, sa jeg hadet bra og smilte. Hun bare gikk rett forbi uten å se på meg. Så sa jeg litt høyt "Neivel".... Hadde lyst til å spørre henne "Kødder du med meg nå? Er det et reelt problem?" Hadde skjønt det om jeg hadde blanda paprika inn i maten, men når det er snakk om tre strimler på salaten, og hun reagerer, så mister jeg seriøst troen på menneskeheten. For alt du vet kunne hun vært allergisk mot paprika, så da kunne hun ikke spist noe av salaten selv om det bare var tre strimler. Du gjorde en feil og skulle derfor beklaget deg og tilbudt å lage en ny på en ydmyk måte. Hadde hun sagt selv at det går greit blir det noe annet, men synes faktisk det var frekt av deg å bare svare om det går bra. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowblind Skrevet 20. januar 2014 #4825 Del Skrevet 20. januar 2014 For alt du vet kunne hun vært allergisk mot paprika, så da kunne hun ikke spist noe av salaten selv om det bare var tre strimler. Du gjorde en feil og skulle derfor beklaget deg og tilbudt å lage en ny på en ydmyk måte. Hadde hun sagt selv at det går greit blir det noe annet, men synes faktisk det var frekt av deg å bare svare om det går bra. Som det står svart på hvitt, så beklaget jeg. Jeg spurte henne på en hyggelig måte om det gikk bra, og hadde selvfølgelig laget en ny, om hun ville det. Selv om jeg syns det hadde vært unødvendig. Og utifra sånn jeg tolka det, så var problemet bare det at hun ikke likte det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 21. januar 2014 #4826 Del Skrevet 21. januar 2014 Som det står svart på hvitt, så beklaget jeg. Jeg spurte henne på en hyggelig måte om det gikk bra, og hadde selvfølgelig laget en ny, om hun ville det. Selv om jeg syns det hadde vært unødvendig. Og utifra sånn jeg tolka det, så var problemet bare det at hun ikke likte det. I og med at du ikke kjente denne kunden personlig vet du faktisk ikke hva grunnen hennes var, men det er helt ubetydelig uansett da rett skal være rett når man betaler for noe. Om du synes det er unødvendig har ingenting med saken å gjøre. Du er der for å gjøre jobben din, ikke synse. Jeg jobber med mat og servering selv, og jeg synes ikke du har noe å klage over her med denne kunden, da det var du som gjorde feilen. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowblind Skrevet 21. januar 2014 #4827 Del Skrevet 21. januar 2014 I og med at du ikke kjente denne kunden personlig vet du faktisk ikke hva grunnen hennes var, men det er helt ubetydelig uansett da rett skal være rett når man betaler for noe. Om du synes det er unødvendig har ingenting med saken å gjøre. Du er der for å gjøre jobben din, ikke synse. Jeg jobber med mat og servering selv, og jeg synes ikke du har noe å klage over her med denne kunden, da det var du som gjorde feilen. Ja, jeg gjorde feil, men jeg beklaget og hadde hun bedt om noe nytt så hadde hun fått det. Og det er helt menneskelig å gjøre feil. Selvfølgelig gjør alle feil av og til, enten det er i jobbsammenheng eller ikke. Jeg var uansett hyggelig mot henne hele veien, men hun oppførte seg som en klyse, som tenkte at bare fordi jeg gjorde en liten feil, så hadde hun rett til å se ned på meg. Jeg syns det kan kalles en dum kunde. Hadde noen gjort en sånn feil med meg, og jeg MÅTTE ha noe nytt, så hadde jeg uansett tatt det med et smil. Man kommer ingen vei med å være uhyggelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 21. januar 2014 #4828 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) en ting jeg fikk høre MASSE i kassa når jeg jobbet i butikk; "Vil du ha pose på det?" *smiler* "Ser det ut som jeg får plass til det i lommene?? *Litt småirritert* Vi er faktisk pliktige til å spørre siden de nå koster penger. Og det er MAAAANGE som har med seg. Jeg gikk litt lei tilslutt kan man si Endret 21. januar 2014 av heartache 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 21. januar 2014 #4829 Del Skrevet 21. januar 2014 en ting jeg fikk høre MASSE i kassa når jeg jobbet i butikk; "Vil du ha pose på det?" *smiler* "Ser det ut som jeg får plass til det i lommene?? *Litt småirritert* Vi er faktisk pliktige til å spørre siden de nå koster penger. Og det er MAAAANGE som har med seg. Jeg gikk litt lei tilslutt kan man si Da kan man svare med et smil: Nei men det kunne jo hende du har plass til et handlenett eller en medbragt pose i lommene, og dermed ikke trenger pose herfra! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. januar 2014 #4830 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, jeg gjorde feil, men jeg beklaget og hadde hun bedt om noe nytt så hadde hun fått det. Og det er helt menneskelig å gjøre feil. Selvfølgelig gjør alle feil av og til, enten det er i jobbsammenheng eller ikke. Jeg var uansett hyggelig mot henne hele veien, men hun oppførte seg som en klyse, som tenkte at bare fordi jeg gjorde en liten feil, så hadde hun rett til å se ned på meg. Jeg syns det kan kalles en dum kunde. Hadde noen gjort en sånn feil med meg, og jeg MÅTTE ha noe nytt, så hadde jeg uansett tatt det med et smil. Man kommer ingen vei med å være uhyggelig. Om du vil ha tilbake kundene, spør du ikke om det går bra, for det gjør det jo ikke. De svarer bare "Ja" fordi det virker som om du ikke har tenkt til å gjøre noe med problemet uansett. Det er frekt å spørre kunden om hun kan ta imot noe hun ikke har betalt for. Hun så nok ikke ned på deg, men var fryktelig skuffet over at hun ikke fikk det hun bestilte. Hun var nok en smule sint også. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 21. januar 2014 #4831 Del Skrevet 21. januar 2014 ja det var mange ganger jeg måtte drive å forklare dem at folk faktisk tar med seg poser hjemmefra. mange som blir forfjamset da og ler nervøst eller ikke svarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 21. januar 2014 #4832 Del Skrevet 21. januar 2014 På jobb i dag: Var en kunde som bestilte noe med salat til. Hun spurte meg "Kan jeg få uten papprika? (Ja, hun sa papprika) "Ja, det er helt greit", sa jeg. På grunn av mye stress så glemte jeg at det skulle være uten paprika, men hadde kun noen (3) strimler på salaten til pynt. Jeg gikk å serverte maten, og når hun så den sperret hun opp øyenene. "Eeeh..Jeg bestilte faktisk uten papprika" *Nedlatende tone* Jeg: "Åja, beklager, jeg glemte det helt, går det bra?" Hun: *Sukke oppgitt* Ja, det for vel gå for denne gangen da!" Når hun skulle gå, sa jeg hadet bra og smilte. Hun bare gikk rett forbi uten å se på meg. Så sa jeg litt høyt "Neivel".... Hadde lyst til å spørre henne "Kødder du med meg nå? Er det et reelt problem?" Hadde skjønt det om jeg hadde blanda paprika inn i maten, men når det er snakk om tre strimler på salaten, og hun reagerer, så mister jeg seriøst troen på menneskeheten. her skulle du sagt "beklager, jeg skal fikse en ny en til deg med en gang". Noe i den duren. det kan hende hun er allergisk eller har andre issues med det. ja det kan være irriterende men i service arbeid SKAL man aldri bryte smilet. uansett. jeg har jobbet innen service livet i 5 år, og ble irritert ufattelig mange ganger. men brøt aldri smilet eller svarte frekt tilbake. bedriften er avhengig av kundene sine 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heartache Skrevet 21. januar 2014 #4833 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, jeg gjorde feil, men jeg beklaget og hadde hun bedt om noe nytt så hadde hun fått det. Og det er helt menneskelig å gjøre feil. Selvfølgelig gjør alle feil av og til, enten det er i jobbsammenheng eller ikke. Jeg var uansett hyggelig mot henne hele veien, men hun oppførte seg som en klyse, som tenkte at bare fordi jeg gjorde en liten feil, så hadde hun rett til å se ned på meg. Jeg syns det kan kalles en dum kunde. Hadde noen gjort en sånn feil med meg, og jeg MÅTTE ha noe nytt, så hadde jeg uansett tatt det med et smil. Man kommer ingen vei med å være uhyggelig. folk er forskjellige det er også mange som ikke tør eller kanskje ikke vet at man kan be om en ny. eller at hun allerede da var litt irritert selv, og ikke orket at du skulle lage en ny en til henne. jeg vet ikke. Jeg hadde ikke reagert så fælt selv heller om det hadde hendt meg at jeg fikk på noe. jeg hadde smilt og sagt at dette går bra. så hadde jeg bare plukket det av. men noen reagerer anerledes fordi de "forventer" at servicen skal være der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 21. januar 2014 #4834 Del Skrevet 21. januar 2014 Hater også når de bak kassa ikke får med seg spesifikasjoner på bestillingen! Og spesielt paprika (djevelens verk) setter jo så sterk smak på alt det kommer i nærheten av. Frekt å spørre om det gikke bra, ja. Setter kunden i en unødvendig klein situasjon, og jeg hadde også trolig sagt ok, og latt være å spise salaten, i frykt for at dama skulle spyttet i maten min.... 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 21. januar 2014 #4835 Del Skrevet 21. januar 2014 På jobb i dag: Var en kunde som bestilte noe med salat til. Hun spurte meg "Kan jeg få uten papprika? (Ja, hun sa papprika) "Ja, det er helt greit", sa jeg. På grunn av mye stress så glemte jeg at det skulle være uten paprika, men hadde kun noen (3) strimler på salaten til pynt. Jeg gikk å serverte maten, og når hun så den sperret hun opp øyenene. "Eeeh..Jeg bestilte faktisk uten papprika" *Nedlatende tone* Jeg: "Åja, beklager, jeg glemte det helt, går det bra?" Hun: *Sukke oppgitt* Ja, det for vel gå for denne gangen da!" Når hun skulle gå, sa jeg hadet bra og smilte. Hun bare gikk rett forbi uten å se på meg. Så sa jeg litt høyt "Neivel".... Hadde lyst til å spørre henne "Kødder du med meg nå? Er det et reelt problem?" Hadde skjønt det om jeg hadde blanda paprika inn i maten, men når det er snakk om tre strimler på salaten, og hun reagerer, så mister jeg seriøst troen på menneskeheten. Her burde du automatisk ha tilbudt å komme med en ny, sånn var i hvertfall servicen der jeg jobbet. Kunden skal ikke trenge å måtte spørre deg om å gjøre jobben din skikkelig, noe du ikke gjorde i det tilfellet der. Mange av oss er allergiske, har intoleranser ol som man derfor ikke ser noen grunn til å fortelle til vilt fremmede mennesker. Der har du et forbedringspotensiale, kunden gjorde ingenting galt her.Hadde jeg fått så dårlig service et sted hadde jeg vært langt mer nedlatende mot deg enn hva du påstår denne kunden var. Nettopp fordi du ikke behersket jobben din på dette punktet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 21. januar 2014 #4836 Del Skrevet 21. januar 2014 Pga. stor levering av VG la jeg noe ved siden av kassene (ikke i stativet foran kassene). Opptil flere kunder iler til og forsyner seg. Jeg: ?? Kunde: De er jo GRATIS siden du la dem på brettet ved kassen! Eh, ja. Måtte fjerne dem igjen, folk eier jo ikke fornuft. En annen klassiker er jo når det er 3 for 2 på varer. Det står store, tydelige plakater med hvilke varer som er med, og hvilke som er på samme tilbud (eks fiskevarer sammen, yoghurt sammen++). Kunden kommer da selvsagt med 1 yoghurt, 1 sushi og 1 makrell i tomat, og KREVER 3 for 2 på disse samlet. Gaah. Er faktisk mange butikker som gjør det på denne måten, fordi det faller innom 3 for 2 og kodene blir det samme. Ikke rart kundene blir forvirret! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsipan Skrevet 21. januar 2014 #4837 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg gikk å serverte maten, og når hun så den sperret hun opp øyenene. "Eeeh..Jeg bestilte faktisk uten papprika" *Nedlatende tone* Jeg: "Åja, beklager, jeg glemte det helt, går det bra?" Dette er ikke greit! Hadde du jobbet for meg, hadde dette ført til skriftlig advarsel. Minner meg om en gang jeg var ute og spiste, og fikk biffstrimler selv om jeg hadde bestilt kylling. Servitøren så bare dumt på meg da jeg påpekte det, og spurte "Ja? Liker'ru ikke biff, eller?" 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 21. januar 2014 #4838 Del Skrevet 21. januar 2014 Er faktisk mange butikker som gjør det på denne måten, fordi det faller innom 3 for 2 og kodene blir det samme. Ikke rart kundene blir forvirret! Ja, men ikke vår kjede. Og det er markert med digre plakater, samt info på prislappen på hylla. Man kan ikke forvente at det er likt overalt. En til: Hadde priset ned julevarer. Før dette ble lagt inn i systemet kom en kunde med en av disse, og jeg scannet inn. Hun glodde på kvitteringen, gikk og greit nok. Noen timer senere kommer hun tibake, presser seg forbi køen og hyler ut at jeg har svindlet henne, for jeg hadde tatt full pris for varen. Jeg skjønte at hun hadde kjøpt den akkurat da den ble nedpriset, og beklaget det hele mens jeg slo ut så hun fikk tilbake halve summen hun betalte. Hun ble da stående mer eller mindre oppå kassa med kvitteringen i hånda og tidenes mest drepende blikk, men hun høyt og tydelig leste opp -hver- eneste vare på lappen. Så kommer hun tilbake med frukta hun har kjøpt, og skal kontrollveie det, for hun mener "at man som kunde må sjekke alt sjæl for at det skal bli riktig". Fy f. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 21. januar 2014 #4839 Del Skrevet 21. januar 2014 Og ingenting er mer moro enn når panteautomaten skal tømmes. Da piper den, vi åpner den på bakrommet, og da lyser det på displayet "MASKINEN TØMMES". Selvsagt løper da kundene rundt i butikken som forvirra høns og maser på at "dere må tømme maskinen, panten er full, hallo, hva skjer her nå". Faen, kan dere ikke lese? Maskinen tømmes. Det er NETTOPP det som foregår, hverken mer eller mindre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. januar 2014 #4840 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, jeg gjorde feil, men jeg beklaget og hadde hun bedt om noe nytt så hadde hun fått det. Og det er helt menneskelig å gjøre feil. Selvfølgelig gjør alle feil av og til, enten det er i jobbsammenheng eller ikke. Jeg var uansett hyggelig mot henne hele veien, men hun oppførte seg som en klyse, som tenkte at bare fordi jeg gjorde en liten feil, så hadde hun rett til å se ned på meg. Jeg syns det kan kalles en dum kunde. Hadde noen gjort en sånn feil med meg, og jeg MÅTTE ha noe nytt, så hadde jeg uansett tatt det med et smil. Man kommer ingen vei med å være uhyggelig. Hun burde ikke behøve å be om det. Det er ditt ansvar som ansatt i servicenæringen å tilby henne å lage en ny. Hadde det vært meg som gjorde feil ville jeg først og fremst beklaget og tilbudt henne en ny, og om hun ikke ville hatt det ville jeg gitt litt avslag i prisen eller gratis drikke. En gang i Amsterdam glemte de bestillingen min. Hadde bestilt bagel, og da jeg minnet dem på det beklaget den voldsomt og jeg fikk den til halv pris i tillegg til en stor gratis smoothie. Det er service! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå