Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vel, alle vet hvem han er nå, så det skal bli artig om han kommer innom igjen. :rasende:

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg hadde også en jævlig kunde i dag! Hun oppførte seg som et hespetre. Heldigvis sa kunden bak i køen "for en kjerring."

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en kunde i en matbutikk i fjor som ble direkte forbanna på meg.

Han kom inn på en lørdags ettermiddag sånn ca. 5 minutter før ølsalget stengte. Tok seg litt god tid, og stod i kassen min med ølet sitt 3-4 minutter etter ølsalget var stengt.

Jeg: Beklager så mye, men jeg kan ikke selge deg dette ølet. Vi stengte ølsalget kl. 18:00.

Han: Nei! Du tuller! Pliiiis da, kan du ikke bare slå det inn?
Jeg: Nei dessverre. Kassen min sperrer faktisk all salg av alkohol når ølsalget stenger.

Han: Pliiiis da! Kan du ikke være litt grei?!
Jeg: Beklager, men jeg kan dessverre ikke gjøre noe med det.

Han: Faen i helvete! Klokka er ikke 18! Få snakke med sjefen din!
Jeg: ..... ok, skal ringe på henne.

Hun kommer og forklarer så godt hun kan. At han burde kommet litt før.. osv.osv.

Han: Du har ødelagt hele dagen min! Tusen fuckings takk skal du ha. Drittbutikk! Klokka deres er feil, min klokke er ikke 18 enda!!

Da var klokka MINST 18:10..

Han innså at han ikke kom noen vei. Da stormet han bokstavelig talt ut av butikken, mens han sparket og heiv rundt seg handlevogner og kurver. Bannet og ropte på godt nordnorsk.

Vanligvis hvis det ikke er kunder i kassa, påpeker jeg gjerne til kundene at nå burde de ta med seg ølet sitt til kassen før ølsalget stenger. Denne gangen var det allerede kø i kassen, og ikke så mye eg kunne gjort. Jeg kunne jo heller ikke lese tankene hans at han skulle handle øl. Huff :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer ofte (spesielt etter de gangene jeg har hatt en travel senvakt) at jeg ikke får stengt butikken, prøver å kjøre ned gitteret men masse kunder kommer inn likevel. De hører meg ikke når jeg sier noe, og jeg ser på klokka og den er flere timer etter stengetid. Noe sier meg denne drømmen vil komme tilbake nå når vi nærmer oss jul :fnise: Stressende å jobbe i butikk! :daane:

Du er ikke alene om å ha hatt slike drømmer! ;) Jeg tror det er en gjenganger hos butikkansatte :P Skal stenge, men det kommer flere og flere kunder og det tar aldri slutt :fnise: Ganske forferdelig egentlig :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa sånn drømmer jeg rett som det er! :fnise: Kundene kommer fra alle kanter, og de nekter å gjøre seg ferdige! Haaaaater folk som ikke har respekt for andres fritid.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavepakkingen er en EKSTRAservice som skal ytes når/hvis vi har tid. Og at kunder står og nistirrer på deg mens du gjør det er gruosomt, spesielt om de titter på klokka hele tiden også. JADA, jeg vet det går treigt, men du hadde med deg tre kaffekrus som skulle pakkes inn i hver sin gave, og vi har ikke esker til dem.

Noen tips til dere som handler;

1. Ikke forvent at vi alltid kan pakke inn, for det kan vi ikke

2. Ikke stirr den ansatte i senk når han/hun pakker inn gaven din. Du liker sikkert å bli stirret på? Det gjør ikke vi heller.

3. Ikke kikk på klokken hele tiden, eller stønn. Det er ikke sånn at vi er trege med vilje, men ofte tar det litt tid pga kronglete pakker, stress i butikken, og at du som kunde stirrer, peker, fikler og regelrett plager oss som pakker inn.

4. Har du dårlig tid? Går parkerinen ut? Takk ja til spørsmål om å få med gavepapir. Da blir både du og jeg fornøyd, for jeg VET at uansett hvor fort jeg pakker, så går det for sakte.

5. Si takk, vær så snill da.

Sånn, noen kloke ord fra en dødssliten missdior som har jobbet kveldsåpent flere dager på rad.......... :ler:

..eller prikker med neglene på benken :sjokkert: Digger forresten innleggene dine her inne missdior, keep'em coming :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft her om dagen fordi jeg måtte forstå at selv om to ting ligger på båndet, uten sånn "skillepinne" i mellom, så skal de absolutt ikke slås inn sammen og betales på en gang, med mindre de åpenbart hører sammen. Altså kan jeg visst fint slå inn for eksempel brød og melk, eller kakao og krem etc., men å slå inn en pakke salami og en broccoli og forvente betaling for begge to på en gang er visstnok helt hinsides, og "det burde jo sånne butikkansatte som deg være opplært i".

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk kjeft her om dagen fordi jeg måtte forstå at selv om to ting ligger på båndet, uten sånn "skillepinne" i mellom, så skal de absolutt ikke slås inn sammen og betales på en gang, med mindre de åpenbart hører sammen. Altså kan jeg visst fint slå inn for eksempel brød og melk, eller kakao og krem etc., men å slå inn en pakke salami og en broccoli og forvente betaling for begge to på en gang er visstnok helt hinsides, og "det burde jo sånne butikkansatte som deg være opplært i".

Hva kjøpte kunden? :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjøpte kunden? :klo:

En pakke salami og en broccoli. Betalt hver for seg, såklart! Var jo rimelig dumt av meg å anta at de skulle betales sammen når de lå sammen, for de, sitat kunden: "Hører jo ikke naturlig sammen, slik som brød og melk eller kakao og krem".

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pakke salami og en broccoli. Betalt hver for seg, såklart! Var jo rimelig dumt av meg å anta at de skulle betales sammen når de lå sammen, for de, sitat kunden: "Hører jo ikke naturlig sammen, slik som brød og melk eller kakao og krem".

Sorry! Du skrev det jo. Men du burde jo ha skjønt at det er helt uhørt å slå inn sammen. Spiser du salami og brokkoli sammen kanskje? (Just in case, nei jeg er ikke seriøs nå.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Hahah nå fikk jeg meg en god latter!

Hva er det som er galt med folk?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: har trygda kommet inn på konto X?

Jeg: den kontoen disponerer du ikke, så kan dessverre ikke gi noen opplysninger om den.

Kunde: du må jo kunne si det.

Jeg: Nei, når man ikke er disponent kan man ikke få vite noe om kontoen.

Kunde: men jeg er jo eier.

Jeg: Ja, det stemmer, men du er ikke dispoent, så da må du høre med hjelpeverge.

Kunde: du må da kunne svare ja eller nei!

Jeg: Beklager, det er hele poenget med disposisjonsforhold. Er man ikke disponent, får man ingen opplysninger.

Kunde: alt er så dritt med XXX (navnet på banken). Fy faen for en bitch du er! *legge på*

Jeg: OK

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jesus. Mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde: hei skal ha denne pennen *holde opp en penn jeg vet ikke er i vårt sortiment*

Meg: beklager men vi selger dessverre ikke de pennene

Kunde: men jeg kjøpte en her forrige mandag.

Meg: * prøver å scanne penn, kommer ikke opp* beklager men disse pennene finnes ikke i kjeden

Kunde: er du ikke flau over deg selv? Denne drittbutikken har jo ikke basisting engang! Hver gang jeg skal ha noe har dere det ikke. Skam deg.

*tramper ut*

En time etterpå kommer han inn igjen (!!!) etter å ha kjøpt pennen på et annet senter hos en annen kjede.

"Se her. Er det så vanskelig? Håper du er flau"

Så gikk han.....

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Jeg skjønner jo nå at jeg ble feilbehandla på det groveste i går, da jeg kjøpte fiskekaker og melkesjokolade samtidig. Jaggu ble de slått inn sammen. Fysjomføy. ...eller betyr det at ho i kassa vet noe inne jeg vet? Skal de faktisk nytes sammen? :klo:

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvis hu kommer tilbake med full handlevogn a!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde noen to kunder som sto sammen i køen. De brukte skillepinnen og jeg tenkte "Så flinke de er. Bruker skillepinnen og hele pakken, dette er bra."

Men så viste det seg at hun ene selvfølgelig skulle betale for alt på en regning.

Kunde: Det burde du ha skjønt?

Meg: Når dere er to stykker fysisk skiller varene deres?

Kunde: Ja

Meg (tenker) Dette er ikke bare en skillepinne, det kan også være et slagvåpen.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kunde på matbutikken i sted og stod bak en som ikke kunne legge på varene sine før hun foran hadde betalt. Sånne ting irriterer meg, spesielt nå i julerushet når køene er enda lengre enn normalt. Tar jo evigheter!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kunder som ikke legger på skillepinne mellom varene slik at jeg slår inn alt på én kunde. Dumme meg som burde ha fulgt med.

- Kunder som ikke flytter seg mot meg eller strekker hånden skikkelig ut for å ta imot penger. For det gjør ikke meg noe å bøye og strekke megover kassen og bort til 200 kunder om dagen med vekslepengene :glare: Har lyst til å kaste pengene på dem.

- Kunder som legger varene sine på båndet før kunden før dem er ferdige med å lasse sine varer på.

- Kunder som ser at jeg snakker med/forklarer/hjelper en annen kunde, men allikevel avbryter med "HAR DERE IKKE RIBBE, JEG SKULLE HATT DET, FINNER DET IKKE, HALLO". Dette skjer HELE tiden, hva f feiler det folk?!

- Kunder (kunden..) som ikke tåler å stå 3 minutter i kø, forlater handlevognen (med fersk- og frysevarer) og går demonstrativt ut av butikken og roper "NEI DETTE GIDDER JEG IKKE".

IDIOTER.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kunder som ikke legger på skillepinne mellom varene slik at jeg slår inn alt på én kunde. Dumme meg som burde ha fulgt med.

- Kunder som ikke flytter seg mot meg eller strekker hånden skikkelig ut for å ta imot penger. For det gjør ikke meg noe å bøye og strekke megover kassen og bort til 200 kunder om dagen med vekslepengene :glare: Har lyst til å kaste pengene på dem.

- Kunder som legger varene sine på båndet før kunden før dem er ferdige med å lasse sine varer på.

- Kunder som ser at jeg snakker med/forklarer/hjelper en annen kunde, men allikevel avbryter med "HAR DERE IKKE RIBBE, JEG SKULLE HATT DET, FINNER DET IKKE, HALLO". Dette skjer HELE tiden, hva f feiler det folk?!

- Kunder (kunden..) som ikke tåler å stå 3 minutter i kø, forlater handlevognen (med fersk- og frysevarer) og går demonstrativt ut av butikken og roper "NEI DETTE GIDDER JEG IKKE".

IDIOTER.

- Enkelte kunder burde fått opplæring i hvordan man bruker skillepinnen riktig. Kan du fatte og begripe at det skal være så forbanna vanskelig for enkelte?

- Det er utrolig irriterende, Jeg sier i fra (på en fin måte) noen ganger,

- Synes det er verre med dem som ikke legger på varene sine før kunden foran har betalt, og gjerne pakket varene sine også. Hva med å være litt effektiv?

- Vi har en dame innom som er helt grusom på det. En gang svarte hun ene kollegaen min henne med "unnskyld, men det er ikke bare du som er her."

- De som er de mest utålmodige i kø er etter min erfaring også de som er tregest når det blir deres tur.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...