Upadiela Skrevet 8. desember 2013 #4481 Skrevet 8. desember 2013 Ferdig med årets første søndagsåpent! Gikk veldig i bølger, PLUTSELIG kom alle og det var utrolig lang kø - og så ble det helt stille i en times tid. Dette er bare begynnelsen, merker jeg... Heia dere andre som jobber søndag, det er noe spesielt med det. 4
frksølekopp Skrevet 8. desember 2013 #4482 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Ferdig med årets første søndagsåpent! Gikk veldig i bølger, PLUTSELIG kom alle og det var utrolig lang kø - og så ble det helt stille i en times tid. Dette er bare begynnelsen, merker jeg... Heia dere andre som jobber søndag, det er noe spesielt med det. Jaa, gleder meg spesielt til å jobbe på julaften. Jobbet før da, og da har det jo kommet folk å skulle handle surkål eller ribbe/pinnekjøtt til dagens julemiddag, og vi er jo selvfølgelig utsolgt, fordi alle kjøper det jo. Så får jeg bak kassen kjeft fordi kunden ikke har plannlagt bedre kjøper ikke sånne essensielle ting til julemiddagen på julaften Endret 8. desember 2013 av frksølekopp 2
muffin26 Skrevet 8. desember 2013 #4483 Skrevet 8. desember 2013 Blant stamkundene mine er en utenlandsk, eldre mann som ikke kan norsk. Han hilser aldri, og er stort sett alltid ute etter å krangle på prisen. Jeg: Hei! Kunde: *skule stygt* Jeg: 42 kroner Kunde: Hvaahh kooost agooooorgh!? Jeg: Hæ? Kunde: AGOOORGGH!?!??! Jeg: Agurk!? Kunde: jeh Jeg: 12, 80 Kunde: hva kosthh denhhh? *peke på klementiner* Kunde: EPLEHH?! Shhilååhpris!? Han betaler, og jeg spør om han skal ha pose. Han er en av dem som ikke svarer på posespørsmålet, slik at han kan be om pose når kjøpet er gjort og dermed slippe å betale den kronen posen koster, hehe. Jeg: Pose? Kunde: - Jeg: SKAL DU HA POSE? Kunde: neh Så forsvinner han ned i bunnen av kassa, samler sammen varene..og *trommevirvel* Kunde: POSEHHHH Jeg: 1 krone!!!! Han blir forbannet og fisker fram et kronestykke fra lomma og nærmest kaster det etter meg:D hahahahahah omg
Christiane_W Skrevet 8. desember 2013 #4484 Skrevet 8. desember 2013 Butikken jeg jobber i er ikke søndagsåpen, men jeg var på jobben noen timer i dag for å få unna litt papirarbeid jeg må levere til regnskapsføreren vår i morgen. Sånne ting synes jeg ofte det er greit å sitte med utenfor åpningstid, så jeg kan sitte uforstyrret. Bilen min som stod litt på "halv tolv" foran inngangen viste seg å være en real kundemagnet. Totalt var det fire stykker som banket på døra og spurte om det var åpent. Hmmm...lyset er ikke slått på, bilen min står på tvers foran inngangen og jeg er kledd i joggebukser og fleecegenser...ser det ut som jeg har tenkt å ta i mot kunder? Jeg sa høflig at jeg bare var der for å få unna litt papirarbeid, men at de gjerne kunne få med kataloger og at de var velkommen tilbake i åpningstiden. Flere av dem ble sure og synes det var dårlig service at jeg ikke kunne hjelpe dem når jeg allikevel var der. 8
Christiane_W Skrevet 8. desember 2013 #4485 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Ferdig med årets første søndagsåpent! Gikk veldig i bølger, PLUTSELIG kom alle og det var utrolig lang kø - og så ble det helt stille i en times tid. Dette er bare begynnelsen, merker jeg... Heia dere andre som jobber søndag, det er noe spesielt med det. Å, det minner meg om en søndag for mange år, da jeg jobbet på Sandvika Storsenter. Det skulle spilles en eller annen stor håndballkamp og sjefen regnet med at det ble stille, så han satte opp bare to på jobb. Det han ikke hadde tenkt på var at folk kom FØR kampen startet så de første to timene var det helt kaos. Resten av dagen var det helt dødt. Endret 8. desember 2013 av Christiane_W
Gjest Skrevet 8. desember 2013 #4486 Skrevet 8. desember 2013 "Hei, jeg skal bestille en sånn fashtass jeg". "Eh, en hva for noe?" "En sånn meksikansk vettu". "Ah, en Fajitas?". Mange som også skal ha jappalenos og gukkamol. 4
Normandie Skrevet 9. desember 2013 #4487 Skrevet 9. desember 2013 En gang i blant kommer en dame fra psykriatrisk innom butikken. Hun er krokrygget, rundt 40, sminket seg med store, sorte ringer rundt øynene og har med seg trillebag for eldre. Kunde: Jeg har letet etter laktosefri melk i hele butikken, jeg finner den ikke! Jeg: Det bør vi ha, skal jeg ringe på noen som kan hjelpe deg? Kunde: NEI, dere sier dere skal få det inn, men har det aldri! (Kunden begynner nå å heve stemmen, og nærmest rister der hun står.) Jeg: Vi pleier å ha laktoseredusert melk i hvertfall, hvis du vil, så k… Kunde: NEI, LAKTOSEFRI SA JEG!!! SIST JEG DRAKK VANLIG MELK HADDE JEG DIARE I TO DAGER ETTERPÅ!!!! Oh really 15
Jolene Skrevet 9. desember 2013 #4488 Skrevet 9. desember 2013 En gang i blant kommer en dame fra psykriatrisk innom butikken. Hun er krokrygget, rundt 40, sminket seg med store, sorte ringer rundt øynene og har med seg trillebag for eldre. Kunde: Jeg har letet etter laktosefri melk i hele butikken, jeg finner den ikke! Jeg: Det bør vi ha, skal jeg ringe på noen som kan hjelpe deg? Kunde: NEI, dere sier dere skal få det inn, men har det aldri! (Kunden begynner nå å heve stemmen, og nærmest rister der hun står.) Jeg: Vi pleier å ha laktoseredusert melk i hvertfall, hvis du vil, så k… Kunde: NEI, LAKTOSEFRI SA JEG!!! SIST JEG DRAKK VANLIG MELK HADDE JEG DIARE I TO DAGER ETTERPÅ!!!! Oh really Det er faktisk STOR forskjell på laktoseredusert og laktosefri. Neste gang anbefal henne rismelk, soyamelk eller havremelk 17
oreokake Skrevet 11. desember 2013 #4489 Skrevet 11. desember 2013 Da jeg stod i kø på Vinmonopolet idag, så ble køen litt lang, men den gikk radig unna. Det hindret derimot ikke en gubbe i 50 årene fra å gå frem og tilbake som det passet han mellom kassene mens han sier høyt "KAN INGEN ÅPNE EN KASSE ELLAARRR". Jeg så ikke at han faktisk stod i kø en eneste gang, og han fikk selvsagt være den første kunden i den nye kassen. Ikke var han synlig beruset heller. HVORFOR tror folk har de har en slags enerett her i verden? Deres ventetid er ikke verken bedre eller verre enn for oss andre. Samme greia da jeg ventet på bussen og en eldre dame var så opptatt av å skulle stumpe røyken i et tre at hun nesten dyttet meg unna der jeg stod, slik at en annen mann måtte dytte meg motsatt vei for å komme på bussen. Dette er ikke akkurat "kunder", men det viser jo samme type holdning som han på polet. "Her kommer jeg, og jeg skal først". Mennesker <3 16
Infinite Skrevet 11. desember 2013 #4490 Skrevet 11. desember 2013 (endret) Hadde en ganske drøy kunde i går. En mann på rundt femti som var innom klesbutikken jeg jobber i, på leting etter vinterjakke til sin (sikkert mye yngre) filippinske kjæreste. Jeg hjelper han med å finne en jakke som han syns er passende, og da han blir med bort til kassa begynner han å mumle noe på engelsk. Viser seg at han også leter etter "Noe.. Eh.. Lekent og... Eh... Kinky undertøy". Nei, det har ikke vi, og det var greit. Deretter lurer han på om jeg kan la jakka ligge bak kassa en stund, slik at han kan ta en rask runde i de andre butikkene uten å bære på en stor pose. Meg: "Helt i orden, jeg legger den bare bak her" Han: "Sett navn på den da, sånn at jeg får den uten problemer når jeg skal hente den" Meg: "Det går bra, jeg husker deg, det er jeg som skal være her resten av kvelden" Han: "Åja... Resten av natta da?" Meg: "Hva?" Han: "Hva skal du i natt a?" Meg: "Hjem til kjæresten min og sove" Han: "Ja, det er best, ellers tror jeg samboeren min ville blitt litt småsur" Så ler han litt, blunkblunk for å sjekke om jeg tok spøken, også gikk han. Altså.. Hele situasjonen, måten han snakket på, settingen, alt.. Så utrolig ekkelt. Endret 11. desember 2013 av Infinite 24
Populært innlegg Alice123 Skrevet 11. desember 2013 Populært innlegg #4491 Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde en jobb hvor jeg også måtte behandle kunder over telefon. Jeg har helt vanlig stemme, men av og til var det noen som prøvde seg på meg o.O Flørtekunde: "Hva skal du etterpå'a?" Meg: "på Grete Rhode-kurs, så skal jeg hente ungene hos fedrene deres". Jeg er ikke overvektig og har ikke barn, men det var standardsvaret mitt 66
Zakuro Skrevet 11. desember 2013 #4492 Skrevet 11. desember 2013 Jeg hadde en jobb hvor jeg også måtte behandle kunder over telefon. Jeg har helt vanlig stemme, men av og til var det noen som prøvde seg på meg o.O Flørtekunde: "Hva skal du etterpå'a?" Meg: "på Grete Rhode-kurs, så skal jeg hente ungene hos fedrene deres". Jeg er ikke overvektig og har ikke barn, men det var standardsvaret mitt Fantastisk! 3
Annie142 Skrevet 11. desember 2013 #4493 Skrevet 11. desember 2013 Jeg drømmer ofte (spesielt etter de gangene jeg har hatt en travel senvakt) at jeg ikke får stengt butikken, prøver å kjøre ned gitteret men masse kunder kommer inn likevel. De hører meg ikke når jeg sier noe, og jeg ser på klokka og den er flere timer etter stengetid. Noe sier meg denne drømmen vil komme tilbake nå når vi nærmer oss jul Stressende å jobbe i butikk! Jeg hadde den nøyaktige samme drømmen forrige jul Rart det der... 2
Hirondelle Skrevet 12. desember 2013 #4494 Skrevet 12. desember 2013 Jeg er så lei av alle mennene som spør om det er JEG som leverer maten når de bestiller den..... Sukk... (har hatt to uker fri nå, derfor har det vært stille fra meg en stund!) I dag hadde jeg en mann som ringte som lurte på om han kunne snakke med Anna. Jeg sier at her er det ingen Anna, kanskje han hadde ringt feil? NEI DET HADDE HAN HVERT FALL IKKE! Okei, men da er det nok en misforståelse, da det er ingen her som heter Anna... Han begynner å kjefte på meg og er generelt iddiot. I tillegg ringte han fra et distrikt vi ikke leverer mat til, så jeg skjønte jo at han ikke skulle bestille mat. Nuvel, han kjefter litt til og skriker at jeg er et håpløst servicemenneske og blabla. Så gjentar jeg hvor han har kommet hen, og da blir han heeeelt stille og bare.... legger på. Argh. MEN på den andre siden vant jeg i julekalenderen på jobb så da gikk det jo greit (pluss at jeg fant 300 kr på bakken). 6
Chloe- Skrevet 12. desember 2013 #4495 Skrevet 12. desember 2013 MEN på den andre siden vant jeg i julekalenderen på jobb så da gikk det jo greit (pluss at jeg fant 300 kr på bakken). Fant du de på gulvet PÅ jobben må vel pengene oppi kassa, eller til nød oppi tipsen/velferdskassa? 1
Lista Skrevet 12. desember 2013 #4496 Skrevet 12. desember 2013 Fant du de på gulvet PÅ jobben må vel pengene oppi kassa, eller til nød oppi tipsen/velferdskassa? Hun skrev jo på bakken, og bakken er utendørs. 3
Hirondelle Skrevet 12. desember 2013 #4497 Skrevet 12. desember 2013 Fant du de på gulvet PÅ jobben må vel pengene oppi kassa, eller til nød oppi tipsen/velferdskassa? Hun skrev jo på bakken, og bakken er utendørs. Fant pengene mange kilometer unna jobben, dessuten håndterer jeg ikke penger på jobb. Pust rooolig, jeg har ikke gjort noe galt, hehe 6
Infinite Skrevet 12. desember 2013 #4498 Skrevet 12. desember 2013 Fant du de på gulvet PÅ jobben må vel pengene oppi kassa, eller til nød oppi tipsen/velferdskassa? Hadde jeg funnet 300 kr på jobb, hadde jeg hvertfall ikke putta de i personalkassa. De pengene som er oppi der har jeg nemlig aldri sett noe til, selv om det er meninga at de skal brukes på nettopp personalet. 17
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2013 #4499 Skrevet 12. desember 2013 jobber i posten, å DER kommer det mange kunder som sier/spør om de mest utrolige ting!! -kan jeg hente pakker her? -kan jeg sende pakker her? -har dere frimerker? -tar dere ikke kredittkort? (står på terminalen at vi ikke gjør det, kunden spør ETTER å ha lest lappen) -dette brevet MÅ være i oslo i morgen! (vel, da skulle du tenkt på å komme før fristen for ekspress over natt gikk ut) -hvorfor kommer ikke posten min frem? (hvor jeg svarer, har du flyttet?) ja, for to uker siden. (sendte du inn flyttemelding?) nei, trodde dere gjorde det jeg?? -hvordan kan jeg stole på at dere ikke roter bort pakken? (vel, det er ikke vårt ansvar fra det sekundet pakken er i lastebilen) -har jeg fått en pakke? (har du fått hentemelding?) ja, trenger dere den? (har LYST til å svare, jeg leser ikke tanker eller har noen anelse om hvem du er!!!) men svarer, ja den må jeg nesten få se. å så bruker kunden noe som føles ut som en time på å finne den j***a meldinga mens køen blir laaaang!! -vi har de som mener at de kommer FØR alle andre... å som gjerne prøver å snike i køen... lyst til å slå meg i hodet med noe hardt til tider... men står der uansett å smiler og nikker, å når de går sier jeg "ha en fin dag videre" med et smil. joda.. kundeservice kommer først uansett! men noen ganger er det lov å bli oppgitt..
brunsaus123 Skrevet 12. desember 2013 #4500 Skrevet 12. desember 2013 (endret) 5 på før posten reiser skulle halve bygda sende juleposten sin. 3 av de siste var mere opptatt av å skravle med hverandre enn å la meg ekspedere de. Postmannen stod til og med å venta. Aldri sett gamle kjerringer så kjappe i reaksjonen som når jeg ropte " Du postmann du kan bare reise nå det ser ikke ut som det kommer mere post" . Det var kanskje frekt men jeg prøvde å få kontakt med de flere ganger men ble overdøvet av prat om været og gamle krumkakeoppskrifter. Endret 12. desember 2013 av brunsaus123 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå