Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Da er det nok en kunde som klager, de er flinke til det. Å hos oss ser man salatbaren fra ferskvaren.

Fikk bare en sånn ekkel tanke på hva enkelte faktisk kan finne på å putte oppi der :/ Ugh altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal aldri kjøpe salat i løsvekt mer!!!

Alt innhold i den salatbaren ble kastet, og alt ble vaska godt. Var derfor vi sjekka på overvåkningen også. Å kaste alt innhold i en stor salatbar er faktisk et ganske stort tap for butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt innhold i den salatbaren ble kastet, og alt ble vaska godt. Var derfor vi sjekka på overvåkningen også. Å kaste alt innhold i en stor salatbar er faktisk et ganske stort tap for butikken.

Ja, jeg tror ikke at dere ikke kasta det... Men folk kan jo finne på å slenge ei lita buse oppi som ingen ser også :/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på matbutikk, og det aller verste jeg vet er når kunder kommer inn 1 minutt før vi stenger og så skal de handle ditt, men glemmer datt og må huske dutt osv.

Hadde en her for to års tid tilbake. Hun kom inn 5 minutter før vi stengte. Tok med seg handlevogna, og hektet de to guttungene på og slepte seg gjennom butikken. Har aldri sett et menneske bevege seg så sakte før. Da klokka ble 10 minutt over stengetid, spurte kollegaen min henne om hun hadde mye igjen, da vi egentlig er stengt nå. Dama sa at hun snart var ferdig. Plutselig begynner hun å rope hvor dårlig service det var her, og så påsto hun at kollegaen min hadde bett henne om å ryke og reise ut av butikken. (Noe jeg vet ikke stemte, da jeg kunne høre alt kollegaen min sa til henne, og så er kollegaen min den snilleste jenta man kan tenke seg) Dama tok tak i armene på guttungene sine og dro de ut av butikken, mens hun ropte og kjeftet på oss.

Da hun var gått ut, låste vi butikken og dro for å telle opp kassa. Rett før vi skulle til å stemple ut så vi handlevogna stående i en krok i butikken. Vogna var fullt opp med varer, så vi satte i å stable de ut. Og heelt nederst lå noen pakker med iskrem, som da selvfølgelig hadde smeltet og måtte svinnes.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok en kunde som klager, de er flinke til det. Å hos oss ser man salatbaren fra ferskvaren.

Der kom jeg til å tenke på noe; hvorfor ikke bare ha salatbaren sånn nærmest innebygd sammen med for eksempel ferskvaren(forutsatt at butikken har det da), bare at kundene kan forsyne seg selv. Da kan man holde øye med at folk ikke griser mye lettere. Stedene jeg har jobbet har salatbaren uansett blitt tilberedt i ferskvaren. Jeg har aldri kjøpt fra salatbar, og etter sist jeg jobba på butikk slutta jeg å kjøpe brødmat i løsvekt også :P Folk er så grisete! >_<

Men ble vitne til en teit kunde her før helga:P Skulle pante flasker og var en dame i 50åra forran meg. Hun blir stående og plages med en flaske, den kommer bare ut igjen. Så jeg spør om hun trenger hjelp. Hun svarer bryskt at automaten ikke vil ta i mot flasken, men at det ER pant på den, og panten skal hun ha!

Joda, pant var det på den, men den var jo over halvfull med værske!

"Å, du må nok tømme ut innholdet ellers tar ikke automaten i mot den."

(note; det var en vask rett på siden av.)

"Keffer dæ?" sier hun og blir lys i målet som om hun blir sjokkert.

"Den lille skjermen her(peker) sier at den er for tung og at du må tømme ut innholdet, bare prøv på nytt så ser du hva jeg mener."

Hun prøver på nytt, og jeg blir vitne til et akutt tilfelle av... gud veit:P

"Dæ kjæm jo ikke opp nåkka på nåkka display!" sier hun frusterert.

Nei, det er litt vanskelig å lese hva som står på displayet når du står med nesa INNI åpninga på panteautomaten og nistirrer på den jævla flaska!! :klaske:

"Nei, dein hær fungere jo ikkje! E går ein ainna plass!" Så tramper hun av gårde til en automat som er lengre bort.

Jaja, hun om det tenkte jeg, og panter mitt. Akkurat i det jeg er ferdig kommer hun tilbake, og har ikke fått panta den halvfulle flaska der heller :fnise: Så hun stod nå der å prøvde å putte på flaska da jeg gikk. Skal tro hvor lenge hun stod der før hun gav opp eller oppdaga at hun faktisk måtte tømme ut innholdet:P

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom jeg til å tenke på noe; hvorfor ikke bare ha salatbaren sånn nærmest innebygd sammen med for eksempel ferskvaren(forutsatt at butikken har det da), bare at kundene kan forsyne seg selv. Da kan man holde øye med at folk ikke griser mye lettere. Stedene jeg har jobbet har salatbaren uansett blitt tilberedt i ferskvaren. Jeg har aldri kjøpt fra salatbar, og etter sist jeg jobba på butikk slutta jeg å kjøpe brødmat i løsvekt også :P Folk er så grisete! >_<

Vi har ikke plass til å ha salatbaren innebygget i ferskvaredisken, å hadde vi hatt såpass med plass at vi kunne ha en disk til så hadde det nok heller blitt fiskedisk. Jeg bruker alltid å ta mine brødvarer med en pose, å så vrenge de inn i posen etterpå. Å tar jeg med fingrene, så tar jeg den jeg har tatt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke plass til å ha salatbaren innebygget i ferskvaredisken, å hadde vi hatt såpass med plass at vi kunne ha en disk til så hadde det nok heller blitt fiskedisk. Jeg bruker alltid å ta mine brødvarer med en pose, å så vrenge de inn i posen etterpå. Å tar jeg med fingrene, så tar jeg den jeg har tatt på.

Nei i butikker som alt er etablerte har kanskje ikke plass til det, men tenkte på nye butikker som popper opp og skal ha salatbar. Kan jo ikke tjene noe særlig på at folk ikke kjøper av salatbaren tenker jeg og må hive alt innholdet fordi folk kliner snusen sin oppi der:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok om salatbarer!

I dag hadde jeg en kunde som sa at hun hadde vært i en annen butikk og kjøpt en ny stekepanne som "ikke fungerte". Panna ble nemlig ikke varm i det hele tatt. Jeg spurte om hun hadde induksjonsovn, men det hadde hun visstnok ikke. For ovnen hadde vanlig, keramisk topp. Så da var det visst panna det var noe galt med, for til og med de gamle kjelene hennes virket. Så da kom hun til oss og ville ha hjelp til å kjøpe ei panne som faktisk virket...

Jaja, jeg anbefalte henne i hvert fall ei panne som passer til induksjonsovn og sa hun kunne returnere den hvis den ikke virker. :fnise:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn var det ekstra mye folk rett før stengetid i går, og jeg stod i døren ti over elleve og skulle til å låse rett etter siste kunde hadde forlatt butikken. En mann kommer gående mot meg mens jeg drar dørene igjen.

Jeg: "Vi har stengt for ti minutter siden, dessverre!"
Mann: "Nei! Dere har ikke stengt."
Jeg: "Vi stenger klokken 23, og nå er klokken 23.10."
Mann: "NEI, klokken er ikke elleve."
Jeg: *tar opp mobilen min og viser han klokken* "Som du ser, er klokken 23.11. Det er også alle klokker inne i butikken."
Mann: "DU LYGER! NÅ STENGER DU FOR TIDLIG!"

Jeg: "Klokken er over elleve, og vi er stengt. Du kan komme tilbake i morgen tidlig."
Mann: "Dette er for dårlig, jeg går til konkurrenten!!!!" Deretter slår han i døren med knyttneven og løper avgårde.

Ja, lykke til med å finne en butikk som er åpen halv tolv. :danse:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et par "artige" episoder på lørdag.

Den første var en kunde som ringte for å etterlyse en hvitevare han hadde bestilt. Denne ble bestilt på onsdag og han fikk beskjed om at det var ca. 1 ukes leveringstid da han bestilte. Samtalen var omtrent sånn:

MEG: "Bedrift, du snakker med Christiane. Hva kan jeg hjelpe deg med?"

KUNDE: "Dette er XXX. Jeg bestilte en hvitevare av dere denne uka og den har ikke kommet."

MEG: "Det var meg du bestilte av. Du bestilte onsdag ettermiddag og jeg sa til deg at det var omtrent 1 ukes leveringstid. Den dukker sannsynligvis opp på onsdag om datoen på ordrebekreftelsen stemmer, men har du flaks kan det jo være den kommer tidligere i uka. Det skjer innimellom."

KUNDE: "Hva? Dette er jævlig dårlig! Kan du ringe leverandøren å sjekke hvor det blir av dem?"

MEG: "Jeg kan sjekke på mandag og ringe deg tilbake når jeg vet noe mer."

KUNDE: "Men jeg må vite det nå. Kan du ikke ringe nå?"

MEG: "Ordrekontoret hos leverandøren er stengt på lørdager, men jeg kan sjekke så fort de åpner på mandag."

KUNDE: "Jeg må vite det nå! Det må da være noen du kan ringe?"

MEG: "Dessverre, ikke på lørdag. Vil du at jeg sjekker på mandag?"

KUNDE: "Selvsagt vil jeg det. Dette her er utrolig dårlig service. Du er jammen ikke mye til hjelp."

Og med det la kunden på. Hyggelig fyr... :-/

....

Episode 2 foregikk ved stengetid. Jeg hadde vært på lageret og forsikret meg om at døren og porten der var låst og når jeg kom inn i butikken igjen hadde det gått nesten 5 minutter over stengetid og jeg slo av lyset i den delen av butikken (bryterene er rett ved døra til lageret). Deretter gikk jeg inn på bakrommet og byttet sko og hentet jakken min. Det var et par som gikk og tittet og de hadde sagt til kollegaen min at de bare skulle ta en kjapp runde og heller komme tilbake en annen dag. Ettersom samboeren min satt i bilen og ventet på meg utenfor sa kollegaen min at jeg bare kunne stikke, så skulle hun ta seg av resten av stengingen. I det jeg var på vei ut av døren kom kundene bort til kollegaen min og spurte om hun hadde noen minutter til å hjelpe dem. Hun svarte at hun kunne hjelpe dem til mannen hennes kom for å hente henne.

Da jeg kom på jobb på mandag fortalte kollegaen min at hun hadde slitt skikkelig med å bli kvitt dem og først når mannen hennes, nesten en halvtime etter stengetid) hadde sagt at nå var de nødt til å dra. Da hadde de noe motvillig tatt med seg kataloger og kortet hennes, og det var tydelig de ikke var fornøyde.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg ser ikke poenget med kunder som gaper og griner over småting. Det virker som om de vil kjefte så mye som mulig før den som står bak kassa får tid til å forsvare seg, eller enda bedre - forklare seg. Tenker da på stakkarene som er på opplæring.

Selvsagt skal vi ordne opp i ting - men det går mye fortere om folk er tålmodige og holder kjeft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så utålmodige?

Trekker kølapp og roper høyt, før de har rukket å ta lappen en gang; er det ingen til å ekspedere her eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så utålmodige?

Trekker kølapp og roper høyt, før de har rukket å ta lappen en gang; er det ingen til å ekspedere her eller??

De må jo veeeenteee!! :ler: Det er selvfølgelig ingen som ekspederer om man må stå i kø :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en kunde som åpenlyst stjal i dag (veldig mistenkelig type, lommene bulte ut, og jeg så han hadde noe der han skjulte), men siden jeg personlig ikke hadde sett at han stjal (det var en annen kunde i butikken som gav meg beskjed) kunne jeg ikke stoppe han selv, så jeg tilkalte securitas. Da sprang han som baaare det og kom seg unna. DUM KUNDE

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som åpenlyst stjal i dag (veldig mistenkelig type, lommene bulte ut, og jeg så han hadde noe der han skjulte), men siden jeg personlig ikke hadde sett at han stjal (det var en annen kunde i butikken som gav meg beskjed) kunne jeg ikke stoppe han selv, så jeg tilkalte securitas. Da sprang han som baaare det og kom seg unna. DUM KUNDE

Vi hadde også tyveri idag :( Ei dame i 40-åra med ungen på slep! Fyfaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

De fleste som stjeler hos oss er folk på 30+ - hvorfor aner jeg ikke o_0 Ungdommene er de snilleste og de som oppfører seg penest. Men mange av de i godt voksen alder... usj. Tenk at jeg har bustet voksne folk i å stjele sjokolade, det er flaut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere som har gode tips til ting jeg kan si til voksne folk som stjeler smågodt? De tror vi ikke ser dem...men vi har kamera rett over smågodtstativet. Et par ganger har jeg sagt til voksne menn 'neste gang du skal stjele smågodt, vær så snill og bruk skjea i stedet for å putte fingrene nedi boksen.' Men dæven, de blir sure, gitt.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse svar man får etter man spør om kunden vil ha kviteringen:

1. Haha! nei, får ikke noe igjen på skatten av det så hvorfor skal jeg ta i mot den? Haha

2. Får jeg noe igjen for å få den da? Nei, nei, vil ikke ha den.

3. Haha, du kan få kviteringen av meg!

4. Er det noe å spørre om? Selvfølgelig skal jeg ha den!
Sikkert flere som jeg ikke kommer på akkurat nå.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har gode tips til ting jeg kan si til voksne folk som stjeler smågodt? De tror vi ikke ser dem...men vi har kamera rett over smågodtstativet. Et par ganger har jeg sagt til voksne menn 'neste gang du skal stjele smågodt, vær så snill og bruk skjea i stedet for å putte fingrene nedi boksen.' Men dæven, de blir sure, gitt.

Er vel ikke verre enn å si at det er like mye stjeling om de tar en smågodt eller noe som helst annet! Hvis de blir sure når DE har stjålet er de jo superfrekke!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et bra svar jeg:-) Er jo du som skal bli sur siden de stjeler fra butikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...