Strange Doll Skrevet 4. januar 2014 #4701 Skrevet 4. januar 2014 Hadde en kunde som kom inn i butikken i dag med en bok som skulle byttes, men tingen var jo den at byttekortet kom fra en annen kjede.. Kunde: hei. Jeg skal bytte denne boken her *SLENGER den opp på disken* den er kjøpt her, ligger sånn lapp fra dere inni Meg: denne boken er nok kjøpt i en annen kjede, me....... Kunde: ja men faen da, jeg vet jo den er kjøpt her, det står jo det på kortet Meg: nei det står ark på byttekortet Kunde: må du være så vanskelig? Det er her den er kjøpt! Meg: nei det er nok ikke det, denne er kjøpt på bokhandelen ark *peker på logoen på kortet* Kunde: javel jeg får reise dit da!!! Jeg pleier å bytte inn varer selv om kunden ikke har byttekort, men når jeg ikke engang får tilby det før han nærmest hugger av meg halsen kan han bare reise til ark! Også hadde jeg en "hyggelig" dame innom i dag. Vi har en hylle med bøker og et skilt med NYHETER, og det sier seg selv at på disse bøkene er det ikke tilbud (man har lov å gi 12,5 % rabatt på nye bøker, men ikke mer), damen kommer og spør om en av titlene er på tilbud, og jeg sier at nei det er prislappen som er på som gjelder. Hun spør så om prisen på SAMTLIGE titler i hyllen, som jeg må sjekke på dataen for hun tror ikke på at de ikke er på salg. Det var også travelt, og hun sto i KØ flere ganger for å spør. My gad!! 2
Gjest Allergikeren Skrevet 4. januar 2014 #4702 Skrevet 4. januar 2014 Hun spør så om prisen på SAMTLIGE titler i hyllen, som jeg må sjekke på dataen for hun tror ikke på at de ikke er på salg. Det var også travelt, og hun sto i KØ flere ganger for å spør. My gad!! Hun stilte seg i kø for hvert spørsmål? Ikke verst, bare det. Jeg vet ikke om noen "slike kunder" som hadde gjort det
#Sunrise Skrevet 4. januar 2014 #4703 Skrevet 4. januar 2014 Sto og handla i dag, og siden butikken la ned i dag hadde dem ikke poser igjen. 2 damer plukker ut klær og går til kassa, så går hun ene ut av butikken, og inn i en annen butikk, hun andre står og ser på at hun slår inn varer Kassadame " vil du ha pose? Vi har ikke poser men gaveposer" Dama går ut av butikken og roper på hun andre Kassa dama står der tålmodig og venter, dem begge damene står der, og diskuterer noe på et annet språk, og spør om dem kunne få pose, Kassadame" beklager vi er tom, butikken stenger i dag og vi får ikke inn nye, men du kan få gavepose" Dem godtar dette, og dama står og stirrer igjen Kassadame" du kan betale nå , terminalen er klar" Dama putter inn kortet og står og glor videre Kassadama"du må trykke kode og ok" Dama fortsetter og stirre og automaten begynner og pipe, kassadama order det og dama får betalt, da kommer hun andre dama med flere ting som hun vil ha, men heldig vis var det ikke til salgs Makan til trege folk!!! 1
Andrea89 Skrevet 4. januar 2014 #4704 Skrevet 4. januar 2014 At folk er så dårlige i matte at ikke engang kan halvere er sjokkerende! Idag kom en kunde med en skjorte som ikke hadde prislapp (den hadde strekkode, men prisen var dekket over). Det var også en 50% lapp på. Hun: Jeg vil gjerne vite ordinærprisen på denne Jeg: Den er 179,- *vi ser på hverandre uten å si noe i 10 sek* Jeg: ...Og du vil vite hva den koster nå? Hun: Ja Jeg: Den er 89,50... Og sånn generelt er det overraskende mange (voksne!) som spør hva ting koster når de er på halv pris. 5
The Kitten Skrevet 5. januar 2014 #4705 Skrevet 5. januar 2014 At folk er så dårlige i matte at ikke engang kan halvere er sjokkerende! Idag kom en kunde med en skjorte som ikke hadde prislapp (den hadde strekkode, men prisen var dekket over). Det var også en 50% lapp på. Hun: Jeg vil gjerne vite ordinærprisen på denne Jeg: Den er 179,- *vi ser på hverandre uten å si noe i 10 sek* Jeg: ...Og du vil vite hva den koster nå? Hun: Ja Jeg: Den er 89,50... Og sånn generelt er det overraskende mange (voksne!) som spør hva ting koster når de er på halv pris. Det har jeg merket også. Hadde en kunde en gang som ville ha en kjole. Modellen var nedsatt til 100 kr, men det var en del flekker på denne. Hun spurte om hun kunne få rabatt p.g.a. flekkene, og jeg hørte med avdelingslederen om hvor mye jeg kunne gi i rabatt. Hun sa jeg kunne gi 25 % rabatt. Kunde: Så hva koster den da? En annen ting som irriterer meg er kunder som ikke venter til jeg har fullført setningen før de gir på. Før jul hadde jeg en kunde som ville ha en kjole til datteren. Dessverre manglet den et belte, og det var selvfølgelig den siste vi hadde. Hun virket veldig interessert i kjolen, så jeg spurte: "Vil du ha den likevel? Du skal selvfølgelig... Kunde: "Ja, men jeg betaler IKKE FULL PRIS for en MANGEFULL VARE. Jeg KREVER å få RABATT! Jeg hadde selvfølgelig tenkt å si, "du skal selvfølgelig få avslag på den." 11
missdior Skrevet 5. januar 2014 #4706 Skrevet 5. januar 2014 Klokken er 18.02, jeg er akkurat ferdig med oppgjøret og skal til å gå til gitteret for å senke det. Kunde kommer inn i butikken... Meg: Vi er desverre stengt! Kunde: Jeg vet det! .......... Så gikk hun inn i butikken, så seg rundt, rotet i noen duker, gikk ut. Kunde: Hade bra! Meg:... Jeg ble bare stående, målløs. Frekke satanskjerring. 23
Strange Doll Skrevet 5. januar 2014 #4707 Skrevet 5. januar 2014 Hun stilte seg i kø for hvert spørsmål? Ikke verst, bare det. Jeg vet ikke om noen "slike kunder" som hadde gjort det Jepp. Og det var etter jeg hadde sagt til hun at alle bøkene som sto der var fullpris..
Minya Skrevet 5. januar 2014 #4708 Skrevet 5. januar 2014 Klokken er 18.02, jeg er akkurat ferdig med oppgjøret og skal til å gå til gitteret for å senke det. Kunde kommer inn i butikken... Meg: Vi er desverre stengt! Kunde: Jeg vet det! .......... Så gikk hun inn i butikken, så seg rundt, rotet i noen duker, gikk ut. Kunde: Hade bra! Meg:... Jeg ble bare stående, målløs. Frekke satanskjerring. Du skulle senket gitteret helt ned og gått. 10
Gjest Gladsmurf Skrevet 5. januar 2014 #4709 Skrevet 5. januar 2014 (endret) :-) Endret 29. januar 2014 av Gladsmurf
cellar Skrevet 5. januar 2014 #4710 Skrevet 5. januar 2014 Jeg ELSKER kunder som kan fortelle meg hvordan rutinene våre er på jobb, hvordan det fungerer med nedprising av varer, hva jeg har lov til å gjøre, at den varen vi ikke har hatt inn på flere måneder var her i går. Sånne som driver med opplysning av butikkdrift siden jeg ikke vet noe etter å ha jobbet der i 5 år. Elsker dem. 9
Strange Doll Skrevet 5. januar 2014 #4711 Skrevet 5. januar 2014 Kunde: hei, jeg skal ha den siste boken av jussi Adler Olsen, den kvinnen i buret vet du.. Meg: den siste til jussi heter markoeffekten. Var det den du ville ha eller skal jeg hente kvinnen i buret? Kunde: nei, kvinnen i buret er den siste!! Jeg leste det på nettet før jeg kom hit Meg: nei det er nok ikke det * henter begge bøkene * se her, her er den siste Kunde: nei det må være en feil. Kvinnen i buret er den siste!! Så gikk hun! 7
Strange Doll Skrevet 5. januar 2014 #4712 Skrevet 5. januar 2014 Jeg ELSKER kunder som kan fortelle meg hvordan rutinene våre er på jobb, hvordan det fungerer med nedprising av varer, hva jeg har lov til å gjøre, at den varen vi ikke har hatt inn på flere måneder var her i går. Sånne som driver med opplysning av butikkdrift siden jeg ikke vet noe etter å ha jobbet der i 5 år. Elsker dem. Ja ikke sant? Også de "du jeg kjøpte en *merkelig dings jeg Aldri har hørt om* her for tre år siden, dere har den vel enda?!?!"
cellar Skrevet 5. januar 2014 #4713 Skrevet 5. januar 2014 Kunde: hei, jeg skal ha den siste boken av jussi Adler Olsen, den kvinnen i buret vet du.. Meg: den siste til jussi heter markoeffekten. Var det den du ville ha eller skal jeg hente kvinnen i buret? Kunde: nei, kvinnen i buret er den siste!! Jeg leste det på nettet før jeg kom hit Meg: nei det er nok ikke det * henter begge bøkene * se her, her er den siste Kunde: nei det må være en feil. Kvinnen i buret er den siste!! Så gikk hun! Kunden har jo alltid rett
Gjest Bringebær55 Skrevet 5. januar 2014 #4714 Skrevet 5. januar 2014 Jeg jobbet på Elkjøp for mange år siden og gud bedre så mange snåle kundeopplevelser jeg fikk der. Var en gang vi hadde et kjempe tilbud på en ganske dyr og flott stekepanne, og det var et helt enormt antall mennesker som sto utenfor døra vår når vi åpnet. Så de pannene vi hadde på lager forsvant jo før vi hadde holdt oppe i en halvtime. De som ikke fikk en panne den dagen bestilte vi opp til, men man måtte betale et depositum (bare en symbolsk sum som var stor nok til at kunden ville komme å hente varen eller for å få tilbake depositumet) Det var en mann, tidlig i 50 åra som så litt VIP ut, som dessverre ikke fikk seg en panne den dagen. Han var mer enn villig til å bestille opp men depositum skulle han fanden ikke betale nei. Man betalte ikke for noe man ikke fikk med seg samme dagen. Jeg forklarte så høflig som jeg kunne om reglene og hvorfor vi hadde dem og at alle de andre før han hadde gjort det og de etter ham måtte gjøre det. Han begynte å skrike og banne, fortalte meg og alle andre i butikken hvor trangsynt og lite kundevennlig jeg og Elkjøp var. Jeg holdt maska og fortklarte han at han selvfølgelig kunne komme tilbake den dagen vi skulle få inn pannene og prøve lykken da, men at hvis han ikke bestilte opp en kunne vi ikke garantere at det blei noe panne på han. Han kom med flere ukvemsord og strente ut. Denne gentlemannen kom jo selvfølgelig tilbake og møtte selvfølgelig på meg igjen i kassa. Bak kassa hadde jeg stablet opp alle pannene som var reservert. Jeg fortklarte at alle pannene vi hadde var reserverte og at det dessverre ikke ble panne på han i dag heller. Han krevde da høylytt at skulle gi han en av de reserverte pannene for han mente bestemt at det vi drev med var ulovlig. Han truet med bli fast kunde hos Expert i stedet og jeg orker ikke mer og spurte pent om han ikke vær så snill kunne gjøre det i stedet for å lage dårlig stemning her. 18
Andrea89 Skrevet 5. januar 2014 #4715 Skrevet 5. januar 2014 Det er sikkert nevnt tidligere, men folk som ikke har respekt for åpningstidene... Sist igår, hadde vi en. Hun jeg var på jobb med sa ifra 2-3 minutter før vi stengte at nå stenger vi om få minutter. Kollegaen min gikk på kontoret for å hente nøkler mens jeg ekspederte det jeg trodde var de siste kundene. På kjøpesenteret vi jobber roper de opp over høyttaleranlegget at nå stenger senteret. Først DA fant denne kunden det godt å komme til kassen, med en haug med tøy på salg, som tok 5 minutter å slå inn. Takk for den... Jeg vil hjem! Hadde lyst å si "beklager, jeg kan legge det av for deg og du kan komme tilbake på mandag. Nå er vi stengt" Dette skal jeg uansett ta opp ved neste personalmøte. Vi har bare betalt til akkurat stengetid, og jeg gidder ikke stå på pinne for de som ikke gidder å komme til kassa i tide lenger, med mindre jeg får betalt for det. Selvfølgelig er det lang kø eller sånne ting er det ikke noe stress. Dette gjelder dem det virker som gjør det med overlegg.
Sugar&Spice Skrevet 5. januar 2014 #4716 Skrevet 5. januar 2014 I dag hadde vi en kunde som trodde verdikortet han fikk pga forsinkelse ved forrige bestilling varte livet ut.... Altså.... At han kunne få 50% på resten av bestillingene sine.... Hvordan jeg fant ut av det? Jeg sa på slutten av samtalen at han måtte gi sjåføren verdibrevet(dette gjør vi for å forhindre at folk bruker et verdibrev flere ganger...) når han kom med maten. Da skrek kunden at han pokker meg ikke skulle gi dette fra seg nå som han hadde fått 50% på bestillingene sine! Jeg sier jo til kunden at det må han nok gjøre, dette er reglene våre. Så skrek han "SÅ DU MENER HELT ÆRLIG AT JEG SKAL GI FRA MEG DETTE VERDIBREVET SOM GIR MEG 50% PÅ ALLE BESTILLINGER LIVET UT NÅÅÅ, FØRSTE GANG JEG SKAL BRUKE DET?!" Var vanskelig å holde masken da.... 27
The Kitten Skrevet 5. januar 2014 #4717 Skrevet 5. januar 2014 Det er sikkert nevnt tidligere, men folk som ikke har respekt for åpningstidene... Sist igår, hadde vi en. Hun jeg var på jobb med sa ifra 2-3 minutter før vi stengte at nå stenger vi om få minutter. Kollegaen min gikk på kontoret for å hente nøkler mens jeg ekspederte det jeg trodde var de siste kundene. På kjøpesenteret vi jobber roper de opp over høyttaleranlegget at nå stenger senteret. Først DA fant denne kunden det godt å komme til kassen, med en haug med tøy på salg, som tok 5 minutter å slå inn. Takk for den... Jeg vil hjem! Hadde lyst å si "beklager, jeg kan legge det av for deg og du kan komme tilbake på mandag. Nå er vi stengt" Dette skal jeg uansett ta opp ved neste personalmøte. Vi har bare betalt til akkurat stengetid, og jeg gidder ikke stå på pinne for de som ikke gidder å komme til kassa i tide lenger, med mindre jeg får betalt for det. Selvfølgelig er det lang kø eller sånne ting er det ikke noe stress. Dette gjelder dem det virker som gjør det med overlegg. Går ikke du bare på bakrommet og lader batteriet om natten da? 2
primadonna Skrevet 5. januar 2014 #4718 Skrevet 5. januar 2014 Hadde en kunde som kom inn i butikken i dag med en bok som skulle byttes, men tingen var jo den at byttekortet kom fra en annen kjede.. Kunde: hei. Jeg skal bytte denne boken her *SLENGER den opp på disken* den er kjøpt her, ligger sånn lapp fra dere inni Meg: denne boken er nok kjøpt i en annen kjede, me....... Kunde: ja men faen da, jeg vet jo den er kjøpt her, det står jo det på kortet Meg: nei det står ark på byttekortet Kunde: må du være så vanskelig? Det er her den er kjøpt! Meg: nei det er nok ikke det, denne er kjøpt på bokhandelen ark *peker på logoen på kortet* Kunde: javel jeg får reise dit da!!! Jeg pleier å bytte inn varer selv om kunden ikke har byttekort, men når jeg ikke engang får tilby det før han nærmest hugger av meg halsen kan han bare reise til ark! Samme har skjedd med meg. Jobber selv i en relativt nyetablert bokhandel og alt folk finner seg i å si. Kunder spør om vi selger feiltrykka bøker og kommer inn og begynner å snakke engelsk med meg bare for de anntar jeg ikke kan norsk...
Andrea89 Skrevet 5. januar 2014 #4719 Skrevet 5. januar 2014 Går ikke du bare på bakrommet og lader batteriet om natten da? Nå tror jeg ikke jeg skjønner hva du mener
FruN Skrevet 5. januar 2014 #4720 Skrevet 5. januar 2014 Nå tror jeg ikke jeg skjønner hva du mener Alle butikkansatte har seng/ladestasjon på bakrommet, må man jo vite 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå