Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Må bare slenge på en fra min mor.

Dette var for en ti år siden når hun skulle anskaffe seg parabol.

Kommer inn i butikken og skal spørre om hva som er best av digitalt eller analogt.

Det hun presterer å si er: "Hva er best? Digitalt eller analt?" Ekspeditøren slet FÆLT med å holde seg alvorlig :P

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ms_kwang

har sikkert nevnt dette før, alle de kundene som IKKE legger neste kunde skille mellom sine varer og de andre sine varer -.-
Sånn helt oppi de andres varer i tillegg..For så å bli sure når jeg må ringe på sjefskort FORDI jeg ikke fulgte med...>.<

Hadde 4-5 ungdommer som handlet sammen for, men de skulle splitte beløpet, er jo greit nok for meg, men uten kalkulator i kassa så tar det litt tid, >.> og de skulle ha AKKURAT på øra i tillegg :fnise: Er litt vanskeli når hun ene MÅ betale 1øre mer enn de andre xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom tråden nå, og blir helt matt av hvor mange sure, sinte og rare kunder dere har vært ute for, all ære til dere, altså!

Jeg må også undre meg litt over disse kundenes oppførsel, er dette helt normal oppførsel? Når de kommer hjem fra butikken etter å ha handlet, sier de da til sin familie at "også fikk jeg ikke juicen til halv pris allikevel, selv om det ikke var riktig butikk!" og familien blir sjokkert?

Eller at "Og så påstod hun frekke damen bak disken at butikken er stengt, selv om gitteret bare var halvveis nede, jeg skulle jo bare ha den ene tingen!"

Hvordan klarer de å rettferdiggjøre slik oppførsel i hodet sitt? :klo:

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ei venninne som jobber med markedsundersøkelser.

"Jeg vil ikke svare. For dere får ALLTID de svarene dere vil ha." :klaske:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom tråden nå, og blir helt matt av hvor mange sure, sinte og rare kunder dere har vært ute for, all ære til dere, altså!

Jeg må også undre meg litt over disse kundenes oppførsel, er dette helt normal oppførsel? Når de kommer hjem fra butikken etter å ha handlet, sier de da til sin familie at "også fikk jeg ikke juicen til halv pris allikevel, selv om det ikke var riktig butikk!" og familien blir sjokkert?

Eller at "Og så påstod hun frekke damen bak disken at butikken er stengt, selv om gitteret bare var halvveis nede, jeg skulle jo bare ha den ene tingen!"

Hvordan klarer de å rettferdiggjøre slik oppførsel i hodet sitt? :klo:

Det rettferdigjør det ved å tvinne på sannheten :P I virkeligheten var gitteret halvveis nede, når de forteller historien til familien var gitteret oppe og det var andre kunder i butikken, mens hun da som bare skulle ha en ting ble kastet ut :P

Edit; skrivefeil

Endret av frksølekopp
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rettferdigjør det ved å tvinne på sannheten :P I virkeligheten var gitteret halvveis nede, når de forteller historien til familien var gitteret oppe og det var andre kunder i butikken, mens hun da som bare skulle ha en ting ble kastet ut :P

Edit; skrivefeil

Må være en fin verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg: "Hei, hei!"
Kunde: -

Jeg: "Trenger du noen poser?"

Jeg: "Trenger du noen poser?"
Kunde: *ser dumt på meg*
Jeg: *slår inn noen poser* "Da var det trehundre og åttifire, da."

Jeg: "Trenger du kvitteringen?"

Nå var jeg så lei av å ikke få svar at jeg tenkte at kunden ikke var interessert i hva jeg hadde å si. Jeg gadd rett og slett ikke å si hade, og henvendte meg til neste kunde. Da snur den tilsynelatende stumme damen seg mot meg og brøler: "DET GÅR DA FOR FAEN AN Å SI HADE!!!" (Det går da for faen an å svare når jeg snakker til deg!!)

:bond:

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber for en veldedig organisasjon, og samler inn bidrag over telefon fra bedrifter, aldri privatpersoner.

Det virker som mange glemmer at de representerer BEDRIFTEN og ikke seg selv, for dette er noen av svarene:

- Nei, de der idiotene i Syria er skyld i alt detta sjøl, så de får bare greie seg eller dø.

- Har du sett hvordan fiskenæringa i Norge er? Vi må passe på oss sjøl, kanke bry meg om at det dør barn der nede da, vet du. Det må du jo forstå.

- Om du kunne velge å støtte fotballlag lokalt, eller å gi penger til krig, hva hadde du valgt selv liksom?? ( Jeg: Vel..det dør små barn hele tida der nede, og fotballer får man for en 20kr i Norge, så valget mitt hadde vært enkelt. )

- JÆVLA TIGGERE, FAEN HELLER, IKKE RING MEG PÅ JOBB

Og sånn går dagene. Jepp.

Greit at man ikke vil støtte, men når jeg ringer deg som representant for bedrifta, og gjør det klart fra første sekund, så bør man være profesjonell nok til å avvise på en høflig måte.

Jeg gjør jobben min, og vil påstå at det er en jævla viktig jobb i tillegg..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1459264_10152029282731355_105355972_n.jp

Misfornøyd kunde i innlegg 2. He he he

Jeg jobbet i butikk på kjøpesenter i flere år og må innrømme at jeg innimellom hadde lignende tanker som "frustrert trebarnsmor". Vi hadde en del faste kunder, av "den eldre garde", som gjerne var innom flere ganger i uka, på dagtid når det var stille. Da hadde de sjelden behov for hjelp. "Neida, vi bare kikker vi," var stort sett standardsvaret om man spurte om det var noe de ønsket hjelp til.

Så dukket de gjerne opp midt i verste kaoset på lørdag og uffet og akket seg over hvor dårlig service det var. Det var helt grusomt at de måtte vente lenge på hjelp og det var kassekø og at vi ikke hadde mulighet til å pakke inn for dem (vi hadde pakkedisk, men om det var stille og vi hadde tid pakket vi inn for kunder). Hadde så lyst til å spørre dem hvorfor de abolutt måtte handle midt i verste lørdagsrushet når de uansett var på senteret på formiddagen flere dager i uka... :-/

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge på en fra min mor.

Dette var for en ti år siden når hun skulle anskaffe seg parabol.

Kommer inn i butikken og skal spørre om hva som er best av digitalt eller analogt.

Det hun presterer å si er: "Hva er best? Digitalt eller analt?" Ekspeditøren slet FÆLT med å holde seg alvorlig :P

Hehe :-)

Minner meg om en nyansatt ekstrahjelp som prøvde å selge inn en brødbakemaskin til en mannlig kunde. Han var litt skeptisk og etter litt frem og tilbake kom gullkornet fra Frk. Ekstrahjelp: "Det er jo helt supert med den timerfunksjonen da. Du kan stille den inn så du har varmt morrabrød hver dag."

Kunden ble ganske så rød i ansiktet og noen sekunder senere innså Frk. Ekstrahjelp hva hun hadde sagt. Kunden tok det heldigvis med godt humør og han kjøpte brødbakemaskin.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Hei, kan du veksle denne 500-lappen?"

Meg: "Nei, vi veksler dessverre ikke"
Kunde: "Hva hvis jeg kjøper denne til 10kroner da, da MÅ du jo gi meg veksel"
Meg: "Ja, det er klart"
Kunde: "Da kjøper jeg den"
Meg: "Okei", mens jeg gir kunden to 200-lapper, en 50-lapp og to tjuekroninger

Kunde: "Kan jeg ikke få to hundrelapper istedenfor, og fire femtilapper istedenfor 200-lappene?"
Meg: "Dessverre, har lite med veksel, så jeg kan dessverre ikke det nå"
Kunde: "Men hvis jeg kjøper noe for denne 200-lappen må du vel det.."
Så dere kan jo tenke dere hvordan resten gikk :pisk:

Greia var at jeg ikke hadde nok 50- og 100-lapper også, så hun måtte få mynter (noe jeg også fortalte etterpå), noe hun selvfølgelig ble sur for..

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Hei, kan du veksle denne 500-lappen?"

Meg: "Nei, vi veksler dessverre ikke"

Kunde: "Hva hvis jeg kjøper denne til 10kroner da, da MÅ du jo gi meg veksel"

Meg: "Ja, det er klart"

Kunde: "Da kjøper jeg den"

Meg: "Okei", mens jeg gir kunden to 200-lapper, en 50-lapp og to tjuekroninger

Kunde: "Kan jeg ikke få to hundrelapper istedenfor, og fire femtilapper istedenfor 200-lappene?"

Meg: "Dessverre, har lite med veksel, så jeg kan dessverre ikke det nå"

Kunde: "Men hvis jeg kjøper noe for denne 200-lappen må du vel det.."

Så dere kan jo tenke dere hvordan resten gikk :pisk:

Greia var at jeg ikke hadde nok 50- og 100-lapper også, så hun måtte få mynter (noe jeg også fortalte etterpå), noe hun selvfølgelig ble sur for..

skulle gitt 1.kroninger :P

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde:"*hvisker"

Meg: "Hæ?"

Kunde "Selger dere angre pille her?"

Meg:"eeeh...nei"

Kunde "Hvorfor ikke?"

Meg :"Du må på apoteket for det"

Kunde "Jammen...dere selger jo kondomer og grav.tester og andre legemidler?"

Meg: "Vi er ikke ett apotek..Den neri gata åpner 09.00 i morgen tidlig."

>_<

Det har vært lov å selge angrepillen utenfor apotek siden 2009, og det er endel butikker og bensinstasjoner som gjør det.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange ting jeg kjente igjen. Kunder sier mye rart uansett hva slags butikk det er snakk om tydeligvis.

Noe av det teiteste jeg hører, sånn nesten hver gang jeg stenger;

Gitteret er halvveis nede (eller mer), for å kunne slippe ut kundene som allerede er inne, og for å signalisere til andre at vi er stengt.

Kunde krabber (noen ganger bokstavelig talt) under gitteret og roper: er dere stengt? er det ingen til å ekspedere her?

Jeg: Vi er dessverre stengt ja.

Hva jeg har lys til å si: Neida, vi er selvfølgelig åpne, men vi legger inn litt trim til alle som vil handle hos oss!

Altså, kundene er jo ikke så dumme, de skjønner at vi er stengt, hvorfor spørre? Jeg sier vi er stengt og at de må komme tilbake en annen gang. Men hvis kunden sier: å, beklager, jeg ser dere er stengt, men jeg skulle så gjerne hatt xxx, kan du være så snill å hjelpe meg? Da hjelper jeg gjerne. Spør pent i stedet for dumt - det hjelper! ;)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer ofte (spesielt etter de gangene jeg har hatt en travel senvakt) at jeg ikke får stengt butikken, prøver å kjøre ned gitteret men masse kunder kommer inn likevel. De hører meg ikke når jeg sier noe, og jeg ser på klokka og den er flere timer etter stengetid. Noe sier meg denne drømmen vil komme tilbake nå når vi nærmer oss jul :fnise: Stressende å jobbe i butikk! :daane:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke i butikk, men irriterer meg jo av og til over andre kunder.

Den verste er nok fra 17 mai i fjor. Det var dagen før 17 mai og vi handlet mat på en stor Meny på et kjøpesenter, så dere kan jo tenke dere hvor lang køen var.

Alle kassene hadde 10-12 kunder i kø. Klokka nærmet seg 18 og en mann med full handlevogn gikk og spurte alle om han kunne få foran fordi han skulle kjøpe øl.

Mange kunder inkludert meg hadde stått i kø nærmere en halv time og han forventet og få gå foran hele køen så han rakk å kjøpe ølet sitt. Herlighet, da ble jeg irritert..

Jeg pleier ofte å la andre gå foran hvis jeg har mye og de har lite, eller jeg ser at de stresser og har dårlig tid, men i dette tilfelle synes jeg det var for drøyt.

Endret av Fride28
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber ikke i butikk, men irriterer meg jo av og til over andre kunder.

Den verste er nok fra 17 mai i fjor. Det var dagen før 17 mai og vi handlet mat på en stor Meny på et kjøpesenter, så dere kan jo tenke dere hvor lang køen var.

Alle kassene hadde 10-12 kunder i kø. Klokka nærmet seg 18 og en mann med full handlevogn gikk og spurte alle om han kunne få foran fordi han skulle kjøpe øl.

Mange kunder inkludert meg hadde stått i kø nærmere en halv time og han forventet og få gå foran hele køen så han rakk å kjøpe ølet sitt. Herlighet, da ble jeg irritert..

Jeg pleier ofte å la andre gå foran hvis jeg har mye og de har lite, eller jeg ser at de stresser og har dårlig tid, men i dette tilfelle synes jeg det var for drøyt.

Vi pleide å la de komme foran, men kun for å betale ølen... Resten av varene fikk de stå i kø for!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Det har vært lov å selge angrepillen utenfor apotek siden 2009, og det er endel butikker og bensinstasjoner som gjør det.

mm vi har ikke lov å selge iallefall :)

Og det har jeg spurt sjefen om.

Og der står det svart på hvitt hvilken typer medisiner og slike ting vi har lov å selge i kasse :) (men visste du at det bare er 5% av angrepiller som blir solgt i dagligvare?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant stamkundene mine er en utenlandsk, eldre mann som ikke kan norsk. Han hilser aldri, og er stort sett alltid ute etter å krangle på prisen.

Jeg: Hei!
Kunde: *skule stygt*
Jeg: 42 kroner
Kunde: Hvaahh kooost agooooorgh!?
Jeg: Hæ?
Kunde: AGOOORGGH!?!??!
Jeg: Agurk!?
Kunde: jeh
Jeg: 12, 80
Kunde: hva kosthh denhhh? *peke på klementiner*
Kunde: EPLEHH?! Shhilååhpris!?

Han betaler, og jeg spør om han skal ha pose. Han er en av dem som ikke svarer på posespørsmålet, slik at han kan be om pose når kjøpet er gjort og dermed slippe å betale den kronen posen koster, hehe.

Jeg: Pose?
Jeg: SKAL DU HA POSE?
Kunde: neh

Så forsvinner han ned i bunnen av kassa, samler sammen varene..og *trommevirvel*

Kunde: POSEHHHH
Jeg: 1 krone!!!!

Han blir forbannet og fisker fram et kronestykke fra lomma og nærmest kaster det etter meg:D

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Å herlighet, hadde en kunde etter stengetid >.<
40 minutter etter at butikken hadde stengt, så står jeg og hun jeg jobber med ved bilen hennes og kunden kommer bort til oss og spør om vi kan åpne butikken igjen, fordi hun trengte bare å kjøpe ett par varer, og ble DRITSUR når vi sa at vi ikke hadde lov til å åpne butikken igjen etter stengetid..Og nærmest brøler ut
"FY FAEN FOR EN JÆVLIG DÅRLIG SERVICE ASS!!!" o.O
(kanskje komme tidsnok neste gang??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...