Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heh. Jeg skjønner jo nå at jeg ble feilbehandla på det groveste i går, da jeg kjøpte fiskekaker og melkesjokolade samtidig. Jaggu ble de slått inn sammen. Fysjomføy. ...eller betyr det at ho i kassa vet noe inne jeg vet? Skal de faktisk nytes sammen? :klo:

Doh.. fiskekaker med sjokoladetrekk! Det må jo være en sikker vinner.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva om han i kassa spør om sjokoladen er dessert?

• Liker 1
Skrevet

- Kunder som ser at jeg snakker med/forklarer/hjelper en annen kunde, men allikevel avbryter med "HAR DERE IKKE RIBBE, JEG SKULLE HATT DET, FINNER DET IKKE, HALLO". Dette skjer HELE tiden, hva f feiler det folk?!

Er helt enig i at det er irriterende, men butikkansatte burde være flinkere til å si fra til de som tydelig står og venter at de kommer tilbake snart om de går avgårde feks. Utrolig irriterende å stå der lenge og plutselig går den ansatte avgårde...

• Liker 4
Skrevet

På baren der jeg jobber har vi gitt opp å ha papirholdere ved vasken. De blir slått ned omtrent hver jævla helg, etter at vi har hengt opp nye. Dørene inn til do skal også fjernes (ikke de inn til selve dobåsene, men inn til rommet der doene er) for folk vet ikke hvordan en dør fungerer i fylla.

Nå høres det ut som om det virkelig er ville tilstander der inne, men vi sliter med lokale (vi er en studentbar) som er glad i å sloss og lage faenskap om de er på fylla eller ikke... Hadde en guttegjeng innom en rolig kveld midt i uka som var hyggelige, slo av en prat, kjøpte en øl, stappa doene full av papir og dro igjen.

Også er det så merkelig med de som blir helt fra seg når de blir utestengt. Vi har fått både telefoner, mail og melding på face fra sure folk som forklarer at det ikke var deres feil at de slo til en tilfeldig gjest så han måtte på legevakta. Idioter.

• Liker 9
Gjest BabyBlue
Skrevet

Hva skjer med kunder som bare mumler frem det de skal ha? Også blir de sur på meg når jeg ikke får alt med meg? Ikke bare vanlig innestemme, men tilbakeholden, rask mumling. Også snakker de lavere og lavere jo lenger de kommer ut i bestillingen.

Kunde:"Ja, jeg skal ha pizza med biff med brus som meny, pølse med rekesalat, donut, og kaffe med 3 boller, sjokoladeboller altså..."

Jeg: "Unnskyld, kan du gjenta det?"

Kunde: "Åh, hør etter da!" :glare:

Neimen for faen snakk så jeg hører deg menneske!

Skrevet

Hva skjer med kunder som bare mumler frem det de skal ha? Også blir de sur på meg når jeg ikke får alt med meg? Ikke bare vanlig innestemme, men tilbakeholden, rask mumling. Også snakker de lavere og lavere jo lenger de kommer ut i bestillingen.

Kunde:"Ja, jeg skal ha pizza med biff med brus som meny, pølse med rekesalat, donut, og kaffe med 3 boller, sjokoladeboller altså..."

Jeg: "Unnskyld, kan du gjenta det?"

Kunde: "Åh, hør etter da!" :glare:

Neimen for faen snakk så jeg hører deg menneske!

Eller utlendinger som bare snakker 20 % norsk! Skjønner de ikke at de ikke snakker flytende norsk eller hva?

• Liker 1
Skrevet

Eller utlendinger som bare snakker 20 % norsk! Skjønner de ikke at de ikke snakker flytende norsk eller hva?

Hehe, det minner meg om en kunde som skulle ha "ungshung" :fnise: Vi var ørten stykker som brukte masse tid på å prøve å finne ut hva det var han mente uten hell. Og gudene vite hvor han var i fra, for vi hadde en svært internasjonal stab, men han snakket ingen av de nordiske språkene, eller engelsk, fransk, tysk, spansk, italiensk, somalisk, japansk, kinesisk eller russisk. Da kunne ikke staben flere språk! Han forsvant nå til slutt med en pakke melk og en boks rømme med et hissig kvinnfolk på telefonen :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Haha. Ang utlendinger/turister. Er faktisk ikke kult at man har lært seg Fks "en burger takk" på norsk når de ikke forstår det jeg sier til dem etterpå! Snakk engelsk :P mange tør ikke si etterpå at jeg må snakke engelsk til de heller. De bare ser forvirra på meg og stotrer frem et eller annet forsøk på norsk til jeg skjønner at grunnen er fordi de ikke skjønner noen ting av språket. Bortsett fra den ene setningen de har lært seg da :P

• Liker 1
Skrevet

Hehe, det minner meg om en kunde som skulle ha "ungshung" :fnise: Vi var ørten stykker som brukte masse tid på å prøve å finne ut hva det var han mente uten hell. Og gudene vite hvor han var i fra, for vi hadde en svært internasjonal stab, men han snakket ingen av de nordiske språkene, eller engelsk, fransk, tysk, spansk, italiensk, somalisk, japansk, kinesisk eller russisk. Da kunne ikke staben flere språk! Han forsvant nå til slutt med en pakke melk og en boks rømme med et hissig kvinnfolk på telefonen :fnise:

Jeg hadde en lignende hendelse en gang, om enn noe mindre omfattende... :fnise:

Dette var en fast kunde på gamlejobben min. Fryktelig koselig somalisk mann. Han spurte etter kake, eller noe som hørtes ut som kake. Jeg skjønte ikke helt hva han ville frem til, annet enn at det var noe til en barnebursdag, for såpass skjønte jeg utifra varene hans og han var jo *egentlig* ikke så veldig dårlig i norsk, vanligvis skjønte jeg alt han sa.

Men dette ordet hadde han åpenbart ikke lært. Jeg spurte hva det var til, hva det brukes til, om det var spiselig og så videre, den vanlige regla av spørsmål man tar når man ikke skjønner helt hva kunden mener. Vi kom etter mye om og men frem til at det var noe spiselig man kunne ha i selskap ihvertfall, men på det tidspunktet hadde jeg gått tom for idéer.

Til slutt begynte han å si "pop pop pop" og lage en sprettende bevegelse med fingrene.

....Popcorn? sa jeg.

Og da landet vi på riktig matvare. Han skulle ha popcorn, sånn selvpopp til bursdagen. :fnise:

Heldigvis skjønte han at det hadde vært vanskelig for meg å forstå hva han mente, men i flere år etterpå ble "pop pop pop" en intern spøk mellom oss. :skratte:

• Liker 29
Skrevet

Haha. Ang utlendinger/turister. Er faktisk ikke kult at man har lært seg Fks "en burger takk" på norsk når de ikke forstår det jeg sier til dem etterpå! Snakk engelsk :P mange tør ikke si etterpå at jeg må snakke engelsk til de heller. De bare ser forvirra på meg og stotrer frem et eller annet forsøk på norsk til jeg skjønner at grunnen er fordi de ikke skjønner noen ting av språket. Bortsett fra den ene setningen de har lært seg da :P

Nettopp derfor tør jeg ikke å bruke det jeg kan av spansk når jeg er i Spania feks :P

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Også blir de sure fordi du ikke forstår. Jeg er like flink på thai som de er på norsk, you do the math liksom :fnise:

Skrevet

Måtte ha en time-out her en dag, etter en kunde som lurte på hvor det ikke-glutenfrie POTETmelet var. For glutenfrie varer var så dyre, så h*n ville gjerne ha det som ikke var glutenfritt. Tok meg ti minutter å forklare at det nok ikke var gluten i noe potetmel, siden poteter ikke inneholder gluten. Og ti minutter å le ferdig ute på lageret...

• Liker 15
Skrevet

Min erfaring er at det finnes mange som ikke snakker norsk, men TRE ord kan/forstår de: Nei,ja og gratis.

Jeg jobber i ICA og vi har brødkort-kampanje med hvert femte brød gratis hvor vi spanderer ett hvilket som helst brød og om du kjøper flere så får det DET DYRESTE GRATIS. Du kan enten handle alle fem brødene samtidig eller handle ett og ett for så og få ett stempel for hver gang du handler brød.

Mange av disse utenlandske menneskene har ikke helt skjønt dette, annet enn at de skal få ett brød gratis, så det dette ender opp i er at de handler fire kneipp til 8,90,- per stykke mens de står å knuger på "Jättefranska'n" sin og roper: "NAI NAI, GRATIS,GRAAAATIS!"... :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde en dame i dag som klikket i vinkel for at vi ikke hadde flere lucialys igjen. Vi måtte jo sørge for å bestille inn nok. Hva med å komme før lucia?

• Liker 7
Skrevet

Julen for 2 år siden jobbet jeg i leketøysbutikk. Inn kommer en trolig somalisk dame, og spør om jeg kan hjelpe henne å finne dukke til datteren hennes.

- "Har do dukke til datteren min??? Hon liker lyd, sånn": *trykke på dukke som lager lyd*.

- "Hvor gammel er datteren din?".

- "Hon er 4 år. Tror do hon like denne?? Denne?? Den??".

*Tar med damen rundt i butikken og viser henne de forskjellige dukkene*.

- "Er den på tilbod?? Den?? Denne??".

- "Alle de med røde lapper istedenfor hvite er på tilbud".

- "Er denne på tilbud?? Liker hon den?".

- ........ "Alle med røde lapper istedenfor hvite er på tilbud":

- "Denne??".

- "Alle med rød"..... *Sukk* :klaske:

Og videre må jeg vise henne alle dukkene i butikken, hvilke som er på tilbud, hvilke som har lyd og ikke, for så å vite hvilken dukke datteren hennes kommer til å like best. Forresten var det veldig mange som forventet at vi skulle vite hva slags leker de barna som de skulle kjøpe leker til, likte. Altså, jeg kan anbefale noe basert på alder og kjønn, men hvis ikke du vet noe mer, hvordan skal jeg? :vetikke:

• Liker 5
Skrevet

Videre har vi også en alkoholiker der jeg jobber nå, som blir rimelig ekkel når han får seg litt i fletta.. I sommer skrek han ut over hele lokalet, hva for slags tyskerhore jeg var som nektet å servere ham mer rødvin etter at han hadde klådd på kunder. :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Angående gavepakking, vi pakker stort sett alltid inn om folk vil, men har de mange gaver eller det er lang kø, så sier jeg høyt og tydelig: "Jeg har bare papir på, jeg, så kan du pynte med bånd selv, sånn at de bak i køa slipper å vente så lenge!". Har hittil aldri fått protester på det. (Jeg er en racer til å ta papir på, så det skaper lite ekstra venting. Men nå når jeg har sagt det, så kommer sikkert en eller annen idiot til å protestere imorgen :P )

Vet at dette er en tråd for dumme kunder, men må bare nevne hyggeligekunden:

Jeg: "Vil du ha denne pakket inn?" (tenker: jeg kan bruke 30 sekunder på å pakke i julepapir, men har ikke tid til bånd og pynting og greier)

Kunden: *snur på hodet og ser at det står 1-2 kunder bak henne i køa* "Nei, du trenger ikke å pakke inn når det er andre som venter, jeg fikser det selv, men tusen takk for tilbudet!"

:blomst:

Og så rarekunden:
Kunde: "Ja, er du bare sånn skoleelev?"
Jeg: "Uh, jeg er student, ja, og så har jeg jobbet deltid her i tre år"

Kunde: "Åja, student ja, da er du på førsteåret!"
Jeg: "Jeg går tredjeåret nå :) "

Kunde: "Åja, såpass! Holder deg godt for alderen da, ja."

Jeg: *funderer på om det er nå jeg skal fortelle at jeg hadde fem friår etter vgs, før jeg begynte å studere...og at jeg straks fyller 27 år*

• Liker 8
Skrevet

Gavepakking ja... Jeg jobbet som ekstrahjelp på GlasMagasinet for mange år siden og har pakket min andel gaver.

Husker godt en episode den første jula jeg jobbed der. Et firma hadde bestilt over 300 drammeglass som skulle pakkes inn et og et. De lå i eske, men det var fortsatt over 300 gaver som skulle pakkes og personlig synes jeg det er vanskelig å få små esker til å bli pene, men jeg gjorde mitt beste. Vi hadde heldigvis noen dager på oss, så vi pakket inn innimellom når vi hadde tid og vi ble ferdige i tide.

Når representanten fra firmaet kom for å hente glassene presenterte sjefen henne fornøyd med en handlevogn full av ferdigpakkede glass. Representanten fra firmaet ble dritsur for at vi hadde pakket de inn på forhånd - hun skulle jo legge et flaxlodd i hver eske og mente at vi vel bare kunne pakket mens hun ventet. Sjefen forsøkte å forklare at vi hadde brukt ganske mange timer på pakkejobben så det ville blitt veldig lenge å vente og foreslo å bruke flaxloddene som pakkelapper, til ingen nytte. Utakk er verdens lønn...

• Liker 17
Skrevet

Nettopp derfor tør jeg ikke å bruke det jeg kan av spansk når jeg er i Spania feks :P

samme her. Også gjør jeg det ganske klart at de må snakke engelsk til meg i tilfelle de kommer til å spørre meg om noe.. :P "hello" funker i massevis.
Skrevet

Min erfaring er at det finnes mange som ikke snakker norsk, men TRE ord kan/forstår de: Nei,ja og gratis.

Jeg jobber i ICA og vi har brødkort-kampanje med hvert femte brød gratis hvor vi spanderer ett hvilket som helst brød og om du kjøper flere så får det DET DYRESTE GRATIS. Du kan enten handle alle fem brødene samtidig eller handle ett og ett for så og få ett stempel for hver gang du handler brød.

Mange av disse utenlandske menneskene har ikke helt skjønt dette, annet enn at de skal få ett brød gratis, så det dette ender opp i er at de handler fire kneipp til 8,90,- per stykke mens de står å knuger på "Jättefranska'n" sin og roper: "NAI NAI, GRATIS,GRAAAATIS!"... :fnise:

Mulig jeg er treg nå, men du skriver at man får de dyreste gratis? Dvs at de burde fått "loffen" sin gratis?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...