Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har gode tips til ting jeg kan si til voksne folk som stjeler smågodt? De tror vi ikke ser dem...men vi har kamera rett over smågodtstativet. Et par ganger har jeg sagt til voksne menn 'neste gang du skal stjele smågodt, vær så snill og bruk skjea i stedet for å putte fingrene nedi boksen.' Men dæven, de blir sure, gitt.

Med et glimt i øyet, mens du slår inn resten av varene : "også blir det 20 kr for der smågodtet du putta på innerlomma".

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den med innerlomma var fin. ;-) Har prøvd plakat, ingen bryr seg. Skulle hengt opp storskjerm over smågodtet, og vist opptak av smakerne i slow motion. Evt ha et hornorkester på lur, som kan følge etter smakerne.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med innerlomma var fin. ;-) Har prøvd plakat, ingen bryr seg. Skulle hengt opp storskjerm over smågodtet, og vist opptak av smakerne i slow motion. Evt ha et hornorkester på lur, som kan følge etter smakerne.

Jeg kan komme en lørdag og ts en prøverunde om du skaffer noe som bråker haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde blitt frista til å bare slå det inn med resten av varene deres uten å nevne noe mer. Og så om de kommenterer det, bare svare med et "ja?". Så kan du kose deg med å se på at de prøver å ro og bortforklare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diverse svar man får etter man spør om kunden vil ha kviteringen:

1. Haha! nei, får ikke noe igjen på skatten av det så hvorfor skal jeg ta i mot den? Haha

2. Får jeg noe igjen for å få den da? Nei, nei, vil ikke ha den.

3. Haha, du kan få kviteringen av meg!

4. Er det noe å spørre om? Selvfølgelig skal jeg ha den!
Sikkert flere som jeg ikke kommer på akkurat nå.

Folk er og blir merkelig. Er jo totalt forskjellige alle sammen, logisk nok. To kunder kjøper det samme - en cola. Jeg spør begge to om de vil ha kvitteringen. Den ene ser på meg med et idiotisk blikk - ehhh, kvittering for en cola? som koster 20 kroner? nei takk!! Den andre ser også på meg med et fortumlet blikk, men slenger fra seg jaaa!!! er det ikke vanlig høflighet å gi folk kvitteringen eller?! må jo vite hva jeg kjøper!!!

Folk...

Kan jo legge til noen flere til listen din;

- Nei, bare hiv den! (...skal de ikke ha den, printer jeg den engang ikke ut)

- Behold den du. (jo, takk? skal arkivere den sammen med alle andre kvitteringer jeg beholder)

- *Slenger frem hånden uten å svare* (da pleier jeg å fortsatte å spørre til de faktisk svarer meg, jævla drittfolk. Med mindre de faktisk ikke kan snakke, men av de faste kundene vet jeg hvem de er).

- Ja takk, må ha noe å fyre i peisen med! (faktisk en god del som bruker denne...?)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en dame i dag som ble rasende for at hun ikke fikk lov til å amme ungen sin i butikken. 10 minutter etter stengetid. :daane:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er og blir merkelig. Er jo totalt forskjellige alle sammen, logisk nok. To kunder kjøper det samme - en cola. Jeg spør begge to om de vil ha kvitteringen. Den ene ser på meg med et idiotisk blikk - ehhh, kvittering for en cola? som koster 20 kroner? nei takk!! Den andre ser også på meg med et fortumlet blikk, men slenger fra seg jaaa!!! er det ikke vanlig høflighet å gi folk kvitteringen eller?! må jo vite hva jeg kjøper!!!

Folk...

Kan jo legge til noen flere til listen din;

- Nei, bare hiv den! (...skal de ikke ha den, printer jeg den engang ikke ut)

- Behold den du. (jo, takk? skal arkivere den sammen med alle andre kvitteringer jeg beholder)

- *Slenger frem hånden uten å svare* (da pleier jeg å fortsatte å spørre til de faktisk svarer meg, jævla drittfolk. Med mindre de faktisk ikke kan snakke, men av de faste kundene vet jeg hvem de er).

- Ja takk, må ha noe å fyre i peisen med! (faktisk en god del som bruker denne...?)

Sist gang jeg ble spurt om kvittering på nærbutikken, så spurte jeg han i kassa hva jeg skulle med den. Bruke den til å lage et papirfly å kaste i hodet på han? Han har slutta å spørre meg om det nå.

Endret av Vex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Jeg liker virkelig ikke de tax free greiene. Det er alltid styr når utenlandske kunder vil ha med tax free slipp. I dag ble jeg skjelt ut av den dame da jeg sa at man må ha handlet for minst 315 kr for å få tax free slipp. Hun hadde handlet for 49 kr. Altså, ærlig talt. Så mye styr for så lite. Er ikke akkurat slik at det er JEG som bestemmer hvor mye man må handle for heller. Ble kjempe lang kø fordi hun kjefta og smalt i mange minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang for lenge siden, da jeg var rimelig ny og klumsete i jobben. En dame, ganske typisk streng-sur-middelaldrende dame med stakkars stille gubben på slep. Hun kjøpte ganske mange varer, og hun krevde at jeg skulle scanne de i hauger, og ikke 1 og 1, f.eks 5 x leverpostei.

Men problemet mitt var jo at jeg var ny, så jeg var ikke helt sikker på ting, rett og slett. Men ok, jeg skulle da prøve på det. Så slenger hun alle varene på kassa, isteden for å gi meg 1 og si "denne har jeg 4 av", slik jeg nå hadde bedt henne om å gjøre. Alt lå i en haug, ingen oversikt, og jeg måtte telle...

Jeg begynner med det, men når jeg ser hvor mange varer hun har, gjør jeg jobben min slik jeg er mest sikker på at jeg gjør den riktig, jeg scanner 1 og 1 eller 2 og 2/3. Tenker at, det kan da ikke være SÅ farlig, jeg vil gjøre det slik jeg er trygg på. Og gjett om hun blir sur! Jeg får DET blikket. Jeg gjorde det jo så mye vanskeligere å telle på kvitteringen, må vite... Jeg MÅTTE ta det i hauger. Måtteeeeee.

Altså, æh, det er kanskje ikke så veldig mye å klage over, men det er holdningen hennes som plagde meg sånn. Hun var så sinna! Spurte ikke pent heller. Og idag, et halvannet år etter, hadde jeg smilt, og sagt at jeg gjør jobben min så godt jeg kan, jeg er effektiv, og ønsker ikke å bli fortalt hvordan jeg skal gjøre den. MEN dersom hun hadde spurt pent, kunne jeg selvfølgelig gjort en innsats.

ALT KOKER NED TIL: Spør peeeent. Vær høflig! Da yter jeg så god ekstraservice jeg bare kan. Ikke hvis du er en sur kjerring.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over denne da jeg leste på Tv2sumo sine komentarer på facebook.

Skjønte liksom ikke helt hvorfor han skulle ha gratis abonomang og hvorfor han ikke stoler på tv2sumo når de sier hvor mange episoder det er i en serie :P noen folk altså!

Kunde, Ola Nordmann

Hei. Sesong 4 av Fox Grønland virker ikke.

TV 2 Sumo Fox Grønland har vi dessverre ikke lenger rettigheter til.

Ola Nordmann: Ok? Hvorfor ikke?? Kjenner minst 3 stykker som har Sumo KUN pga Fox Grønland

Ola Nordmann: Episode 74 av sesong 8 av Hotel Cæsar virker ikke nå når jeg prøvde den..

TV 2 Sumo Fox Grønland har vi ikke hatt rettigheter til på flere år. Har du lagret en lenke som favoritt? Eller finner du disse episodene via Google? Det finnes for øvrig bare 65 episoder av Hotel Cæsar, sesong 8

Ola Nordmann: Da mangler det noen episoder av den sesongen! Vet at det finnes flere! Den episoden når Koffi kommer tilbake fra Afrika f.eks er på sluten av den sesongen. Da må dere sjekke det litt bedre

TV 2 Sumo Det stemmer ikke. Det er kun 65 episoder av sesong 8. Det er de du finner på Sumo.

Ola Nordmann: Ok, da vil jeg ha et gratisabonnement! Nå!
Edit; ryddet i teksten
Endret av frksølekopp
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, artig side det ;p Skrev inn der selv jeg, får sjekke om den kommer i morgen.

Så de skrev om "den følelsen når en kunde kommer inn i butikken 5 minutter før stengetid", kan kjenne meg igjen der ja. Altfor mange som klarer å se utenfor sin egen hverdag, de butikkansatte har jo hatt en lang dag der

Kom historien din på siden der til slutt? Jeg sendte inn for noen dager siden, og den har ikke kommet ennå.. Håper på at den kommer ut nå etter helgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom over denne da jeg leste på Tv2sumo sine komentarer på facebook.

Skjønte liksom ikke helt hvorfor han skulle ha gratis abonomang og hvorfor han ikke stoler på tv2sumo når de sier hvor mange episoder det er i en serie :P noen folk altså!

Kunde, Ola Nordmann

Hei. Sesong 4 av Fox Grønland virker ikke.

TV 2 Sumo Fox Grønland har vi dessverre ikke lenger rettigheter til.

Ola Nordmann: Ok? Hvorfor ikke?? Kjenner minst 3 stykker som har Sumo KUN pga Fox Grønland

Ola Nordmann: Episode 74 av sesong 8 av Hotel Cæsar virker ikke nå når jeg prøvde den..

TV 2 Sumo Fox Grønland har vi ikke hatt rettigheter til på flere år. Har du lagret en lenke som favoritt? Eller finner du disse episodene via Google? Det finnes for øvrig bare 65 episoder av Hotel Cæsar, sesong 8

Ola Nordmann: Da mangler det noen episoder av den sesongen! Vet at det finnes flere! Den episoden når Koffi kommer tilbake fra Afrika f.eks er på sluten av den sesongen. Da må dere sjekke det litt bedre

TV 2 Sumo Det stemmer ikke. Det er kun 65 episoder av sesong 8. Det er de du finner på Sumo.

Ola Nordmann: Ok, da vil jeg ha et gratisabonnement! Nå!
Edit; ryddet i teksten

:omg:

Jeg har fulgt med litt på facebooksiden til kjeden jeg jobber i, og kommentarene der inne føler jeg representerer hverdagen til oss butikkansatte rimelig bra. Masse krass klaging, og innimellom en solstråle som bare vil si at det er såååå hyggelig å handle her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i matbutikk, og forrige uke hadde vi en del "julevarer" som var til halv pris. De sto samlet på en palle med et skilt "50 %", og alle varene var merket med pris (altså den prisen som gjelder ETTER prisnedgang). Vi hadde en slags eksklusiv metallboks fylt med sjokolade/karameller osv. som i utgangspunktet er veldig dyr - koster over 100 kroner. Denne var merket med prisen 52,- som altså var salgsprisen. Jeg sitter i kassa, og en dame kommer med 15 (!!!) slike bokser og begynner å stable dem på rullebåndet.

Hun: Disse er det halv pris på, ikke sant?

Jeg: Ja, de er til halv pris, koster 50,- per stk (for å presisere at det er rabattprisen som står der, ikke førpris)

Hun: Hva?! Men de er jo til halv pris? Jeg skal ha dem til 26 kroner per boks.

Jeg: Den koster egentlig over 100 kroner, så salgsprisen er 52,-.

Hun: Men det står jo en plakat der borte med 50 % på??? Kan du ikke lese eller?? Skal jeg vise deg????

Jeg: Jo, jeg ser den, og varene er lagt inn til halv pris når jeg scanner dem inn i kassa.

Hun: Er du helt sikker på det?? Det er veldig rart.

Jeg: *Får en annen voksen mann som jobber hos oss til å fortelle henne at varen koster 52, og ikke 26, som deretter forlater stedet*

Hun: Nå føler jeg meg lurt. Dette er veldig rart.

Jeg: Beklager, men slik er det bare. Dette er en veldig dyr boks som likevel ikke er kjempebillig selv om den kommer på salg.

Hun: Dette er veldig rart *står og ser på de 15 boksene på rullebåndet*

Jeg: Jaaa..... Skal du ha dem eller?

Hun: Dette er veldig rart. Får jeg dem ikke til 26 kroner per stk?

Jeg: Dessverre, men jeg kan ikke selge dem så billig. Slik er det bare.

Hun: Dette er veldig rart.

Jeg: Såååå... Du skal ikke ha dem?

Hun: Ikke hvis jeg ikke får dem til 26,- per stk?

Jeg: Nei, dessverre.

Hun: Dette er veldig rart *står og glor som om hun venter på at jeg skal ombestemme meg*

Jeg: Men hvis du ikke skal ha dem så må jeg nesten fjerne dem fra båndet så noen andre kan få betalt.

Hun: Ja, men dette er veldig rart.

Jeg: *Rydder bort boksene og overser henne til hun til slutt forsvinner langsomt ut av butikken*

JA DETTE VAR VELDIG RART!!!

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i matbutikk, og forrige uke hadde vi en del "julevarer" som var til halv pris. De sto samlet på en palle med et skilt "50 %", og alle varene var merket med pris (altså den prisen som gjelder ETTER prisnedgang). Vi hadde en slags eksklusiv metallboks fylt med sjokolade/karameller osv. som i utgangspunktet er veldig dyr - koster over 100 kroner. Denne var merket med prisen 52,- som altså var salgsprisen. Jeg sitter i kassa, og en dame kommer med 15 (!!!) slike bokser og begynner å stable dem på rullebåndet.

Hun: Disse er det halv pris på, ikke sant?

Jeg: Ja, de er til halv pris, koster 50,- per stk (for å presisere at det er rabattprisen som står der, ikke førpris)

Hun: Hva?! Men de er jo til halv pris? Jeg skal ha dem til 26 kroner per boks.

Jeg: Den koster egentlig over 100 kroner, så salgsprisen er 52,-.

Hun: Men det står jo en plakat der borte med 50 % på??? Kan du ikke lese eller?? Skal jeg vise deg????

Jeg: Jo, jeg ser den, og varene er lagt inn til halv pris når jeg scanner dem inn i kassa.

Hun: Er du helt sikker på det?? Det er veldig rart.

Jeg: *Får en annen voksen mann som jobber hos oss til å fortelle henne at varen koster 52, og ikke 26, som deretter forlater stedet*

Hun: Nå føler jeg meg lurt. Dette er veldig rart.

Jeg: Beklager, men slik er det bare. Dette er en veldig dyr boks som likevel ikke er kjempebillig selv om den kommer på salg.

Hun: Dette er veldig rart *står og ser på de 15 boksene på rullebåndet*

Jeg: Jaaa..... Skal du ha dem eller?

Hun: Dette er veldig rart. Får jeg dem ikke til 26 kroner per stk?

Jeg: Dessverre, men jeg kan ikke selge dem så billig. Slik er det bare.

Hun: Dette er veldig rart.

Jeg: Såååå... Du skal ikke ha dem?

Hun: Ikke hvis jeg ikke får dem til 26,- per stk?

Jeg: Nei, dessverre.

Hun: Dette er veldig rart *står og glor som om hun venter på at jeg skal ombestemme meg*

Jeg: Men hvis du ikke skal ha dem så må jeg nesten fjerne dem fra båndet så noen andre kan få betalt.

Hun: Ja, men dette er veldig rart.

Jeg: *Rydder bort boksene og overser henne til hun til slutt forsvinner langsomt ut av butikken*

JA DETTE VAR VELDIG RART!!!

Haha måtte le litt av at hun hele tiden presiserte at det var veldig rart. MEN det er jo litt rart og ha skilt med 50% også har varene som ligger der fått ny prislapp med halv pris. Da burde det heller stått salgskilt og ikke 50%. Jeg hadde hvertfall tenkt likt som kunden din.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min kunde, for jeg var også kunde..

Men lørdag formiddag på postkontoret rett før jul. MASSE folk som skulle sende haugevis med pakker og diverse andre ting. Det er et lite postkontor og det var nesten 30 stk før meg i køen (kølappsystem).

Etter hver skjer jo det som alltid skjer.. noen har gått fordi det er lang kø, eller trukket dobbelt, så det går unna en stund. Og i en slik rekke kommer ei middelaldrene dame med ei krykke humpende inn fra utsiden av bygget og bort til kassa. Hennes nummer var et av de første i denne rekka med no-shows. Hun dytter bort de som nå har fått nummeret sitt opplest og ytrer høyt og tydelig at de hoppet over hennes!

I stedet for å begynne en krangel, så sier hun som sitter i luka (etter å ha nikket til de to andre) at damen skal stille seg litt til siden, så skal de ta hennes pakker før nestemann. Men det er jo 3 kasser, så den haltende damen begynner å fly fra kasse til kasse og rope:

"Hvor skal jeg stå da liksom? Skal jeg stå her? Skal jeg stå her? Hvem er neste ledige kasse? Her? Her?"

Hun får høflig beskjed om å bare stå akkurat hvor hun vil og vente litt, så skal den neste kassen som blir ledig ta seg av henne. Damen klager og bærer seg og mumler for seg selv om hvor dårlig der er at de hopper over nummer og at det tar så lang tid.

Etter en stund blir det endelig hennes tur. Hun har bare to pakker, men ikke har hun adressene klare og ikke de tar evigheter før hun endelig får plukket opp nok mynter fra lommeboka til å betale. Hele tiden klages det over hvor tregt/dyrt/vanskelig det er å bare få sendt et par pakker... og har hun ikke funnet noe annet å klage over, så klager hun vel ennå..

Tilfellet var så håpløst at 20 ventende kunder og betjeningen tok det hele med et stort smil.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha måtte le litt av at hun hele tiden presiserte at det var veldig rart. MEN det er jo litt rart og ha skilt med 50% også har varene som ligger der fått ny prislapp med halv pris. Da burde det heller stått salgskilt og ikke 50%. Jeg hadde hvertfall tenkt likt som kunden din.

Enig i den, har sagt det til sjefen flere ganger, men det var jo derfor jeg presiserte med en gang hun kom til kassa at salgsprisen var kr 52, og ikke halve av det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...