Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i matbutikk, og forrige uke hadde vi en del "julevarer" som var til halv pris. De sto samlet på en palle med et skilt "50 %", og alle varene var merket med pris (altså den prisen som gjelder ETTER prisnedgang). Vi hadde en slags eksklusiv metallboks fylt med sjokolade/karameller osv. som i utgangspunktet er veldig dyr - koster over 100 kroner. Denne var merket med prisen 52,- som altså var salgsprisen. Jeg sitter i kassa, og en dame kommer med 15 (!!!) slike bokser og begynner å stable dem på rullebåndet.

Hun: Disse er det halv pris på, ikke sant?

Jeg: Ja, de er til halv pris, koster 50,- per stk (for å presisere at det er rabattprisen som står der, ikke førpris)

Hun: Hva?! Men de er jo til halv pris? Jeg skal ha dem til 26 kroner per boks.

Jeg: Den koster egentlig over 100 kroner, så salgsprisen er 52,-.

Hun: Men det står jo en plakat der borte med 50 % på??? Kan du ikke lese eller?? Skal jeg vise deg????

Jeg: Jo, jeg ser den, og varene er lagt inn til halv pris når jeg scanner dem inn i kassa.

Hun: Er du helt sikker på det?? Det er veldig rart.

Jeg: *Får en annen voksen mann som jobber hos oss til å fortelle henne at varen koster 52, og ikke 26, som deretter forlater stedet*

Hun: Nå føler jeg meg lurt. Dette er veldig rart.

Jeg: Beklager, men slik er det bare. Dette er en veldig dyr boks som likevel ikke er kjempebillig selv om den kommer på salg.

Hun: Dette er veldig rart *står og ser på de 15 boksene på rullebåndet*

Jeg: Jaaa..... Skal du ha dem eller?

Hun: Dette er veldig rart. Får jeg dem ikke til 26 kroner per stk?

Jeg: Dessverre, men jeg kan ikke selge dem så billig. Slik er det bare.

Hun: Dette er veldig rart.

Jeg: Såååå... Du skal ikke ha dem?

Hun: Ikke hvis jeg ikke får dem til 26,- per stk?

Jeg: Nei, dessverre.

Hun: Dette er veldig rart *står og glor som om hun venter på at jeg skal ombestemme meg*

Jeg: Men hvis du ikke skal ha dem så må jeg nesten fjerne dem fra båndet så noen andre kan få betalt.

Hun: Ja, men dette er veldig rart.

Jeg: *Rydder bort boksene og overser henne til hun til slutt forsvinner langsomt ut av butikken*

JA DETTE VAR VELDIG RART!!!

Skjønner kunden litt, men du presiserte det jo, så da skulle det ikke være flere problemer! :ler:

Vi har ALLTID både førpris og salgspris på varen, og da salgspris som rød lapp. Så står det gjerne på salgsskiltet at varene er nedpriset, og at det er rød prislapp som gjelder. Utrolig mange som allikevel går lengre inn i butikken og henter noe som ikke er på salg for å spørre; "er denne også på salg ellah?"..

Endret av missdior
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt noen sånne jeg også og de får så hatten passer for å si det pent! Og den sjefen som har noe imot at jeg kjefter på sånne gamle griser vil jeg ikke jobbe for uansett...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha måtte le litt av at hun hele tiden presiserte at det var veldig rart. MEN det er jo litt rart og ha skilt med 50% også har varene som ligger der fått ny prislapp med halv pris. Da burde det heller stått salgskilt og ikke 50%. Jeg hadde hvertfall tenkt likt som kunden din.

Jeg synes ikke det var rart, så lenge de tydelig har priset dem ned, f.eks med rød lapp eller noe slikt. Det er da mange butikker som gjør det på den måten. :P Er du usikker så spør du jo bare.. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropro slike gamle griser, hadde jeg en kunde som satt i sånn elektrisk rullestol og trengtr hjelp, og snill som er jeg hjelper jeg jo. Og når han betalte spurte jeg om det var noe mer han trengte hjelp til svsrte ham "vel, det kan vi ta senere!". Jeg oppfstet det som griseprat :P ble skikkelig sjokert å sa ingenting. Æsj as

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en ekkel gammel mann som spurte:

Er du ledig?

Siden jeg satt i kassen svarte jeg ja, og så spurte han "Er du ledig i kveld også?"

Ja, men ikke for deg svarte jeg. Da fikk jeg en lang lekse om at jeg måtte jo tåle en spøk. Det var jo jobben min. Eh, nei jobben min er ikke å bli snakket nedlatende til av ekle gamle griser.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh. Må bare få det ut.

Var å kjøpte meg salat nå i lunchen. Havnet bak en "søt gammel dame" i kassa. Hun hadde kjøpt endel varer og det ble typ 678,70 kr. Så hun som satt i kassa sa: da ble det 679 kr da.

Og gamla klikka. Måtte da forstå at det skulle være 678,50... Nå hadde det seg også slik at hun som satt i kassen var mørkhudet. Og gamla satte igang med den mest rasistiske triaden jeg noen gang har hørt. Ble helt sjokkert jeg og sto bare med åpen munn.

Blir så sinnssykt irritert på meg selv som ikke sa noe. Stakkars jenta i kassen satt der bare og kunne se at hun fikk tårer i øynene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Må bare få det ut.

Var å kjøpte meg salat nå i lunchen. Havnet bak en "søt gammel dame" i kassa. Hun hadde kjøpt endel varer og det ble typ 678,70 kr. Så hun som satt i kassa sa: da ble det 679 kr da.

Og gamla klikka. Måtte da forstå at det skulle være 678,50... Nå hadde det seg også slik at hun som satt i kassen var mørkhudet. Og gamla satte igang med den mest rasistiske triaden jeg noen gang har hørt. Ble helt sjokkert jeg og sto bare med åpen munn.

Blir så sinnssykt irritert på meg selv som ikke sa noe. Stakkars jenta i kassen satt der bare og kunne se at hun fikk tårer i øynene.

Hadde du sagt noe, ville du blitt dagens helt for hun i kassa

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sagt noe, ville du blitt dagens helt for hun i kassa

Ja jeg vet. Har sittet i kassa og fått dritt fra kunder selv. Er derfor jeg er så irritert på at jeg ikke sa noe.

Ble så satt ut at jeg ikke hadde peiling på hva jeg skulle si.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet. Har sittet i kassa og fått dritt fra kunder selv. Er derfor jeg er så irritert på at jeg ikke sa noe.

Ble så satt ut at jeg ikke hadde peiling på hva jeg skulle si.

Skjønner hva du mener. Du var sikkert hyggelig, det hjelper i allefall:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to historier i dag.

Først var det en kunde som ville reklamere på noe hun hadde kjøpt på postordre. Hun hadde selvfølgelig gått rundt i butikken lenge, før hun kom til kassen. Likevel var det helt uhørt at jeg spurte om hun hadde kvitteringen med seg.

Kunde: Jeg har kjøpt den på postordre!

Meg: Ja, jeg hørte det. Jeg må likevel ha kvitteringen!

Kunde: Jeg kjøpte den på postordre!

Meg: Ja, og da fikk du vel kvitteringen sammen med varen.

Kunde: Ja, den er kjøpt på postordre!

Meg: Ok, men hvis du ikke har kvitteringen kan du få en tilgodelapp. Det er alt jeg kan gi deg.

Kunde: Ja, men den er jo kjøpt på postordre.

Meg: Ja, du sa det (veldig mange ganger).

Kunde: Får jeg en tilgodelapp da?

Meg: Ja, men neste gang må du komme rett i kassen er du snill,

Kunde: Men den er jo kjøpt på postordre.

Meg: (Tenker): Hvis jeg hører ordet postordre en gang til så klikker det for meg. Slår varen i retur og gir henne en tilgodeseddel.

Kunde: Så vil jeg ha med meg den. (Peker på deler av varen).

Meg: Det går ikke. Da må du betale for den.

Kunde: Men jeg ville jo bare returnere deler av den.

Meg: Du kan ikke både returnere varen og beholde den. Jeg kan ikke ta inn halvparten av en vare.

Kunde: Den er jo min! Jeg kjøpte den på postordre!

Meg: Du har jo levert den inn igjen. Hvis du vil ha den likevel kan du bruke tilgodelappen til å betale for den igjen.

Så gjorde hun det, men begynte samtidig å putte penger på cashguarden og styre i vei.

(Hvis noen lurer så var varen kjøpt på postordre).

Historie nummer 2: (Denne er mye kortere).

Meg: Var det 12 garnnøster du hadde her? (Spurte for å dobbeltsjekke at jeg hadde talt riktig,)

Kunde: Ja, kan du ikke telle?

Hva med å bare svare "ja" eller "nei".

Folk ass...

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til:

Kunde ville bytte sengetøy som var åpnet, og det tar vi ikke inn. Jeg forklarte dette og dialogen videre gikk som følger.

Kunde: Jeg har jo ikke vasket det engang!

Meg: Da kan jeg i hvert fall ikke ta det inn.

Kunde: Princess tar det inn.

Meg: De tar inn sengetøy med ubrutt forsegling, og vi er uansett ikke Princess så hvilke relger de har er irrelevant.

Kunde: Hvis de tar det inn, så må dere også ta det inn.

Meg: Vi er IKKE Princess og vi tar ikke dette inn igjen. Beklager!

Eneste gangen jeg har tatt inn sengetøy som var åpnet var etter at jeg selv hadde sagt feil til en kunde, Da var det jo min feil, og selvfølgelig fikk kunden bytte da. Jeg tar også inn sengetøy med ubrutt forsegling, selv om jeg ifølge relgene ikke skal det. (Sjefen har sagt det er ok.)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på bussen

Det var bussjåfør bytte og han som kom inn hadde ikke så mye veksel

Da kommer det en eldre mann på og skal betale med en 200sedel (bussen kosta 18kr) , bussjåføren ba mannen gå på uten og betale fordi han ikke kunne veklse , og da ble den eldre mannen sint:s

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha måtte le litt av at hun hele tiden presiserte at det var veldig rart. MEN det er jo litt rart og ha skilt med 50% også har varene som ligger der fått ny prislapp med halv pris. Da burde det heller stått salgskilt og ikke 50%. Jeg hadde hvertfall tenkt likt som kunden din.

Ja, jeg er litt enig i at det hadde vært lurt at merkingen hadde vært bedre, men den der "Det var VELDIG rart" etterfulgt at stillhet er en klassiker for (urimelig) misfornøyde kunder. Hva skal jeg liksom gjøre med at kunden synes det er VELDIG rart at vi krever kvittering ved reklamasjon. :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre jenter på 7-8 år kom til kassen med en liten godteriting hver. De ser lenge på meg, på hverandre, og så på meg igjen.

Jeg (med et smil): "Trenger dere hjelp med noe?"

Jente: "Ja, hvor mye koster dette?"
Jeg: *Scanner varene* "Det blir 19 kroner."
Jente: "Åja. Men vi fikk bare 15 kroner av moren min, så da kan hun *peker på hun ene* få sin gratis sant?"

Lov å prøve :laugh:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt vel overvektig kunde kom nettopp inn og sa "Vent med å sette på tacobaghuetter, jeg skal en tur på skåla".

Jeg hadde planer om å vaske toalettet, men bestemte meg for å vente en stund.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en kunde som kjeftet på meg for at vi hadde alarm på skoene våre. Vi kunne jo ikke det, for da var det jo umulig for kundene å ta dem på seg og gå ut av butikken med dem.

Hva er poenget med alarmer? Spurte jeg.

At folk ikke skal stjele, svarte geniet.

BINGO!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snipp*

JA DETTE VAR VELDIG RART!!!

Åhhh, hadde så mange sånne kunder, enda våre skilt(som var type A3) tydelig var tekstet med; varen er nedpriset(skjønner virkelig ikke at dette er så vanskelig!). Og likevel kranglet de i kassen. Ekstra morro var det når de ikke var helt stødig i norsk(eller noe som helst annet språk jeg eller sidemannen kunne). Eller når de rett og slett bare lot som de ikke forstod i den tro at de skulle få varen til enda mer avslag. Er så glad jeg er ferdig med butikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag jeg var på jobb å handlet, så var det noen som hadde spist opp den ferdig oppkutta honningmelonen, å lagt skåla og plastfolien sammen med de andre melonskålene. Hvem som åpner en sånn å spiser inneholdet? Det er en grunn til at folien er der. Hadde det vært smaksprøver, så hadde de ligget pent på et fat.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag jeg var på jobb å handlet, så var det noen som hadde spist opp den ferdig oppkutta honningmelonen, å lagt skåla og plastfolien sammen med de andre melonskålene. Hvem som åpner en sånn å spiser inneholdet? Det er en grunn til at folien er der. Hadde det vært smaksprøver, så hadde de ligget pent på et fat.

Noe liknende skjedde meg!

Jeg hadde satt opp et pent smaksprøvebord før jul, med en tallerken flott danderte klementinbåter, en liten julestjerne og to hele klementiner ved siden av til pynt.

Og to timer senere går jeg forbi for å se om jeg må fylle på klementiner, og ser at der det en gang var to hele klementiner ligger det nå klementinskrell. Hva i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...