Sophia Skrevet 11. november 2013 #4361 Del Skrevet 11. november 2013 Vi har gaveesker Slipper det problemet der 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. november 2013 #4362 Del Skrevet 11. november 2013 Veldig glad gulskogensenteret har pakkedisker med innpakkere i julemåneden, fokk forventer jo at jeg, i kassa på kiwi, skal pakke inn konfekt o.l! Ikke har jeg papir og ikke har jeg tid :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 11. november 2013 #4363 Del Skrevet 11. november 2013 Smiler litt av dere som nevner innpakning... Vi er vant med at vi alltid sier ja om kunden vil ha ting pakket inn, så får de heller bare angre seg om de ikke er fornøyde. Derimot bruker jeg å fylle opp med varer rundt pakkedelen av kassa, slik at de ikke kan henge over meg når jeg prøver så godt jeg kan, for da blir jeg stressa... Den verste kommentaren var likevel hun som svarte at "såklart må du pakke inn til meg!", og når hun hang over disken og stirra (selv om jeg prøvde å skjule ting så godt jeg kunne) utbrøt hun "du hadde ikke noe særlig fin tape da!" *glefs* Vi har sikkert kun de billigste produktene, og hvis typen tape betyr noe så kan du pakke selv! Det verste som finnes er kunder som skal hjelpe til å pakke inn gaver... "Jeg begynner bare på denne siden jeg!" "Oj, den kanten der så skjev ut, la meg ordne det" Og den beste av alle.... FINGER I SLØYFA! WTF, hadde jeg ville hatt hjelp hadde jeg spurt, og du skremmer meg når du kommer over disken for å holde fingeren din der sløyfa skal lages. Møkk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia Skrevet 12. november 2013 #4364 Del Skrevet 12. november 2013 Nå har jeg jobbet på gatekjøkken i ca en måned, og forundrer meg veldig over alle de kundene som sier bestemt at de vil ha alt på burgeren sin, og blir forbannet når jeg tar på alt fordi de ikke vil ha ditten eller datten. Vi spør alltid før vi legger på ting, selv om de sier at de vil ha alt. Det går overraskende mange ganger en av disse veiene: Kunde: Medium hamburgermeny med ost og bacon som jeg vil ta med. Jeg skal ha alt av tilbehør på! Meg: Det skal du få, jeg spør på nytt når maten er ferdig så alt blir rett *lager ferdig maten, legger opp og er klar til å ha på tilbehør* Meg: Vil du ha salat og dressing? Kunde: Ja Meg: Ketchup og sennep? Kunde: Ikke sennep, og bare liiiiiiiiiiitt ketchup. Meg: Okei, vil du ha løk og tomat? Nei: Nei. Meg: *tenker hvordan i alle dager dette er alt av tilbehør* Eller denne varianten som ikke er like morsom: Kunde: Liten hamburgermeny med ost. Jeg skal ha alt av tilbehør på. Meg: Det skal du få, jeg spør på nytt når maten er ferdig så alt blir rett Kunde: Når jeg sier at jeg skal ha alt så betyr det alt, det burde da ikke være så vanskelig! *Lager ferdig maten, legger på det som er av tilbehør og blir brått stoppet i det jeg skal ha på f.eks sennep* Kunde: NEI HVA GJØR DU, JEG SKAL IKKE HA SÅNN DER. HERREGUD, JOBBEN DIN ER IKKE SÅ VANSKELIG! Meg: .... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 12. november 2013 #4365 Del Skrevet 12. november 2013 Veldig glad gulskogensenteret har pakkedisker med innpakkere i julemåneden, fokk forventer jo at jeg, i kassa på kiwi, skal pakke inn konfekt o.l! Ikke har jeg papir og ikke har jeg tid :-P Da skal jeg kjøpe alle julegavene der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GirlDreamer Skrevet 12. november 2013 #4366 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg holder på å lese gjennom tråden og er ikke halvveis engang Er så mange episoder jeg kjenner igjen. En episode jeg har vært borti flere ganger som kunde er følgende: Jeg skal bare kjøpe en eller to ting, så gidder ikke å ta med handlekurv, bærer det bare selv. Spesielt en gang, skulle jeg bare ha et brød. Jeg går rolig mot kassen, og når jeg nærmer meg kassen, får jeg øye på en annen kunde som også tydeligvis er ferdig med handelen og klar til å betale. Denne kunden ser at også jeg er på vei mot kassen og løper omtrent for å komme først. Jeg måtte jo nesten le når jeg sto bak denne kunden som hadde en overfull handlevogn og jeg bare sto der med et brød Heldigvis etter en liten stund innså kunden selv at det kanskje var litt dumt å løpe foran en kunde som bare skulle kjøpe en ting og lot meg gå først Jobbet også på rema en stund. Vi hadde en eldre herremann som stamkunde, og han var veldig hyggelig. Han slo alltid av en prat med oss og var alltid i godt humør. I denne butikken var det flere ansatte med innvandrerbakrunn/annen hudfarge enn etniske norske, og han gikk godt overens med alle. Sjokket var dermed stort da vi hadde en ny jente som brukte hijab i kassen. Denne kunden kom, og han ble rasende og det var ikke måte på hvordan han snakket til denne jenta. Jeg som var låseansvarlig forsvarte denne jenta og endte med å vise kunden hvor døren var. Ende med at han ble permanent bortvist fra butikken, kan jo ikke ha folk som oppfører seg slik. Han ble jo like ekkel mot oss andre også når vi støttet denne jenta. Jobbet også som badevakt i en temapark en stund. Og vi hadde uniformer hvor det sto badevakt på ryggen vår. En skulle nesten tro det sto barnevakt. Var utrolig hvor mange ganger vi måtte hoppe uti og plukke opp små barn som hadde kommet for lang ut i bassenget som ikke var svømmedyktige. Rutinen var alltid og følge barnet til foreldre/foresatte og informere de om hva som hadde skjedd. En av to ting var veldig standard: Hvis foreldre/foresatte var der, var spørsmålet "men var det ingen som passet på da" og spørsmålet var rettet mot oss som badevakter. Hadde så lyst til å skrike til de at barna var deres eget ansvar og at de burde vært med de til bassenget, og at grunnen til at barnet deres fremdeles var i livet var at vi fulgte med og fikk de opp i tide. Men ofte hendte det også at barnet kunne fortelle at de var der alene fordi foreldrene var og kjørte karuseller. MEN HVEM I HÆ****E sender SMÅ barn ned i femårsaldreren som IKKE er svømedyktige alene i badeland?!? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Princess Skrevet 12. november 2013 #4367 Del Skrevet 12. november 2013 [quote name="GirlDreamer" post="13513058" timestamp="1384257471" Jobbet også som badevakt i en temapark en stund. Og vi hadde uniformer hvor det sto badevakt på ryggen vår. En skulle nesten tro det sto barnevakt. Var utrolig hvor mange ganger vi måtte hoppe uti og plukke opp små barn som hadde kommet for lang ut i bassenget som ikke var svømmedyktige. Rutinen var alltid og følge barnet til foreldre/foresatte og informere de om hva som hadde skjedd. En av to ting var veldig standard: Hvis foreldre/foresatte var der, var spørsmålet "men var det ingen som passet på da" og spørsmålet var rettet mot oss som badevakter. Hadde så lyst til å skrike til de at barna var deres eget ansvar og at de burde vært med de til bassenget, og at grunnen til at barnet deres fremdeles var i livet var at vi fulgte med og fikk de opp i tide. Men ofte hendte det også at barnet kunne fortelle at de var der alene fordi foreldrene var og kjørte karuseller. MEN HVEM I HÆ****E sender SMÅ barn ned i femårsaldreren som IKKE er svømedyktige alene i badeland?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vasilisa Skrevet 12. november 2013 #4368 Del Skrevet 12. november 2013 En gammel mann kommer inn og skal betale for bensinen han nettopp har fylt. Jeg spør han hvilken pumpe han stod på ettersom det var en annen som også hadde fylt. Han var usikker på det da så jeg spurte om han hadde fylt for 448 kroner. Javisst, det hadde han! Opp med 500 lappen og 52 kroner tilbake, før han sier "Men jeg fylte ikke for så mye.." ............. ...... ........... ....... Greit. Da ble det retur da. Er det så vanskelig å bare SJEKKE hvilken pumpe man står på?! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rægs Skrevet 12. november 2013 #4369 Del Skrevet 12. november 2013 http://www.side2.no/aktuelt/article3710593.ece Fy søren, for en drittjobb!! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heilo Skrevet 12. november 2013 #4370 Del Skrevet 12. november 2013 Har ledd og ledd i flere dager nå, over denne tråden Her er mine bidrag. Den første episoden skjedde da jeg var ung student og jobbet i en jernvarebutikk for å finansiere studiene. Jeg sto i kassa, og der kom min gamle lærer fra ungdomsskolen. Han handlet noen småting, betalte og kom etterpå på at oi, han trengte jo en pose. "De ligger der," sa jeg og pekte. Posene lå ved enden av disken. "De er gratis." "Er de gratis? Ja da tar jeg jammen meg med noen!" svarte han og plukket med seg sikkert tredve poser. Jeg ble så satt ut at jeg ikke fikk meg til å si noe som helst, jeg sto bare målene og så ham forsvinne ut med en kjempebunke med plastposer. Dette her hendte meg på en matbutikk. Jeg var selv kunde, sto i kassakø. Jeg var nummer to i køen, kunden foran meg var akkurat ferdig og jeg skulle akkurat til å legge varene mine opp på båndet. Jeg hadde ikke mye, et brød, et par liter melk og noen epler. Da kom en eldre dame busende, trengte seg forbi meg og sa høyt: "Jeg skal ikke ha noe, jeg skal bare ta ut penger, så jeg trenger ikke stå i køen!" Jeg ble helt paff og kom ikke på noe å si. Hun dro fram kortet sitt og informerte kassadamen at hun skulle ta ut penger. Og så kom hun plutselig på at nei, hun skulle jo også ha servelat. Derfor forlot hun kassa og gikk for å hente servelaten. Jeg begynte å legge mine varer på båndet, og tenkte at da måtte vel kassadamen kunne ekspedert meg i mellomtiden, men nei. Den eldre damen kom busende tilbake og skjelte meg ut fordi jeg snek i køen! Deretter fikk hun slått inn servelaten sin, og kom på en ting til. Hun skulle jo også ha melk. Gikk og hentet melken, tok seg god tid nå som hun hadde sikret seg at ingen andre skulle bli ekspedert i mellomtiden.j eg nøyde megmed å sukke og himle litt med øynene. Fikk et medfølende smil og himlene tilbake fra kassadamen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cellar Skrevet 12. november 2013 #4371 Del Skrevet 12. november 2013 Dette her hendte meg på en matbutikk. Jeg var selv kunde, sto i kassakø. Jeg var nummer to i køen, kunden foran meg var akkurat ferdig og jeg skulle akkurat til å legge varene mine opp på båndet. Jeg hadde ikke mye, et brød, et par liter melk og noen epler. Da kom en eldre dame busende, trengte seg forbi meg og sa høyt: "Jeg skal ikke ha noe, jeg skal bare ta ut penger, så jeg trenger ikke stå i køen!" Jeg ble helt paff og kom ikke på noe å si. Hun dro fram kortet sitt og informerte kassadamen at hun skulle ta ut penger. Og så kom hun plutselig på at nei, hun skulle jo også ha servelat. Derfor forlot hun kassa og gikk for å hente servelaten. Jeg begynte å legge mine varer på båndet, og tenkte at da måtte vel kassadamen kunne ekspedert meg i mellomtiden, men nei. Den eldre damen kom busende tilbake og skjelte meg ut fordi jeg snek i køen! Deretter fikk hun slått inn servelaten sin, og kom på en ting til. Hun skulle jo også ha melk. Gikk og hentet melken, tok seg god tid nå som hun hadde sikret seg at ingen andre skulle bli ekspedert i mellomtiden.j eg nøyde megmed å sukke og himle litt med øynene. Fikk et medfølende smil og himlene tilbake fra kassadamen. Her synes jeg det er dårlig at hun bak kassen ikke grep inn. Aldri om jeg lar slike folk oppføre seg slik, mot meg (og mine kunder!), på denne måten. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lila Skrevet 12. november 2013 Populært innlegg #4372 Del Skrevet 12. november 2013 I dag var det en dame som skulle betale litt over 50 kroner med enkroninger. Dame: Jeg har en haaaaug med enkroninger jeg! Hahaha! Jeg: Det går helt fint det, bare legg de oppi der, du. *peker på cashguarden* (man må legge i en og en mynt) Hun blir helt forskrekket, og okker og sukker over at hun må legge myntene i. Til slutt er hun ganske irritert. Dame: ÅRH!! Det var MYE bedre før når DU måtte telle pengene!! *tar varene og tramper ut av butkken* Nei, det var ikke bedre før. 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. november 2013 #4373 Del Skrevet 12. november 2013 Her synes jeg det er dårlig at hun bak kassen ikke grep inn. Aldri om jeg lar slike folk oppføre seg slik, mot meg (og mine kunder!), på denne måten. Enig i det. Til og med jeg (som ifølge flere her er den frekkeste og mest ufordraglige butikkansatte) ville grepet inn. Jeg ville pent informert om at alle som har et ærend i kassen må stå i kø. Minner meg om de som tror de ikke trenger å stå i kø fordi de "bare skal bytte noe." 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jealhk94 Skrevet 12. november 2013 #4374 Del Skrevet 12. november 2013 Hadde en i stad som skulle betale. Prisen var 60 kr eller noe sånt (husker ikke akkurat hvor mye). Han finner først frem to 20 kroninger og sier ingenting. Begynner og leite etter mer penger. Finner en 100 lapp og gir meg den, fortsatt uten å si noe. Jeg tar jo da 100 lappen, siden det holdt mer enn nok og gir de to 20 kroningene tilbake til kunden. Han legger de da på disken får jeg med meg i sideblikket, mens jeg da konsentrer meg for å gi tilbake de pengene han skal ha igjen. Finner det, lukker kassa og gir pengene tilbake. Da kommer det surt fra kunden: ''Ja, hadde du ikke en 50 lapp?''. Meg: ''Joda, det har vi''. Han: ''Ja'', fortsatt like sur. Helt ok at du vil ha det, men jeg kan ikke lese tankene dine. Jeg har da både sagt hei og smilt + sagt pris på det h*n har handlet. Det går ann å svare med et lite hei og gi beskjed om at du gjerne vil veksle til en 50 lapp. Også har du de som spør om jeg jobber der. Altså jeg flyr ikke rundt for morro skyld med varer og en jobb skjorte for morro skyld Men men, svarer jo selvfølgelig ja med et smil 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 13. november 2013 #4375 Del Skrevet 13. november 2013 (endret) Minner meg om de som tror de ikke trenger å stå i kø fordi de "bare skal bytte noe." Eller de som "bare" skal ha en avis og slenger pengene på disken å går.. gjerne før jeg får med meg hva som skjer, og hvilken avis de tar.. Det irriterer meg mest av alt! Endret 13. november 2013 av SophiaBush 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .-L-. Skrevet 13. november 2013 #4376 Del Skrevet 13. november 2013 Eller de som "bare" skal ha en avis og slenger pengene på disken å går.. gjerne før jeg får med meg hva som skjer, og hvilken avis de tar.. Det irriterer meg mest av alt! Hadde en kunde en gang som klikket fordi hun mente melken var for dyr. Hun tok 20 kroningen sin og kleiste den i bordet før hun snudde seg og samtidig tok en amerikansfotball takling på den stakkars gamle damen som sto bak henne i det hun stormet ut.. Jeg tror egentlig at jeg har sett så mye rart nå at jeg sluttet å registere alt som skjer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs Sunflower Skrevet 13. november 2013 #4377 Del Skrevet 13. november 2013 Leste tittelen litt feil ná i stad; "Dumme ting hunder sier." Men men, gá videre med diskusjonen her inne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 13. november 2013 #4378 Del Skrevet 13. november 2013 Hadde en sint mann inne i dag. Han hadde kjøpt en bok for over en uke siden og var Steik forbanna fordi jeg ikke hadde informert han om at den handlet om homofile... Unnskyld meg? Hva skal jeg gjøre? Si "unnskyld men denne boken handler om homofile altså" til alle som kjøper den?? Han ville ha pengene igjen, noe han ikke fikk fordi det både var gått over 7 dager og han hadde laget masse eselører i boken. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 13. november 2013 #4379 Del Skrevet 13. november 2013 Unnskyld meg? Hva skal jeg gjøre? Si "unnskyld men denne boken handler om homofile altså" til alle som kjøper den?? JA!!!111111 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 13. november 2013 #4380 Del Skrevet 13. november 2013 JA!!!111111 Får gjøre det neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå