Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De som har pakket ut av paller vet at det som oftest kommer med masse plastikk rundt, slik at ting holdes på plass. Intet unntak denne gangen! Vi reiv og sleit i plastikken, og begynte å pakke opp varer, og lette etter esken med disse glassene. Det var ikke gått fem minutter før det samme paret kom inn i butikken igjen.

Vi bruker bare sånne såkalte pappkniver til å skjære av plasten rundt pallene. Går fortere enn å rive og slite i den.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare sånne såkalte pappkniver til å skjære av plasten rundt pallene. Går fortere enn å rive og slite i den.

Vi har sakser da, men bare to stykk, så noen må rive og slite uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sakser da, men bare to stykk, så noen må rive og slite uansett :ler:

Funker med sånn justerbar tapetkniv også, der kan man jo justere bladet inn så kort at man kan åpne esker også. Hos oss får alle kniv he he.

Endret av Vex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Har noen ganger i syke fantasier inne i hodet fristet å true spesielt slitsomme kunder med pappknivene, haha! Jeg er ikke psyko altså...

Endret av Flynn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Har noen ganger i syke fantasier inne i hodet fristet å true spesielt slitsomme kunder med pappknivene, haha! Jeg er ikke psyko altså...

Nei, jeg har det om sjefen også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet i Irland fikk ikke vanlige butikkansatte lov til å ha kniver og sakser på gulvet! Så da var det enten å rive og slite, eller finne en manager som kunne klippe/skjære for deg (eller gjemme en liten kniv i lommen og ta den frem når ingen så på...).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i Irland fikk ikke vanlige butikkansatte lov til å ha kniver og sakser på gulvet! Så da var det enten å rive og slite, eller finne en manager som kunne klippe/skjære for deg (eller gjemme en liten kniv i lommen og ta den frem når ingen så på...).

Heldigvis er det ikke sånn i Norge, pappknivene vi har er veldig lite blad på. Det er liksom bare for å kutte plastikken og teipen av eskene uten å skade innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke kunden motsetningen i å klage på hvor rotete det er i butikken, og så forvente at vi pakker inn alle gavene? Det er jo nettopp det som gjør at vi ikke får pakka ut alle varene så fort som vi vil....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo da fått jobb i pakkedisken på senteret i nærheten (søkte egentlig på jobb i kundeservice, men den fikk jeg ikke. De lurte på om jeg var interessert i det, og jeg sa ja for å få litt ekstra penger i jula.) Skal vel ikke skryte på at jeg er en super perfekt pakker, for vi fikk jo aldri noe opplærng kurs på det. Selvfølgelig kan jeg pakke, men det spørs jo helt hva som skal pakkes inn også. Synes jo da dog vi kunne fått et kurs og fått litt tips, men sånn ble det ikke. Jeg bytter på to jobber, så er bare i pakkedisken et par ganger i uka.

Til poenget. De siste dagene har det jo vært mange innom pga nattåpent blant annet. Det var fult ''kaos'' fra kl 10-14 her om dagen. De fleste er veldig hyggelig og synes det er veldig greit at vi pakker inn gratis for dem. Så har du jo disse kjerringene da som bare skal klage. Hadde ei i går som absolutt ikke var fornøyd med min innsats. Jeg gjorde selvfølgelig så godt jeg kunne og fikk kanten ganske rett. Ble bare en bitteliten bulk helt nederst under denne esken hun skulle ha pakket inn. Så begynte jo hun å skulle hjelpe meg og omtrent la seg over disken. Papiret var ikke rett nok, pakka var ikke stramt nok pakket inn (fikk den ikke strammere for da hadde papiret gått i stykker), osv, osv. Så presterer hun å si at: ''Jeg kunne like gjerne ha gjort dette selv''. Ble selvfølgelig utrolig irritert, men så bare ned og prøvde å få denne pakken så fin som mulig. Tok meg god tid og sto å rettet ut papiret så det ble stramt nok en stund. Fortsatt sto hun der og var misfornøyd. Fikk jo pakken pakket tilslutt, så måtte jeg jo ta på bånd. Selvfølgelig fikk jeg ikke til å krølle det når hun sto der, selv om jeg hadde klart det 100 ganger før hun kom, så da fikk jeg en leksjon på hvordan jeg gjorde det også.

Skjønner ikke hvorfor sånne kjerringer gidder en gang, når de aldri blir fornøyd og bare skal klage. Hadde bare lyst til å kaste den gaven etter henne og sagt at hun kunne gjøre det selv hjemme. Hvis hun skulle ha disse kantene helt rette, så kan hun godt sitte hjemme i 3 timer og gjøre det. Dessverre så har jeg andre kunder også.

Jeg skjønner at de eldre og de fleste mannfolk vil ha hjelp. Men som sagt: ingen opplæring og jeg gjør det beste jeg kan (og det så ikke ille ut, det fikk jeg beskjed om av andre senere også). I tillegg må vi prøve å gjøre det litt kjapt fordi det står lang kø bakover, men selvfølgelig gaven skal ikke se helt herpa ut heller. Det skjønner jeg!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavepakkingen er en EKSTRAservice som skal ytes når/hvis vi har tid. Og at kunder står og nistirrer på deg mens du gjør det er gruosomt, spesielt om de titter på klokka hele tiden også. JADA, jeg vet det går treigt, men du hadde med deg tre kaffekrus som skulle pakkes inn i hver sin gave, og vi har ikke esker til dem.

Noen tips til dere som handler;

1. Ikke forvent at vi alltid kan pakke inn, for det kan vi ikke

2. Ikke stirr den ansatte i senk når han/hun pakker inn gaven din. Du liker sikkert å bli stirret på? Det gjør ikke vi heller.

3. Ikke kikk på klokken hele tiden, eller stønn. Det er ikke sånn at vi er trege med vilje, men ofte tar det litt tid pga kronglete pakker, stress i butikken, og at du som kunde stirrer, peker, fikler og regelrett plager oss som pakker inn.

4. Har du dårlig tid? Går parkerinen ut? Takk ja til spørsmål om å få med gavepapir. Da blir både du og jeg fornøyd, for jeg VET at uansett hvor fort jeg pakker, så går det for sakte.

5. Si takk, vær så snill da.

Sånn, noen kloke ord fra en dødssliten missdior som har jobbet kveldsåpent flere dager på rad.......... :ler:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavepakkingen er en EKSTRAservice som skal ytes når/hvis vi har tid. Og at kunder står og nistirrer på deg mens du gjør det er gruosomt, spesielt om de titter på klokka hele tiden også. JADA, jeg vet det går treigt, men du hadde med deg tre kaffekrus som skulle pakkes inn i hver sin gave, og vi har ikke esker til dem.

Noen tips til dere som handler;

1. Ikke forvent at vi alltid kan pakke inn, for det kan vi ikke

2. Ikke stirr den ansatte i senk når han/hun pakker inn gaven din. Du liker sikkert å bli stirret på? Det gjør ikke vi heller.

3. Ikke kikk på klokken hele tiden, eller stønn. Det er ikke sånn at vi er trege med vilje, men ofte tar det litt tid pga kronglete pakker, stress i butikken, og at du som kunde stirrer, peker, fikler og regelrett plager oss som pakker inn.

4. Har du dårlig tid? Går parkerinen ut? Takk ja til spørsmål om å få med gavepapir. Da blir både du og jeg fornøyd, for jeg VET at uansett hvor fort jeg pakker, så går det for sakte.

5. Si takk, vær så snill da.

Sånn, noen kloke ord fra en dødssliten missdior som har jobbet kveldsåpent flere dager på rad.......... :ler:

Er så enig. Er så fælt når folk nistirrer på hvordan du gjør det, man føler at man gjør ALT feil!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det ryr inn av MASSE varer i denne tida bruker vi å "bygge vegg" rundt pakkedelen av kassa... Gjør så godt vi kan for å stenge ut kundene... Det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde: Jeg SKAL få fakturaen kreditert.

Jeg: Beklager, men vi har fakturert riktig utifra den avtalen du har. *Viser til avtale undertegnet det og det tidspunkt med kundens signatur*

Kunde: Det er ikke min underskrift.

Jeg: Men du/dere har brukt produktet nå i flere måneder? Dere må uansett betale for et produkt dere har brukt (vi logger når produktet kobler seg opp mot vår sentral til enhver tid, ergo kan vi følge når terminalen blir brukt).

Kunde: Det er ikke sant.

Jeg: Jeg kan gjerne sende deg en utskrift som også beviser dette.

Kunde: Faen. Du er like stygg i væremåten som du ser ut.

Jeg: Javel.

Kunde: Jeg var innom, og faen, du er stygg.

Jeg: .......

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: Beklager, men vi har fakturert riktig utifra den avtalen du har. *Viser til avtale undertegnet det og det tidspunkt med kundens signatur*

Jeg: Men du/dere har brukt produktet nå i flere måneder? Dere må uansett betale for et produkt dere har brukt (vi logger når produktet kobler seg opp mot vår sentral til enhver tid, ergo kan vi følge når terminalen blir brukt).

Yvonne: Jeg kan gjerne sende deg en utskrift som også beviser dette.

Yvonne: Javel.

Yvonne: .......

Herregud...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jævel.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert:

Jeg har hatt et par interessante på den jobben der jeg og, men makan til usaklighet =S

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alle vet hvem han er nå, så det skal bli artig om han kommer innom igjen. :rasende:

Endret av Yvonne
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert::hakeslepp: :omg:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Den gavepakkehistorien minte meg på en egen erfaring der.

Det var julaften for mange år siden. Jeg jobbet i blomsteravdelingen på et senter, og vi holdt til på utsiden av kassene i matbutikken. Altså var vi de siste kundene kom til.

Som sagt; julaften. Vi stengte kl. 15. Klokka var blitt 15.45 og vi hadde fortsatt 10-15 kunder i kø. Sjefen hadde kommet ut til oss og passet på, og fikk folk litt fort gjennom butikken. Matbutikken var jo tom.

En kunde setter en stor blomsteroppsats på disken.

Jeg pakker den inn i en blomstereske.

Mannen blir sur; nei, kan du pakke den inn i gavepapir i tillegg?

Nei, dessverre - gaveesken får holde (dessuten hvis jeg snur den opp ned for å pakke inn, detter hele oppsatsen fra hverandre).

Kunde: JAMMEN, JEG SKAL BORT TIL JULEMIDDAG!

Jeg tenker: hva tror du jeg skal, klokka er 16 på julaften, det er kø bak deg og kassa må fortsatt gjøres opp etter alle har handlet. Er jeg heldig rekker jeg hjem før de andre har gått fra bordet.

Kunde: Makan til dårlig service!!

Sjefen blander seg inn: Beklager, vi pakker ikke inn den noe mer. Disse jentene vil veldig gjerne hjem til julemiddagen de også.

Kunde: ÅÅ, jeg skal ALDRI handle her igjen!

Sjefen: Kan jeg få det skriftlig? :laugh: (hvor han først hvisket til meg at jeg aldri måtte si sånn, og ikke lære av han)

Ble nesten litt forelsket i sjefen din nå :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...